Hogyan lehet értékelni egy webhely linkprofilját, és megnézni, ki linkel a projektjéhez vagy egy ügyfél projektjéhez – válaszok és eszközök a frissített bejegyzésben.
A Yandex és a Google is figyelembe veszi a webhely bizalmát, és odafigyel a linkekre. Minél erőteljesebb tematikus webhelyek hivatkoznak az erőforrásodra, annál nagyobb hivatkozási súlyt adnak át rá.
A Google-ben az oldal hivatkozási jogosultságát a PageRank határozza meg. Bár a kereső 2014-ben elrejtette a PR számlálót, maga a mutató a mai napig megmarad.
Link tömeg és PR felépíthető. Ehhez a webhelyek arra törekszenek, hogy minél több linket szerezzenek a minőségi oldalakról. Megvásárolhatja őket, de vásárlás nélkül is léteznek olyan módszerek, amelyekről 13 cikkben beszéltünk a linkek ingyen megszerzésének módjáról.
Ha még mindig nem hiszi, hogy a linkek szükségesek a promócióhoz, nézze meg ezt a cikket. Ebben a cikkben elemezzük, hogyan lehet webhelyre mutató linkeket keresni, és hogyan lehet értékelni a belső linkelést.
Hogyan lehet külső linkeket találni a webhely oldalaira és értékelni a belső oldalakat
Tehát Ön vásárolt, cserélt, vagy valamilyen más módon megállapodott a webhely linkjeiről egy másik webhely tulajdonosával. Érdemes ellenőrizni, hogy betartja-e a megállapodásokat, és ellenőrizze a külső linkjeit.
A külső linkek mellett hasznos ellenőrizni a belső összekapcsolást. Mit tehet egy kompetens belső összekapcsolási rendszerrel:
- gyorsítsa az indexelést – a bot gyorsabban jut el az oldalra, ha a főhöz közeli oldalról van rá hivatkozás;
- Erősítse meg a tekintélyt – ha egy hiteles szakaszról egy másik szakaszra hivatkozik, akkor a link súlyának egy részét megadja;
- növeli a relevanciát – a linkek további jelet adnak a témáról, ezért érdemes összekapcsolni a szomszédos részeket és az oldalakat, amelyek kiegészítik egymást.
Linkek megtekintése a Google Console-ban
Nyissa meg a Google Search Console-t a “Linkek” alatt, és nézze meg a “Külső linkek” elemet. Megjeleníti a más webhelyek hivatkozó oldalainak számát és azoknak az oldalaknak a számát, amelyekre valaki hivatkozik.
Külső linkek a Google Search Console
Nincsenek diagramok és grafikonok, és Ön sem ismeri az adományozó minőségét és a link jellemzőit – legyen szó természetes vagy SEO linkekről.
A belső linkek itt is megjelennek, a jelentés azokat az oldalakat mutatja, amelyekre a leggyakrabban hivatkoznak. Kattinthatók. Ebből a listából kiemelheti a leghitelesebb oldalakat, és felhasználhatja őket új és fontos tartalmak linkelésére.
Linkek megtekintése a Yandex.Webmaster webhelyen
A Yandex.Webmasternek van egy “Linkek” – “Külső linkek” szakasza is. A webhelyek ICS-mutatóját azonnal megjelölik, és a törölt linkeket külön is láthatja.
Linkek a Yandex.Webmasterben
Vannak olyan diagramok is, amelyek megkönnyítik a mutatók reakciójának nyomon követését a linkstratégia változására. Hátránya, hogy a link és a horgonyszöveg minőségét sem tudja azonnal megtudni.
A Webmester belső linkjei szintén szerepelnek a diagramon, valamint a külső hivatkozások is. És a listában láthatja az életkorukat.
Belső linkek az oldalon
A szolgáltatáson keresztül online és belső linkeket találhat
Ellenőrizze az egyes oldalakat
Ha ellenőriznie kell egy adott oldalra mutató linkeket, próbálja ki ezt az ingyenes eszközt. Elemzi a kezdőlap vagy bármely más oldal linkjeit, megmutatja az adományozó URL-jét a horgonnyal, és megjelöli a nem követett linkeket.
A belső és a külső hivatkozásokat ugyanazon a képernyőn fogja látni. Az eszköz megjegyzi a hivatkozások számát, és megmutatja, hogy melyik nem indexelt. A linkek kattinthatók, így azonnal láthatja azokat az oldalakat, amelyek rendelkeznek a linkjével.
Az oldal belső és külső linkjeinek listája
Ha nem találja a megvásárolt linket az oldalra, vagy nem követi, de fizetett, akkor beszéljen a webmesterrel. A nofollow attribútummal való linkek nem közvetítik a linkek hatalmát; egy ilyen külső link kevésbé fontos a webhelye népszerűsítése szempontjából.
Ellenőrizze az egész webhelyet
A webhely egészének linkprofiljának és nem egy külön oldal ellenőrzéséhez futtassa a szolgáltatást, ahol láthatja a webhelyre mutató külső hivatkozásokat.
Például elindította a “Site Analysis” elemet: beírta a projekt tartományát, és rákattintott az “Elemzés” gombra. Ha követi a versenytársak sikerét, adjon hozzá néhány legjobb versenytársat a beállításokhoz. Ezután a szolgáltatás egyszerre elemzi mind az Ön webhelyét, mind a versenyképes webhelyeit, és összehasonlítás céljából egymás mellett jeleníti meg a mutatókat.
A “Linkek” részben megbecsülheti, hogyan változik a webhelyére mutató linkek száma. A vonalakra kattintva a grafikonok kibővülnek.
Linkek száma a webhelyelemzésben
Hasznos megnézni a linkek számát és dinamikáját, de a linkek minősége fontos. A szolgáltatás elemzi a horgonyokat és kiszámítja a természetes és SEO linkek százalékos arányát, valamint meghatározza a webhely bizalmát.
Link minőségi statisztikák
Ez egy általános összefoglaló volt a webhely linktömegének jellemzőiről. A cikkben olvashat arról, hogy hány linknek kell természetesnek lennie, és hány linknek SEO-barátnak kell lennie.
Amikor tárgyal vagy kapcsolatokat vásárol valakivel, ellenőrizze az újak listáját. Vannak olyan dátumok is, amikor a szolgáltatás linkeket talál, amelyek alapján megértheti, hogy körülbelül mikor jelentek meg. Léteznek horgonyok is a link típusának és a nofollow körüli jelölés értékeléséhez.
Amit a Yandex és a Google mond a nofollow-ról, és hogy vannak-e ajánlások a nofollow és a dofollow linkek arányáról, amelyet ebben az anyagban tárgyaltunk.
Új linkek listája
A lista elemzésének és keresések megkönnyítése érdekében exportálja az eredményeket az Excel programba.
Ha a webhely belső oldalainak elemzését vizsgálja, akkor a szűrés segítségével túl sok belső linket tartalmazó oldalak listáját jelenítheti meg. A szűrők más hibákat is találhatnak, például a metacímkékben vagy a kódolásban. A hangszórók beállításával válassza ki az Ön számára érdekes információkat.
Belső oldalak elemzése
Ez az elemzés bármely webhelyre elvégezhető: nemcsak a projekt, amelyhez hozzáfér, hanem bármely más. Például egy versenytárs vagy egy sikeres webhely egy hasonló résből, amelyből ötleteket szeretne átvenni.
Érdekes a témában: Hogyan lehet növelni egy webhely tekintélyét a Google-ban, és hogyan lehet mások linkjeit használni az Ön számára
Gondolod, hogy a linkek ugyanolyan fontosak a Yandex és a Google promóciója szempontjából? Lehetséges, hogy nem vigyáznak rájuk, és jó eredményt hoznak az oldalon?