Érdekes tény: bár szinte mindenkinek van fiókja a közösségi hálózatokon, nem mindenki tudja, hogyan profitáljon ebből a saját és a pénztárca számára. Sokan rendelkeznek szakértői ismeretekkel, de nem is veszik észre, hogy jó pénzt tudnak keresni vele.
Svetlana Senko , angoltanár mesélt nekünk az Instagram-fiók bevételszerzésének bonyodalmairól. Svetlana egy európai (Cseh Köztársaság, Németország) egyetemen végzett, és nemzetközi Tesol bizonyítványt kapott, amely jogot ad arra, hogy idegen nyelveket tanítson a világ bármely országában. Svetlana blogot tart az Instagram-on, ahol elmagyarázza, hogyan kell dolgozni az amerikai szabadúszó tőzsdéken, hogyan lehet elhelyezkedni egy kínai online iskolában és hogyan lehet külföldi ügyfeleket tanítani. Segít az előfizetőknek abban is, hogy a nyelvtudásukat jövedelemforrássá alakítsák, és megfelelő módon emeljék szolgáltatásaik árait.
Az interneten sok olyan webhely található, ahol népszerűsítheti saját magát és projektjeit. És én, mint sok más, úgy gondolom, hogy a nagyobb hatékonyság érdekében tanácsos egyszerre a legnépszerűbb forrásokat használni, de egy dologgal kezdhet. Például az Instagram már régóta nem csupán társadalmi hálózat, és átalakult egy jó üzleti platformká, ahol sokféle módon lehet pénzt keresni.
A legfrissebb adatok szerint világszerte több mint 1 milliárd ember használja az Instagramot havonta. Ezenkívül nemcsak a felhasználók teljes száma növekszik gyorsan, hanem az emberek ezen az oldalon töltött ideje is – átlagosan napi 28 perc felhasználónként.
A blogolás és a bevételszerzés típusai
Megalapozott meggyőződés, hogy lehetetlen bevételt szerezni egy Instagram-fiókkal anélkül, hogy végtelen mennyiségű idő, pénz és egyéb anyagi erőforrás állna rendelkezésére. Ez nem teljesen igaz. Minden attól függ, hogy a közösségi hálózaton melyik pénzkereseti modellt választja.
Hirdető
Ha életmód-blogger vagy és pénzt keresel a kereskedelmi és személyes fiókok reklámozására, akkor a szabály az: minél nagyobb a népszerűség és az elérés a Történetekben, annál magasabb az árcédula a reklámozáshoz.
Ez a bevételszerzési modell egyszerűnek tekinthető, mivel a bloghirdetések csak hetente kétszer tehetők közzé, különben a közönség elfárad. A reklám időtartama általában nem haladja meg a 45 másodpercet. (3-4 történet).
Természetesen az ilyen kiadványok közzététele előkészítést igényel, hogy végül minden jól nézzen ki. De az idő múlásával megtanulja a szükséges készségeket, és csökkenti időbefektetését. Itt nincs az “átlagár” fogalma, mert az Instagram hirdetési piacát gyakorlatilag senki nem szabályozza. A bevételt befolyásolja a közönség elérhetősége és ambícióinak nagysága. De mégis vannak olyan kritériumok, amelyek alapján felmérheti az előfizetők aktivitását, és ennek megfelelően tevékenysége eredményeinek minőségét: az 5% -ig terjedő lefedettség rossz, 10-20% -os szinten – normális, 25-30% és több – kiváló.
Az érthetőség kedvéért hozok egy példát . Tegyük fel, hogy egy 100 ezer feliratkozó közönséggel rendelkező blogger csak 2% -os lefedettséggel rendelkezik a Stories-ban. Ugyanakkor a reklám ára stabil. Itt nyilvánvalóak a nyilvánvaló következtetések: vagy a blogger időzítette a közönséget, vagy pedig kitiltották.
A Lifestyle Blogger bevételszerzési modellje nem mindenki számára elérhető. Miért? Szüksége lesz egy fejlett Instagram-fiókra (5 ezer előfizetőből) és magas lefedettségre a Stories-ban. Javaslom, hogy vegyen fel egy reklám értékesítési menedzsert, hogy segítsen. Ő átveszi az ügyfelek keresését, a hirdetőkkel folytatott tárgyalásokat, a szerződések megkötését stb.
E modell pénzügyi sikerének titka a következő: minél magasabb a média tudósítása, annál magasabb az átlagos hirdetésellenőrzés.
Az Életmód Blogger hosszú és kitartó erőfeszítések eredménye, ezért ez a forgatókönyv nem mindenki számára megfelelő.
Termékeinek / szolgáltatásainak eladása
Az Instagram-fiók bevételszerzésének második modelljét kísérletileg „Expert” -nek hívják. Nem a Történetek előfizetőinek számára és lefedettségére összpontosít, hanem egy adott területen szerzett ismereteire . A jó hír az, hogy még a több mint 1000 előfizetőt számláló kis blogok is pénzt kereshetnek.
A szakértői blog általában csak egy témára koncentrál. Ilyen témák például: idegen nyelv, pszichológia, belső terek, divat, anyaság, orvostudomány – röviden, bármi. A bevételszerzés ebben a forgatókönyvben szakértői szolgáltatások eladásán alapul. Például folytathat online konzultációkat, mentor lehet egy ügyfél számára (egy drágább termék), vagy eladhat mindenféle útmutatót és munkafüzetet.
Amint sikerül elérnie legalább egy kis pénzbeli megtérülést közönségéből, létrehozhat egy fizetett tanfolyamot, webes szemináriumot, maratont. Ez a modell az elsőtől eltérően sokkal gyorsabban kezd el keresni.
Ne felejtsük el, hogy egy ilyen blog sikerének kulcsa a magas szintű szakértelem egy adott résen. Sőt, valódi áttekintésekkel és erős esettanulmányokkal kell rendelkeznie az arzenáljában, mert enélkül nem lesz képes megbízható kapcsolatokat kiépíteni az előfizetőkkel.
Az én történetem: első lépések az Instagram-fiók bevételszerzéséhez
2020 májusában indítottam el az Instagram-ot, 500 előfizetőt szereztem készpénzköltség nélkül, és elkezdtem online konzultációkat folytatni angol nyelven, szimbolikus költséggel – csak 200 rubel / fél óra. Óriási volt az igény!
Három hónapig tapasztalatokat szereztem, összeállítottam egy áttekintő portfóliót, és augusztusra egy órás konzultáció költsége elérte a 3500 rubelt. Csak az online konzultációknak köszönhetően a blog már elkezdte havi 35 000 rubelt hozni!
Próbáltam pénzt keresni az ellenőrzőlistákon és útmutatókon is. A belőlük származó jövedelem még mindig kicsi, mert nekem még meg kell tanulnom a natív értékesítés minden bonyolultságát. Ezen kívül ingyen megosztok néhány útmutatót és ellenőrzőlistát előfizetőimmel. A beérkezésük egyetlen feltétele a fiókomra való feliratkozás.
Nemrégiben elindítottam az Instagram promóció és a szakértők számára történő bevételszerzés alapjairól szóló fizetett tanfolyamomat, amely megháromszorozta a havi profitomat.
Példák a Történetek és bejegyzések hirdetéseimre
Mikor kezdje el a bevételt
Lehetetlen megnevezni egy konkrét dátumot, amelyre blogja képes lesz bevételszerzésre. Mindenki számára ez különböző módon történik: minden attól függ, milyen gyorsan növekszik és fejlődik az Instagram-fiókja, milyen az elérhetősége, hány előfizetője van. Esetemben két hónap is elég volt, de minden egyedi. A bevételszerzés hosszabb időt vehet igénybe. Például, ha a hirdetési utat választja magának, vagyis azt a stratégiát, amely szerint az előfizetőket más bloggerek hirdetéseivel vonzza, akkor valószínűleg 4–5 hónapra lesz szüksége.
Érdemes megjegyezni, hogy az Instagram értékesítés különbözik a weboldal értékesítésétől. Mi az alapvető különbség? Az Instagramon az értékesítés megkezdését számos fontos lépés előzi meg: személyes márka és hírnév építése, ismeretek építése és természetesen a hűséges közönség megjelenése. Amikor elkezdnek bízni benned, akkor meg lehet kezdeni a blog bevételszerzését.
Mennyibe kerül az Instagram reklámozása
Ha életmód-bloggerként tervezi válni, akkor bevételeinek legnagyobb részét hirdetési bevételekből fedezi. Azt azonban meglehetősen nehéz megjósolni, hogy mennyit kell fizetnie a reklámért, és mennyit fog fizetni érte. Tehát a jövedelem garantálása magának, mint minden üzletben, irreális.
Ennek ellenére van egy kimondatlan szabály: ha például 15 ezer ember kedveli a bloggert, akkor egy reklámbejegyzés körülbelül 15 ezer rubelbe kerül.
Más források szerint a 20–80 ezer előfizetőt számláló blogokon történő reklámozás 5 ezer rubelbe kerül. Nem vagyok biztos benne, hogy az összes befolyásolót és producert irányítják-e ezek a számítások, de elég korrektnek tűnik.
Saját tapasztalatom alapján azt is elmondhatom, hogy a bloggerekkel való reklámozás nem csodaszer, ezért fel kell készülni az elvárásoknak nem megfelelő eredményre. Különböző bloggerekkel dolgoztam, és többnyire rossz minőségű reklámokat kaptam: az egyik blogger hamis információkat terjesztett rólam; a másik reklámja show-ra készült, érzelem és lélek nélkül; az utóbbi esetben egyszerűen nem teljesítették a megrendelésemet, és nem is keresték meg.
A legsikeresebb hirdetési kampányok azok voltak, amelyekben minden kölcsönös megállapodásokon alapult: előléptem néhány bloggert, ő pedig engem.
Hogyan nézhet ki:
Érdemes-e együtt dolgozni egy producerrel
Ha nem szeretne egy stratégia kidolgozásával és az értékesítés technikai részének megszervezésével bajlódni, akkor ezeket az eljárásokat tiszta lelkiismerettel átruházhatja a termelőre. Egy ilyen együttműködés a blogod profitjának 30-50% -ába fog kerülni.
Fontos szempont : mielőtt ilyen szakemberrel kapcsolatba lépne, ellenőrizze, hogy van-e tapasztalata az értékesítésben, tisztázza, hogy vállalja-e a felelősséget a technikai részért (céloldalak, webes szemináriumok szervezése stb.). Mostanáig vannak olyan kellemetlen helyzetek, amikor a gátlástalan gyártók a semmiért “letépik” a százalékot.
Értékesítés és piacra dobás. Értékesítési trendek 2020
Pár évvel ezelőtt az Instagram értékesítése agresszív, mutatós volt. A blogger spontán módon bejelentheti a termék értékesítésének kezdetét, mesterségesen előidézheti a hiány érzését, ezáltal szó szerint arra kényszerítve őket, hogy megvásárolják a tanfolyamukat, és csak néhány nap alatt bezárják az értékesítést. Ma ez a stratégia hatástalan.
Példák a történetek agresszív értékesítésére:
Azt kell mondanom, hogy most még maguk a felhasználók is figyelmesebb hozzáállást tanúsítottak bármely szolgáltatás és termék megvásárlásában. Ezért az értékesítésre való felkészülés egy-két hónap múlva megkezdődik: először a közönséget fokozatosan bemelegítik, majd a blogger felfedi termékének értékét és annak okait, hogy miért kell tőle vásárolni.
Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy feltűnés nélkül felhívja a hallgatóság figyelmét az ilyen problémák megoldásában szerzett saját szakértelmére és tapasztalatára. Ha az összes fentieket helyesen kombinálják és gyönyörűen megtervezik, akkor a “puha” eladások valódi jövedelmet hoznak.
Összefoglalva elmondhatom, hogy az információs piac évről évre növekszik és bővül, csakúgy, mint egyes kérdések szakértői közötti verseny. Ezért a blogolási termék minőségének magasnak kell lennie, különben könnyen tönkreteszi a hírnevét és megnehezíti a jó értékesítést.