More

    “Hihetetlenül könnyű megérteni és építeni valamit a saját kezével”

    Jevgenyij Abumov GeekSchool tanárral beszélgettünk a robotikáról, a diákok versenyprojektjeiről, a tipikus hibákról és a jövő világáról 20218. augusztus 17-én минут51https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2703/og_image/90efe68257389fbf91e47dd398d5cea4.jpeg

    – Mit csinálsz a Geekbrainsben?

    – A Geekschool programozó iskolában tanítok gyermekórákat, valamint a geekuniversity felnőtt patakjainak osztályait. Találkoztam jó néhány ember, aki lehetővé tette a diákok, hogy meggyullad a szeretet a tantárgyak. Hogy őszinte legyek, arra gondoltam, miért nem működik ez senkinek? Végtére is, ez olyan egyszerű, érdekes, hogy elmondja, fenntartani a barátságos kommunikáció, kreatív légkör. Úgy gondoltam, hogy én leszek az, aki meg tudja csinálni. És megtehetném. 

    – Mi volt az első találkozód vele?

    – Az első gépem elég későn, a 9.osztályban. Ezt megelőzően Számítógép-tudományi órákra futottam, folyamatosan játszottam a játékokat, és igyekeztem minél több időt fordítani a számítógépekre. Miután megkaptam a saját számítógépemet, elkezdtem telepíteni a játékokat magamnak. Egy ideig nagyon elvettek tőle. Ezután megismerkedtem a programozással és a további tudományágakkal, mint például a robotika, az áramkörtervezés és az elektronika. 

    – És hogy jöttél tanítani?

    – Az egész azzal kezdődött, hogy az első évben részmunkaidős állást kerestem. Egy barátom, aki robotika iskolát szervezett, tanárként meghívott ebbe az iskolába. Abban az időben kevés megértésem volt arról, hogy mi a robotika. De beleegyeztem, hogy tanár leszek. A leckék elvégzése előtt különböző témákon kellett átmenni, saját tudásbázist kialakítani. 

    A barátom pszichológus, pszichológiai tudományok professzora, ezért elmagyarázta nekem, hogyan viselkedjen a közönséggel, hogyan viselkedjen az osztályban, hogyan építsen osztályokat általában, hogyan kell fenntartani a csoportdinamikát.

    A robotika ismerete sokkal érdekesebb volt. Abban az időben egyáltalán nem értettem, mi az. Mint kiderült, ez több tudomány fejlett interfésze: elektronika, áramköri tervezés és prototípus készítés. A robotika ötvözi ezeket a tudományokat robotok, robotok és automatizált rendszerek létrehozására.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan írhatunk tiszta kódot az Android számára

    – Nehéznek hangzik. Hogyan ismerheti meg a gyermek ezt a tudományt, és nem félhet? 

    – Erre különböző megoldások vannak. Például vásárolhat egy fennsíkot egy speciális készletben, majd elkezdheti tanulmányozni. Ezen a fennsíkon egy kijelzőt és különböző számú érzékelőt helyezhet el. Végül még egy tizenkét éves gyermek is kaphat intelligens eszközt. Képes lesz olvasni a levegő páratartalmának, hőmérsékletének vagy világításának leolvasását. Ha mindent helyesen magyarázol, akkor egy ilyen eszköz csak néhány óra alatt elkészíthető! Amikor elkezdtem tanítani, ez az ötlet nagyon motivált.

    Természetesen projektjeink nem csak az érzékelők csatlakoztatásáról szólnak, hanem sokkal magasabbra is. A diákjaimmal sétáló pókot csináltunk. Autókat készítettek, a tankok saját verzióit, amelyek egymás ellen játszhatnak. Ugyanakkor az autók és tankok Bluetooth funkcióval készülnek, a telefonról vezérelhetők. 

    OLVASS TOVÁBB:  A gyerekek programozással való foglalkozása: a LEGO Education módszertana

    – Térjünk vissza a történetedhez. Elkezdtél tanítani. Mi történt ezután?

    – Minél tovább tanulmányoztam a robotikát, tanítottam a gyerekeknek, annál inkább rájöttem, hogy a világ nem áll meg az alapvető gyermekkészleteknél. Minden sokkal bonyolultabb, mint amilyennek látszik. 

    Először is, a robotika a programozásról is szól. Általános szabály, hogy minden program írt robotok és más intelligens eszközök c++. Maga a nyelv messze nem egyszerű. 

    Másodszor, a robotokkal való munkához ismernie kell a fizikát, az elektromosságot, meg kell értenie, hogy az áram és a feszültség hogyan viselkedik különböző körülmények között. 

    Harmadszor, ismernie kell az áramkört. Ez azt jelenti, hogy megértsük, hogyan kell megfelelően csatlakoztatni a különböző összetevőket, hogyan kell megfelelően megtekinteni a volt-amper jellemzőit, hogyan kell beállítani a fennsíkok kölcsönhatását egymással. 

    Általában ez a koncepció nagyon sok többirányú dolgot egyesít. Ezért a robotika nehéz irány. De vannak kiváló példák arra, hogyan működik ez a tudomány. Például a Boston Dynamics srácai robot kutyát készítettek. Kezdetben a negatívban dolgoztak maguknak. És most a kutyájuk 70.000 dollárt ér. Ez egy élénk példa a robotikára: létrehoz egy gépesített eszközt, amely ezután feladatokat hajt végre.

    OLVASS TOVÁBB:  Minecraft: a programozás alapjai. Tanfolyam 8-11 éves gyermekek számára

    – Hogy érezte magát, amikor elkezdett merülni ebbe a tudományba?

    — Egy ilyen mennyiségű információ, valamint egy ilyen mennyiségű tudás megijesztheti a felkészületlen személyt. És én sem vagyok kivétel. De amikor elkezdtem ezt csinálni, rájöttem, hogy nagyon érdekes. Hihetetlen, hogy megértesz és építesz valamit a saját kezeddel. Jobbá teszed a körülötted lévő világot,ugyanakkor teljesen más irányba fejlődsz. 

    Érdeklődtem a dolgok internete iránt. Ez egy olyan koncepció, amelyben több eszköz kap bizonyos adatokat, majd elküldi azt a szervernek. Internet of Things mérnökök nagyon nagyra értékelik a világon. Miért? Sokat kell tudni, az egyes szakemberek értéke nagyszerű. Ugyanakkor a dolgok internetét sehol sem tanítják. Vannak áramköri mérnöki, elektronikai és rádiós intézetek. De ahhoz, hogy mindez egy helyen legyen, nincs ilyen dolog. Pontosabban, nem volt, de aztán megjelent a GeekBrains-ban. 

    Nem volt könnyű elsajátítanom ezt a tudást, mert C++ nyelven kellett tanulnom a programozást, az elektronika és a fizika alapfogalmait. Feliratkoztam a különböző ingyenes tanfolyamok, Googled információkat az Interneten. Az idősebb elvtársaim is segítettek, szerencsés voltam, hogy tapasztalataik voltak.

    – Mesélj többet a tanítási tapasztalataidról.

    Egy idő után rájöttem, hogy elég tapasztalatom és tudásom van ahhoz, hogy elmondjak valamit. És tanár lettem. Úgy tűnik, hogy 900 rubelt fizettek óránként, és rendben volt. Nem csak szerettem tanítani, de pénzt is fizettek érte. Természetesen a diákok, a gyerekek és a tizenévesek nem mindig érdekeltek ebben az irányban. Gyakran csak látták a “robotika” fényes szót, majd követték. Nem mindenkinek volt kitartása a hibák figyelésére és kijavítására.

    OLVASS TOVÁBB:  A Sysadmin-tól a DevOps menedzserig: a GeekBrains diákok történetei

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában