More

    Hogyan készítsünk műszaki specifikációt egy copywriter számára: lépésről lépésre

    A SEO szakemberek maguk nem írnak szövegeket az ügyfelek webhelyeire. De képesnek kell lenniük arra, hogy feladatot állítsanak be a szövegíró számára, hogy olyan szöveget hozzon létre, amely vonzza a felhasználókat a keresőmotorokból. Megértjük, hogyan készíthetünk el egy szakértői cikk MŰSZAKI specifikációját a maximális forgalom elérése érdekében. 

    A felhasználók kérdéseire adott válaszok nagy részét a webhely oldalain található szövegek tartalmazzák. Ezek az áruk vagy szolgáltatások leírása, hírek és blogcikkek, az áruk vagy szolgáltatások kategóriáinak oldalain található szövegek, a vállalat leírása, a főoldalon található információs blokkok stb. 

    A SEO szakembernek képesnek kell lennie arra, hogy megbirkózzon a következő feladatokkal: 

    • határozza meg, hogy pontosan hol kell elhelyezni a szöveget a webhelyen; 
    • határozza meg, hogy a szöveg jelenléte negatívan befolyásolhatja-e a rangsorolást; 
    • készítsen listát azokról a kritériumokról, amelyeknek a szövegnek meg kell felelnie; 
    • készítsen műszaki specifikációt egy szövegíró számára; 
    • ellenőrizze az elkészített szöveget a webhelyen való közzététel előtt vagy után. 

    Az összes SEO követelménynek megfelelő cikkek nagyobb forgalmat vonzanak az információs lekérdezésekhez, amelyek értékesítésekké alakíthatók. 

    Miért van szüksége szakértői cikkekre? 

    Azok a keresési lekérdezések, amelyekre a Felhasználó információt keres, hagyományosan információs és kereskedelmi célokra vannak felosztva. Feltételes, mert a felhasználók mind az árukat, mind az információkat ugyanazon lekérdezéshez kereshetik. Tehát az orvosi termékekkel kapcsolatos “utasítások” látszólag információs kérése szerint gyakran vásárolnak gyógyszereket. 

    A kérelmek kereskedelmi forgalomba hozatalának értékeléséhez az eszközt használjuk https://arsenkin.ru/tools/commerce/, amely százalékban méri a kereskedelmet, ahol 0-35% információkérés; 35-60% félig kereskedelmi, 60-100% pedig kereskedelmi. 

    Kereskedelmi lekérdezések olyan típusú keresési lekérdezések, amelyeket a potenciális vevő áruk vagy szolgáltatások vásárlására használ. Kereskedelmi szövegek kerülnek, hogy segítsen a felhasználóknak vásárolni egy terméket / rendelni egy szolgáltatást / hogy egy találkozót, stb .. Az ilyen szövegeket tartalmazó oldalak kereskedelmi lekérdezések keresőmotorjaiban jelennek meg. Ezek közé tartoznak az áruk kategóriájának leírását tartalmazó oldalak, vagy egy termék vagy szolgáltatás leírása. 

    Az ilyen szövegek kereskedelmi jellegűek,és a szöveg részletesebb technikai elemzését igénylik.  

    Információs lekérdezések olyan típusú keresési lekérdezések, amelyek fő feladata, hogy részletes választ adjon a felhasználók kérdéseire. Az ilyen kérések leggyakrabban információs oldalakhoz vezetnek, például bloghoz, cikkekhez vagy hírekhez.  

    A felhasználó nem mindig megy a keresőmotorba a megfelelő termék megtalálásához. Leggyakrabban tanulmányozza a témával kapcsolatos információkat, majd döntést hoz a vásárlásról. 

    Annak érdekében, hogy az információkérések forgalmának jelentős részét vonzza, komolyan kell megközelíteni az információs cikkek írását és kialakítását. Ebben az anyagban az információs szövegekre összpontosítunk, mivel egy jól megírt és hasznos információs cikk az olvasó számára az információkérések forgalmának nagy részét hozhatja anélkül, hogy további erőfeszítéseket tenne a webhely kereskedelmi célú optimalizálására. Ez a forgalom a jövőben értékesítéssé alakítható, ha a felhasználó úgy dönt, hogy részletesebben tanulmányozza a vállalat weboldalát. 

    Miért kellene a szövegírónak szakértőnek lennie? 

    Az információs cikknek teljes mértékben közzé kell tennie a témát, és válaszolnia kell minden felhasználó kérdésére. A siker azonban a szerző szakértelmétől és a technikai feladat helyes előkészítésétől függ. A szakértők által írt cikkek jobbak. Ezért, ha lehetséges, olyan szövegírókat kell keresnie, akik jól ismerik a témát, és megerősíthetik szakértelmüket. 

    Ha sikerült megtalálnia egy ilyen szövegírót, akkor jobb, ha technikai feladat elkészítésekor kreatív szabadságot biztosít, és nem korlátozza a szerzőt semmilyen technikai kritériumra – a szöveg mennyiségére, a kulcsszavak előfordulásának számára stb. Ezután a szerző egy nagyon hasznos cikket ír a felhasználó számára, és nem próbál meg beilleszteni egy bizonyos kulcsszavak listáját a szövegbe, hanem egy bizonyos mennyiségű karakterhez igazítja. Annak érdekében, hogy a szövegíró ne térjen el a témától, és válaszoljon a felhasználók minden lehetséges kérdésére, saját szöveges struktúrát kínálhat. 

    Hogyan hozzunk létre egy szöveges struktúrát egy cikkhez? 

    Az információs cikk szövegszerkezetének elkészítéséhez használhatja az eszközt H1-H6 címkék gyűjtésére a Yandex és a Google TOP 10 versenytársai számára https://arsenkin.ru/tools/check-h/. 

    A ” kulcsszó “mezőben hozzá kell adnia egy olyan frekvenciakérdezést, amely a legpontosabban tükrözi a cikk témáját, például:”hogyan készítsünk egy szövegíró TOR-ját”. A következő paraméterek nem befolyásolják nagymértékben a címkék elemzését, így saját belátása szerint választhatja ki őket. Általában elemezzük a Yandex keresőmotor TOP 10-jét a moszkvai régió számára. 

    A megadott keresési lekérdezéshez a Yandex TOP 10 oldalainak listáját, ezen oldalak metacímkéit, valamint a H1-h6 fejlécszerkezetét kapjuk. Ezen adatok alapján létrehozhatjuk saját szövegszerkezetünket. 

    Ehhez meg kell vizsgálnunk a tetején lévő oldalak szerkezetét, össze kell vonnunk a legjobbakat, eltávolítanunk a felesleges elemeket, amelyek nem tartalmaznak hasznos információkat, vagy más témákat érintenek. Azonnal elemezhetjük a versenytársak metacímkéit, előre elkészíthetjük cikkünk címkéit. 

    Így, vesszük a szerkezet a cikkek, amelyek rangsorolva magasabb, mint a többi, és megpróbálja, hogy a szerkezet még jobb. 

    OLVASS TOVÁBB:  Esettanulmány a növekvő forgalomról a keresőmotorokról a gyógyszertár weboldalára

    Milyen kritériumoknak kell megfelelnie egy információs cikknek? 

    Egyediség 

    Javasoljuk, hogy a szakértők gondolkodási szabadságot adjanak egy cikk írásakor, de szükség van a szövegek egyediségének ellenőrzésére is. A szöveg egyedisége legalább 85% – ban megengedett, ha a cikk sok idézetet és hivatkozást tartalmaz más forrásokra. Minden más esetben az egyediségnek 100% – ra kell törekednie. 

    Számos szolgáltatás létezik a szövegek egyediségének ellenőrzésére, leggyakrabban a Content Watch-ot használjuk.

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция

    A szavak előfordulásának sűrűsége (hányinger / spam) 

    Fontos figyelni a kulcsszavak előfordulásának sűrűségére. A szavak előfordulásának sűrűsége a szövegben nem haladhatja meg a 3% – ot. A szövegben szereplő kulcsszavakkal való visszaélés esetén a spamszűrő alá juthat, ami a keresési eredmények pozícióinak csökkenéséhez vezet. 

    A Copywrite szolgáltatáson keresztül ellenőrizheti a spam szövegét.

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция

    Képek száma 

    Javasoljuk, hogy térjen vissza a TOP 10 keresési eredmény elemzéséhez, valamint határozza meg a cikkekben szereplő képek átlagos számát felülről. Ezt a számot össze kell hasonlítani a javasolt struktúrával, és önállóan meg kell határozni, hogy hány képet kell hozzáadni a szöveghez. A kapott képek számát bele kell foglalni a TOR-ba. 

    OLVASS TOVÁBB:  Influencerek és márka nagykövetek: kik ők és hol találják meg őket

    A képek közvetlen kiválasztását nemcsak egy copywriter, hanem a cég vagy a tervező szakembere is elvégezheti. A képek száma nem lehet kevesebb,mint a téma kimenetének vezetői. 

    Általában a felső oldalakra megyünk, manuálisan kiszámítjuk a képek, a golyólisták vagy az interaktív elemek számát.  

    Listák száma 

    A képekkel analóg módon ki kell számítani a listázott és számozott listák számát A keresési eredmények vezetőinek cikkeiben, össze kell hasonlítani őket a webhely szerkezetével, és meg kell adni a Tor listáinak számát.  

    Szövegmennyiség (szóközökkel rendelkező karakterek száma) 

    Többször is azt mondtuk, hogy nem kívánatos a szövegíró korlátozása a szöveg hangerejének korlátozására. De meg kell érteni, hogy a cikk optimális mennyisége nem kevesebb, mint a versenytársaké. 

    A versenytársak cikkeinek mennyiségének meghatározásához a kimenet tetejéről kiválasztjuk az anyagokat, majd a Content Watch szolgáltatáson keresztül elemezzük a tesztek mennyiségét. Általános szabály, hogy ha a cikket az általunk összeállított struktúrának megfelelően írják, akkor a kötet nem lesz alacsonyabb, mint a versenytársaké. Ha a kötet a cikk jelentősen elmarad a vezetők a kérdés, azt javasoljuk, elemezve a szöveget, struktúrát, illetve arra utal, hogy további szöveg blokkokat, hogy növelje a hangerőt. 

    Érdemes megfontolni azt a tényt, hogy nem minden felhasználó olvassa el a hosszú szövegeket a végéig. Az olvashatóság növelése érdekében a cikk stílusának könnyűnek kell lennie. A szöveget interaktív elemekkel, képekkel, táblázatokkal stb.

    Javasoljuk, hogy a “tartalom” alszámok formájában, hiperhivatkozásokkal helyezze el a megfelelő blokkot a longreads és a terjedelmes cikkek elején. Ez hasznos lesz azoknak a felhasználóknak, akik nem akarják teljes egészében elolvasni a cikket, de bizonyos információkat keresnek. 

    Ezenkívül egy ilyen blokk jelenléte lehetővé teszi a kulcsszavak természetes módon történő használatát, mivel egy ilyen blokk nem tűnik spamnek. 

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция

    Elemezzük a Tor előkészítésének folyamatát a példán 

    Annak érdekében, hogy világosabban bemutassuk a copywriter kiváló minőségű MŰSZAKI specifikációjának elkészítésének folyamatát, példát mutatunk egy új cikk MŰSZAKI specifikációjára ügyfelünk által: 

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция  

    Itt számos kritériumot adtunk meg, amelyeknek a cikknek meg kell felelnie: 

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция

    A következő a szöveg szerkezete, amely szerint cikket kell készíteni. A metacímkék, amelyeket hozzá kell adni egy cikk közzétételekor, regisztrálva vannak. Azonnal metacímkéket adunk a TOR – hoz, hogy a tartalomkezelő ne felejtse el kijavítani őket, amikor egy cikket közzétesz a webhelyen.  

    Szerkezetünkben van egy lista azokról a gyógyszerekről, amelyeket leírunk. Korábban ellenőriztük ezeknek a gyógyszereknek a keresletét, és hozzáadtuk azokat, amelyek a legnépszerűbbek. Azonban a cikk szerzője orvosi vagy gyógyszerészeti oktatással saját belátása szerint kizárhat bármilyen gyógyszert, vagy fordítva, hozzáadhat másokat. Ez lehetővé teszi, hogy további információforgalmat vonzzon az ezekhez a gyógyszerekhez kapcsolódó kérésekhez.

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция

    Ezután megadtuk a kulcsszavak listáját, amelyeket hozzá kell adni a szöveghez. Ez nem mindig szükséges,mivel a kulcsszavakat leggyakrabban természetes módon használják a szövegben, ha a szöveget az adott struktúrának megfelelően írják. 

    Ebben az esetben úgy gondoltuk, hogy hozzá kell adni a kulcsszavak listáját, mivel fontos, hogy az összes szót használjuk ebben a témában.  

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция  

    A szöveg megtervezéséhez néhány kívánságot is leírtunk. Mivel ez a cikk az orvosi témákról szól, olyan szerzőt választottunk, aki orvosi végzettséggel rendelkezik, és széles körű tapasztalattal rendelkezik az orvosi szövegek írásában. Ez lehetővé tette nemcsak információs cikk, hanem szakértői anyag elkészítését. 

    Ennek eredményeként, négy hónappal a cikk közzététele után, a keresőmotorokból származó forgalom elérte a 165,360 szintet, heti 29,819 forgalom mellett. 

     Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция

    Ezenkívül ezen az oldalon átmenetek történtek a termékkártyákra, amelyeket viszont értékesítéssé alakítottak át. 

    Mit tegyek, ha a cikk nem hoz forgalmat? 

    A fő okok, amelyek miatt a cikk nem hoz forgalmat 

    A keresőmotorokból származó kattintások száma Egy adott téma igényétől függ. Annak érdekében, hogy a cikk jobban rangsoroljon a keresőmotorokban, szükség van az információs szakasz (blog) és maguk az oldalak alapvető optimalizálására. 

    OLVASS TOVÁBB:  Как подготовить рекламные кампании к праздникам

    A cikkek oldalain kívánatos a közzététel dátumát, a cikk szerzőjét, a hasonló cikkekre mutató linkeket stb.  

    Gyakran előfordul, hogy a webhely olyan népszerű témákról szóló cikkeket tartalmaz, amelyekre Keresési igény van, de a Keresésből származó forgalom nem megy. Ennek számos oka lehet: 

    • a cikk szövege nem egyedi; 
    • a szöveg újra optimalizált kulcsszavakkal; 
    • a cikk mennyisége lényegesen alacsonyabb, mint a versenytársaké; 
    • a cikkben nincsenek képek; 
    • a cikk nem a felhasználók, hanem a keresőmotorok számára készült; 
    • a cikk szövege nem felel meg annak címének és metacímkéjének; 
    • a cikk egyértelműen hirdetési jellegű; 
    • a cikk nem tartalmaz kulcsszavakat; 
    • a cikk témája nem teljesen ismert. 

    A cikk rangsorolását befolyásolhatja a szakasz gyenge optimalizálása cikkekkel, a kód hibáival, a szkriptek használatával a szöveges kimenethez stb.  

    Hogyan tudom meghatározni a rossz rangsor okait? 

    Ha a webhelyen nincsenek technikai problémák, vagy olyan viselkedési tényezőkkel és használhatósággal kapcsolatos problémák, amelyek negatívan befolyásolhatják a rangsorolást, akkor a szöveg technikai elemzését kell elvégezni. Ez az elemzés a termékek, kategóriák, Főoldal stb.oldalain elhelyezett kereskedelmi szövegekre is vonatkozik. 

    Mit kell ellenőrizni: 

    • hasonlítsa össze a szöveg mennyiségét a versenytársakkal;
    • hasonlítsa össze a szöveg szerkezetét; 
    • ellenőrizze, hogy az összes szükséges kulcsszó megtalálható-e a szövegben; 
    • hasonlítsa össze a különböző szóalakokban szereplő kulcsszavak előfordulásának számát a versenytársakkal; 
    • hasonlítsa össze a képek/listák és egyéb vizuális elemek számát a versenytársakkal; 
    • ellenőrizze a spam szövegét; 
    • ellenőrizze a szöveg egyediségét; 
    • ellenőrizze a szöveget törött linkek, egyértelműen hirdetési töredékek, bannerek stb.;
    • ha a téma a szerző szakértelmét igényli, ellenőrizze a szerzővel kapcsolatos információk elérhetőségét. Például az orvosi témákban kívánatos, hogy a cikk szerzőjeként orvosi végzettséggel rendelkező orvosokat vagy szerzőket jelöljenek meg, és ezt az információt oklevelekkel vagy más hasonló módszerekkel erősítsék meg. 
    OLVASS TOVÁBB:  Esettanulmány a növekvő forgalomról a keresőmotorokról a gyógyszertár weboldalára

    Mint már említettük, a szöveg hangereje és egyedisége a Content Watch szolgáltatáson keresztül ellenőrizhető. Ha ez már közzétett szöveg, akkor hozzá kell adnia webhelyét a “webhely figyelmen kívül hagyása” mezőbe, hogy ne vegye figyelembe az egyediség elemzésekor. 

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция

    Már elmondtuk, hogyan kell ellenőrizni a spam szövegét: ehhez a Copywrite eszközt kell használnia. 

    Fontos rész: a szöveg technikai elemzése 

    A “Text Analyzer” eszközt használjuk https://www.rush-analytics.ru/, hogy meghatározza és elemezze a kulcsszavak számát A szövegben, majd hasonlítsa össze a vezetők ebben a témában. Az eszközt csak fizetett előfizetés használhatja. 

    A szövegelemző eszköz legfeljebb 10 kiemelt kulcsszavat kér, amelyekkel a cikket rangsorolni kell. Ezután összehasonlító elemzést készít e szavak előfordulásáról a szövegben, metacímkékben, címekben, link horgonyokban, összehasonlítja őket a versenytársak mutatóival, bemutatva a szavak számának különbségét. 

    Az eszköz lehetővé teszi, hogy készen álljon a Tor-ra, de javasoljuk, hogy az elemzési adatok alapján manuálisan hozzon létre egy TOR-t.  

    Nézzük meg, hogyan működik ez a szolgáltatás, a “lézeres szőrtelenítés: az eljárás leírása, az összes előnye és hátránya”cikk elemzésének példájával.

    Keresési lekérdezéseket, az elemzett oldal URL-jét adjuk hozzá, összehasonlításképpen csak a keresési eredmények vezetőinek belső oldalait választjuk ki. Ennek eredményeként a következő elemzést kapjuk: 

    Как составить ТЗ для копирайтера: пошаговая инструкция

    A táblázatban sárga színnel jeleztük, hogy jelentős különbség van az elemzett oldal tetején lévő szavak előfordulásának száma között. Ezen adatok alapján technikai specifikációt alkotunk a szöveg véglegesítéséhez. Egy ilyen TOR automatikusan létrejön a webhelyen, de inkább manuálisan állítjuk össze, hogy csak a legkritikusabb pillanatokat írjuk le. 

    A technikai feladat így fog kinézni: “az oldalon https://www.cleoline.ru/articles/lazernaya-epilyaciya-opisanie-procedury-vse-za-i-protiv / a szöveget a következőképpen kell kijavítani: 

    • növelje a cikk szövegét körülbelül 5000-5500 karakterrel; 
    • távolítsa el az “epilálás”, “epilálás”, “epilálás”, “epilálás”, “epilálás” szavak 10 előfordulását, amelyeket a cikkben a “lézer”, “lézer” stb.;
    • távolítsa el a “lézer”, “lézer”, “lézer”, “lézer”, “lézer”, “lézer”,” lézer”, “lézer”, “lézer”,” lézer”, “lézer”, “lézer” szavak 7 előfordulását, amelyeket a “szőrtelenítés”, “szőrtelenítés” stb.; 
    • add 7 előfordulások a kulcsok “lézeres szőrtelenítés”, “lézeres szőrtelenítés”, “lézeres szőrtelenítés”, “lézeres szőrtelenítés”, “lézeres szőrtelenítés”,”lézeres szőrtelenítés”;
    • használjon további szavakat a szövegben: eljárás, tanfolyam, eltávolítás, gerenda, dióda, munkamenet, ütés, készülék, szakember, fény, eredmény. 

    Következtetések 

    A webhely szövegoptimalizálása fontos rangsorolási tényező. Az erőforrás népszerűsítésekor figyelmet kell fordítania mind az információs szövegekre, mind a kereskedelmi szövegekre. Ebben a cikkben leírtuk azokat a főbb pontokat, amelyeket figyelembe kell venni a cikkek írásakor: 

    • ahhoz, hogy olyan szöveget írjon, amely forgalmat hoz, részletes TOR-t kell készítenie. Meg kell válaszolnia a szövegíró összes kérdését; 
    • a szövegeknek szakértőknek kell lenniük, a szövegek szerzőinek pedig jól ismerniük kell a témát; 
    • ne használja vissza a kulcsszavakat. Mindig szükség van, hogy ellenőrizze a szövegeket hányinger, túlzott optimalizálás;
    • szövegek írásakor javasoljuk, hogy összpontosítson a téma vezetőire, és próbáljon jobban csinálni; 
    • ha a szöveg nem érte el a TOP 10-et, technikai elemzést kell végeznie az anyag véglegesítéséhez;

    Friss cikkek

    Fontos a hét: a hirdetési költségek Instagram történetek, új iPhone modellek

    Van egy rendszeres emésztés szereti a levegőben a legújabb, intelligens anyagok. Ebben a kiadásban megismerjük az Instagram hirdetési bejegyzéseinek átlagos költségeit, valamint az új...

    Hogyan működik a Google Ads és az Instagram Insights” statisztika ” szakasza

    Weboldal tulajdonosok, kezdők számára Üdvözlöm mindenkit, aki úgy döntött, hogy belemerül a hirdetési eszközök témájába. Hagyományosan bemutatom magam – a nevemAnton Udodov,...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában