Az eLama egész évben szakértőkkel együtt figyelemmel kísérte, hogyan változik a felhasználók viselkedése, az online hirdetési piac és az üzleti támogatási intézkedések a világjárvány kapcsán. Áprilisban elmondtuk, mit kell tennie a hirdetőknek az önszigetelés és a bizonytalanság körülményei között. Júniusban kitaláltuk, hogyan lehet hatékonyan működni a válság után.
Ebben a cikkben összefoglaljuk az év eredményeit a Yandex, a Google, a Mail.ru Group és az eLama szakértőivel együtt:
- megnézni, hogyan változott a felhasználók viselkedése a világjárvány egész ideje alatt;
- Megmondjuk, hogyan lehet hatékony kampányokat indítani az újévi ünnepeken.
Hogyan változott a felhasználók viselkedése a világjárvány során
Daria
Isimova, a Yandex.Direct termékmarketing-vezetőjeA járvány életünk számos aspektusát megváltoztatta, és az önálló elszigeteltség az e-kereskedelem gyorsabb növekedését váltotta ki. Ez a tendencia az önszigetelő rendszer visszavonása után is folytatódott: az online kereslet növekszik. Fontos megérteni, hogy a vásárlók másként viselkednek egy online áruházban, mint offline: könnyebben elterelik a figyelmüket a megrendelésről, jobban figyelnek a márka viselkedésére. Az alacsony bizalom az üzletben a vásárlás megtagadásához vezethet. A véleményekkel és a hírnévvel való munka minden eddiginél fontosabb.
Számos témában a vásárlás előtt a felhasználók több webhelyet kezdtek megnézni és gyorsabban meghozni a döntést – ezt figyelembe kell venni a hirdetési elhelyezések megtervezésekor, a csatorna minden lépésénél próbáljon közel lenni egy potenciális ügyfélhez.
Az üzlet nem marad el a felhasználók mögött: digitalizálja és automatizálja a rutinszerű műveleteket. A reklámozás felülvizsgálata folyamatban van: online lehet és kell optimalizálnia a költségkereteket valós idejű teljesítménymutatókon keresztül, személyre szabhatja a kreatívokat stb. A videók iránti érdeklődés növekedésének tendenciája továbbra is releváns, amelyet hosszú ideje felvázoltak, és a hirdetők sikeresen használják ezt kampányaikban.
Az üzletág elkezdte aktívan feltárni a befektetés megtérülésének lehetőségeit, így a hirdetési költségvetés-kezelés automatizálásának eszközei egyre népszerűbbek. A hirdetők nagyobb valószínűséggel választják a Yandex.Direct stratégiákat, beleértve a konverziónkénti fizetés stratégiákat is.
Igyekszünk nyomon követni a gyorsan változó trendeket, hogy segítsünk a hirdetőknek operatív döntéseket hozni, és új hatékony módszereket találni a közönséggel való interakcióra. A hirdetéstechnikai webhely iparági kutatásokat tett közzé, amelyek segítenek a kampányok megtervezésében.
Google csapat
A hirdetők tudják, hogy a felhasználók ebben az évben másként viselkednek. A Google-nál elemezhetjük a fogyasztói magatartást azon emberek milliói alapján, akik mindennap termékeket keresnek a platformjainkon. Látjuk, hogy sokan már elkezdtek vásárolni az ünnepekre.
Ahhoz, hogy a hirdetők felkészülhessenek az ünnepi szezonra, az alábbiakban bemutatunk öt fő változást a vásárlási magatartásban:
: Gondolkodjon a Google-lal
Sokan próbálják ki először a digitális szolgáltatásokat, és online vásárolnak. Ez egy hosszú távú trend. A megkérdezettek több mint fele először próbálkozott új szolgáltatással, és májusban 700% -kal nőtt a „legjobb élelmiszerszállítás” iránti kérelmek száma az előző évhez képest.
A felhasználók gyakrabban kezdtek információt keresni az interneten: az “online divatbevásárlás” iránti kérelem 600% -kal népszerűbb lett, mint egy évvel ezelőtt. A tavalyi évhez képest több mint a duplájára nőtt a megkeresések száma a közelben lévő áruk elérhetőségéről (májusig).
Az emberek megpróbálják támogatni a helyi vállalkozásokat, és kiválasztanak olyan eladókat, akik osztják a vevő értékeit.
Arra számítunk, hogy az ünnepi időszak szokatlan lesz ebben az évben. Mindenesetre ez a megnövekedett kereslet ideje, amikor nagyon fontos a kapcsolattartás az ügyfelekkel. A következő kommentárban megosztunk egy útmutatót, amely segít megismerni az aktuális trendeket és megoldásokat, majd létrehoz egy cselekvési tervet.
Yulia
Lazareva, a VKontakte teljesítményügynökségekkel való munkacsoport vezetőjeAmi a felhasználói viselkedést illeti, a Mail.ru Group tavaszi tanulmánya azt mutatta, hogy az önállóságtól kezdve az emberek gyakrabban kezdtek híreket olvasni (70%), online tanulni (58%) és filmeket nézni (58%). A távmunkában a legnépszerűbb három legfontosabb eszköz a levél, az azonnali üzenetküldő és a közösségi hálózatok. A múzeumok online bemutatói és az előadások majdnem ötször népszerűbbek voltak, mint a barátokkal folytatott online partik: a válaszadók 23, illetve 5% -a használta vagy tervezte használni ezeket a szolgáltatásokat.
Ami a reklámozást illeti, a hirdetők körében továbbra is az a tendencia érvényesül, hogy optimalizálják a promóció hatékonyságát. A kulcsszó szerinti célzást aktívan használják. A technológia a keresési lekérdezések, valamint az oldalakkal, a közösségekkel és a VKontakte termékekkel, a Yula hirdetési szolgáltatással és a Mail.ru Group egyéb projektjeivel való interakció története alapján választja ki a közönséget.
A kulcsszó szerinti célzás pénzügyekkel és ingatlanokkal foglalkozó vállalkozásoknak, ruházati cikkek, kütyük, háztartási gépek, bútorok online áruházainak, valamint mindenféle szolgáltatásnak felel meg: a sütemény sütés mesterkurzusaitól a fogászatig. Az eszköz lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg a generált igényű felhasználók számára, és jelentősen csökkenti az ügyfelek megszerzésének költségeit.
Michael
Vdovin, a Yandex.Dzen B2B marketing csoportjának vezetőjeAz első hullámhoz hasonlóan a Zen közönsége is jelentősen növekedett ősszel: a Yandex.Radar szerint 2020 novemberében a napi közönség csaknem 20 millió felhasználót ért el.
Emellett az emberek egyre nagyobb valószínűséggel néznek videókat: a Zen-ben eltöltött idő 17% -a szükséges. A Zen algoritmusok ugyanis azokat a videókat javasolják, amelyek nagy valószínűséggel érdeklik az adott felhasználót.
Jákób
Peysakhzon, a Mail.ru Group termékfejlesztésért felelős kereskedelmi igazgatóhelyetteseA hirdetőknek szem előtt kell tartaniuk, hogy a konverzió előtt növekszik az ügyfelek kattintásainak száma. Ez azt jelenti, hogy még óvatosabban kell eljárnia a termékei és szolgáltatásai népszerűsítésének stratégiáival kapcsolatban.
A dinamikus remarketing és a kontextus szerinti célzás a myTarget segítségével segít ebben a trendben dolgozni. Az első lehetővé teszi, hogy emlékeztessen árukról és szolgáltatásokról azoknak a felhasználóknak, akik már ellátogattak a hirdető céloldalára. A második lehetővé teszi a generált kereslettel és a változó viselkedési mintával való munkát – a termék- és termékkeresés átmenetét a társadalmi hálózatokban, a piactéreken és az osztályozásokban.
A promóció hatékonyságának növelése érdekében érdemes növelni a célközönséggel való kapcsolattartás gyakoriságát, és meghosszabbítani azokat az időszakokat a reklámkampányok beállításaiban, amelyek során a felhasználók interakcióba léptek az árukkal és szolgáltatásokkal a céloldalon, vagy az interneten tanulmányozták róluk szóló információkat.
Nikita
Kravcsenko, eLáma evangélistaA világjárvány során a hirdetők megnövelték az adatközpontú hirdetési kampányok optimalizálása és kezelése iránti igényt. Bizonytalanság idején a lehető legpontosabban fel kell mérni a különböző promóciós csatornákba fektetett egyes rubelek hatékonyságát, napi szinten figyelemmel kell kísérni a statisztikákat a változások gyors reagálása érdekében.
Az ELama ügyfeleinek van egy kényelmes Monitoring eszközük erre – ez egy interaktív irányítópult az internetes hirdetések összes fő mutatójával. Az eszköz segítségével napi szinten figyelemmel kísérheti a statisztikákat vizuális formátumban, összehasonlíthatja a különböző időszakok adatait, és letöltheti a reklámozásról készített kész jelentést PDF formátumban. Ez lehetővé teszi a problémás területek gyors felismerését és a leghatékonyabb forgalmi források kiemelését.
A legújabb tendencia az algoritmusok részarányának növekedése a kampánykezelésben. A legnagyobb hatékonyság elérése érdekében elő kell segítenie az algoritmusok megfelelő működését: helyesen kell konfigurálnia az elemzéseket, előtérbe kell helyeznie az optimalizálás célkitűzéseit, időt kell hagynia a képzésre, ugyanakkor figyelemmel kell kísérnie a statisztikákat, és időben meg kell hoznia a taktikai és stratégiai változtatásokat.
Hogyan lehet hatékony reklámkampányokat indítani az újévi ünnepek alatt
Daria
Isimova, a Yandex.Direct termékmarketing-vezetőjeHagyományosan azt javasoljuk, hogy a hirdetők külön kampányokat készítsenek az újévre: dolgozzanak ki ünnepi szemantikát, hozzanak létre fényes kreatívokat, emlékeztessenek az ajándékokra és a kedvezményekre. A “forró” igények kielégítéséhez használja a rövid távú érdeklődési körök szerinti célzást a hálózatokban és az automatikus célzást, ami segít elkerülni az újévi hirdetésekhez megfelelő felhasználói kéréseket. Ezek az eszközök különösen azok számára fontosak, akik kampányokat készítenek az utolsó pillanatban.
A felhasználók maximális számának elérése érdekében javasoljuk, hogy minden lehetséges formátumú kreatívot hozzon létre: grafikus és szöveges-grafikus szalaghirdetések, videó – ez érzelmileg a legjobban vonzza az ügyfeleket. Gyorsabbá tétele érdekében a Direct-nek ingyenes építõi vannak.
Az online felhasználók gyakran elvonják a figyelmüket. Emlékeztethet magára, és visszaküldheti őket a fizetéshez az újratárgyalási eszközökkel, beleértve az intelligens szalaghirdetéseket is.
A konverziós stratégiák segítenek hatékonyan kezelni a hirdetési költségkeretet, időt takarítva meg a beállítások kutatása során. Segítik a célzott vásárlók vonzását az oldalra, és nem pazarolják a költségvetést olyan közönségre, amely még nem áll készen a megrendelés leadására. A vállalkozás használhatja a konverziónkénti fizetés modellel rendelkező stratégiát, és csak a webhelyen szükséges műveletekért fizethet: hívásért, vásárlásért, alkalmazásért.
Fontos azt is ellenőrizni, hogy a webhely készen áll-e az újévi támadásra. Ha problémája van a betöltési sebességgel, vagy nem tudja az oldalt az ünnepi ajánlatokhoz igazítani, használhat turbóhelyeket a Yandex.Direct alkalmazásban. Ez az eszköz teljesen ingyenes, és segít gyorsan elkészíteni egy tematikus céloldalt az ünnepi kampányhoz.
Google csapat
A kiskereskedőknek minden eddiginél jobban szüksége van egy sikeres üdülési szezonra, de ilyen körülmények között a szokásos tervezés kudarcot vall. Idén minden attól függ, milyen gyorsan reagál a változásra.
Annak érdekében, hogy a hirdetők segítsenek az új év megtervezésében, elkészítettük a „Több ügyfél és az értékesítés növelése a Google segítségével” útmutatót, amely ajánlásokat és hasznos forrásokra mutató linkeket tartalmaz. Szeretnénk megosztani egy júniusban végzett felmérés eredményeit is, hogy megtudjuk, a pandémia hogyan befolyásolja a fogyasztói magatartást az ünnepi szezonban.
Yulia
Lazareva, a VKontakte teljesítményügynökségekkel való munkacsoport vezetőjeAz első dolog, hogy előre átgondoljuk a reklámkampány tervét és kezdetét. Javasoljuk, hogy előre indítsa el az előléptetést: 1 vagy 2 héttel az ünnep előtt, hogy “felmelegítse” a keresletet. Ez segít a költségvetés megfelelő elosztásában a reklámkampány előkészítő időszakára.
Ne felejtsük el, hogy az ünnepek előtti és munkaszüneti napokon történő reklámozásnak nem kell olcsónak lennie. A verseny ebben az időszakban nagyon magas lehet, ezért érdemes nagyobb költségvetést szánni a kereslet ösztönzésére és ösztönzésére.
A hirdetések különös figyelmet igényelnek: relevanciájuk a célközönség igényeinek függvényében meghatározza a felhasználók érdeklődését a hirdetése iránt. A promóciónak arra az ünnepre kell irányulnia, amelynek előestéjén a kampányt tervezik, akcióra van szükség.
Mivel a kampányok előre történő indítását javasoljuk, javasoljuk, hogy tesztelje a különböző kreatívokat és megközelítéseket a leghatékonyabb lehetőség kiválasztása és a konverziók maximalizálása érdekében. Ha különböző termékkategóriákkal vagy gyűjteményekkel rendelkezik, használhatja a Körhinta formátumot. Segítségével egyszerre több releváns ajánlatot mutathat meg a közönségnek, a felhasználók könnyebben megismerkedhetnek a termékekkel, és célzottabb forgalmat fog elérni.
A teljesítménystratégiában fontos, hogy különböző megközelítéseket alkalmazzunk az új vonzáshoz és a jelenlegi közönség megtartásához: eszközöket, kreatívokat és kulcsfontosságú üzeneteket adaptálunk ezekhez a feladatokhoz.
Egy másik fontos trend, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagyni, a videohirdetések növekedése és fejlődése. In-stream és out-stream formátumokat használhat: például a hírcsatornában található videohirdetések a felhasználók kommunikációjára vonják be a vállalatot.
Michael
Vdovin, a Yandex.Dzen B2B marketing csoportjának vezetőjeA zen reklám jól működik új kereslet generálásához és olyan vásárlók vonzásához, akiknek még nincs szükségük a termékeire vagy szolgáltatásaira. Az ilyen embereket a hagyományos kontextuális és célzott reklámok segítségével nehezebben lehet vonzani: például kereshetnek egy érdekes ajándékot, ugyanakkor nem tudják, mit adnak pontosan szeretteiknek. Ebben az esetben a Zen mind a forgalom, mind az értékesítés jó forrása lehet. Erről részletesebben az UGEARS esettanulmányban beszéltünk.
Íme néhány tipp, amelyek segítenek a legtöbbet kihozni Zen-hirdetéseiből:
Testreszabhatja zen tartalmát (címsorok, borítók és hirdetésmásolatok) a közönség igényeinek megfelelően. Ehhez meg kell értenie a „fájdalmakat” és a kontextust, amelyben a potenciális vásárlók vannak. A „Hogyan használják a márkák a hírleveleket a zen-eladások ösztönzéséhez” és „Az elkülönített reklámozás: Hogyan igazítják a márkák a reklámszövegeket az új valósághoz” című cikkekben arról beszéltünk, hogy az OZON, a Tinkoff és más Zen-hirdetők hogyan csinálják ezt.
Gyűjtemények, áttekintések, ellenőrzőlisták és első személyes vélemények segítségével hasznos és vonzóvá teheti bejegyzését. A tartalom a siker kulcsa a Zenben, beleértve a reklámozást is.
Kísérletezzen egyszerre a szöveg több változatával, és futtasson minden szöveget a borítók és címek különböző verzióival, hogy a Zen algoritmusok kiválaszthassák a leginkább konvertálóakat. A cikk elmagyarázta, miért fontos ezt megtenni.
Használja a Zen cikk pixeleket és az újra célzást, hogy utolérje azokat, akik elolvasták a cikkeket, de még nem jelentkeztek ki. Tapasztalataink azt mutatják, hogy az összetett és drága termékek esetében egy interakció nem elegendő, és a zen reklámozás hatékonyságát az első kattintással értékelni kell.
Ne csak cikkeken, hanem videókon is próbáljon hirdetéseket megjeleníteni. Használhatja a zökkenőmentes linket a hirdető Scroll2site webhelyére. A videóban, akárcsak a cikkben, részletesen elmondhatja az újévi ajánlatot, ugyanakkor fizetnie csak azoknak a felhasználóknak kell, akik aktívan nézik, vagy ellátogatnak az Ön webhelyére.
A nagy hirdetőknek javasoljuk a cikkmárka használatát is.
Jákób
Peysakhzon, a Mail.ru Group termékfejlesztésért felelős kereskedelmi igazgatóhelyetteseAz újév előtti időszak az értékesítés és a hirdetők iránti kereslet ösztönzésének ideje. A hatékony kivitelezéshez fontos olyan teljesítményeszközökre támaszkodni, amelyek a promóció során megcélzott eredményt hoznak az üzlet számára.
Az A / B tesztelő eszközök segítenek gyorsan tesztelni a kreatívokat vagy a promóciós megközelítéseket. Például a myTarget alkalmazásban a potenciális elérés feltételesen tíz részre osztható (a közönség 10% -a), és egyszerre több kampánnyal is kísérletezhet. Ez lehetővé teszi, hogy kezdettől fogva megértse, melyik módszer működik a legjobban, és válassza ki a méretezéshez.
Az év végén fontos dolgozni mind az új közönség vonzásában, mind a jelenlegi ügyfelek újraaktiválásán. Ha már rendelkezik aktív vásárlók egy szegmensével, használja a Look-alike technológiát az ajánlatok megjelenítéséhez azoknak a felhasználóknak, akik viselkedésükben leginkább hasonlítanak az ügyfelekhez. Dinamikus és normál remarketing használatával is kapcsolatba léphet közönségével. A technológia lehetővé teszi, hogy személyre szabja a felhasználókkal folytatott kommunikációt, és megmutassa nekik azokat az ajánlatokat, amelyek nagy valószínűséggel érdeklik őket.
Távolodjon el a versenytársaktól, teszteljen különböző formátumokat és hipotéziseket az újév előtti időszakban a cél elérése érdekében.
Nikita
Kravcsenko, eLáma evangélistaAjánlásom nem lesz egyedi, de a legfontosabb az, hogy előre megkezdjük az újévi ünnepekre szóló reklámkampányok előkészítését. Ez azt jelenti, hogy nemcsak magának a kampánynak kell összeállnia a Yandex.Direct vagy a Google Ads szolgáltatásban, hanem tanulmányoznia kell a közönség viselkedését az ünnepek alatt, fel kell készítenie egy általános stratégiát a promócióra az összes kommunikációs csatornán keresztül, át kell gondolnia azokat a promóciókat és ajánlatokat, amelyek relevánsak és érdekesek lehetnek a potenciális vásárlók számára. előnyös a vállalkozása számára.
Sok hirdető leállítja kampányát az újévi ünnepek alatt. Éppen ellenkezőleg, ajánlom az aktív hirdetést, a költségvetés előre történő feltöltését. Korlátozza napi kampányköltségvetését, hogy legalább 10 napos munkára elegendő pénz legyen a számláján. Győződjön meg arról, hogy a hétvégén az Ön webhelyére látogatók megértik a munkaidőt, a szolgáltatási feltételeket, a kérelem benyújtásának módjait és így tovább.
Az ünnepek alatt az embereknek sok szabadidejük van, amelyet szívesen töltenek az interneten. Ez pozitívan (jobban célzott forgalmat érhet el) és negatívan (az emberek eljönnek az Ön webhelyére és nem hoznak konverziót) egyaránt befolyásolhatják hirdetési kampányait. Azt tanácsolom, hogy védje meg magát olyan kampányokra, csoportokra és hirdetésekre fordított kiadásoktól, amelyek nem hatékonyan költik a költségkeretét. Ebben segít az új eLama „Automatikus szabályok” eszköz. Az ELama ügyfelei szabályokat állíthatnak be az ajánlatok automatikus megváltoztatására, a kampányok szüneteltetésére és e-mailes értesítések küldésére (például ha egy bizonyos költségkeretet elköltettek, de nem érkezett konverzió).
Hozzon létre speciális feltételeket a remarketingközönségek előzetes gyűjtésére. A megfelelő remarketingstratégia segíthet az újév során generált forgalom konvertálásában.
Sikeres reklámkampányokat kívánok!
Összegezve
Reméljük, hogy a fenti irányelvek és tippek segítenek hatékony kampányok indításában az Újév előtt, alatt és után. Ha személyesen szeretne kérdéseket feltenni szakértőknek, jelentkezzen be a „2020 eredményei: trendek és újdonságok a hirdetési rendszerekben és az eLama” című ingyenes online konferenciára. December 24-én 13: 00-15: 30-ig (moszkvai idő szerint) kerül sor.
Alacsony árakat, magas konverziókat és kellemes ünnepeket kívánunk!