More

    Hogyan készítsünk jelentést az online hirdetésről


    Как сделать отчет по интернет-рекламе1 Elena
    Sergeeva egy szakember a célzott hirdetések Elkészítése jelentések egy hirdetési kampány nem a kedvenc része, a munka a legtöbb szakemberek: be kell kombinálni, adatok a különböző hirdetési rendszerek, emlékszem, minden fontos, hogy kell-mondta. De ha félretesszük a formalitást, akkor ez a szakasz nemcsak a hirdetési ügyfél, hanem az előadó számára is fontos.

    Miért van szükségem promóciós jelentésekre?

    Az ügyfél, anélkül, hogy sokat beavatkozna a vállalkozó munkafolyamataiba, megtarthatja az ujját a pulzuson, és saját szintjén szabályozhatja a munka előrehaladását. Szükség esetén módosítsa a stratégiát vagy a megállapított KPI-ket, az üzleti helyzet valós helyzete és a jelentés eredményei alapján.

    A vállalkozó számára a jelentés lehetőséget nyújt arra, hogy összefoglalja a köztes eredményeket vagy munkájuk végeredményét, például kampányoptimalizálásról, akció promóciójáról, új eszköz teszteléséről, valamint a számok nyelvén mutassa meg az ügyfélnek szakmai értékét. A jelentés elkészítése alkalom arra, hogy egy ideig kilépjen a rutinból, észrevegye és tükrözze munkájának eredményeit.

    Most beszéljünk arról, hogy milyen elveket kell követnie ahhoz, hogy jó és hasznos jelentést készítsen.

    Gondolj a jelentés címzettjére

    A jelentés formátuma és tartalma a címzetttől függ. Például, ha egy reklámkampányt folytattak egy mikrovállalkozónak, akkor a számok bősége és az összetett rövidítések tovább zavarhatják az ügyfelet, és fizikailag nincs elég ideje elolvasni a 15 oldalas jelentést. Egy ilyen ügyfél számára elegendő lesz két vagy három prezentációs diák kulcsfontosságú üzleti mutatókkal, az elvégzett munka leírása, valamint a következő hónapra vonatkozó terv.

    Az ügyféloldali marketingszakértő számára éppen ellenkezőleg, a reklámkampány hatékonyságának alapvető mutatói nem elegendőek.

    Ha egy ügynökség vagy egy szabadúszó szakember különböző típusú ügyfelekkel dolgozik, akkor az optimális megoldás az, hogy minden szegmenshez külön hirdetési jelentést készítsen, és személyre szabja azt egy adott ügyféllel.

    Fogadja el az ügyféllel a határidőket, majd tartsa be azokat

    Az online hirdetési piac szokásos gyakorlata havi jelentés. Ha korlátozott időtartamú marketing-és hirdetési tevékenységekről beszélünk, például eseményekről, termékbemutatókról, speciális promóciókról és értékesítésekről, akkor a jelentés gyakorisága gyakoribb lehet, például minden nap vagy hét, vagy a tevékenység végén.

    Mindez a vállalkozó és az ügyfél közötti megállapodásoktól függ. Ezért az ideális megoldás a jelentés gyakoriságának megvitatása a munka megkezdése előtt.

    OLVASS TOVÁBB:  Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    Tartsa a hangsúlyt a legfontosabb dologra

    A jelentés szerkezete az általánostól (hirdetési rendszerek és kampányok) a részletekig (hirdetések és kulcsszavak) terjedhet, és fordítva.

    Milyen szakaszokat kell belefoglalni egy reklámügynökség vagy egy szabadúszó szakember jelentésébe egy ügyfél számára:

    • az időszak a reklámkampány;

    • KPI-k a legfontosabb teljesítménymutatók, azokat a reklámkampány kezdete előtt kell meghatározni, és meg kell felelniük az üzleti célok és célok;

    • a reklámkampány tényleges mutatói az előadó felelősségének területén: a megjelenítések és kattintások száma és költsége, a hirdetések CTR-je, a webhely látogatásainak száma vagy a hírvivőkben történő levelezés, az alkalmazások költsége és száma vagy más célzott tevékenységek (például e-mail vagy Instagram-fiók feliratkozása, anyagok letöltése).

    • a reklámkampányok hipotéziseinek elemzése: hatékony és sikertelen;

    • a reklámköltségvetés teljes összege és elosztása a reklámkampányok, csatornák és célok céljai között;

    • következtetések, előrejelzések és ajánlások a jövő időszakra.

    OLVASS TOVÁBB:  Mobilalkalmazás reklám a Yandexben.Közvetlen-Utasítások

    Ez az online hirdetési jelentés alapvető elemei. De egy olyan jelentés, amely kissé meghaladja a hirdetési kampány mutatóit, nagy értéket fog adni az ügyfélnek.

    Leggyakrabban az online hirdetési szakember befolyásolja az alkalmazások generálását, de nem felelős a szolgáltatás vagy termék végső értékesítéséért. A Vállalkozó nem mindig érti, hogy mit kell tennie a kapott számokkal az átmenetek költsége vagy a különböző forrásokból származó kérelmek száma formájában.

    Ebben az esetben a szakember kérheti adatai az értékesítési osztály vagy az ügyfél magát (ha microbusiness) arról, hogy az átalakítás az alkalmazások a tranzakciók átlagos átvétel, ismétlem, beszerzések, értékesítés volumene. Ezután a következő szakaszok jelenhetnek meg a jelentésben:

    • a hirdetési csatornák vagy az egyes kampányok elemzése az értékesítés, az átlagos átvétel és a forgalom számával;

    • ROI – befektetés megtérülése vagy célzottabb ROAS-a hirdetési költségek megtérülése.

    Nem szükséges az összes rendelkezésre álló paramétert belefoglalni a jelentésbe: néha kevesebb jobb. Kezdetben beszélje meg az Ügyféllel, hogy milyen mutatókat szeretne látni a jelentésben, és miért.

    Az egyik Vállalkozónak nincs szüksége információra a keresési lekérdezésekről, a másik pedig meg akarja tekinteni, és módosítani fogja a kulcsmondatokat. Egy nagy hirdető oldalán álló menedzsert érdekelni fog egy jelentés, amely leírja a kreatívok vagy eszközök tesztelésének eredményeit, a tüskék és csökkenések okait, valamint egyéb operatív információkat, és képes lesz konkrét számokat találni a vizualizációs és elemzési rendszer különböző szakaszaiban.

    OLVASS TOVÁBB:  Az elemzés beállítása a Google Címkekezelő használatával

    Vigyázzon a tervezésre

    Itt nincs egyetlen minta, az űrlap pedig a címzetttől függ: egy mikrovállalkozó vagy egy marketingszakértő jelentést készíthet egy Google-dokumentumban, valamint egy elrendezéssel és tervezéssel ellátott prezentációra lesz szükség egy felelős vezető vagy egy felelős találkozó résztvevői számára.

    A jelentés egyes adatai letölthetők hirdetési platformokról, elemzési rendszerekről és CRM-ről táblázatok, diagramok vagy PDF dokumentumok formájában. De még mindig azt javasoljuk, hogy ne csak küldje el a feltöltést, hanem strukturált módon, az ügyfél nyelvén, saját észrevételeivel és következtetéseivel küldje el az információkat.

    A jelentés kiegészítése:

    • képernyőképek reklámszekrényekből és analitikai rendszerekből;

    • grafikonok és diagramok Az eredmények egyértelmű megjelenítéséhez;

    • dashboard with general data and final results in according with the KPI;

    OLVASS TOVÁBB:  Meg kell-e jelenítenem a Yandex.Directory adatait a hirdetésekben: a Yandex.Direct beállításainak megértése

    Ha a munkát rendszeresen végzik, akkor az előző időszak eredményeit hozzáadhatja a jelentéshez a dinamika megjelenítéséhez.

    De egy marketinges, az ügyfél oldalán, függetlenül attól, hogy a formátum-egy előadás a diák, egy Google-Táblázatot, vagy rendszeres dokumentum-valószínűleg azt, hogy kapcsolja a rendszer az adatokat: egy end-to-end analytics szolgáltatás, a Google Adatok Stúdió, Hatalom, BI, vagy bármely más. Ebben az esetben a jelentésben a legfontosabb mutatókkal rendelkező grafikonokat képernyőképekkel jelenítheti meg, majd hivatkozásokat hagyhat azokra a szakaszokra, ahol az adatok mellette találhatók.

    Ilyen analitikus, enyhén kreatív megközelítés, a jelentés elfordul egy unalmas dokumentum, hogy az emberek általában nem szeretik, hogy majd olvasni, bele egy fontos eleme egy online hirdetési szolgáltatás: a szakember eladja a munkát a következő időszakban megmutatja, a hatékonyság, szakértelem, valamint az ügyfél hatékonyan kezeli a folyamat alakul ki a projekt érthető mutatók.

    Próbálja ki az elama BI jelentéseit

    Statisztikákat gyűjtenek a hirdetési és elemzési rendszerekből, és feltöltik az ee-t a Google Data Studio-ba és a Microsoft Power BI-be. Az adatokat azonnal interaktív grafikonokká és grafikonokká alakítják át, majd automatikusan frissítik.

    Próbálja ki ingyen

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában