More

    Hogyan egy márka megháromszorozódott konverziók online reklám: esettanulmány és utasításokat eLama ügynökség

    Minden vállalkozás más kapcsolatban áll az online hirdetésekkel. Néhányan megpróbálják saját maguk elsajátítani ezt a területet, mások szakembereket bérelnek, mások egy ügynökséghez fordulnak. Különböző utak ugyanaz a végső cél: hogy segítsen az üzleti pénzt keresni. Az eLama ügynökség szakemberei elmagyarázzák, hogy mit kell figyelni az online hirdetések létrehozásakor, ha a cél a konverziók növelése.

    Ügyfél eset

    az eLama ügynökséggel egy nagy orosz cég vette fel a kapcsolatot, amely több mint 20 éve gyárt és forgalmaz otthoni tisztításhoz és személyi higiéniához szükséges termékeket. A vállalat már megpróbálta hirdetéseket létrehozni önmagában vagy egy ügynökséggel, de nem kapott pozitív eredményt. Ennek eredményeként csalódott voltam — mind a reklámkampányok felállításában, mind az ügynökségek munkájában.

    Ilyen ügyfelekkel mindig nehéz, de érdekes. Kettős feladat vár ránk:

    • először is hatékonyan kell elvégeznie a munkáját — hirdetéseket kell beállítania, hibákat kell kijavítania a már elindított kampányokban;
       
    • másodszor, megmutatni az ügyfélnek, hogy az online reklám nagyszerű eszköz egy vállalkozás előmozdításához, ha mindent megtesz.

    Elmondjuk, mit tettünk a feladat elvégzéséhez.

    Első lépés: a kampány gyengeségeinek azonosítása

    Elég nehéz olyan céget találni a piacon, amely nem próbálta hirdetni szolgáltatásait vagy termékeit az Interneten. Általános szabály, hogy azok az ügyfelek, akik már online reklámozzák magukat, az eLama ügynökséghez érkeznek. Ezért az első dolog, amit teszünk, hibákat találunk a futó kampányok beállításaiban. Az alábbiakban felsoroljuk a legjellemzőbbeket. Az első kettő triviálisnak tűnik számodra, de az ügyfelek 40% – ában látjuk őket, akik szolgáltatás céljából jönnek hozzánk.

    • A hirdetések elavult adatokat tartalmaznak. Ezek lehetnek olyan linkek, amelyek már megváltoztak a webhelyen, vagy elavult promóciók.
       
    • A hirdetés összes mezője nincs kitöltve, vagy csak a hirdetés vagy a kép egy verzióját használja. Mindig jobb a kreatívok különböző verzióinak elkészítése: így megtalálhatja a leghatékonyabbat.
       
    • A kampányok kialakításának elveit nem tartják be. Fontos, hogy helyesen építsük fel a hirdetési kampányok szerkezetét. Helyes-az Ön termékeinek vagy szolgáltatásainak sajátosságain alapuló eszközök: csoportok/terméktípusok szerint, a saleability elvén (jól eladható, nem annyira; fő termékek és másodlagos), a luxus szegmensből származó termék, általános fogyasztásra. A megfelelő elválasztás lehetővé teszi a kampányok rugalmas kezelését.
       
    • Az analytics nincs konfigurálva vagy helytelenül van konfigurálva. Nem elegendő hirdetési kampányok létrehozása-rendszeresen elemezni kell a statisztikákat, optimalizálni kell őket. Itt részletesen elmagyarázzuk, miért van szüksége elemzésre a hirdetési kampányok munkájában.
       
    • Kampányok, elavult vagy nem megfelelő utasítások létrehozásakor az internetrőlhasználták . A hálózatban ez a hirdetési kampány építésének szabálya nagyon népszerű: egy kulcsszó — egy hirdetés. Most ez a szabály már nem releváns, így az ügyfelek “kevés megjelenítés”állapotához vezetnek. Célszerűbb a hasonló kulcsszavakat kis csoportokra bontani, a hirdetést a kulcsszavak általános jelentése és üzenete alapján testre szabni: így a hirdetés minősége magasabb lesz, a rájuk vonatkozó statisztikák pedig nagyobbak lesznek.
       
    • Nincs elég ajánlat annak a ténynek köszönhetően, hogy a megjelenítési pozíció nincs vezérelve. Ez akkor történik, ha létrehozott egy kampányt, és olyan ajánlatokat állít be, amelyek nem elegendőek a Speciális elhelyezés megjelenítéséhez. Ennek eredményeként a hirdetés nem éri el a kívánt elérést — A kampányok alig vagy egyáltalán nem hoznak konverziót.
    OLVASS TOVÁBB:  Webináriumi anyagok A Yandex.Direct hatékonyságának javítása 2020. december 8-tól - eLama
    OLVASS TOVÁBB:  Online áruházi reklám - áttekintés az eszközökről és platformokról

    Ügyfelünk esetében azonnal észrevettük, hogy a már elindított kampányok szemantikája “vegyes”. Az ügyfél termékeinek többsége környezetbarát, ártalmatlan az azonos márkájú egészségügyi termékekre. Emlékezzünk erre a kategóriára a “fő márka”kódszó alatt. A termék második része “nem mag márka” termékek. Ezeket más eladók értékesítik Oroszországban és külföldön.

    Milyen hibákat találtunk?

    • A célintézkedések elemzése azt mutatta, hogy az első kategória kulcsai — “termék+fő márka” — a konverziók 92% – át hozzák, míg” fő márka nélküli termékek ” – csak 8%. A fő célakcióként figyelembe vettük a”megrendelés” – et.
       
    • A keresési kampányokban sok csoport volt a “kevés benyomás”státusszal. Számos okot láttunk: a kampányok az “egy csoport — egy kulcs” elvére épültek; a használt kulcsszavak 90%-a alacsony frekvenciájú volt(havonta legfeljebb 280 megjelenítés).
       
    • A duplikált kulcsszavak 30% – A megtalálható a kampányokban.
       
    •  A céloldal leggyakrabban a főoldal volt, ezért a termék elérési útja néha 2-3 kattintás volt — ez sok.
       
    •  A Yandex hirdetési hálózatban (YAN kampányok) nem voltak nagy formátumú képek és bannerek.

    Második lépés: szerezd meg a kampányokat ” formában»

    A nyilvánvaló hibák kijavítása után:

    OLVASS TOVÁBB:  Egy évvel később eltávolítva: félelmek, felismerések és buktatók

    1. Vegye figyelembe a hirdetési kampány létrehozásának dátumát: ha régen jött létre, ellenőriznie kell az új szemantikát. Valószínűleg vannak új kulcsok-érdemes hozzáadni őket.

    2. Ellenőrizze az átlagos hirdetési benyomást, majd kattintson a pozíciókra, valamint a reach-re: ha az átlagos megjelenítési pozíció nagyobb, mint az átlagos kattintási pozíció (azaz a kattintási pozíció magasabb, mint a benyomási pozíció), akkor az ajánlat emelhető, a reach pedig növekszik.

    3. Dolgozz ki negatív kulcsszavakat.

    4. Ellenőrizze a leszállástoldalak: függetlenül attól, hogy relevánsak-e, elmélyíthetők-e, miközben csökkentik a termék elérési útját. Végül is, minél hosszabb az út, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a felhasználó elveszik a webhelyen.

    5. Ellenőrizze, hogy a webhely mobilra van-e optimalizálva. Ha nem, de vannak statisztikák, akkor az eszközjelentés alapján kiigazítást végzünk (a konverziókat és a CPAs-t nézzük). Ha nincs optimalizálva, nincs statisztika, akkor csökkentjük a mobil ajánlatát.

    OLVASS TOVÁBB:  A kontextus szerinti reklámozás tendenciái: mi változott, mi releváns 2021-ben és mi fog történni ezután

    6. Ügyeljen arra, hogy az adatok a “Jelentés varázsló” a “Yandex.Yandex. közvetlen” keresztmetszetekkel. Ellenőrizze, hogy melyik hirdetés elem legtöbbet kattintott (leggyakrabban a keresési kampányok esetén); a jelentés a “formátum”, valamint a “képméret” szakaszok, győződjön meg arról, például, hogy nincs kereszt-összekötő (a YAN kampányok); megtekintése jelentések a “szűrők” szakasz (a smartbanners) — talán meg kellene tiltani néhány közülük, vagy állítsa az árak őket.

    Esetünkben azt feltételeztük, hogy a kattintásonkénti költség, valamint a CPA (megrendelés a webhelyen) két kategóriában — “termék+fő márka” és “fő márka nélküli termék” — eltérhet. Ezért ésszerűnek tartották a kampányok kulcstípussal történő megosztását. A kulcsokat a keresési hasonlóság, valamint egy külön céloldal jelenléte alapján csoportosítottuk. Reméltük, hogy ez lehetővé teszi számunkra, hogy rugalmasabban kezeljük kampányainkat, és jobb konverziós eredményeket érjünk el.

    Как бренд в три раза увеличил конверсии в интернет-рекламе: кейс и инструкция агентства eLama

    Friss cikkek

    Hogy megy a mobil fejlesztői interjú?

    Alexander Anikin, dékán a kar Android fejlesztési GeekBrains18 május 20216 perc 29https: / /d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2624 / og_image / d6b0df6963fad75c41266e6f67eabafe. png Már beszéltünk arról, hogy milyen...

    Kommunikációs csatornák a vendéggel az étteremben. Ami fontos, hogy ne felejtsük el

    A kommunikáció nem csak a szavaid és gondolataid szóbeli kifejezése. A kommunikáció marketing is lehet: amikor a promóciós anyagok, a menüben kiválasztott kifejezések...

    Mit tettünk egy olyan helyzetben, amikor egy versenytársat a mi költségünkre népszerűsítettek

    A versenytársak különbözőek. Ügyfelünk-a turistaosztály házának fejlesztője - nagyon leleményes volt. Kitalálta, hogyan reklámozhatja tárgyait hirdetési kampányainkon keresztül.  Elmondjuk a történetet arról,...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában