More

    “Ha minden rossz, hirdessen még többet”: az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    2020 sok ipar számára nehéz év lett, ez alól az SMM sem kivétel. Megkértük több vezető SMM ügynökséget és digitális vállalatot, amelyekben társadalmi irány van, hogy osszák meg, hogyan élték túl az idei évet, hol megereszkedtek, vagy éppen ellenkezőleg, növekedtek, milyen megközelítéseket alkalmaznak a reklámra és a csatornákra. És természetesen megtudtuk, milyen trendek rajzolódtak ki 2021-re.

    Ne feledje, hogy a felmérésben részt vevő vállalatok szinte mindegyike bekerült a Likney Fame minősítésbe 2020-ban.

    Milyen volt az ügynöksége 2020-a? Hogyan süllyedt a cég, vagy éppen ellenkezőleg, nőtt?

    Olga Vyatkina
    A Nectarin digitális ügynökség PR-igazgatója

    A Nectarin esetében 2020 termelési módban telt el. Nem mondható el, hogy minket nem érintettek a változások, de sok területen a növekedés pontjává váltak. A válság mindenkit érintett, de a Nectarin elkötelezett amellett, hogy a globális helyzettől függetlenül segítse ügyfeleit az üzleti eredmények elérésében és az eladások növelésében.

    Rájöttünk, hogy mindent jól csinálunk – több nagy pályázatot nyertek meg, és nagyszabású reklámkampányokat hajtottak végre, ráadásul teljesen online lebonyolítottak, és az állandó ügyfelekkel való együttműködésünk erősebbé és hatékonyabbá vált. Ezért bátran kijelenthetjük, hogy a Nectarin csapata nem esett pánikba, hanem bebizonyosodott, hogy képes gyorsan alkalmazkodni az új körülményekhez és trendekhez.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Vladislav Vovk
    Digital Milestone vezérigazgató

    2020 komoly teszt volt csapatunk számára. Pontosan kétszer csökkentünk a bevételekből. Az üzlet a bezárás vagy radikális méretváltozás közelében volt, ideértve a csapat, az erőforrások és más szélsőséges intézkedések hirtelen csökkenését.

    A válság legelején, még márciusban, több forgatókönyvet dolgoztunk ki a helyzet alakulására, mindegyikhez készítettünk egy cselekvési tervet, és megbeszéltük a csapattal. Az emberek megtartása érdekében csökkentenünk kellett a költségeket. És minden erőnket új megrendelések felkutatására fordítottuk. Az őszhez közeledve a piac fokozatosan kezdett talpra állni, visszatértek az ügyfelek, akik tavasszal befagyasztották hirdetési tevékenységüket. Természetesen ezek nem azok a növekedési ütemek, amelyekre reménykedtünk az év elején, de általában véve az üzlet helyreállt, sőt növekedést mutatott a tavalyihoz képest.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Sergey Nikonorov az Ingate ügyfélszolgálati alelnöke

    A válsághoz való alkalmazkodás és a stabil növekedéshez való visszatérés volt az első félév legfontosabb feladata. Sikerrel jártunk: minimális veszteségekkel éltük túl a kockázatokat, és amennyire csak lehetséges, megőriztük a vállalat erőforrásait. Ebben sokat segített nekünk a csapat rugalmassága és a döntéshozatal gyorsasága.

    Az alkalmazkodás után akciók következtek. Tavasszal megnyitottuk az Ingate Management and Business Academy-t (IMBA), amely egy alapvető oktatási projekt a szakemberek és az üzleti tulajdonosok számára. Ősszel pedig egy új terméket kínáltunk a piacon promócióra a piacokon.

    Általában elégedettek vagyunk az eredménnyel: a koronavírus-válság első hullámának vége után minden szegmensben folyamatosan növekedünk, a piaci átlagot meghaladó növekedést mutatva.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Petr Gubanov
    a PostPost tartalommarketing ügynökség alapítója
    ( REDKEDS vállalatcsoport)

    Az év elején elindítottuk a PostPost ügynökséget. Kiderült, hogy ez az év minden szempontból válság. De ez nem akadályozott abban, hogy jó forgalmat érjünk el, nyereséget nyerjünk.


    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Irina Shamina
    az 1PS.RU ügynökség ügyvezető igazgatója

    Ami ügynökségünket illeti, általában, mint olyan, nem vettünk észre a kereslet csökkenését és az üzleti promócióra vonatkozó megrendelések számának csökkenését. Azonban ez év alatt az átlagos ellenőrzésünk jelentősen megnőtt: a vállalkozás megérti, hogy integrált megközelítésre van szükség, és további csatornákat kapcsol össze, mi viszont egy omnichannel megközelítést építünk ki az ügyfelek számára (amikor az összes csatorna egyetlen linkben működik, és a teljes csatornán keresztül vásárolni kényszerítjük őket) hogy ellensúlyozza a megnövekedett kereskedelmi ciklust. Ezért a piac instabilitása ellenére megnöveltük a szakemberek állományát és kibővítettük a szolgáltatások körét: sikeresen elindítottuk a TikTok ügyfelek számára történő reklámozását, a piactéren való elhelyezést, az e-mail marketinget, valamint megerősítettük a WordPress és a Bitrix webhelyjavítását.

    Számos területen észleltük a tranzakciós ciklus növekedését : az ügyfelek tovább gondolkodnak, többet választanak és tudatosabban vásárolnak. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek elvesztése érdekében a vállalkozásnak javítania kellett a szolgáltatásain és kényelmesebbé kellett tennie a vásárlást.

    Személy szerint megjegyezzük, hogy megnőtt a kereslet a webhelyek fejlesztése és fejlesztése, a reklámozás és a SEO-promóció iránt, és a közösségi hálózatokban történő promóció általában megdönti az összes keresleti rekordot. Általában ez érthető. A webhelyeket azok fejlesztették ki, akik úgy döntöttek, hogy offline állapotba lépnek, és az interneten kezdik keresni az ügyfeleket, vagy saját vállalkozásukat próbálják megnyitni. Akiknek pedig nem volt lehetőségük teljes értékű weboldal készítésére, elmentek a közösségi hálózatokba, és stratégiát építettek ki az ügyfelek vonzására – gyakran ez könnyebb és olcsóbb.

    Idén is az üzletnek akut kérdése van a késedelem nélküli gyors értékesítés, ezért megjegyezzük az ügyfelek hirdetési költségvetésének növekedését. De természetesen vannak olyanok, akik hosszú távon foglalkoztak és befektettek a keresési tér optimalizálásába. És ez is helyes.

    Megváltozott-e egy ügynökség vagy szolgáltatás reklámozásának megközelítése a koronavírus-válság miatt? Többet hirdet? Milyen csatornákat használtál?

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Vladislav Vovk
    Digital Milestone vezérigazgató

    A járvány idején az offline csatornák összeomlottak, a besorolás stagnált, és általában a tavaszra tervezett számos kampány elvesztette relevanciáját.

    Mindenki bizonytalanságban volt, ezért az ügyfelek számára hasznos tartalmakra összpontosítottunk, videóinterjúkat, közvetítéseket, podcastokat készítettünk, elemzéseket készítettünk és áttekintettük a külföldi eseteket.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Olga Bazanova
    Marketing igazgató Ingate

    Egy igazsághoz ragaszkodunk: „Ha minden rendben van, hirdessen. Ha rossz a helyzet, hirdessen többet .

    Tavasszal, amikor kiderült, hogy a járvány nem kerülhető el, elemzőink azonosították azokat az üzleti szegmenseket, amelyeket kevésbé érintett a válság, és néhányuk győzött is. Az e szegmenseket megcélzó fizetős csatornákkal, valamint számos, a kis- és középvállalkozások támogatását célzó válságellenes termékkel való együttműködés lehetővé tette számunkra, hogy viszonylag könnyen átvészeljük a piaci visszaesést.

    Az Ingate nevezetes eseményeként szeretném megemlíteni a Digital Business Academy (IMBA) elindítását. A b2c szegmensen végzett munka alapvetően különbözik mindentől, amit korábban tettünk. A jelenlegi akvizíciós modell fizetős csatornákból, influencer marketingből és a partnerekkel szervezett webes szemináriumokból áll.

    Idén is felhagytunk a nagy ismeretterjesztő rendezvényekkel és konferenciákkal, amelyek a belső webhelyeink fejlesztésére összpontosítottak: blog, közösségi hálózatok és távirati csatornák, valamint ügyfelek ügyeinek nyilvánosságra hozatala.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Olga Vyatkina
    A Nectarin digitális ügynökség PR-igazgatója

    A koronaválság nem rázta meg a Nectarin sikerét, de mindenképpen befolyásolta munkánk formátumát. Például egyik kedvenc PR-csatornánk, a konferenciák jelentős változásokon mentek keresztül, de sikeresen költöztünk az internetre.

    Ami a reklámot illeti, a Nectarint valóban aktívabban népszerűsítik, több tematikus speciális projektet indítottunk különböző üzleti kategóriákba tartozó ügyfelek számára, amelyek középpontjában a teljesítmény, a technológia és az új termékek állnak 2020-ban. A karantén és általában a járvány idején a felhasználók által az interneten töltött idő forgalma minden rekordot megdöntött, és kiadványaink mindig megtalálták olvasóikat.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Petr Gubanov
    a PostPost tartalommarketing ügynökség alapítója
    ( REDKEDS vállalatcsoport)

    Ebben az évben sok mindent kipróbáltunk: podcast, közvetlen reklám, PR: szakértői cikkek és esetek, társult programok. Ennek eredményeként a szakértői PR, a podcast és az affiliate program működött a legjobban. Jövőre rájuk fogunk koncentrálni.


    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Irina Shamina
    az 1PS.RU ügynökség ügyvezető igazgatója

    Amikor megváltozik a világ, nem játszhatsz a régi szabályok szerint. Ha tavaly stratégiát építettünk fel a negyedévenkénti előrelépésről, és hat hónapra előre megbeszéltük a feladatok összességét, akkor idén havi és néha heti sprintekre váltottunk. De általában nem tértek el a régi stratégiától – minden hónapban új ügyfélszerzési csatornákat teszteltek. Ha a csatorna jól teljesített, akkor megnöveljük a költségvetést és felnagyítjuk.

    A koronavírus semmilyen módon nem befolyásolta hirdetési költségvetésünket. Csak az ügyfélszerzési csatornák és a kreatívok változtak. Az üzletnek gyors megoldásra és értékesítésre van szüksége itt és most – alkalmazkodunk és alkalmazkodunk a megváltozott piachoz. Az omnichannel megközelítésre összpontosítunk ügyfeleink számára – ez a megközelítés garantálja a növekedést.

    Ami a PR-t illeti, szintén nem történt jelentős változás. Tematikus konferenciákon még egy kicsit elkezdtünk beszélni, mert ma már szinte mindegyiket online tartják. A korábbiakhoz hasonlóan szakértői anyagokat teszünk közzé jó hírű platformokon, továbbra is együttműködünk nagyvállalatokkal és részt veszünk a minősítésekben.

    Jóslatok és trendek az SMM-ben 2021-re. Mire lehet fogadni, és amit éppen ellenkezőleg, el kell hagyni?

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Marina Tokunova
    tanszékvezető
    ORM Ingate

    Szinte az összes globális trend folytatódik az elmúlt néhány évhez képest, és további technológiák révén fejlődik 2021-ben:

    • függőleges, rövid tartalom (történet, TikTok, Instagram orsók);
    • hangtartalom – podcastok.
    • személyre szabás (szolgáltatások és csevegőrobotok útján történő postázás, az online csevegés résztvevőinek számának korlátozása az IG-történetekben);
    • AR és VR (maszkok, virtuális asszisztensek). 2020-ban a márkák és az Instagram bloggerek aktívan részt vesznek az AR technológiában. Arra számítunk, hogy a maszkok 2021-ben szélesebb körben elterjednek.

    2020-ban számos népszerű virtuális blogger, az úgynevezett digitális avatar jelent meg. Oroszországban már több vállalat szakosodott létrehozására.

    Valószínűleg 2021-ben a márkás digitális avatár létrehozása és a virtuális befolyásolókkal történő reklámozás trend lesz a globális vállalatok körében. A kis- és középvállalkozások számára ez valószínűleg nem lesz hatékony, így a befektetett alapok nyereséget hoznak.

    • gamifikáció (különböző szakaszú játékversenyek, interaktív tartalom). Legaktívabban tesztelik (és létrehozzák) az online oktatást és a videós műsorokat. Számos érdekes szolgáltatás és formátum jelent meg, amelyek elősegítik a tartalom interaktivitását. Kvíz a Ya.Dzene és a VKontakte tesztjein, közvélemény-kutatásain és tesztjein a videók belsejében.

    A gamifikáció megközelítése egyre pragmatikusabb és eredményesebb az üzleti élet számára. A “szórakozás szórakozásból” korszaka lassan eltűnik, a teszteket és a játékokat finomabb adatok gyűjtésére használják az előfizetőkről. Például a frissített VK Tests 2.0 alkalmazás lehetővé teszi a felmérés eredményeinek letöltését, a célközönség szegmentálását és a csatorna mentén történő további munkát.

    • Természetes, nem fényes tartalom – a TikTok az egekbe szökött, részben azért, mert a Gen Z őszintébb, valódi bloggereket talált ott. A generációk többi része is kezdett felzárkózni.
    • e-kereskedelem a szociális hálózatokban – ebben az évben a közösségi hálózatok nagyon aktívan fejlesztik e-Com funkcionalitásukat: a VKontakte termékek saját hírcsatornát kaptak, az Odnoklassniki megkezdte az AliExpress termékeinek értékesítését a közösségi hálózaton belül. Az Instagram számos frissítést vezetett be a vásárlási címkékhez szerte a világon, de ezek Oroszországban még nem állnak rendelkezésre.
    • Az influencer marketing az elmúlt években a csúcson volt. Ez hamis hírességek számának növekedéséhez vezetett, hamis előfizetőkkel és az előfizetők bizalmatlanságával a következő hirdetés iránt. A legjobb márkák és bloggerek megértették ezt, és már 2020-ban a hosszú távú és szoros együttműködésre – a nagyköveti formátumra vagy a közös termékekre – összpontosítani kezdtek. Az ilyen együttműködés mind az influencer részvételét, mind pedig az értékesítés nagyobb hatását eredményezi, mert a bloggert közvetlenül érdekli termékének népszerűsége.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Olga Vyatkina 
    A Nectarin digitális ügynökség PR-igazgatója

    Meg kell jegyeznünk egy fontos részletet – a 2021-es trendek valahogy elválaszthatatlanul összekapcsolódnak az emberiség számára e nehéz év eseményeivel. A járvány miatti korlátozások saját kiigazításokat hajtottak végre. Sajnos a 2020-as stílus nem interperszonális kommunikáció, hanem kommunikáció egy személy és egy eszköz vagy egy nagyon szűk kör között. Ennek megfelelően megnőtt a minőségi tartalom iránti igény.

    Ésszerű feltételezni, hogy a következő év a következő lesz:

    Tartalomkonverzió . A TikTok már megtörölte az orrát érettebb versenytársaitól azáltal, hogy bemutatta, mi a divatos “rövid és világos”. Ezért nyilvánvaló, hogy a hálózatok továbbra is átalakítják a tartalom és megjelenítésük formátumát: rövid videók, történetek, maszkok (effektek), az Instagram orsói.

    Az online események népszerűségének folyamatos növekedése. Minden korlátozás után az interakció digitális formátuma általánossá válik. Még ha nincs is szükség erre a formátumra, akkor kényelmével bizonyos szempontból legyőzi a személyes eseményeket. Lényeg: az élő közvetítések, az online konferenciák és más hasonló témák sokáig velünk maradnak.

    A piacok korszaka . Az általunk megszokott üzleteknek többet kell gondolniuk áruk (szolgáltatások) különböző piacokon való elhelyezésére, ideértve a közösségi hálózatok óriási lehetőségeit is. Most népszerű és működik.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Petr Gubanov 
    a PostPost tartalommarketing ügynökség alapítója
    ( REDKEDS vállalatcsoport)

    A video- és hangformátumok közönsége növekszik. Például a podcastok biztosan növekedni fognak, és mérhetőbbé válnak a következő évben . A videóban új eszközökre kell számítanunk az élő közvetítéshez és az online értékesítéshez. Ezeket az eszközöket tökéletesen elsajátítottuk ebben az évben, és ezt a tapasztalatot megosztjuk a Marketing Összeesküvések podcastban.

    Érdemes megtagadni a frontális értékesítést . Most már egyre kevésbé működik, bár sokan még mindig próbálják megtenni. Nézze meg, hogyan árulnak a SkyEng, a Tinkoff és a DJI a tartalom révén. Csak kedvezményes ajánlatokkal és a legostobább információs támadással érik utol? Bízom benne, hogy a reklámkommunikáció jövője a tartalomban és az ésszerű, mérhető médiakeverékben rejlik.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Irina Shamina
    az 1PS.RU ügynökség ügyvezető igazgatója

    Az elmúlt 12 hónapban bekövetkezett változások komolyan befolyásolták az SMM promóciójának elkövetkező évbeli módját. Először is érdemes megjegyezni a társadalmi irányultság felé vezető új tendenciát. A koronavírus kimutatta, hogy csak az “emberi arcú” vállalatok maradhatnak talpon . Fontos, hogy ne csak a termékről beszéljünk, hanem olyan globális dolgokról is, mint az egészség, a biztonság, az oktatás. Ugyanakkor a közösségi hálózatok platformokká válnak a vállalat e kérdésekhez való hozzáállásának és a márkaépítés közvetítésének.

    Emellett a járvány és az önálló elszigeteltség hosszú ideje újjáélesztette az élő közvetítések és a virtuális kommunikáció körüli felháborodást . Minden eseményre most online kerül sor, és a közösségi hálózatok biztosítják az ilyen projektek megvalósításának mechanizmusait.

    Egy másik trend a TikTok népszerűségét érinti. Ezen a hullámon megnőtt a rövid vicces videók iránti érdeklődés : az Instagram hozzáadott egy Orsók részt, megjelentek a VKontakte videók. Fokozatosan ezt a formátumot az üzleti promócióhoz is adaptálják, de a RuNet-en ez sokkal lassabban történik.

    Végül mindenki azt mondja, hogy az e-kereskedelem 2020-ban soha nem látott mértékben növekszik, míg az offline vásárlás egyre kevésbé keresett. Ennek alapján minden közösségi hálózat aktívan fejleszti képességeit az online vásárlás irányába: a VKontakte egy csomó frissítéssel és saját piaccal terjesztette ki a Store 2.0-t, az Instagram pedig a Shop szakaszt, a Facebook pedig a GrokNet-et, azaz minden oda vezet, hogy 2021-ben a közösségi hálózatokon keresztüli online kereskedelem még Oroszországban is új szintre jut.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Vladislav Vovk
    Digital Milestone vezérigazgató

    Az olyan új platformok robbanásszerű növekedésével, mint a TikTok és a Likee, az üzlet tovább fog növekedni, egyre több hirdető költségvetését vonzva. A teljesítményeszközöket aktívan alkalmazzák az SMM-ben, a KPI-k egyre szigorúbbak. A márkák a közösségi hálózatok felhasználói támogatását is aktívan fejlesztik, befektetnek a kommunikációba, a véleményekkel és a hírnévvel dolgoznak.

    Az influencer marketing piac fokozatosan jobban ellenőrzötté válik, több az automatizálás és a professzionalizmus a hirdetőkkel való együttműködés szempontjából.

    "Ha minden rossz, hirdessen még többet": az SMM vállalatok évének eredményei és 2021-es trendjei

    Ilya Korneev
    Stratégiai igazgató és alapító, Affect

    A valós idejű marketing és a Coviddal kapcsolatos eseményekre adott márkák reagálása az év fő eseménye. Számos reklámfesztivál, mint például az Effie és a Silver Mercury, még az RTM jelöléseket is felvette. Vannak kutatások, amelyek azt mutatják, hogy az emberek szívesebben vásároltak olyan márkákat, amelyek jobban szolgálják a napirendet, mint mások.

    Az elmúlt években kialakult a „Célzott marketing” trend, amikor a fogyasztók belefáradtak abba, hogy a márka mondjon valamit, és valódi lépéseket várnak el a vállalatoktól. 2020-ban ezek az elvárások jelentősen megnőttek. Az egész földgolyó és az egész emberiség olyan sok kihívást kapott (a szemét, az egészség, a globális felmelegedés és az emberiség további 17 fenntartható fejlődési célja), hogy a bolygónak vagy az embereknek nyújtott bármilyen segítséget rendkívül pozitívan fogják fel 2021-ben.

    A következő év ilyen tendenciáit szakértők tárták fel. Reméljük, hogy minden olvasó hasznosat vesz a kollégák tapasztalataiból és tudásából.

    Oszd meg a megjegyzésekben, hogyan telt ez az év a céged számára, és milyen hozzáállással és elvárásokkal lépsz be 2021-be.

    OLVASS TOVÁBB:  A hét legfontosabb eseményei: A Telegram csoportos hívások és a Zoom rekord bevétele

    Friss cikkek

    “Elegem van a bányászatból – informatikához akartam menni”

    Nikita Fuchko a csapat vezetőjeként szerzett tapasztalatairól, a rugalmas készségek előnyeiről és az edzés során talált új munkáról. 20219. január 15. 72https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2510/og_image/47e3012e42363d62e746f3eef8b633c9.png Jó...

    Fontos a héten: a WhatsApp botrány, valamint a Telegram és a Signal példátlan növekedése

    Levegőben van az idei első Likney-összefoglaló, amely a legfontosabb friss és intelligens anyagokat tartalmazza. Sok érdekes és váratlan esemény történt ezen a héten. Tehát...

    A Telegram a második legtöbbet letöltött alkalmazás lett az amerikai alkalmazások között

    Rekord növekedést mutatott a felhasználókban szerte a világon. Pavel Durov Telegram csatornáján elmondta: januárban a messenger aktív felhasználóinak száma meghaladta az 500 milliót....

    Növeljük a hirdetések hatékonyságát a Google Ads szolgáltatásban: az elemzéstől az automatizálásig

    Január 14-én tartották a "A reklámozás hatékonyságának javítása a Google Ads szolgáltatásban: az elemzéstől az automatizálásig" webináriumot. A webes szemináriumot Nikita Kravchenko, a...

    A Rumble videóplatform 6 milliárd dollár ellen bepereli a Google-t

    A keresőmotort azzal vádolják, hogy manipulálta a keresési eredményeket a YouTube javára. Amint arról a Bloomberg beszámolt, múlt hétfőn a Rumble videót tároló...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan profitálhat egy vállalkozás a bloggerekkel való együttműködésből?