A SEOnews továbbra is érdekes konferencia-előadások után kutat, és teljesítményértékeléssel ismerteti Önt. Ma a NaZapad 15 konferencia felvétele került a középpontba, amelyet a SeoProfy szervezett.
Felajánljuk, hogy nézze meg Ksenia Demchenko , a SEO szakember MacPaw “YouTube SEO: Hogyan hozza ki a legtöbbet a szerves videomozgásokból” című videó videóját. A videó alatt megtalálja a beszéd átiratát.
Miért éppen a YouTube
A YouTube a világ második legnagyobb keresőmotorja, az első természetesen a Google. Az internetes forgalom 17% -a a YouTube-on keresztül zajlik.
Amikor az ember keres valamit, akkor nemcsak elolvassa a webhely szöveges cikkeit, hanem a videót is. Az emberek másképp érzékelik az információkat: valakinek kényelmesebb szövegeket olvasni, valakinek kényelmesebb videókat nézni. Egyre növekszik azoknak a része, akik videón keresztül érzékelik az információt. A YouTube is évről évre növekszik. Tehát a MacPaw úgy döntött, hogy megpróbál termékvideókat készíteni a YouTube-hoz.
Fontos megjegyezni, hogy a legtöbb ember a YouTube-ot a bloggerekkel és az influencerekkel való együttműködés csatornájának tekinti. Nagyon sok különböző blog található a YouTube-on, és 100-500 ezer előfizetővel rendelkező influencerek. Videókat tesznek közzé, és ezen keresztül szponzorált termékeket árulnak.
MacPaw úgy döntött, hogy egy másik megközelítést próbál kipróbálni, és márka szemszögéből közelíti meg a YouTube-ot. A cég szakemberei azt javasolták, hogy a YouTube nagy keresőmotor, és úgy működik, mint a Google, vagyis ott nemcsak különböző integrációkat tervezhet a bloggerekkel, hanem organikus videókat is készíthet, amelyek eladnak egy terméket.
Hogyan működik a YouTube
A Google-hez hasonlóan a YouTube-nak is van keresése. Megszoktuk, hogy amikor valamit keresünk a Google-on, a webhelyek megjelennek. A webhelyeknek különböző oldalai vannak, amelyek adott lekérdezésekhez vannak optimalizálva.
A YouTube-ban minden nagyon hasonló, itt is van keresés, de a helyek helyett vannak csatornák, és az egyes csatornákon szereplő videó lényegében egy oldal.
A Google-től eltérően előfordulhat, hogy egy csatorna nincs szigorúan egy márkához vagy egy adott termékhez igazítva, sokféle videó lehet. Minél jobban érzi magát egy csatorna, annál több az előfizetője, annál jobb emberek lépnek kapcsolatba az adott csatorna videóival, annál jobban nőnek a csatornák videói a YouTube-keresések során.
A webhelyek csatornák, a webhelyek pedig videók a csatornákon.
A MacPaw úgy döntött, hogy megpróbálja egyszerűen megismételni néhány blogbejegyzésüket a YouTube-on. Nagyon tetszettek az eredmények. Az év során több mint 100 000 megtekintés érkezett.
Ezután Ksenia elmondta, hogyan lehet megfelelően optimalizálni a videókat, hogy jobban érezzék magukat a YouTube-keresésekben, és gyorsan a videókeresés TOP-jába kerüljenek.
YouTube SEO ellenőrzőlista
Akárcsak a szokásos Google SEO-nál, az első dolog a keresési mennyiség ellenőrzése. A Google-nél könnyebb ezt megtenni, vannak bizonyos eszközök, amelyek elég pontosan mutatják a gyakoriságot, és ezekben az eredményekben megbízható lehet. A YouTube-nak nincs fogalma a kulcsszóeszközről. Az Ahrefs rendelkezik YouTube kulcsszó keresési funkcióval, de csak a legnépszerűbb lekérdezések statisztikáit mutatja. Lehetetlen statisztikákra támaszkodni azoknál a lekérdezéseknél, amelyek gyakorisága alacsonyabb, mint a legfelső.
Annak megértéséhez, hogy érdemes-e videót készíteni egy adott témáról, élőben kell megnéznie, van-e egyáltalán videó ezekhez a kérésekhez, és hány megtekintésük van. Kellene:
- nézd meg a legnépszerűbb videókat,
- létrehozásuk dátuma,
- hány ezer nézet gyűlt össze folyamatosan.
Ha ezután elosztja a megtekintések ezreinek számát a videó kora szerint, akkor nagyjából megértheti, hogy havonta átlagosan hányan nézték meg a videót, és feltételezheti, hogy az emberek néznek-e ilyen videókat, érdemes-e elkészíteni őket.
Néha előfordul, hogy találsz valamilyen aranybányát. A lekérdezések nagyon népszerűek, de a YouTube-on egyáltalán nincs videó. Ebben az esetben tesztelheti, de ennek ellenére a szükséges kulcsszavak meglévő nézeteire is összpontosítania kell, és ellenőriznie kell azokat.
Egy másik jó módszer az, ha Google-ba keresünk egy kulcsszót, például a Google-on, és megnézzük, hogy az eredmény megjelenik-e a videón.
A teljesen más fülkékben lévő webhelyeken végzett keresésekben szereplő sok kulcsszó esetében a videók gyakrabban jelennek meg az első pozíció előtt. Ebben az esetben a videót érdemes megtenni, mert a keresés nem csak a YouTube-on belüli keresésből származik, hanem a Google-keresésből is.
Ha két tényező egybeesik: a YouTube nézettséget mutat a kívánt témában, és a Google keresés videókat jelenít meg a TOP-ban – akkor feltétlenül meg kell próbálnia videókat készíteni, és meg kell néznie, hogyan viselkednek.
A YouTube hashtageket tartalmaz . Nem pontosan úgy működnek, mint a Google kulcsszavai. Egy bizonyos oldal ki van élesítve a kulcsszavakért, és ennyi, és a YouTube hashtagjei olyan szavak, amelyekhez a szolgáltatás társítja a videókat. Lehetnek az Ön témája (pontos egyezés) vagy általános.
A YouTube összes ajánlása szerint jobb, ha a videókhoz 3 különböző kategóriába tartozó hashtageket választasz:
- a pontos egyezés pontos egyezés. A videó címébe kemény kódolású kulcsszavak.
- szélesebb egyezés – szélesebb. Kulcsszavak, amelyek kapcsolódnak egy témához, de érinthetnek kapcsolódó témákat, például a tavalyi témákat.
- általános – általános.
Ezt a három kulcsszótípust fel kell venni a videóba. Minden videó esetében fontos, hogy kattintható és érdekes címet készítsen, hogy a felhasználó nagyobb valószínűséggel kattintson rá.
Fontos, hogy a videóhoz kapcsolódó kulcsszavakat illesszen be a szövegbe, különösen a videó elején, hogy a beszélő ejtse ki a szükséges szavakat, mivel a YouTube jól felismeri a beszédet.
A feliratok is nagyon fontosak. Annak ellenére, hogy a YouTube szinte minden nyelven automatikusan felismeri, miről szól a videó, a YouTube promóciója szempontjából fontos, hogy a feliratok egyedi módon legyenek betöltve. Az admin panelen van egy külön „Feliratok hozzáadása” funkció. A legkényelmesebb az “Automatikus átírás” opció kiválasztása, a szolgáltatás maga szinkronizálja a szkriptet a videóval, nem kell minden másodpercben előírni, hogy hol mondják. Fontos ezt megtenni, hogy a YouTube keresése és maga a YouTube jobban megértse, miről szól a videó.
Az időkódok a közelmúltban váltak népszerűvé. Egyes videóknál előfordulhat, hogy gördít (csúszka az idő múlásával), amely szakaszokra oszlik. Az egyes szakaszokat időkódok határozzák meg. A videó leírásában a második 00: 00-tól kezdődően a videó egy adott részében elhangzottak vannak megírva. Ez lehetővé teszi a személy számára, hogy áttérjen az őt érdeklő részre.
A YouTube számára viszont szintén fontos, hogy ezekbe a darabokba varrja a kulcsszavakat. Ha a videónak közös témája és néhány belső altémája van, akkor ezt fontos időkódokban előírni. Hasznos apróság és nagyon egyszerűen kivitelezhető.
Ha valaha is keresett valamit a YouTube-on, akkor valószínűleg látta, hogy egy gyönyörű borítóval rendelkező videó nagyobb figyelmet vonz. A borítónak lehet, hogy semmi köze a videó stílusához, de fontos, hogy az legyen.
A borítókat egy szokásos fotószerkesztőben lehet megrajzolni, majd feltölteni a videóra.
Záróképernyők . A videó végén linkeket adhatsz csatornád különféle egyéb videóihoz, linkeket az előfizetéshez, hogy az emberek ne hagyják el a csatornát, hanem továbbra is együttműködjenek vele.
Linkek az oldalra . Azok számára, akik részt vesznek a YouTube optimalizálásában, egy termék értékesítése érdekében fontos, hogy a termékbe mutató linkeket illesszenek be a videóba, és helyesen jelöljék meg őket. A linkek két legfontosabb helye:
1. A videó leírása . Minden videó tartalmaz egy csatorna nevet, előfizetők számát és leírását. Maga a leírás is nagy lehet, de a leírás első három sora azonnal látható, majd a további mutatás ikon következik. Fontos, hogy egy termékre vagy például egy weboldalra mutató link a legfelsőben legyen, hogy ne legyen elrejtve valahol messze.
2. A YouTube rendelkezik a videókon belüli linkek hozzáadására alkalmas funkcióval. Videó nézésekor egy “tovább olvas” ikon jelenik meg a tetején stb. Fontos, hogy ott linkeket varrjon az oldalra, mert az embernek kényelmesnek kell lennie, ha rákattint a linkre, és oda megy, ahova kell.
Videóelemzés
A videó elkészítése és feltöltése után meg kell értened a videók működését. Minden videónak rendelkeznie kell saját egyedi utm-mal.
Ha valamilyen videóról elküld egy felhasználót a webhelyre, és egy egyedi utm címke nincs regisztrálva, akkor az összes forgalmat a közösségi és a forrás YouTube csatornán rögzítjük. Nem fogja tudni kitalálni, melyik videó hány embert hozott.
Fontos, hogy az utm megegyezzen a videó nevével, így könnyen meghatározható, hogy az adott személy melyik videóból származik, mikor és milyen lépéseket tett a webhelyen.
A konverziókat nyomon követheti a Google Analytics szolgáltatásban, minden konverziót és konverziót tökéletesen húz az utm.
Az elemzésben a legfontosabb a nézetkonverziós jelentés beállítása. A szokásos YouTube Analytics és a Google Analytics nincs összekapcsolva. A YouTube rendszergazdájának saját elemzései vannak. Ha nem testreszabja a jelentést, akkor a Google Analytics szolgáltatásban csak az átmenetek jelennek meg, vagyis nem általános videomegtekintések, hanem konkrét áttérések a webhelyre és az átalakítások átmenetekkel. Rendszerint nagyon magas lesz, mert az illető már átlépte, és valószínűleg vásárol valamit.
A teljes videokonverzió megértéséhez a megtekintések teljes számától a tranzakciókig fontos egy külön konverziós jelentést készíteni, amely a megtekintések statisztikáit jeleníti meg. Ez megtehető a Data Studio alkalmazásban. A cél a YouTube elemzés és a Google elemzés összekapcsolása.
A Data Studio segítségével a megtekintések statisztikáit egy videóból, a Google Analytics tranzakcióinak statisztikáit külön egy szkript húzza, majd mindezt egy jelentésbe kapcsolja az utm.
A YouTube Analytics szolgáltatásban láthatja, honnan származik a videó forgalom. Nincs olyan részletes lista, mint a Google Analytics-ben, de mégis van néhány információ.
A YouTube fő elemzési jelentése a Forrás típusok. Megmutatja, honnan érkezett a videó forgalma, mely csatornákról. Kereshet magában a YouTube-ban, lehet Külső – minden, ami a YouTube-on kívül, beleértve a Google keresést is.
Kiterjesztheti a Forgalmi forrás külső elemét, és megnézheti, hogy az emberek mely külső forrásokból érkeznek videóra. Ha nagy részét a google keresés foglalja el, akkor a videód a Google keresés legfelső részén jelenik meg. Ez nagyszerű.
Különböző hivatkozási források is megjelennek. Természetesen nem mindent lehet megtalálni, de általánosságban általános adatok állnak rendelkezésre, hogy a videóban szereplő emberek honnan származnak, hol találják.
A YouTube elemzésével megnézheti, hogy az emberek milyen kulcsszavakkal keresnek videókat a YouTube-on. Ezután manuálisan ellenőrizheti a videó megjelenítési helyeit, megnézheti, hogy hol van.
Az elemzésben fontos nyomon követni a megtartást, az emberek mennyi interakciót folytatnak a videóval, mennyire interaktívak, és mekkora a videó teljes megtekintési mélysége. Minél mélyebb a nézet, annál többen interakcióba lépnek a videóval, kattintanak a gombokra, leállnak, újra játszanak stb.
Ez egy jó viselkedési tényező, amely azt mondja, hogy a videó érdekes, hasznos, és az emberek választ találnak kérdéseikre, így a videó magasabb besorolású lehet. A retenciós grafikon megmutatja, hol tartózkodtak az emberek, hol tartózkodtak.
Következtetés helyett
Nemrégiben megjelent egy cikk, miszerint a Google azt tervezi, hogy a YouTube-ot egyfajta piactérré változtatja. A Google a közeljövőben termékeket kíván hozzáadni a videohosztinghoz, amely lehetővé teszi, hogy közvetlenül a YouTube-tól vásároljon terméket vagy rendeljen szolgáltatást. Ezért, ha most már csak azért is érdemes együtt dolgozni a YouTube-szal, mert az embereket elküldik a webhelyre, és eladják a terméket, akkor hamarosan lehetőség lesz eladni valamit a YouTube-on is. És amikor ez megtörténik, a verseny sok résen az egekbe szökik.