More

    Hogyan kell elvégezni a / B tesztelés, valamint milyen eszközöket kell használni

    Még a kisebb változtatások is segíthetnek növelni az elérhetőséget, több konverziót elérni, illetve optimalizálni a webhelyet. De honnan tudod, hogy a változások pozitív eredményhez vezetnek-e, vagy éppen ellenkezőleg, hatástalanok lesznek? 

    Van mód arra, hogy megoldja ezt a problémát, megbízható adatokra támaszkodva, nem pedig szubjektív intuícióra támaszkodva. Az A / B tesztelés segíthet ebben: használhatja a hipotézisek tesztelésére, az eredmények értékelésére, annak megértésére, hogy érdemes-e változtatni, vagy mindent úgy hagyni, ahogy van. 

    Mi az A / B tesztelés? 

    A / B tesztelés (angol a / B tesztelés), más néven osztott tesztelés (angol osztott tesztelés), a marketingkutatás módszere. Ennek lényege, hogy az elemek egy kontrollcsoportját olyan tesztcsoportokkal hasonlítják össze, amelyekben egy vagy több mutatót megváltoztattak annak érdekében, hogy megtudják, melyik változás javítja a célmutatót. Így a teszt összehasonlítja az A és B opciót. 

    Miért van szükségem egy ilyen tesztre? 

    • A reklámban nincs olyan univerzális megközelítés, amely minden iránynak megfelel. A legjobb megoldás megtalálásához össze kell hasonlítani és elemezni kell a különböző hipotéziseket. 
    • Ha nem biztos benne, hogy valami, és szeretné, hogy ellenőrizze, milyen eredményeket hozhat a változások. 
    • Tudja meg, mely beállítások lesznek a leghatékonyabbak. 
    • Ha döntést kell hoznia a drága változásokról. 

    Hogyan működik az A / B tesztelés? 

    A felhasználókat egyenlő részekre osztja, majd megmutatja nekik a tesztelt elemek különböző verzióit.  

    Tesztelést végezhet annak meghatározására, hogy melyik lehetőség felel meg legjobban a céljának (kattintson, kosárba, stb.).), azaz hogy megtudja, melyik átváltási árfolyam lesz a legjobb. 

    Az adatokat ezután elemezzük, majd összehasonlítjuk, hogy hasznos lesz-e a végrehajtani kívánt módosítások. 

    Stabil a / B tesztelési hipotézisek 

    Az első lépés annak meghatározása, hogy pontosan mit szeretne megváltoztatni. Ezután hipotézist alkot, majd a tesztelés után a kapott eredmények alapján következtetést von le. Hipotézis nélkül az A / B tesztelésnek nincs értelme – a kapott következtetésekből származó érték kicsi lesz. 

    Az A/B tesztelés leggyakoribb kísérletei az alábbiakban találhatók. 

    1. A különböző fejlécek, mind a hirdetésben, mind a céloldalon, eltérő eredményeket adnak.
    2. Minél kevesebb mezőt kell kitölteni a vezető űrlapon, annál nagyobb az átváltási arány.
    3. A CTA elem módosítása a céloldalon. 
    4. A garancia rendelkezésre állása. 
    5. Az elemek folyamatos tesztelése különböző eredményekhez vezet. 

    Az A / B vizsgálat időtartama 

    A minimális idő egy hét, még akkor is, ha fél nap alatt statisztikailag szignifikáns számú látogatót szerzett. Ez annak köszönhető, hogy a viselkedés nagyon eltérő lehet A hét különböző napjain. 

    Ha a célmutató egy vásárlás, és tudod, hogy az emberek általában nem azonnal, de 10 nap után, akkor ezt figyelembe kell venni. Átlagosan az ajánlott vizsgálati idő 10-14 nap. 

    Miután eldöntötte az időt, soha ne hagyja abba a tesztet korábban, még akkor sem, ha az egyik lehetőség az első napokban határozottan vezet. A megbízható eredmények időbe telik. 

    Vegye figyelembe a környezetet. Például a december végén vagy a nyári szünet közepén végzett tesztelés torzítja az eredményeket. 

    Mit tudok tesztelni? 

    Alapvetően minden, ami megváltoztatható egy hirdetési kampányban, hirdetésekben vagy egy céloldalon.  

    Leggyakrabban ez: 

    • reklámok (címsorok, szövegek stb.); 
    • a hirdetési kampányok szerkezete;
    • céloldalak, vezető űrlapok;
    • képek, képek vs bannerek; 
    • árak (az árak elérhetősége a hirdetésben); 
    • UTP; 
    • ajánlat kiigazítások. 

    Példák az A / B tesztelésre és az összefoglaló eredményekre 

    1. A reklámkampány szerkezetének megváltoztatása 

    Az ügyfél, aki eladja bőr táskák, hátizsákok, aktatáskák, pénztárcák, stb .. , kezdetben létrehozott RC minden kategóriában a megfelelő szemantika, az alábbiak szerint. 

    Úgy döntöttek, hogy a feltételes 7 kampányt egy nagyra kombinálják, amelyben a termékeket egy RC-n belül csoportokra osztják. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A csoportok belül alakultak ki: termékkategória szerint-zárójelben, a csoport nevével, aláhúzásokkal elválasztva. Így az összes olyan szemantika, amely korábban konverziókat adott, a lehető legnagyobb mértékben kibővült. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Ennek eredményeként a kibővített RC mintegy 30% – kal több konverziót adott, mivel az eredmények gyorsabban halmozódtak fel, így a rendszer számára könnyebb volt a kampányok optimalizálása. 

    2. A kreatívok osztott vizsgálata 

    A következő példa a Facebook-ra vonatkozik.  

    A fogászati szolgáltatások katalógusából származó különböző emberek fényképeit hozzáadták a zárójelek telepítési szolgáltatásainak reklámozásához. A hirdetés, amelyet “Lead Generation 1” – nek hívnak, több hónapig vezet. Ezután az ügyfél kérésére úgy döntöttünk, hogy kipróbálunk egy olyan kreatívot, amely egy állkapcsot ábrázolt zárójelekkel-“Ólomgeneráció 6”. 

    OLVASS TOVÁBB:  Üzleti tájékoztatás: hogyan működik

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A kreatív megváltoztatása drámaian csökkentette a vezetések számát, és jelentősen növelte az átváltási árat. Tehát rájöttünk, hogy ebben az esetben a kreatívok első verziója vonzóbb volt a potenciális ügyfelek számára. 

    3. A kiadványok osztott tesztelése 

    Példa a Yandex kiadványainak tesztelésére.Zen egy online áruház bőr táskák.  

    Az alábbi képernyőképen láthatja, hogy a Zen bejegyzések ugyanúgy működnek, mint a Facebook kreatívok vagy a Yandex.Közvetlen hirdetések. A különböző kiadványok különböző számú vezetést hozhatnak, ezért ne félj új kiadványokat hozzáadni. 

    Ebben az esetben azt látjuk, hogy egy kiadvány munkája során 24 vezetést hozott a 31-ből. Pontosabban, ebben az esetben hozzáadtunk egy árat a cikk címéhez, amelyet más cikkekben nem tettünk meg, és ez a lehetőség a legjobb eredményt mutatta. 

    OLVASS TOVÁBB:  5 könyv egy szakértőtől: Bill Gates (Microsoft). 2020-as válogatás

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A fő a / B tesztformátumok a kontextuális hirdetésekben 

    A Yandexben használt legnépszerűbb a/B tesztelési módszerek szerepelnek below.Yandex. közvetlen: 

    • több hirdetés hozzáadása egyetlen csoporthoz; 
    • kampányok hozzáadása a sakktábla módszerrel;
    • Yandex. Kísérletek; 
    • kísérletek a Google hirdetésekben; 
    • a fejléc cseréje a céloldalon. 

    1. Több hirdetés hozzáadása egyetlen csoporthoz 

    Ha a cél az, hogy megtalálja a hirdetést a legjobb CTR – vel, akkor a Yandex algoritmusai. A Direct és a Ads meg fogja tenni az Ön számára. Beépített mechanizmusuk van a forgalom újraelosztására a csoport leginkább kattintható hirdetései között. 

    A hirdetési kampány hirdetési csoportokból áll, és már a hirdetési csoportokban is maguk a hirdetések, valamint a megjelenítés feltételei (leggyakrabban kulcsszavak).  

    Például, ha egy csoportban 3 hirdetés található különböző szövegekkel, a benyomások kezdetben egyenletesen oszlanak el közöttük: ha a hirdetést 99-szer mutatták be, akkor minden hirdetést 33-szor mutattak be. Ezután a rendszer automatikusan előnyben részesíti azt a hirdetést, amely ebben az időszakban a legmagasabb CTR volt. 

    Mi érdekes, ellentétben Yandex.In Google Ads, megadhatja, hogy milyen típusú hirdetés forgatás egy csoporton belül. Alapértelmezés szerint a következő rotációs típusok állnak rendelkezésre: 

    Optimalizálás. Ebben az esetben a leghatékonyabb hirdetések ugyanúgy jelennek meg, mint a Yandexben. Közvetlen: a Google hirdetések gyakrabban mutatják azokat a hirdetéseket, amelyekre a leggyakrabban kattintanak. 

    Ne optimalizálja a hirdetéseket. Alternatív határidő nélkül. A hirdetések körülbelül azonos gyakorisággal, korlátlan ideig optimalizálás nélkül árverezhetők. Maga a Google nem javasolja ezt a beállítást a legtöbb hirdető számára. 

    A hirdetésforgatás típusát a hirdetéskampányban módosíthatja settings.To ehhez lépjen a “Speciális beállítások” elemre, majd válassza a “hirdetés elforgatása”lehetőséget. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Az alábbiakban láthatjuk, hogy ugyanabban a csoportban több hirdetés található, amint azt a Yandex ajánlotta. A Yandex algoritmusok kiválasztják a leader hirdetést, Ez a hirdetés pedig a forgalom szempontjából a legnagyobb prioritást kapja. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    De nem csak a CTR mutatóra kell összpontosítania. Az alábbi példában láthatjuk, hogy minden hirdetés kattintásokat generál, és költséghatékony.  

    Vegye figyelembe, hogy a kiválasztott hirdetés CTR-je az utolsó sorban magasabb, mint a középső, de a hirdetés középső konverziója háromszor magasabb, a bevétel pedig magasabb. Ezért először is fontos összehasonlítani a hirdetéseket a kapott konverziók számával. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    2. Kampányok hozzáadása a “sakktábla” módszerrel» 

    Az alábbiakban egy screenshot idő célzás Yandex.In Yandex. Közvetlen, ahol az RC munkaideje intervallumokra oszlik(de legalább 40 óra munkanapokon). A második RC-ben a munkaidő az az idő, amikor az első kampány ki van kapcsolva. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A Google Ads alkalmazásban beállíthatja a megjelenítési időt a “hirdetések megjelenítésének ütemezése” szakaszban. Úgy fog kinézni, mint az alábbi képernyőképen. A hirdetésekben azonban van egy határ az időcélzásra – legfeljebb 6 egy nap alatt. Vagyis nem lesz képes 7 zárványt beállítani feltételes hétfőn. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A sakktábla módszer lényege, hogy több hirdetési kampány benyomásait váltsa fel, amelyekben az egyik elem különbözik. 

    Kipróbálhatja: 

    • címsorok; 
    • szövegek; 
    • megjelenített linkek; 
    • céloldalak vagy azok egyedi elemei;
    • sitelinks; 
    • callouts; 
    • képek; 
    • ajánlattételi kiigazítások stb. 

    A különböző opciók tesztelése után meghatározhatja, hogy melyik megoldás működik jobban – ez célzottabb forgalmat és kéréseket eredményez -, és csak azt hagyhatja.

    Ennek a módszernek a hátrányai közé tartozik az a tény, hogy ugyanaz a felhasználó láthatja a hirdetéseket különböző hirdetési platformokról, ami megakadályozza a kampányok eredményeinek objektív értékelését. 

    OLVASS TOVÁBB:  A Yandex és a Google bűvészei: hogyan lehet velük dolgozni

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A két RC “sakk” módszerrel végzett munkája után látjuk az eredményt: a fogyasztás kis különbségével a vezető ár 2-szer más volt. Ez a módszer azonban nem teljesen helyes, mivel nem biztos benne, hogy pontosan megosztja a forgalmat 50/50.

    3. Yandex. Kísérletek 

    A / B tesztet végezhet a Yandex használatával. Közönség a “kísérletek” opció használatával. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Menjen a Yandexbe. Közönség, lépjen a kísérletek fülre, majd kattintson a kísérlet létrehozása vagy az első kísérlet létrehozása elemre, ha először használja ezt az eszközt. 

    Yandex. A Direct véletlenszerű, nem átfedő szegmensekre osztja a közönséget, így minden felhasználó teszt vagy kontrollcsoportba kerül. A szegmens mérete a közönség egy részének formájában határozza meg magát-1-99%. Két vagy több szegmens lehet, és a mintáknak nem kell azonosnak lenniük.  

    Bizonyos kampányok benyomásait egy kísérleti szegmensre irányíthatja a beállításokban. A kísérleti szegmensek más célzással párhuzamosan élnek, tehát ha 18-25 éves nők benyomásait állítja be, és a közönség 20% – ának tesztszegmensét futtat, akkor a közönség 18-25 éves nők 20% – a esik bele. 

    Az induláshoz jelentkezzen be a közönségbe ugyanazon felhasználónév alatt, mint a Yandexben. Közvetlen és hozzon létre egy új kísérletet. Az alábbi képernyőkép az összes kísérletbeállítást mutatja. Meg kell adnia egy nevet, hogy később megtalálja. Hozzá kell adnia egy Yandexet.Metrica tag, majd hozzon létre szegmenseket. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A leggyakoribb lehetőség 2 szegmens egyenlő 50% – os részesedéssel, de lehetősége van arra is, hogy több szegmenst adjon hozzá, és ossza el a részvényeket közöttük. 

    OLVASS TOVÁBB:  Online áruház létrehozása kész megoldás alapján 1C-Bitrix

    Az alábbiakban egy három szegmensből álló példát láthatunk, ahol a részvények egyenletesen oszlanak el, és meg tudtuk vizsgálni, hogy melyik leszállás lenne hatékonyabb. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Bármikor szerkeszthet egy szegmenst, ha rájön, hogy valamit meg akar változtatni, vagy újraelosztja a részvényeket. 

    A kísérlet létrehozása után hozzáférést kell biztosítani a hirdetési szekrényhez. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать  

    Így fog kinézni a létrehozott kísérlet. Az “eredmények” gombra kattintva eljutunk a Yandexbe. Metrica, ahol már lesz jelentés a szegmensekről. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Ezután másolja az RC-t a kísérlethez. 

    A Yandex javasolja az eredeti RC másolását, valamint a másolt kampányok kísérletezését. Vagyis, ha 3 szegmenst szeretne használni, Akkor másolja az eredeti kampányt 3-szor, majd kapcsolja ki, de még ne kapcsolja be a másolt kampányokat. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A mi esetünkben 6 másolt RC-t kaptunk, mivel eredetileg 2 eredeti kampány volt, 3 szegmensünk van a kísérletben. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать  

    Ezután mindegyik RC paraméterben meg kell jegyeznünk, hogy melyik kísérlethez kapcsolódnak. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Nyissa meg a “kísérletek” fület»: 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Válassza ki a korábban létrehozott kísérletet, majd válassza ki azt a szegmenst, amelyhez ez az RC kapcsolódik. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A kísérlet eredményeinek elemzéséhez keresse fel a”jelentés varázslót”. A ” kísérletek “sor a” szűrési feltételek ” lapon jelenik meg. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    A jelentést a Yandexben is megtekintheti. Metrica a “Standard jelentések” – “források” – “közvetlen, kísérletek”szakaszban. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Összehasonlítási módban a következő mutatókhoz férhet hozzá:   

    • nézetek, 
    • ülések, 
    • célzott munkamenetek, 
    • látogatók, 
    • célfelhasználók, 
    • cél eredmények, 
    • cél eredmények egy felhasználó, 
    • átváltási árfolyam, 
    • felhasználói konverziós arány, 
    • pattog. 

    A Yandex. Metrica, ezeket az adatokat színnel jelöljük

    • a zöld jobb; 
    • a piros rosszabb; 
    • gray – nincs változás. 

    Ha nincs Színjelzés, akkor azt jelenti, hogy még nincs elég adat a következtetések levonásához. 

    4. Kísérletek a Google hirdetésekben 

    A Google Ads hasonló eszközzel rendelkezik, az úgynevezett “Kampányprojektek”. A / B teszt elvégzéséhez létre kell hoznia egy projektet egy meglévő kampány alapján. 

    Projekt létrehozásához az összes kampány oldalán lépjen a “projektek és kísérletek” fülre, majd kattintson a kerek gombra egy plusz jelzéssel. 

    Как провести A/B-тестирование и какие инструменты использовать

    Ezután látjuk az új projekt létrehozásának oldalát. 

    Válassza ki a forráskampányt a legördülő listából, amely alapján létrehozunk egy projektet, tesztelést végzünk, írja be a projekt nevét. 

    Itt jobb a név használata, amelyből egyértelmű lesz, hogy milyen változások történtek a kampányban. Például, ha létrehozunk egy projektet egy “Brand_SEARCH_RF” reklámkampányhoz, és tesztelni akarjuk az automatikus ajánlatstratégiát” Célár konverziónként”, akkor hívhatjuk a”Brand_SEARCH_RF_SRA” projektet. 

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában