More

    Hogyan lehet karriert kezdeni a játékfejlesztésben, meghódítani a csúcsokat

    A “Gamedev: Jó, Rossz, gonosz” konferencia kérdéseinek megválaszolása 09 április 202116 минут9264https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2589/image/original-298f76e162514fecb879c9cb1411d69e.png

    Március 11-én GeekBrains és My.Games tartott egy online játék rendezvous konferencia. Ezen az iparági szakértők a munka sajátosságairól, a jelöltekre vonatkozó követelményekről, a piacról, a találati játékok létrehozásának titkairól, valamint a közönség kérdéseiről beszéltek. Ebben a cikkben megosztjuk azt, amit nem hallottunk az élő közvetítésben.

    By the way, ha elmulasztotta a sugárzást-van egy videofelvétel:

    Fejlesztési vektor

    Ha van egy kész alfa változata a játéknak, hová menjen tovább? Hogyan találok egy kiadót? Vagy jobb, ha elkezdi reklámozni magát? Ha az utóbbi, hogyan?

    John Pavlovsky válaszol: 

    – Van egy csomó információt az interneten arról, hogyan lehet megtalálni a kiadó, beleértve az orosz. Közvetlenül is írhatsz neki, mesélhetsz neki a játékodról, és megnézheted, mi történik. Menj a saját utat, vagy keressen egy kiadót-ez a játéktól függ. De ha ez az első játékod, akkor jobb, ha a kiadóhoz megy, hogy tapasztalatot szerezzen, amíg el nem döntheti magának, hogy szüksége van-e rá vagy sem. A kiadók sok munkát végeznek, ami túl sok a kezdőknek, ezért ez nagyon fontos.

    Ha egy indie fejlesztő kapcsolatba kerül egy befektetővel és egy kiadóval? Mennyibe kerül a segítségük “kifizetődő” mínusz a jogdíj?

    John Pavlovsky válaszol: 

    – Minden a játéktól függ. Ha nem ismert, hogy bárki, rosszul ismerik a marketing, és fogalmam sincs, hogyan lehet pénzt a játék, akkor jobb, ha megy a kiadó, akkor is, ha a feltételek nem az Ön javára. Az első projektből a legtöbb tapasztalatra van szüksége, vele pedig pénz lesz. Ha természetesen a játékok jól eladnak.

    Milyen méretűek a csapatok az egyes projekteken? Milyen gyakran kerülnek át a szakemberek az egyik projektből a másikba?

    Maria Demicheva válaszol: 

    — A csapat mérete mindig a projekt méretétől függ — minél nagyobb a feladat, annál több emberre van szükség annak végrehajtásához. Nincsenek univerzális számok, minden történet egyedi. A vállalat politikájától függ, hogy az emberek milyen gyakran kerülnek át a projektről a projektre. Ezt nem gyakran tesszük-szakembert keresünk egy adott projekthez, ő pedig csak rajta dolgozik. Javasoljuk például a váltást, ha világossá válik, hogy a szakember nem igazán foglalkozik a jelenlegi projekt feladataival (de potenciálisan hasznos lehet egy másiknál), vagy egyszerűen belefáradt.

    A videojátékok fő közönsége öregszik (azaz a játékosok öregednek) vagy fiatalabb (több fiatalabb játékos van)?

    John Pavlovsky válaszol: 

    “Mindkettő.”A közönség minden korosztályban növekszik. De érdemes megjegyezni, hogy a játékosok saját ízlésükben nőnek fel: azoknak a játékoknak, amelyek 10 évvel ezelőtt népszerűek voltak az internetes alkalmi közönség körében, most nincs esélyük. Ezért azt mondhatjuk, hogy az alkalmi játékok közönsége hajlamos a midcore-ra.

    A munka nagyszerű, de a csapat a kényelem fontos tényezője is. Mit tud mondani nekünk a tapasztalatairól azokról a csapatokról, amelyekben dolgozott?

    Maria Demicheva válaszol: 

    – Minden ember más, akárcsak a csapatok: egyesek a közös ötleteket és értékeket figyelembe véve alakulnak ki, mások nem. Vannak olyan kollektívák, amelyekben minden obszcén szónak érmét kell fizetnie egy malacka bankban. És vannak olyanok, ahol őszinte és őszinte kritikát fogadunk. Vannak olyanok is, akik minden héten kimennek a természetbe, és ott énekelnek himnuszokat. De mindig, ilyen talmi vagy anélkül, ez csak egy véletlenszerű embercsoport, ahol mindenkinek megvan a maga sajátossága, ezt figyelembe kell venni.

    Ha a csapat fontos kényelmi tényező az Ön számára, akkor ne habozzon részleteket kérni róla az interjúk során. Nézze meg alaposan azokat, akikkel a leggyakrabban kölcsönhatásba kell lépnie a munkahelyen, hogy később ne szenvedjen.

    És mi a helyzet az oroszországi vállalatok szakmai gyakorlatával? A Wargaming mellett semmi sem találkozik.

    John Pavlovsky válaszol: 

    – Az oroszországi szakmai gyakorlatok nem népszerűek. Gyakran az az oka, hogy a kezdőknek részt kell venniük, és a legtöbb vállalat nem rendelkezik erőforrásokkal vagy annak fejlesztéséhez.

    Hogyan lehet megkülönböztetni egy ígéretes fiatalt egy nem ígéretestől, amikor már elkezdett dolgozni az Ön számára,vagy például interjút készítenek? Hogyan értékeli a viselkedést, a tulajdonságokat és az alapvető készségeket?

    Maria Demicheva válaszol: 

    – Az interjúban már felmérheti a szakember tapasztalatait, tudását, motivációját, elvárásait a jövő munkahelyéről, pszichológiai jellemzőit, valamint azt, hogy mennyire illeszkedik a csapatba. Ha ezen pontok bármelyikén már az interjú során merev eltérés van, a jelöltet elutasítják. Például, amikor egy személy válaszol a játéktervezés üresedésére, és azt mondja, hogy mindig is álmodott arról, hogy 3D művész lesz, és egy éve tanulmányozza a 3ds Max-et éjszaka. Nincs értelme a munkáltató számára, hogy erőforrásokat költsön egy ilyen motivációval rendelkező személyre. Könnyebb visszatérni erre a jelöltre, ha üresedés van a művészeti osztályon, most pedig vegyen valakit, aki igazán érdekli a játéktervezést. Vagy egy másik példa: a szakember a munka lesz szüksége beszélt angol, de nem tud csatlakozni két szót ezen a nyelven az interjúban.

    Ha nem látott kritikus kockázatokat az interjúban, akkor általában egy tesztfeladat követi — egy vagy több kicsi feladat. Rendszerint a lehető legközelebb állnak azokhoz, amelyekkel foglalkozni kell. A teszt segít felmérni a jelölt gyakorlati képességeit, és megjósolni, hogy milyen jól fog megbirkózni a munkafeladatokkal. 

    Mindez nem ad abszolút garanciát arra, hogy egy olyan szakember, aki minden szakaszban elhaladt, hihetetlenül sikeres lesz a munkájában. De lehetővé teszi, hogy kigyomlálja azokat a srácokat, akik valószínűleg nem lesznek képesek megbirkózni a munkával. 

    A junior valódi előnyeit természetesen már a munka során, valódi harci feladatok elvégzésekor határozzák meg.

    Mennyire befolyásolja az életkor a foglalkoztatást? Mikor kaphatok már munkát?

    John Pavlovsky válaszol: 

    – A lényeg az, hogy már 18 éves vagy. A többiek pedig a tudást fogják nézni, nem az életkorot.

    OLVASS TOVÁBB:  "Nyolc munkahelyet váltottam, és nem bánok semmit!"

    Érdemes-e írni az önéletrajzban messze a kompetencia helyzetétől? Különböző kiállítások, konferenciák stb.

    Maria Demicheva válaszol: 

    — Ha van tapasztalata a kiállítások és egyéb dolgok szervezésében, akkor jobb, ha azt a munkaterületekkel ellátott oszlopban jelzi. Az a tény, hogy legalább valamilyen tapasztalata van, már plusz. Nem szabad azonban a konferencia-menedzsmentet készségként írni, ha nem fedi át a kívánt pozícióban lévő kulcsfontosságú készségeket. Nem fog jót tenni, de minden bizonnyal kérdéseket vet fel mindenkinek, aki elolvassa az önéletrajzot.

    Hol van jobb, ha üres álláshelyeket keres a játékfejlesztésben?

    Maria Demicheva válaszol: 

    – Be hh.ru, határozottan vannak üres álláshelyek a FÁK összes nagy Stúdiója számára. Különböző tematikus csoportok és közösségek is vannak a közösségi hálózatokban, valamint a kifejezetten a game dev-re irányuló munka-aggregátorok. Mindez könnyen megtalálható a Google-on.

    OLVASS TOVÁBB:  Mi az érvényesítés?

    Sokan valóban megtekintik az ArtStation-t? Kaphatok ott egy állásajánlatot?

    Maria Demicheva válaszol: 

    – Sokan figyelnek. Ott vagyok, és az összes toborzót, akit ismerek, keresem. A srácok 80% – a, akiket találtam és elrendeztem valahol az én időmben, találkozott velem az ArtStation-en.

    Azok, akik nem különösebben szeretnek játszani a játék fejlesztésében? A “polgári” szférák szakemberei sokáig tartanak ahhoz, hogy alkalmazkodjanak a játékfejlesztéshez. Van igény egy tesztelő kevés tapasztalattal,de sok játékélményt?

    John Pavlovsky válaszol: 

    – Előfordul,hogy az emberek, akik nem igazán játszanak a játékfejlesztésben. Találkoztam olyan művészekkel és programozókkal, akik nem hallottak Skyrimről. Inkább még mindig mínusz. De ha elég hűvös vagy, de egy jövőbeli helyzetben az ilyen tapasztalat nem túl fontos, akkor semmi sem kell aggódnia. Az alkalmazkodás időtartama a személytől függ. A tesztelőkre mindig szükség van az iparban.

    A játékfejlesztés készségeiről-Maxim Nosatov válaszol

    Miért olyan népszerű a pixel art az indie fejlesztők körében?

    – Miért szereti mindenki a pepsi-t vagy a macskákat? Az emberek imádják, és az első játékok valójában pixelesek voltak. A régi iskolás gyerekek jobban megfelelnek (annak ellenére, hogy felnőtt nagybátyák lettek), a modern gyerekek — nem annyira. Ez a régiótól és a társadalom befolyásától is függ.

    Milyen karrierút szükséges ahhoz, hogy 3D generalista legyen?

    1. Ismerje meg a 3D-s csomag, és képes legyen legalább navigálni egy pár másik.
    2. Ismerje meg, hogyan kell dolgozni ZBrush, csodálatos.
    3. Ismerj legalább egy motort (egység vagy irreális).

    Melyik a játék dev szakmák lesz a felsőoktatás, mint a programozó hasznos lehet?

    – Az oktatás jó, de képesnek kell lennie arra, hogy alkalmazza. Műszaki oktatás segít megérteni többet a szempontból a szerencsejáték-ipar. De még mindig más területeket fog elsajátítani, hogy jobban megértse, hogyan működnek a különböző emberek egy csapatban.

    A 3D-s művészek modern algoritmusokat használnak a 2D-s képek 3D-re történő konvertálására, vagy mindent a semmiből készítenek?

    – Igen, de ez a cégtől és a csővezetéktől függ.

    Ha valaki technikai specialitást (audiovizuális tartalmat) kapott, és ismeri az animációt, a fizikát, a modellezést, a fényt, a VFX-et, a C++ – t, akkor mi mást kell kapnia játéktervezőként?

    – Értsd meg a játéktervezést, értsd meg, hogyan működik a játékvezeték.

    Mi a fontosabb a munkára való jelentkezéskor: a környezeti művészet felsőoktatása vagy a személyes munkákkal rendelkező Portfólió?

    – Portfólió.

    Milyen platformok vannak a közönséganalitika számára (például, hogy megtudja, a felhasználók hány százaléka nő), trendek, kész projektek?

    – Newzoo.

    Mennyire elterjedt az orosz játékfejlesztésben a puha készségek nyugati értékelése, valamint minden, ami az interperszonális kapcsolatokhoz kapcsolódik?

    – Ez attól függ, hogy a vállalatok, de most sokan megértik, hogy nem tud öt idősek,” tedd őket egy doboz”, hogy a termék. Meg kell nézni, hogyan fognak kapcsolatba lépni egymással. Emellett sok vállalat most pszichológusokat bérel az alkalmazottak értékelésére.

    Valószínűbb, hogy olyan jelöltet vesz fel, aki korábban egy indie játékban dolgozott (3-5 fős csapattal)? Milyen szintre lehet engedélyezni?

    – Jó, hogy van munkatapasztalata! De mindez a technikai készségektől függ. Tesztelni fogják őket – hogy megnézzék, mit tehet. Így meghatározzák a feladatokat. A vállalatoknak van egy bárja a jelölt minimális ismereteiről.

    Ez a helyes út a játéktervező pozíciójához: először tanulja meg egy adott motor minden finomságát, megtanulja, hogyan kell magas szinten dolgozni vele, majd csak közvetlenül tanulmányozza a játéktervezést?

    — Ez a tudás szükséges a prototípuskészítéshez, megtanulja a folyamat minden finomságát.

    Mindenki folyamatosan megköveteli a jelöltektől, hogy megismerjék a valószínűség elméletét, de körülbelül egy éve dolgozom a játékfejlesztésben, soha nem volt olyan helyzet, ahol szükség volt rá. Mi ez a követelmény?

    – Minden a feladatoktól függ. Ha azon a részen dolgozik, ahol az AI döntéseket hoz, akkor nem teheti meg a valószínűségelmélet ismerete nélkül.

    Érdemes Oroszországban maradni a játékfejlesztés érdekében? Van-e jövője a hazai játékiparnak, vagy jobb-e egy másik országban kezdeni?

    – Van értelme, de el kell döntenie, hogy általában mit akar, és mit vár el a cégtől. Azt tanácsolom, hogy Oroszországban dolgozzon, majd menjen külföldre.

    A kezdők hibáiról – Andrey Antykov válaszol

    Mit tanácsolna egy olyan projektmenedzsernek, akinek nincs tapasztalata a játékfejlesztésben, hogy tanulmányozza vagy tegye meg ezt az iparágat?

    – A PM meglehetősen univerzális pozíció, nem különbözik nagyban az ipartól az iparig. Az általános elvek továbbra is fennállnak. Affektáció, a piac ismerete, a folyamatok megértése. Azt tanácsolom, hogy készítsen önéletrajzot, küldje el több szerencsejáték-Társaságnak, és legyen olyan, mint egy interjúkészítő.

    Milyen ismereteid és készségeid hiányoztak a szakmai “felnőtté válás” szakaszában?

    – Sajnáltam, hogy nem tudtam hatékonyan létrehozni a termékeket. Sok ötlet van, de mindannyian várnak egy jó fejlesztőre, vagy még jobb, egy célbefektetőre 🙂

    Milyen esélyei vannak egy 45 éves embernek egy családdal, aki nem áll készen arra, hogy a Game Dev-re költözzön? Van tapasztalatom a fejlesztésben, de leginkább a saját projektjeimben.

    OLVASS TOVÁBB:  Megnyitjuk a GeekUniversity "Network Engineer" karát

    – Elég magas. Most van egy nagy idő, hogy megtalálja a távoli munkát.

    Emlékszel az első játékra, amelyet nem játékosként, hanem jövőbeli szakemberként kezdett értékelni?

    – Ha mobilról beszélünk, akkor ez Dühös madarak.

    Milyen esélye van annak, hogy a béta játékosok helyettesítik a tesztelőket?

    “Elég kicsi. A játékosok nem végeznek kellemetlen, rutin teszteket, nem fogják megérteni a folyamatokat, egy adott hiba kritikáját stb.

    Hogyan válthatok juniorokra a játéktervezésben a mobil játékok tesztelésének tapasztalatával egy évig? Mi a helyzet a műszaki tanulmány? JS, LUA? Milyen puha készségekre van szükség?

    – Minden szkript nyelv hasznos. Az átmeneti folyamat minden vállalat esetében eltérő. Általánosságban elmondható, hogy kommunikálni, ötleteket ajánlani, és megpróbál további felelősséget vállalni.

    Vannak olyan kilátások a játékfejlesztő cég, ha inkább nem a játékok (például, meg kell, hogy teszteljék versenyek, és tetszik lövők és stratégiák)?

    – Van mód, mert minden tapasztalat tapasztalat tapasztalat. Játssz, amit szeretsz a munkán kívül. Ha nem vagy fiziológiailag beteg a műfajtól, akkor dolgozhatsz vele.

    De én, például, nem fog foglalkozni szerencsejáték rések, mert van egy elvi álláspont ebben a kérdésben.

    Melyik a jobb: egy ingyenes játék vagy egy fizetett játék, amely nem “lő”?

    – A bevételszerzés típusa nem határozza meg a játék sikerét vagy kudarcát. Meg lehet változtatni, ha a források manőverezni.

    OLVASS TOVÁBB:  Megnyitjuk a GeekUniversity "Network Engineer" karát

    A kis projektektől az Epic Games — ig-Alexey Savchenko válaszol

    Milyen esélye van júniusnak vagy középnek egy fejletlen játékiparral rendelkező fák-országból, hogy más országok nagyobb stúdióiba kerüljön?

    – Az ország megváltoztatása mindig bonyolult történet. A speciális készségek mellett elegendő nyelvi és kulturális képzéssel, valamint az új környezethez való alkalmazkodás vágyával is rendelkeznie kell. Technikai szempontból nem mondhatom, hogy az esélyek nagyon magasak. De egy szűk szakértelemmel rendelkező jó közvetítő könnyen megtalálhatja a helyét egy nemzetközi társaságban. Korrigált az a tény, hogy ott, valószínűleg, akkor be kell bizonyítania magát, majd indítsa el az alábbi lépéseket.

    Szerencsejáték-ipar: trendek és kilátások

    Mekkora az esélye annak, hogy egyetlen fejlesztőt vagy egy kis csoportot észrevesznek?

    Roman Goroshkin válaszol:

    – Egy kis csoport jó eredményeket érhet el. Solo-inkább egy nem, mint egy igen. Ideológusként egy magányos embernek össze kell állítania egy hasonló gondolkodású embereket.

    Hogyan működik az mgvc projektek kiválasztása? Kérjük, mondja el nekünk az indie csapat stúdióvá alakításának folyamatát.

    Grigory Bortnik válaszol: 

    – A projektek kiválasztása a stúdió által szolgáltatott információkon alapul. Minél részletesebb és tudatosabb a stúdió prezentációja és üzleti terve, annál könnyebb megértenünk, milyen érdekes lehet A projekt. További plusz lesz a megtekinthető projekt verziója. Az átalakulás folyamata minden stúdió számára eltérő, számos tényezőtől függ, beleértve a stúdió jövőképét is.

    Cyberpunk kellett volna nagyban élénkíti a mássalhangzó beállítás. Mondhatjuk, hogy a kiadás után megölte ezt a témát?

    Evgeny Chentsov válaszol: 

    – Nem értek egyet. Szubjektív vélemény: átmentem a Cyberpunk-on a PC-n, és nagyon jól éreztem magam (bár nem igazán tetszett a Befejezés). Maga a játék, a hibák, a közfelháborodás és egy csomó más probléma ellenére, a legfontosabb dolgot tette: felkeltette a figyelmet, jóval a kiadás előtt. Cyberpunk mint Beállítás-élő!

    Figyelembe kell vennie, hogy melyik régióba megy a mobil játék létrehozásakor?

    Roman Goroshkin válaszol: 

    – Igen, teljesen. A fő “pénz” piacok az Egyesült Államok, Nyugat-Európa és Kína.

    Miért hajlandóak az emberek sok pénzt önteni a zsákmánydobozokba?

    Alexey Filatov válaszol: 

    – A zsákmányt az emberi fiziológiához kötik. Dopamin, amelyet az agy termel, amikor várakozás egy győzelem, ad egy erős lökést, hogy meghosszabbítja ezt az állapotot. Ezért a “Megnyitás” gomb ismételt megnyomásával a játékos minden alkalommal elvárja, hogy most biztosan szerencsés lesz. És minden felfedezésre költ egy kis pénzt. Természetesen ez a folyamat lehetetlen kiváltó mechanizmus nélkül-az a meggyőződés, hogy a díj létezik, és megszerezhető. Ez az alapja a működését minden kaszinók, lottó, zsákmány dobozok. Matematikai szempontból nincs sok különbség a mechanika között.

    Melyik a jobb: új mechanika feltalálása vagy népszerű megvalósítás?

    Evgeny Chentsov válaszol:

    – Az új mechanika menő. De nagyon nehéz kizárólag újakat létrehozni, sőt a tendenciákat sem tekintve. Nyilvánvalóan sikeres mechanika van, amelyet nagyon gyakran hajtanak végre, például a battle pass. Ezért jobb kombinálni 🙂

    Gondolod, hogy a jövő az előfizetési modellhez tartozik?

    Grigory Bortnik válaszol: 

    – Nehéz megmondani. Vannak sikeres példák: Roblox, WoW, Spotify, Netflix. És nem is olyan sok, mint az Apple Arcade. Sok függ a tartalom minőségétől és mennyiségétől. Az előfizetési modell hibrid is lehet, mint például a videojátékok Battle Pass. Nem számít, hogy ez egy szabadon játszható vagy megvásárolható játék. A kiegészítő tartalom megszerzésének képessége arra ösztönzi a játékosokat, hogy vásároljanak ilyen típusú előfizetést.

    Hogyan befolyásolta a játékok árának növekedése a szerencsejáték-piac értékének növekedésének statisztikáit? Gondolod, hogy a regionális politika sok játékboltban hamarosan eltűnik vagy sem?

    Roman Goroshkin válaszol: 

    – Ha egyjátékos játékokról beszélünk, még nem érintett minket túl sokat. Az árak emelkednek az inflációval. De a fő nyereség a GaAs játékokból származik (játék mint szolgáltatás), és ott nem számít, mennyibe kerül a kezdő példány. Több játékon belüli pénznem is lehet, A játékos átlagos ellenőrzését figyelembe veszik, így a játék sikere az LTV növekedés sebességének és stabilitásának mutatójától függ.

    Az üzletek regionális politikája mindaddig fennmarad, amíg nyereséges a közönség számának és fizetőképességének aránya szempontjából.

    Mit lehet mondani a fejlődő játékok VR?

    Alexey Filatov válaszol: 

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában