More

    Hogyan írhatunk szövegeket, amelyeket olvasni fognak

    Azok számára, akik tartalmat akarnak szentelni, fontos megtanulni, hogyan kell kiváló minőségű szövegeket írni, amelyeket az olvasók nem csak befejezik az olvasást, hanem örömmel is elvégzik. Továbbá-ossza meg őket a közösségi hálózatokban, idézet, megjegyzés.  

    A prnews tartalommarketing csapata platform.IO rendszeresen táplálja anyagait a különböző média szerkesztőségeinek. 2 éve több mint 2 ezer ingyenes kiadványt kaptunk a vezető iparágakban és a regionális médiában. Ez azért vált lehetővé, mert számos szabályt követtünk, szisztematikusan dolgoztunk, releváns, érdekes tartalmat hoztunk létre. Fókuszáljunk részletesebben az utolsó pontra, mert ez egy érdekes szöveg, amely a siker nagy része.   

    Mutasson empátiát, vagy olyan szövegekről, amelyek megoldják a közönség fájdalmát 

    A marketing egyik fő szabálya, hogy megértsük a célközönség igényeit, igyekszünk megfelelni elvárásainknak, és megoldjuk a problémákat. 

    Ahhoz, hogy egy igazán jó minőségű (és ennek megfelelően hatékony) szöveget magas szintű empátiával hozzunk létre, nem elég csak megismerni a potenciális olvasók földrajzát, életkorát és nemét. A lényeg az, hogy megértsük, mi érdekli őket, és megpróbáljuk megoldani a kérdéseket azáltal, hogy a munka és a gyakorlati válaszokat. 

    Például a 2020-as világjárvány eredményei szerint PRNEWS.IO készített számos anyagot. A média és a közönség különös figyelmet fordított a reklám-és PR-trendekről szóló cikkekre, valamint arra, hogy az e-kereskedelmi szféra hogyan birkózott meg a 2021-es kihívásokkal.   

    A személyes tapasztalatokról, mint a szöveg felhívásának egyik módjáról 

    Az absztrakt, “elméleti” szövegek nem érdekesek olvasni. Nem szeretjük az arctalan hősöket, nem bízunk olyan cikkekben vagy hírekben, amelyek bizonyos “vállalati szakemberekről” beszélnek, akik valamit mondtak nekünk. A sikeres sikerekről szóló történetek, valamint a tökéletesen photoshoppolt hősök nem okoznak különleges választ. Sokkal érdekesebb olvasni a vállalat nehéz útjáról, nem a legsikeresebb esetekről, amelyek sokat tanítottak, információforrások, inspiráció stb.   

    Ezért az a szöveg, amelyben a szerző megosztja személyes tapasztalatait, érzelmileg feltárja magát az olvasók számára, reakciót és érdeklődést vált ki. Ezt az elvet, amelyet “személyre szabásnak” neveznek, Joseph Pulitzer vezette be a The New York World című újságban. 

    Az új formátum – ” történetek “vagy a hétköznapi emberek kis történetei-nagyon gyorsan” belépett ” a közönségbe. Sokkal népszerűbbek lettek, mint a politikai vagy gazdasági hírek, mivel sokkal közelebb álltak a való élethez. Számokban beszélve a Pulitzer-történetek 15 év alatt 15 ezerről 1898-ra 15 ezerre emelték a New York-i világ forgalmát. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet ólommágneses és videó kreatívokat használni a közösségi médiában az eladások növelése érdekében?

    Az elmúlt évszázad tendenciája még most sem veszítette el relevanciáját. Mindent nyíltan beszélhet: kudarcokról vagy győzelmekről (mind a szakmai tevékenységben, az üzleti szférában, mind a személyes fronton), de emlékezzen az arányérzékre.  

    Még több személyes tapasztalatról szóló anyag jelenik meg a nyilvános beszédek során, amikor közvetlenül a magadról szóló történet után megjelenik a beszélgetőpartnerek reakciója, akik valami hasonlót tapasztaltak. A kommentekben, közösségi hálózatokban, szemináriumokon, tréningeken a közönség által megosztott tapasztalatok és esetek kiváló tartalmakká válhatnak a kiadványok egész ciklusára nézve. A felmérések formájában megjelenő cikkek, a szakértők vagy a megbeszélések formátumú anyagok ellenőrzőlistái még inkább megbízhatóak. 

    OLVASS TOVÁBB:  14 Valentin-napi hirdetés

    Mielőtt elkezdené írni, kérdezd meg magadtól, miért csinálod ezt 

    Az újságírás egyik fő kérdése: “miért?”. Minden szövegnek rendelkeznie kell egy céllal, amely érzelmeket idéz elő: érdeklődés, nevetés, szimpátia, öröm stb. A jelek kedvéért nem lehet szöveg. Ha nem okoz érzelmeket, és semmilyen módon nem segít, akkor egyszerűen nem olvasható. 

    A szövegnek egy fő gondolattal kell rendelkeznie, amely körül az elbeszélés épül. A fő ötlet megfogalmazásának képességének javítása érdekében a” elég figyelés ” segít – az a képesség, hogy egy adott közönség számára releváns történetet találjunk.  

    Ugyanakkor fontos, hogy ne váljon túszként olyan sztereotípiákhoz, mint “a szerkesztő soha nem fogja ingyen elhelyezni a szöveget”, “mondjuk el cégünk igazgatójáról, és dicsérjük Őt”,” adjuk hozzá a maximális adatmennyiséget egy sajtóközleményhez ” stb.A közhelyek, amelyek szintén nem axióma, nem segítenek népszerű tartalom létrehozásában. 

    Nem csak sikertörténetek. A negatív tapasztalat is hasznos 

    A kudarcokról és kudarcokról szóló történetek nagyon, nagyon hasznosak! A közönség válaszát idézik elő, sokkal mélyebben bevonják az olvasót a probléma lényegébe. Megjegyzés: jó, ha ezek a történetek véget érnek egy történettel arról, hogy egy hős (vállalkozó, startup, vállalat) hogyan tudta megoldani a problémás helyzetet, és nyerni. 

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a hét: a Reels rangsor algoritmus, valamint a dob egy "stúdió" a zenészek a VK

    Ennek a mesemondási módszernek az elvét Dave Lieber fogalmazta meg: egy hős megjelenése – egy hős bukása – helyreállítása vagy erkölcse. 

    Az ilyen történetek azért működnek, mert a hőst ugyanazon a szinten helyezik el, mint az olvasó. A hős már nem olyan, mint egy égi, aki ahhoz, hogy sikeres legyen, bármit is szerezzen, csak akar (az ilyen történetek általában csak bosszantóak, nem igaz?). 

    Sok esetet tesz közzé az üzleti kudarcokról vc.ru és a legtöbbjük rengeteg leolvasást kap, és közönség reakciót vált ki belőle. Íme néhány közülük: 

    • “Egy másik HR indítás története. Hogyan jutottunk be a Fri-be, és kudarcot vallottunk.”
    • “A történet a kudarc: longrid arról, hogyan indított cryptocurrency projekt, miért nem sikerült, és milyen tanulságokat tanultam.” 
    • “8 hiba indításkor, ami végül nem sikerült.” 

    Részlet-A részletek élénkítik a szöveget 

    A részletek vonzzák a figyelmet. Nem érdekes olvasni egy száraz, formális szöveget részletek nélkül. Ez a technika az újságíráshoz a fikcióból származik, bizonyos filmes minőséget ad a szövegnek, színesebbé teszi. Mindig érdekli a szöveg megjelenítése olvasás közben. 

    Természetesen mindenben intézkedésnek kell lennie. A részletekkel és leírásokkal teli szöveg nehézkessé válhat. Nehéz lesz “áttörni” rajta. Az egyensúly érdekében elegendő egyértelműen leírni a főszereplőket, és hozzáadni néhány árnyalatot. 

    A részletek különösen fontosak az utazási bloggerek számára. Tehát a kávézó színes leírását ki kell egészíteni egy rövid történettel az intézmény tulajdonosáról (ha van értelme) vagy a látogatókról. 

    Az építészetről beszélve rövid történelmi hivatkozással diverzifikálhatja a szöveget. Azok az olvasók, akik a virtuális utazás mellett néhány eseményt magukra vetítenek, érdekesebbek lesznek olvasni. 

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos dolgok a héten: új hirdetési formátum tesztelése a Telegramban, VK Mail indítása

    Összegzés 

    Nem szükséges fontosságot tulajdonítani a kritikusok szavainak, hogy egy jó szöveg tehetség nélkül nem fog működni. A szöveg elsősorban a tapasztalatokról, az írástudásról és a szabályok betartásáról szól. Ez egy olyan kézműves, amelyet a közönség megértése segít.

    Friss cikkek

    Fontos a hét: a hirdetési költségek Instagram történetek, új iPhone modellek

    Van egy rendszeres emésztés szereti a levegőben a legújabb, intelligens anyagok. Ebben a kiadásban megismerjük az Instagram hirdetési bejegyzéseinek átlagos költségeit, valamint az új...

    Hogyan működik a Google Ads és az Instagram Insights” statisztika ” szakasza

    Weboldal tulajdonosok, kezdők számára Üdvözlöm mindenkit, aki úgy döntött, hogy belemerül a hirdetési eszközök témájába. Hagyományosan bemutatom magam – a nevemAnton Udodov,...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában