More

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    Kitaláljuk, melyik adórendszerrel van jövedelmezőbb munka a digitális ügynökségek számára, hogyan lehet csökkenteni az adóterhet és szerezni további jövedelmet. A szöveg segít általános képet kapni a témáról, de semmiképpen sem teheti meg könyvelővel való konzultáció nélkül.

    Megértjük a fogalmakat: OSN és STS

    Az OSN (vagy OSNO) a fő adórendszer. A jogi személyek és az egyéni vállalkozók áfát, jövedelemadót és vagyonadót fizetnek a DOS után. Bármely jogi személy és egyéni vállalkozó dolgozhat az OSN-en, a jövedelemre és a szervezet alkalmazottainak számára nincsenek korlátozások. Az OSN-ről további információkért olvassa el az “Általános könyvet”.

    Az egyszerűsített adórendszer egyszerűsített adórendszer. A jogi személyek és az egyéni vállalkozók nem fizetnek áfát, jövedelemadót és vagyonadót az egyszerűsített adórendszer után, ezeket egyetlen adó váltja fel. Nem mindenki dolgozhat az STS-en, számos követelmény van:

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    Az egyszerűsített adórendszer alkalmazási feltételei. : FTS honlap.

    Az egyszerűsített adórendszer egyetlen adójának nagysága az adózás tárgyától függ – attól, hogy pontosan mit fog fizetni. Az adózás tárgyát maga az adózó választja ki, kivéve az Orosz Föderáció adótörvénykönyvének 346.14. Cikkének (3) bekezdésében előírt esetet.

    Az egyszerűsített adórendszer adózási tárgyának két lehetősége van:

    • STS “jövedelem” – az összes jövedelem után adót kell fizetni. Az arány 6%, egyes régiókban 1% -ra csökkenthető.
    • STS „Jövedelem mínusz kiadások” (vagy „A kiadások összegével csökkentett jövedelem”) – a bevételek és ráfordítások különbözetéből adót kell fizetni. Az arány 15%, míg egyes régiókban ez az arány 5-15% között mozoghat.

    Az adott régió adómértékét a Szövetségi Adószolgálat hivatalos honlapján találhatja meg. Például Szentpéterváron ez így lesz:

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    Mint fentebb jeleztük, az egyszerűsített adórendszerben részt vevő egyéni vállalkozók és jogi személyek mentesülnek az áfa alól. De ha egy nagy ügyfél, aki áfa-fizető, az STS-hez fordul a céghez, akkor kényelmes munkarendet kell keresnie. Ezután példák segítségével elemezzük, hogy a vállalatok és az egyéni vállalkozók hogyan viselkednek az egyszerűsített adórendszer és az általános adórendszer vonatkozásában, amikor az ügyfél számlát kér vagy nem kér.

    Képzelje el: dolgozunk az egyszerűsített adórendszeren, egy nagy ügyfél felvette a kapcsolatot velünk

    És azt akarja, hogy indítsunk neki hirdetéseket a Yandex.Direct-ben. Tegyük fel, hogy reklámköltségvetése 100 rubel (speciálisan kisebb összeget veszünk fel, hogy könnyebb legyen kiszámítani).

    100 rubel reklámozásra 120 rubelt kell átutalnunk a Yandex.Direct-re (mivel 20% áfát is fizetnünk kell). Miért kell az ÁFA-t fizetnünk, ha fizetünk a reklámért, ha az STS-nél dolgozunk: olyan szolgáltatásokat vásárolunk, amelyek az STS-nél dolgoznak, ezért a szolgáltatások költségében szereplő áfát fizetjük.

    Ne feledkezzünk meg az olyan további költségekről, amelyek hatással lesznek az ügyfél számára kiállított végszámlára. Például:

    • Irodabérlet: 10 ₽.
    • Fizetés: 30 ₽
    • Munkavállalói béradók: 10 ₽.

    Számoljuk ki a számla összegét az ügyfél számára: 120 + 10 + 30 + 10 = 170 ₽. Adjunk hozzá még 2 rubelt a további szolgáltatásokért, és számlázzunk ki az ügyfélnek 172 rubelt. Az adófizetés csökkentésének lehetősége attól függ, hogy az ügyfélnek szüksége van-e számlára.

    STS: az ügyfél nem kér számlát

    Emlékezzünk arra, hogy az ügyfél mennyit fizet nekünk és mennyit fogunk költeni:

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    Ha ezt a sémát követjük, akkor a jövedelmünk: 172 – 170 = 2 ₽.

    Úgy tűnik, hogy minden rendben van, ha valós összegeket veszünk fel. De nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy az egyszerűsített adórendszerben továbbra is egyetlen adót kell fizetnünk.

    Emlékezzünk arra, hogy az egységes adó az adózás tárgyától függ:

    • USN “jövedelem” . Emlékezzünk arra, hogy az adókulcs 6%, egyes régiókban 1% -ra csökkenthető. Ha LLC-ként vagy egyéni vállalkozóként dolgozik az alkalmazottakkal, csökkentheti az adófizetést a bérszámfejtési biztosítási díjak összegével (az adó összegének legfeljebb 50% -a).
    • USN “Jövedelem mínusz kiadások” . Emlékezzünk arra, hogy az adókulcs 15%, míg egyes régiókban ez az arány 5-15% lehet. Az adójogszabályok minimum 1% -os adót írnak elő:
    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet sikeresen népszerűsíteni az ingatlanokat a kontextuális reklám és a közösségi média segítségével

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    : FTS honlap

    Hogyan csökkentheti az adó összegét az egyszerűsített “Jövedelem mínusz kiadások” adórendszer keretében

    Ha tavaly a minimális adót (1%) fizette, akkor ebben az évben az egységes adó befizetésénél figyelembe veheti azt az összeget, amellyel a minimális adó meghaladta az egységes adót. De ez még nem minden: részletes lista az Orosz Föderáció adótörvénykönyvének 346.16. Cikkében található.

    Vizsgáljuk meg azt a helyzetet, amikor az egyszerűsített adórendszer mellett dolgozik, és ügyfele számlát kér.

    STS: az ügyfél számlát kér

    Képzeljük el, hogy egy áfa-fizető nagy ügyfél felvette velünk a kapcsolatot, és szüksége van számlára. Ebben az esetben az áfa összegét át kell utalnunk a költségvetésbe. Ennek alapja az Orosz Föderáció adótörvénykönyvének 173. cikkének (5) bekezdése.

    OLVASS TOVÁBB:  Szilveszteri reklám - Útmutató marketingszakembereknek

    Visszatérünk a már ismert asztalhoz, és megnézzük, mi változott:

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    Számoljuk: 143 – (120 + 10 + 30 + 10) = −27. Ennek eredményeként 27 rubel veszteségünk van. A hirdetési rendszerbe történő átutalások után sem téríthetjük vissza az áfát. Ennek alapja az Orosz Föderáció Legfelsőbb Választottbíróságának plénumának 2014. május 30-i állásfoglalása N 33.

    Most vegye figyelembe azt a helyzetet, amikor az OCH-n dolgozunk.

    Képzelje el: az OSN-nél dolgozunk, egy nagy ügyfél felvette a kapcsolatot velünk

    Most nálunk van a fő adórendszer, ami azt jelenti, hogy áfafizetők vagyunk. Akárcsak az egyszerűsített adórendszer esetében, két helyzetet is megvizsgálunk: amikor az ügyfél kérdez és nem kér számlát.

    OCH: az ügyfél nem kér számlát

    Ebben az esetben az ügyfél közvetlenül fizethet nekünk pénzt, mi pedig önállóan utaljuk át őket hirdetési rendszerekre és aktiváljuk. Asztalunk így fog kinézni:

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    Kiszámoljuk a nyereséget: 172 – (120 + 10 + 30 + 10) + 20 = 22 ₽.

    Mivel az OSN-n dolgozunk, alkalmazhatunk áfa-levonást (a fenti példában ezt már figyelembe vettük).

    Most nézzünk meg egy esetet, amikor az OSN-n dolgozunk, és ügyfelünk számlát kér.

    OCH: az ügyfél számlát kér

    Ebben az esetben táblázatunk így fog kinézni:

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    Számoljuk: 143 – (120 + 10 + 30 + 10) + 20 = −7. Ennek eredményeként 7 ₽ veszteséget kaptunk, figyelembe véve azt a tényt is, hogy visszatéríthetjük az áfát (20 ₽).

    Honnan származik a veszteség? Találjuk ki.

    Van egy fogalom – adólevonás . Ez az összeg csökkentheti az adóalapot. Esetünkben kiderült, hogy az ügynökség adókedvezményt alkalmazhat a befizetett áfa után, amikor pénzt utal át a reklámrendszerbe. Az adó levonását az ügynökség áfával dolgozó ügyfelei is alkalmazhatják.

    Van bejövő és kimenő áfa is:

    • Az input HÉA olyan adó, amelyet vevőként fizetünk, amikor vásárolunk valamit az áfa-fizetőtől.
    • A kimenő áfa olyan adó, amelyet ügyfeleink kötelesek fizetni nekünk, ha áfafizetők vagyunk.

    További információ a bejövő és a kimenő áfáról a “Főkönyv” -ben.

    Térjünk vissza a példánkra. Kimenő áfa – bejövő áfa = (172 – 172 ÷ 1,2) – (120 – 120 ÷ 1,2) = 28 – 20 = 8 ₽.

    Vegyünk egy esetet:

    • Az OSN-nél dolgozunk.
    • Az ügyfél közvetlenül fizet nekünk pénzt, mi magunk aktiváljuk.
    • Mi magunk utaljuk át a pénzt a reklámrendszerbe.
    • Az ügyfél 120 rubelt akar átutalni nekünk, a teljes összeget a reklám kifizetésére fordítják.

    Ebben az esetben:

    • Számlát állítunk ki az ügyfélnek 120 ₽ áron (ez már 20% áfát tartalmaz).
    • 20 rubelt kötelesek fizetni az államnak.
    • Az áfa-bevallást a negyedév végén nyújtják be, az adó összegét a következő negyedév folyamán fizetik ki.

    Ennek eredményeként:

    • Átutalunk 120 ₽ összeget a Yandex.Direct szolgáltatásban történő reklámozásra, és megkapjuk az áfát tartalmazó számlát.
    • Az adólevonásnak köszönhetően 20 rubelt kompenzálunk.
    OLVASS TOVÁBB:  Új Instagram Guides formátum - áttekintés, utasítások és példák

    De nem minden ilyen egyszerű:

    • Általában egy jelentési időszak alatt az ügyfél által az ügynökségnek fizetett összes pénz 80-90% -át kikapcsolják.
    • Az adólevonás költségeinek összege csökken.
    • A gyakorlatban a beszámolási időszakban nem a költségek 20% -át, hanem 14-16% -át lehet megtéríteni.

    A történet valami ilyesmi:

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    Ennek eredményeként: 20 – 19,2 = 0,8 rubel (ez az összeg az állam adóssága). Csak akkor tudjuk visszatéríteni a 0,8 ₽ összeget, ha a fennmaradó 24 advertising reklámozására fordítunk, amelyet az ügyfél fizetett nekünk.

    • Amíg ügynökségünk aktívan növekszik és új ügyfelekkel kezd dolgozni, a forgalom 2–4% -a folyamatosan „előre lóg” az államtól.
    • Ezt a pénzt csak akkor tudjuk teljes mértékben megtéríteni, ha teljes mértékben elköltjük az összes pénz reklámozását, amelyet ügyfeleink fizettek nekünk.

    Foglaljuk össze mindazt, amit a fentiekben tárgyaltunk.

    OSN vagy STS: végső összehasonlítás

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    E táblázat alapján ítélve jövedelmezőbb az STS-nél dolgozni. De vannak problémák: ha egy nagy ügyfél, aki áfafizető, fordul hozzánk, akkor megállapodhatunk abban, hogy együttműködünk vele, ugyanakkor vissza kell fizetnünk az áfát anélkül, hogy visszatérítenénk.

    És van egy harmadik lehetőség is – az ilyen kliensekkel való együttműködés az eLama-n keresztül.

    Ügynökség az egyszerűsített adórendszerről és egy nagy ügyfélről: munkamenet az eLama révén

    A rendszer a következő:

    Hogyan csökkenthető az online hirdetési ügynökségek adóterhe

    • Ügyfele önállóan utal át pénzt az eLama-ban való hirdetésre.
    • Ön egy ügyfél eLama-számláján dolgozik: pénzt utal át hirdetési rendszerekre, hirdetéseket indít stb.
    • Az eLama önállóan biztosítja ügyfelének a szükséges záró dokumentumokat, beleértve a számlát is, amelyre az áfa-levonás igényléséhez van szükség.

    Miért nyereséges egy ügynökség számára az USN-nél?

    • Tökéletesen működhet együtt egy áfafizető ügyféllel, és minden dokumentumokkal kapcsolatos kérdést az eLama fog megoldani.
    • Az ügynökség kényelmes irodát kap a munkavégzéshez: egyetlen pénztárcát, amellyel pénzt szét lehet osztani hirdetési rendszerekben, valamint hozzáférést biztosít a 15+ eszközhöz a reklámozás minden szakaszában.
    • Az ELama társult programmal rendelkezik ügynökségek és szabadúszók számára. Tagjai havi ügynöki díjat és féléves bónuszt kaphatnak. A bónusz összege az ügynökség reklámrendszerek összes ügyfelének teljes forgalmától függ. Az alábbiakban olvashat bővebben az affiliate programról.
    OLVASS TOVÁBB:  Újracélzás a Yandex.Direct-ben: az alapoktól a teljesítményelemzésig

    ELama társult program ügynökségek és szabadúszók számára

    Az Orosz Föderáció jogi személyei és egyéni vállalkozói az OSN-en és az STS-en, valamint magánszemélyek részt vehetnek az eLama társult programban.

    Mi érdekes az eLama társult programban

    • Egy irodai munkahely és egyetlen költségvetés, amelyből kényelmes pénzt szétosztani a különböző rendszerek és szolgáltatások számára.
    • Az eLama záró dokumentumokat biztosít minden egyes ügyfeléhez. Havi ügynöki díjat és féléves bónuszt kaphat.
    • Hitelkeret áll rendelkezésre jogi személyek és egyéni vállalkozók számára. Ez egy lehetőség a reklámköltségek halasztott megfizetésére. Az eLama pénzügyi szakembereinek ellenőrzése után hitelkeretet kaphat.

    A havi ügynöki díj megadásához:

    • Hirdessen önállóan az eLama-n keresztül legalább 3 ügyfélnek.
    • A reklámrendszerek ügyfeleinek teljes forgalmának legalább 30 000 rubel / hónak kell lennie héa nélkül.

    A maximális havi javadalmazás az ügyfelek reklámrendszerek forgalmának 10% -a. Emellett azok az ügynökségek, amelyek több mint fél éve dolgoznak az eLamával és számos feltételnek eleget tesznek, féléves bónuszt kaphatnak – az ügyfelek hirdetési rendszerek forgalmának 1,5% -át.

    Aki 2021. február 1. és március 31. között csatlakozik az affiliate programhoz, az eLama februárban és márciusban maximálisan ügynöki díjat fizet. További információ →

    Minden információ a társult programról, a havi javadalmazásról és a féléves bónuszról a részletes feltételekben található

    Az anyag az eLama „Hogyan csökkenthető az ügynökség adóterhe” című webinar alapján készült.

    Friss cikkek

    A Windows védelme: szisztematikus megközelítés

    A védelmi intézkedések strukturálása és konfigurálása különböző szakaszokban, 20215. február 26., https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2558/og_image/99b52ce494fff4e99d818403950ffa3a.png A legutóbbi cikkben elemeztünk egy gyanús fájlt, sőt azonosítottunk néhány mintát,...

    A hét legfontosabb eseményei: Remélem, hogy a Clubhouse for Android

    Az éterben rendszeres Likeny-emésztés folyik a legújabb és okosabb anyagokkal. Ebben az epizódban megismerhetjük a Clubhouse régóta várt Android-fejlesztőjét, és boldog 12. születésnapot kívánunk...

    A weboldalon található szövegek olvasása [Kutatási áttekintés]

    Igaz, hogy most senki nem olvas szövegeket a weboldalakon? Frissítettük a kutatás áttekintését és kihoztunk néhány tippet: mit tegyünk annak érdekében, hogy az...

    Hogyan lehet megduplázni egy híroldal forgalmát. Ügy

    A híroldalak promóciójának megvan a maga sajátossága. A keresési látogatások nem jelentik a legnagyobb részét a híroldalakra irányuló forgalomnak. A legtöbb áttétel más forrásból...

    “A Scratch után rájöttem, hogy nem akarok abbahagyni a programozást”

    Polina Sedakova - oktatási projektjeiről és az utolsó játékról, a Pacman feldolgozásáról, 20213. február 25-től133https: //d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2557/og_image/481635c3b9df7bf894c129f7828350a3.png Polina Sedakova 10 éves. Két hónap alatt...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában