More

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    A kulcsmondatok lépésről lépésre történő csoportosítása a TOP összehasonlítási módszer segítségével, valós példa felhasználásával

    A hatékony SEO lényege a teljes és pontos szemantika. De egy hatalmas szemantikai mag összegyűjtése nem minden. A sikeres promócióhoz helyesen kell csoportosítania a kéréseit, és el kell osztania azokat a céloldalakon. Jobb ezt a keresési eredmények elemzése alapján megtenni, mégpedig a fürtözés segítségével.

    Mutassuk meg egy regionális online áruház példáján keresztül, hogyan lehet automatizálni a fürtözési folyamatot, és mit kell tenni az eredményekkel.

    Mi a klaszterezés és miért fontos a SEO számára

    Úgy tűnik, hogy az összegyűjtött szemantikát a józan észre támaszkodva tematikus csoportokba lehet csoportosítani. Valóban könnyű megérteni, hogy az „új házban lakást vásárolni” és „új lakást venni” lekérdezések az egyik csoportra vonatkoznak, a „másodlagos épület vásárlása” pedig egy másik csoportra vonatkoznak. De ez nem mindig így van.

    Hasonlítsuk össze két olyan lekérdezés eredményét, amelyek jelentése szerint egy csoportnak tulajdoníthatók:

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Kibocsátási összehasonlítás

    Itt érvelhetünk azzal, hogy az első kérés (“CNC-gép”) tisztázatlan szándékkal, amelyet a Yandex inkább információsként értelmez. A másodikban („vásároljon cnc-gépet”) a „vásárlás” tranzakciós szó kereskedelmi kérdésre változtatja meg a kérdést. De egy kezdő SEO szakembernek, és még inkább egy vállalkozás tulajdonosának, az ilyen árnyalatok nem mindig nyilvánvalóak.

    Előfordul, hogy egy terméket vagy szolgáltatást másképp nevezhetünk meg (motorcsónak és motorcsónak, fitnesz karkötő és intelligens karkötő, szőnyegtisztítás és szőnyegmosás), és ezeknek a szinonimáknak a keresési eredményei is eltérhetnek.

    Ilyen esetekben segít a fürtözés – a lekérdezések csoportokba (klaszterekbe) történő egyesítése a keresési eredmények hasonlóságának elve (SERP) szerint.

    Klaszterezési módszerek és a közöttük lévő különbségek

    A SEO szakemberek két módszert alkalmaznak a szemantikai mag klaszterezésére:

    • Lágy fürtözés – a szükséges kulcs lekérdezések keresési eredményeit párban hasonlítják össze. Ha a top 10-ben meghatározott számú azonos eredmény található, akkor a kulcsokat egy fürtbe egyesítik. A lekérdezésenként elért eredmények száma a fürtözési beállításoktól függ, és 1 és 10 között lehet. A leggyakrabban használt tartomány 3-5.

    • Hard fürtözés – ez a módszer nemcsak a párokban hasonlítja össze a SERP eredményeket, hanem a fürtbe tartozó összes lekérdezés között is. Azok a kulcsok, amelyeknél a keresési eredmények között nincs meghatározott számú azonos eredmény, nem szerepelnek a fürtben.

    A kemény fürtözés pontosabb. A Soft módszerrel létrehozott klaszterek olyan kulcsokat ötvöznek, amelyek jelentése gyakran jelentősen eltér. Ez a szemantika túl tág, amellyel még rengeteg munka van – irreleváns kérdések megtisztítása, felosztás és átcsoportosítás.

    A kemény klaszterezést a kereskedelmi versenyképes lekérdezések elősegítésére használják, mert ilyen projektekben fontos a céloldal nagy relevanciája egy kulcsszócsoport számára.

    A szemantika klaszterező eszközei

    Természetesen nem hatékony a manuális klaszterezés az egyes kérelmek tetejének elemzésével, és kiterjedt szemantikai mag esetében ez egyszerűen irreális.

    A SEO szakemberek megsegítésére a szemantika klaszterezésére szakosodott szolgáltatások találhatók a keresési eredmények alapján (például SEMparser, s: toolz). A Key Collector, a Rush Analytics, a Just-Magic, a Topvisor és más összetett SEO szolgáltatások területén fürtözési eszközök is találhatók.

    Mutassuk meg az online áruház szemantikus magának klaszterezését a PromoPult “Query Clustering” eszközében. A szemantikát a Hard módszerrel klaszterezi, a Yandex és a Google keresési eredményeinek összehasonlítása alapján. A fürtözési pontosságot szám vagy 1 és 10 közötti tartomány határozza meg. Az eredményeket a rendszer korlátlan ideig tárolja, lehetőség van XSLX fájlba feltölteni. Az eszköz a klaszterezés mellett ingyenesen gyűjti a frekvenciákat, kiemelve a keresési eredmények tetején található fő oldalak számát és a versenytársak webhelyeinek URL-jeit.

    Az online áruház szemantikus magjának lépésről lépésre történő csoportosítása

    Van egy weboldal egy csomagolás nélküli áruk regionális online áruházához. Itt vásárolhat élelmiszereket, kozmetikumokat és háztartási cikkeket saját vagy újrafelhasználható edényben.

    OLVASS TOVÁBB:  A Google Ads új eszközt adott hozzá az intelligens stratégiák beállításához

    Összeállítottuk a szemantikai magot, mostantól el kell osztani a kéréseket klaszterek között.

    1. lépés. Regisztrálja és töltse ki a projekt adatait

    Először bejelentkezünk vagy regisztrálunk a PromoPult-ra. Erre azért van szükség, hogy a fürtözés eredményeit elmentse a rendszer.

    Ezután lépjen az eszköz oldalára.

    Először is kitöltheti az opcionális mezőket – a hely címe és a projekt neve.

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Ha megad egy tartományt, az eredményfájl az egyes fürtökhöz ajánlott céloldalakat jeleníti meg. A cím segít a rendszerben elvégzett feladatok azonosításában.

    2. lépés Kérelmek betöltése

    Kétféle módon töltheti be a fürtökre vonatkozó lekérdezéseket – XLSX fájl és lista. A kérelmek minimális száma 20.

    OLVASS TOVÁBB:  A Twitter kibővíti a szerzőkkel való együttműködés lehetőségeit

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Kérések betöltése

    Ha minden világos a kulcsmondatok listába történő betöltésekor, akkor egy XLSX fájl esetében van néhány árnyalat:

    • az eszköz csak a fájl első lapjáról dolgozza fel a kifejezéseket;

    • az információgyűjtés egy cella – egy kifejezés elvén alapul;

    • ne hagyjon idegen adatokat (például gyakoriságot) a fájlban, különben a rendszer kulcsszavakként határozza meg őket, és pénzt számít fel ezért a munkáért.

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Az XLSX fájl egy része, amelyet a fürtöző eszközbe kell betölteni

    3. lépés Válassza ki a fürtözési módot

    A fürtö eszközben kétféle módszer áll rendelkezésre: “Legjobb összehasonlítás” (kezdőknek megfelelő) és “Szakmai beállítás”.

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Fürtözési mód kiválasztása

    Meséljünk többet mindegyikről.

    A TOP-ok összehasonlítása

    Ezt a módot akkor érdemes használni, ha gyorsan csoportosítanunk kell a kernelt, és nincs szükségük nagy pontosságú beállításokra. Ehhez szüksége van:

    • Adja meg a pontosságot szám vagy tartomány szerint. A pontosság az a legfelső URL-egyezés száma, amelynél a kérés hozzáadódik a fürthöz. Azt tanácsoljuk, hogy állítsa be a pontosságot a 3-5 tartományban. Ha az érték kevesebb, mint 3, akkor a fürtök túl nagyok lesznek, és azokba a lekérdezésekbe esnek bele, amelyek messze értelmesek és szándékosak. A 6 vagy annál nagyobb érték túl sok fürtöt eredményez.

    • Válasszon egy keresőmotort (Yandex vagy Google), amelynek eredményei alapján a fürtözés végrehajtásra kerül.

    • Válasszon egy régiót (vagy több régiót) a helyi keresési eredmények elszámolásához (ez különösen fontos a kereskedelmi kéréseknél).

    • Indítsa el a fürtözést.

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Az eszköz beállítása a “TOP-ok összehasonlítása” módhoz

    Szakmai testreszabás

    Üzletünk szemantikájának klaszterezéséhez professzionális beállítást fogunk használni.

    Lehetőség van egy prioritásos keresőmotor, régió kiválasztására és a fürtözés pontosságának beállítására is. A különbségek a következők:

    • A pontosságot csak a számok adják meg. Ez az az alapszintű pontosság, amikor a lekérdezés hozzáadódik a fürthöz.

    • Ezután beállíthat egy vagy több feltételt a fürtben található kifejezések számától függően.

    Például megértettük, hogy nem hirdethetünk 10-nél több kérelmet tartalmazó csoportot egy céloldalon. Olyan feltételt állítottunk be, amely a tetején lévő URL-egyezések számát 6-ra növeli annak érdekében, hogy a mag kisebb klaszterekre hasadjon:

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    A fürtözés konfigurálása

    További feltételeket vehet fel a fürtben a kívánt szavak maximumától függően. Így a “Szakmai beállítás” módban pontosabb klaszterezést kapunk, figyelembe véve a projekt szemantikájának sajátosságait.

    A folyamat megkezdése előtt a rendszer megmutatja a fürtözés költségeit. Három összetevőtől függ:

    • a feldolgozott kulcskérelmek száma;

    • a keresőmotorok száma;

    • régiók száma.

    A tarifa 1 TK – egy hagyományos egység – költségétől függ, ami azt jelenti, hogy egy lekérdezést csoportosítanak egy keresőmotor eredményei alapján egy régióban.

    Egy TK költsége csökken a számuk növekedésével:

    TK száma

    <1000 = 10 000xtagstartz / p>

    ár, dörzsölje.

    0.11

    0.1

    0,09

    0,07

    0,06

    A projekt klaszterezésének hozzávetőleges költségeinek megértéséhez íme néhány példa:

    • egy kis online áruház (500 kérés, 1 kereső egy régióban) csoportosítása 55 rubelbe fog kerülni;

    • A több régióban népszerűsítő nagy online áruház (5000 lekérdezés, hét régióban 1 keresőmotor) lekérdezéseinek csoportosítása 2340 rubelbe kerül .

    Az eszköz első 100 lekérdezése ingyen csoportosítható.

    4. lépés. Szerezze meg az eredményt

    A fürtözés néhány percet vesz igénybe, a kérések számától, régióitól és a beállítások körülményeitől függően.

    Az eredmény megjelenik a felületen. A megfelelő ikonra kattintva frissítheti az adatokat, törölheti az eredményt, vagy letöltheti egy XSLX fájlba:

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Feladat lista

    A feladat elindítható a háttérben, a teljesítéséről értesítést küldünk a levélben. Az eszközhöz a levél linkjével léphet:

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    A fürtözés eredményét XSLX fájlként tölti le. Több lap van benne, az általunk választott beállításoktól függően: minden lapon – csoportosított lekérdezések egy keresőmotorhoz egy régióban. Ezenkívül, ha a pontosságot tartományral állítja be (például 3-5), akkor a jelentés minden egyes precizitási szintre külön-külön csoportosítja a kifejezéseket: 3, 4, 5. Ez lehetővé teszi a fürtözés eredményeinek összehasonlítását a különböző pontossági szinteken és meghatározza az optimálisat.

    Ráadásul egy külön fülön megjelennek az adott régió és a keresőmotor témavezetői (az egyes webhelyekkel szemben található a feltöltött mag kulcsszavainak száma, amellyel a tetején látható):

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    Az utolsó lap információkat tartalmaz a kezdeti beállításokról.

    Online áruházunk egy régióra koncentrál, a beállításokban a Yandex-et választottuk elsőbbségi keresőnek, így a jelentés három lapot tartalmaz.

    Az első, az információk a következő oszlopokra oszlanak:

    • Fürt neve (fürtképző kifejezés, amelyet az eszköz automatikusan észlel);

    • Kulcsszó;

    • Kulcsszó gyakorisága (a Yandex.Wordstat szerint);

    • A klaszter teljes frekvenciája (a benne szereplő kifejezések összes frekvenciájának összege);

    • TOP egyezések (azonos URL-ek száma);

    • Kiemelések – félkövérrel kiemelt szavak a kulcs lekérdezés keresési eredményei között (leggyakrabban szinonimák vagy témában hasonló szavak);

    • Fürt háttérvilágítások;

    • A TOP10-ben lévő főbbek száma fontos az igény szerinti verseny megértéséhez;

    • Legfelső URL – azoknak az oldalaknak az URL-je, amelyek kérésre az első 1-ben vannak;

    • Releváns URL a webhelyen – a rendszer által ajánlott céloldal.

    Hogyan lehet gyorsan klaszterezni az online áruház szemantikáját

    A fájl töredéke fürtözési eredményekkel

    Mi a teendő a fürtözési eredményekkel?

    Először azt javasoljuk, hogy gondosan ellenőrizze a fürtözés eredményeit. Finomhangolással is megjelenhetnek olyan klaszterek, amelyek nem felelnek meg a webhely valódi felépítésének, a felhasználói szándéknak vagy a termék jellemzőinek. Szükség lehet a kulcsmondatok néhány tömbjének átcsoportosítására.

    Ha a fürtök száma és összetétele kielégíti az optimalizálót, a következő lépéseket kell megtenni:

    • Korrelálja a szemantika klasztereit a helyszín felépítésével. Természetesen jó lenne egy struktúrát kifejleszteni, amely csak egy fürtözött magra épül – így minden lekérdezéscsoport számára lesz egy megfelelő céloldal. De a gyakorlatban ez nem mindig így van. A fürtözött szemantika segít felismerni a struktúra hiányosságait, esetleg új szakaszok létrehozását vagy a meglévők széttöredezését szorgalmazza.

    • Vessen egy pillantást egy-három lekérdezés klaszterére. Valószínűleg itt hiányzott a szematikus mag összegyűjtésekor. Próbálja meg bővíteni a lekérdezéseket keresési javaslatok, hasonló lekérdezések blokkjai, a Wordstat jobb oldali oszlopa és egyéb módszerek segítségével.

    • Végezze el a versenytárs elemzését a Témavezetők lap és a legfontosabb lekérdezések felső link oszlopának információi alapján. Ügyeljen a céloldal felépítésére, a tartalom mennyiségére, formátumára és minőségére, a metacímkék optimalizálására, a kereskedelmi tényezőkre, a műszaki jellemzőkre.

    • A kulcsfontosságú mondatok és a “Kiemelések” oszlopban szereplő szavak jó alapot szolgáltatnak a copywriter TK számára. Vegye fel őket a kategóriák, termékkártyák, tartalmi oldalak szövegeibe.

    • Határozza meg a megvalósítás legmagasabb prioritású fürtjeit a teljes gyakoriság alapján: először érdemes a céloldalakat kidolgozni a forgalom szempontjából ígéretesebb kérésekhez.

    Automatizált eszközök használata a fürtözési folyamatban időt takarít meg, és lehetővé teszi a releváns céloldalak maximális számának létrehozását, ami végső soron növeli a promóció hatékonyságát. Sok sikert a csúcsra vezető úton!

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet könnyen megtalálni a webhelyre mutató külső linkeket és ellenőrizni a belső elemeket

    Friss cikkek

    Девушки из сферы digital о карьере и работе

    Партнерский материал Накануне 8 марта мы поговорили с участницами партнерской программы eLama и коллегами о личном: с чего начиналась их карьера, с какими сложностями они сталкивались,...

    Важное за неделю: Instagram запустил «Живые комнаты» на 4 спикера

    В эфире регулярный дайджест Лайкни с самыми Свежими и Умными материалами. В этом выпуске протестируем новую функцию Instagram – Live Rooms («Живые комнаты») и...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában