More

    Esettanulmány: mi a teendő olyan helyzetben, amikor egy versenytársat a márka lekérdezései szerint hirdetnek

    A versenytársak különbözőek. Ügyfelünk-a fejlesztő egy turistaosztályú ház település-kiderült, hogy nagyon leleményes. Kitalálta, hogyan reklámozhatja tárgyait hirdetési kampányainkon keresztül.

    Elmondunk egy történetet arról, hogy egy versenytárs cselekedetei hogyan segítettek nekünk egy hatékony reklámkampány kialakításában. Vegye figyelembe, hogy ebben az esetben objektív okból nem adjuk ki az ügyfélvállalat nevét: ez a köztünk és az ügyfél között aláírt titoktartási megállapodás egyik feltétele.

    Mi történt

    Kezdetben az ügyfél egy szabványos kéréssel fordult hozzánk-reklámkampányokat indít egy új háztelepre a semmiből. Ezt tettük: Keresési kampányokat, YAN/CMS kampányokat, retargetingeket állítottunk fel, média-és videókampányt indítottunk. Különösen a Yan és a CMS versenytársai hirdették meg őket-a helyük régiójában a versenytársak-Fejlesztők nevét használták.

    Minden jól ment, amíg nem fedeztünk fel kellemetlen tényt: ügyfelünk márkakereskedései szerint a Yandex keresésében egy szomszédos házfalut kezdtek hirdetni.

    Technikailag a márkakereskedés keresésével kapcsolatos reklámozás így néz ki: a felhasználó a keresősávba beírja ügyfelünk háztelepének nevét, a minta első vagy második helyét a versenytárs hirdetése foglalja el.

    Ne feledje, hogy egy ilyen rendszer nem ugyanaz, mint amit a versenytársainkkal való munka során tettünk. Etikailag ártatlan stratégiát választottunk A YAN and CMS-ben — “felajánlottuk” a felhasználókat, akik érdekeltek a Versengő Fejlesztők iránt, hogy megismerkedjenek ügyfelünk projektjeivel. A versenytárs viszont a saját költségünkre vonzotta a felhasználókat, akik céltudatosan keresték tárgyainkat.

    Sőt, amikor megvizsgáltuk a versenytárs webhelyét, nyilvánvalóvá vált, hogy szerkezete szinte pontosan követi az ügyfél webhelyének szerkezetét.

    Általában nem volt nagyon kellemes történet: egy versenytárs megpróbálta összezavarni potenciális ügyfeleinket.

    Mi a teendő ilyen helyzetekben

    Lássuk, hogy a versenytárs törvényesen járt-e el.

    Furcsa, mint amilyennek látszik, nincs egyértelmű válasz erre a kérdésre. Egyrészt a Yandex azt írja, hogy a Yandex nyújtására vonatkozó ajánlat feltételei szerint services.Yandex. a közvetlen hirdetők maguk határozzák meg reklámjuk tartalmát és feltételeit, valamint felelősek annak biztosításáért, hogy a reklám megfeleljen a törvénynek.

    OLVASS TOVÁBB:  Ügynökségi ügyfelek fejlesztése képzésük révén

    Másrészt a külföldi védjegyek használatával szembeni tisztességtelen verseny miatt a szövetségi monopóliumellenes szolgálat 100-500 ezer rubel bírságot rendel (az Orosz Föderáció közigazgatási kódexének 14.33. cikke). Ezenkívül a törvény az Orosz Föderáció Polgári Törvénykönyvének 1515. cikke értelmében 10 ezerről 5 millió rubelre kártérítést ír elő valaki más védjegyének a jogosult számára történő használatáért.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan készítsünk kampányokat az újévi ünnepekre - tippek a hirdetési rendszerek szakértőitől és az eLamától

    A Yandex.Yandex. Direct azt tanácsolta nekünk, hogy hivatalos kérelmet küldjünk a versenytársnak, és ha semmi sem változik, bírósághoz forduljunk. Próbáltunk beszélni egy versenyzővel, de nem kaptunk visszajelzést. Felajánlották az ügyfélnek, hogy bírósághoz forduljon, de elutasította, azzal érvelve, hogy nincs ereje és ideje, hogy most pereskedjen. Érthető volt.

    Tehát nehéz helyzetben találtuk magunkat: ki kellett találnunk, hogyan kell visszaadni a forgalmat anélkül, hogy veszélyeztetnénk ügyfelünket. Elkezdtünk információt keresni, és megtaláltuk a módját, hogy nem igazán hiszünk az első, de úgy döntöttünk, hogy próbálja ki.

    Kísérlet

    Tehát a kihívás az volt, hogy aktívan, de jogszerűen megragadják a versenytárs forgalmát. Az általunk választott módszert hiperlokális célzási módszernek nevezhetjük.

    Pontosan mit tettünk:

    1. Helyi “sokszögeket” gyűjtöttünk a Yandexben.Közvetlen-azonosítottuk a versenytárs tárgyainak helyét, valamint értékesítési irodáját és bemutatótermét. Igen, ez egy kicsit olyan volt, mint egy játék az ellenséges terület elfogásáról.

    2. Azonosítottuk a közönséget: olyan emberekre volt szükségünk, akiknek érdekei az ingatlanvásárláshoz kapcsolódnak. Fontos volt számunkra, hogy kizárjuk például egy versenytárs cég alkalmazottait, vagy azokat, akik a közelben élnek, és nem fognak sehova költözni.

    3. Szabványos kampányt indítottunk YAN-ban testreszabott felhasználói érdeklődéssel és hiperlokális célzással. A hiperlokalitás azt sugallta, hogy a “sokszögek” aránya 1200% – kal magasabb volt, mint a szokásos arány.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan találjuk meg a megfelelő közönséget YAN-ban: megértjük a célzást

    Sikerült visszaszerezni a forgalmat

    Kezdetben nem hittünk a hiperlokális célzás elképzelésében. Az a tény, hogy ez az eszköz gyakran olyan nehéz körülmények nélkül is kudarcot vall, mint mi. De úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk egyébként: az ügyfél támogatott minket ebben.

    Nagy meglepetésünkre, a kilövést követő másfél héten belül rájöttünk, hogy minden jól alakult. Körülbelül egy hétig feldolgozták a kampányt — nagyon kevés nézet volt—, de 10 nap elteltével elküldték az első hívásokat és kéréseket a webhelyre. 2-3 hét elteltével világossá vált, hogy az ötlet határozottan működik.

    Ugyanakkor nem mondhatjuk, hogy versenytársaink potenciális ügyfelei jöttek hozzánk (egyébként a versenytárs továbbra is hirdette kéréseinket). Ügyfelünk azonban már elégedett volt a munka eredményeivel. Ez azt jelenti, hogy elmondhatjuk: furcsa módon, de egy versenytárs akciói lehetővé tették számunkra, hogy erős reklámkampányt építsünk.

    Itt van, mi történt a számok három hónapos munka

    • fogyasztás-97,255. 46 rubel;
    • CTR-1,17%;
    • pattog — 33%;
    • átváltási árfolyam-1,66%;
    • konverziók-211 (konverzióhoz elfogadunk egy hívást, egy hívás iránti kérelmet, visszajelzési űrlapok kitöltését stb.);
    • a cél átlagos ára 461 rubel.
    OLVASS TOVÁBB:  Online áruházi reklám - áttekintés az eszközökről és platformokról

    Кейс: как поступить в ситуации, когда конкурент рекламируется по вашим брендовым запросам

    Jó vagy rossz? Van egy alkalmazás költsége 461 rubel. egy potenciális vevő egy ház egy margó több mint fél millió-biztosan nem rossz. Tekintettel arra, hogy a reklám YAN és CMS inkább egy fedősztori, a havi konverziók száma több mint 70 is jó eredmény.

    A hirdetés jött létre:

    • Mila Savelyeva, kontextuális hirdetési szakember;
    • Maria Denisenko, a Munkacsoport vezetője.

    Szeretné ellenőrizni, hogy a hirdetési kampányok hogyan működnek?

    Kérelmet nyújtunk be, és ingyenes ellenőrzést végzünk az Ön kampányaiban, és szükség esetén fejlesztéseket javasolunk.

    Hagy egy kérést

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában