Ebben az esetben elmondjuk, hogyan népszerűsítettük a cable.ru (cable.ru) online áruházat, milyen munkát végeztünk és milyen eredményeket érhettünk el egy év alatt.
Kezdeti adatok
2020 elején egy ügyfél kapcsolatba lépett velünk, hogy növekedési pontokat találjon a cable.ru kábeltermékek online áruházának organikus keresésében.
Célok és célkitűzések
A fő cél az organikus keresésből származó forgalom növelése.
A kérés időpontjában a projekt már jó láthatósággal rendelkezett.
Meg kellett határozni, hogy a projekt képes-e növelni az organikus keresésből származó forgalmat. Ha van potenciál, meg kellett határozni a növekedési pontokat.
Ennek az esetnek a célja annak bemutatása, hogy a SEO-ból érthető és hatékony csatorna készülhet, ahol láthatja, mi és hogyan befolyásolja az eredményt.
Tartalom
Befejezett munka
A szemantikus maggal való munka
Igény és láthatóság elemzése kulcsszegmensenként
Vezetők keresése szegmensek szerint
A növekedési pontok meghatározása
Versenytárs elemzés
Kísérletek beállítása
Hogyan volt a munka bonyolult
Technikai elemzés
Kereskedelmi tényezők ellenőrzése
Munka részletekkel
Link profil audit
eredmények
Részvétel
Láthatóság
Befejezett munka
A szemantikus maggal való munka
A szemantikai mag tagolása
Kezdetben a projektnek volt szemantikája. Először strukturáltuk a szemantikai magot, és meghatároztuk a céloldaltípusokat, amelyekkel együtt dolgozhatunk. Öt oldaltípust azonosítottunk (az információk bizalmasak, ezért a nevek feltételesek):
- 1. oldaltípus;
- 2. oldaltípus;
- 3. oldaltípus;
- 4. oldaltípus;
- 5. oldaltípus.
A szemantikai mag minden munkáját (szegmentálás, elemzés stb.) A Seowork elemzési platformon végzik.
A kérelemlista frissítése
Mivel az oldal meglehetősen tágas, a szemantika legteljesebb összegyűjtése esetén a kérelmek száma indokolatlanul nagy lenne, mind további figyelemmel kísérése és elemzése, mind pénzügyi szempontból. Ezért úgy döntöttek, hogy elegendő a munka elvégzése, hogy a szemantika reprezentatív legyen.
Mivel a szemantikát már összegyűjtötték a projekthez, frissíteni kellett.
Mi történt:
- Minden oldaltípushoz dokumentumokat (céloldalakat) töltöttünk ki a Seoworkból.
- Meghatározta az egyes dokumentumok látogatottságát a mutatóban.
- Továbbá, a Yandex.Metricában a leglátogatottabb oldalakat határozták meg az egyes oldaltípusokhoz (annak érdekében, hogy olyan látogatott oldalakat keressenek, amelyek nem a Seoworkban találhatók).
- A nagy láthatóságú, de nulla forgalmú dokumentumokat a Metrica adatai szerint a leglátogatottabbak váltották fel.
- Összegyűjtöttük az új dokumentumok iránti kérelmeket a Metricától. Ugyanabból a Metrica + -ból vették őket a Wordstat szolgáltatásból.
Igény és láthatóság elemzése kulcsszegmensenként
Annak megértése érdekében, hogy mely oldaltípusok rendelkeznek növekedési potenciállal, mindegyikhez meghatározták az alapkövetelményeket és a láthatósági mutatókat.
Az oldaltípusok közötti kérelmek száma szerint a megoszlás a következő volt:
A kereslet megoszlása oldaltípusok szerint:
Láthatóság a munka kezdetén oldaltípusok szerint a Yandex-ben:
Láthatóság a munka kezdetén oldaltípusok szerint a Google-ban:
Mivel a láthatóság a Yandex-ben rosszabb volt, mint a Google-ben, úgy döntöttek, hogy a Yandex kereső motorjának a munkájára összpontosítanak.
Vezetők keresése szegmensek szerint
Ezután meghatároztuk az egyes oldaltípusok vezetőit a Yandex% Ptraf arányában. Az ügyfél webhelye narancssárgával van kiemelve.
1. oldal típus
2. oldal típus
3. oldal típus
4. oldal típus
5. oldal típus
A növekedési pontok meghatározása
Továbbá az egyes szegmensek iránti igény, valamint a vezetők láthatósága és adatai alapján úgy döntöttek, hogy a következő típusú oldalak kidolgozására összpontosítanak:
- 1. oldaltípus;
- 2. oldaltípus;
- 3. oldaltípus;
- 5. oldaltípus.
Versenytárs elemzés
Ezen szegmenseknél tovább
- Az ügyfél webhelyéhez hasonló típusú vezető webhelyeket választottunk.
- Meghatároztuk a vezetők között a TOP-ban uralkodó oldaltípusokat.
- Elemeztük az ilyen típusú oldalak tartalmát, összehasonlítottuk a tartalmat a miénkkel.
- Összeállította a hiányzó elemek listáját.
Kísérletek beállítása
Miután meghatároztuk a hiányzó elemek listáját az egyes oldaltípusokhoz, következetesen bevezettük a hiányzó elemeket az egyes oldaltípusokhoz. Így teszteltük azt a hipotézist, miszerint a hiányzó elem növelheti egy bizonyos típusú oldal láthatóságát.
Az ellenőrzést a következőképpen hajtották végre:
- Minden oldaltípushoz elmaradt dokumentumokat választottunk ki, amelyek kívül estek a TOP-10-en.
- A tesztelt hipotézisek számától függően a lemaradó dokumentumok ezen mintáját többre osztották.
- A dokumentumok minden ilyen alcsoportjára bevezették az egyik vagy másik elemet.
- 1,5-2 hónapot (néha 3-4) vártunk, nagyobb láthatóság esetén a teljes oldaltípusra méreteztük a megvalósítást. A szegmensdinamikát mindig összehasonlították a teljes projekt- és kategóriadinamikával. Ha a kísérletet folytató szegmens dinamikája magasabb volt, mint az ilyen típusú oldal webhelyének / kategóriájának / összes dokumentumának dinamikája, akkor csak ebben az esetben a méretezésről döntöttek.
Példák tesztelhető hipotézisekre
- Hogyan befolyásolja a helyőrző szöveg hozzáadása.
- Hogyan változik a rangsor, ha a Cím sablont módosítják.
- Mi történik, ha a termékneveket javítják egy bizonyos típusú oldalakon.
- Ha a Vásárlás és / vagy Ár szövegelemeket beágyazza a kártya előnézeteibe, akkor megváltozik a rangsor azoknak a lekérdezéseknek, amelyek tartalmazzák ezeket a szavakat.
- Az, hogy a listákban megjelenített termékek számának változása befolyásolja-e a rangsort?
- Ha törli az aktuális szövegeket a listák alatt, az bármilyen módon befolyásolja-e a rangsort.
- Stb.
Példák a sikeres kísérleti eredményekre
Címke nevének hozzáadása a termékekhez a termékinformációs oldalak egyikének egyikén
Megvalósítás dátuma: 2020.10.09.
Példa a felsorolásban szereplő áruk nevére a megvalósítás előtt: KG 2×2,5-0,66 kábel.
Példa az áruk nevére a felsorolásban a bevezetés után: Tápkábel KG 2×2,5-0,66.
Eredmények:
A megjelenített termékek számának csökkentése
A megvalósítás dátuma: október 9.
Megjelenített elemek legfeljebb: 50.
Megjelenített tételek száma: 20.
Eredmények:
A Leírás és az Elérhetőség fül kombinálása
Végrehajtás dátuma 2020.07.06.
Eredmények:
Képek hozzáadása a terméknevek listájára mutató linkekhez
Végrehajtás dátuma 2020. 07. 30.
Eredmények:
Hasonló nevű termékek blokkjának hozzáadása
Megvalósítás dátuma: 2020.10.09.
Eredmények:
Itt láthatjuk, hogyan értékelheti az eredményeket, ha a kísérletet az általános lehívás idején hajtották végre. Ezért megvizsgáljuk a lehívás előtti és a lehívás utáni mutatókat, például a diagramon 09.21 és 19.10, a láthatósági mutatók további növekedésével.
Új elem bemutatása
Paraméter hozzáadása az előnézethez
Így nagyszámú különféle kísérletet állítottunk fel és folytatunk egy fő céllal – a növekedési pontok keresésével.
Összesen több mint 20 kísérletet hajtottak végre, amelyek közül 5–7 volt a legsikeresebb, és a láthatóság jelentős növekedéséhez vezetett.
Hogyan volt a munka bonyolult
Munkánk során rendszeresen találkoztunk a láthatóság súlyos ingadozásával a Yandex-ben, amelyek feltételezéseink szerint a viselkedési tényezők megcsalásáért folytatott küzdelemmel társulnak.
E tekintetben gyakran megfigyeltünk egy ilyen képet.
1. Szegmensenként rögzítjük a láthatóságot.
2. Felállítottunk egy kísérletet.
3. A következő dinamikát látjuk.
4. Várjuk a visszahúzást, hogy megkapjuk a kísérlet eredményeit.
A Yandex rendszeresen dobott nekünk ilyen “medencéket”, és nem csak nekünk. Itt van egy tipikus kép egy fülkében, 3 hónapos időtartamra. Írj a kommentekbe, kinek volt ugyanez? 🙂
Hasonló képet figyeltünk meg a fülke legalább további 5 helyén.
Ezért hasznos és fontos volt a képet hosszú ideig látni. Ha nem volt előzmény, akkor a kísérlet végrehajtása után a kísérletekben ekkora örömteli dinamikát lehetett látni a TOP-10 + 39% -ának és + 57% -ának.
De mivel vannak történelmi adatok, látjuk, hogy ez csak a korábban elveszített normális pozíciók visszatérése.
Példa az oldalak egyikének dinamikájára
Technikai elemzés
A haladás során természetesen megfigyeltük a projekt technikai oldalát. Alapvetõen a kutatásból kizárt dokumentumokkal és a keresésbe esõ felesleges dokumentumokkal dolgoztak.
Kereskedelmi tényezők ellenőrzése
Ennek eredményeként auditáltuk a kereskedelmi tényezőket:
- Hozzáadott hiányzó fizetési módok és feltételek.
- Hozzáadott hiányzó kézbesítési módszerek és feltételek.
- Hozzáadott funkció a termékek rendezéséhez bizonyos típusú oldalakhoz.
- Stb.
Munka részletekkel
Éppen egy kísérletet hoztak létre emoji hozzáadásához a Meta Description címkéhez, az eredmények pozitívak voltak, ezért ezt a megvalósítást minden oldaltípusra telepítettük.
Link profil audit
A linkprofil ellenőrzése és a témában található vezető webhelyekkel való összehasonlítás eredményeként úgy döntöttek, hogy a Yandex számára nincs szükség linkekre. Ami a Google-ban található linkekkel való munkát illeti, még nem született döntés, de van egy ötlet, hogy teszteljék a linkek hatását a Google rangsorolására.
eredmények
Részvétel
Fő domain
A látogatottság növekedése az év során 82% volt.
A regionális aldomainek látogatása
Az év látogatottságának növekedése 155% volt.
Az aldomaineket a technológia megkezdése előtt valósították meg.
Láthatóság
Tábornok
% TOP-10 növekedés 72% -ról 89% -ra.
% Ptraf növekedés 23% -ról 35% -ra.
Jelenleg a versenyzők között az első helyet foglaljuk el a Ptraf szempontjából.
Példák növekvő láthatóságra oldaltípusonként
1. oldal típus
% TOP-10 6% -kal 96% -ra nőtt.
% A TOP-3 növekedése + 16% – 85%.
% Ptraf + 17% -os növekedés 56% -ra.
A% Ptraf tekintetében a verseny 4. helyéről az 1. helyre léptek fel.
2. oldal típus
Egy évben
% TOP-10 98% -ra nőtt.
% Növekedés a TOP-3-ban 41% -ról 72% -ra (+ 31%).
% Ptraf + 13% -os növekedés.
3. oldal típus
% TOP-10 90% -ról 98% -ra nőtt.
% Növekedés a TOP-3-ban 71% -ról 91% -ra (+ 20%).
% Ptraf növekedés + 12%.
5. oldal típus
% TOP-10 18% -kal, 95% -ra nőtt.
% A TOP-3 növekedése + 39% és 78% között.
% Ptraf + 30% -os növekedés 65% -ra.
A versenyben% -ot tekintve a Ptraf a 4. helyről a 2. helyre lépett, az elsőért küzdünk.
Összegzésképpen érdemes megemlíteni néhány pontot a projekt 2021-es munkájának stratégiájából:
- Keresse meg az elmaradt régiókat, és dolgozza ki a láthatóságot a régiókban.
- Új irányok indítása.
- A különböző típusú oldalak tartalmában jelen lévő elemek elemzése és azok hatása a rangsorolásra.
- Fokozott láthatóság a Google keresőmotorjaiban.