More

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Ebben az esetben elmondjuk, hogyan népszerűsítettük a cable.ru (cable.ru) online áruházat, milyen munkát végeztünk és milyen eredményeket érhettünk el egy év alatt.

    Kezdeti adatok

    2020 elején egy ügyfél kapcsolatba lépett velünk, hogy növekedési pontokat találjon a cable.ru kábeltermékek online áruházának organikus keresésében.

    Célok és célkitűzések

    A fő cél az organikus keresésből származó forgalom növelése.

    A kérés időpontjában a projekt már jó láthatósággal rendelkezett.

    Meg kellett határozni, hogy a projekt képes-e növelni az organikus keresésből származó forgalmat. Ha van potenciál, meg kellett határozni a növekedési pontokat.

    Ennek az esetnek a célja annak bemutatása, hogy a SEO-ból érthető és hatékony csatorna készülhet, ahol láthatja, mi és hogyan befolyásolja az eredményt.

    Tartalom

    Befejezett munka

    A szemantikus maggal való munka

    Igény és láthatóság elemzése kulcsszegmensenként

    Vezetők keresése szegmensek szerint

    A növekedési pontok meghatározása

    Versenytárs elemzés

    Kísérletek beállítása

    Hogyan volt a munka bonyolult

    Technikai elemzés

    Kereskedelmi tényezők ellenőrzése

    Munka részletekkel

    Link profil audit

    eredmények

    Részvétel

    Láthatóság

    Befejezett munka

    A szemantikus maggal való munka

    A szemantikai mag tagolása

    Kezdetben a projektnek volt szemantikája. Először strukturáltuk a szemantikai magot, és meghatároztuk a céloldaltípusokat, amelyekkel együtt dolgozhatunk. Öt oldaltípust azonosítottunk (az információk bizalmasak, ezért a nevek feltételesek):

    • 1. oldaltípus;
    • 2. oldaltípus;
    • 3. oldaltípus;
    • 4. oldaltípus;
    • 5. oldaltípus.

    A szemantikai mag minden munkáját (szegmentálás, elemzés stb.) A Seowork elemzési platformon végzik.

    A kérelemlista frissítése

    Mivel az oldal meglehetősen tágas, a szemantika legteljesebb összegyűjtése esetén a kérelmek száma indokolatlanul nagy lenne, mind további figyelemmel kísérése és elemzése, mind pénzügyi szempontból. Ezért úgy döntöttek, hogy elegendő a munka elvégzése, hogy a szemantika reprezentatív legyen.

    Mivel a szemantikát már összegyűjtötték a projekthez, frissíteni kellett.

    Mi történt:

    1. Minden oldaltípushoz dokumentumokat (céloldalakat) töltöttünk ki a Seoworkból.
    2. Meghatározta az egyes dokumentumok látogatottságát a mutatóban.
    3. Továbbá, a Yandex.Metricában a leglátogatottabb oldalakat határozták meg az egyes oldaltípusokhoz (annak érdekében, hogy olyan látogatott oldalakat keressenek, amelyek nem a Seoworkban találhatók).
    4. A nagy láthatóságú, de nulla forgalmú dokumentumokat a Metrica adatai szerint a leglátogatottabbak váltották fel.
    5. Összegyűjtöttük az új dokumentumok iránti kérelmeket a Metricától. Ugyanabból a Metrica + -ból vették őket a Wordstat szolgáltatásból.

    Igény és láthatóság elemzése kulcsszegmensenként

    Annak megértése érdekében, hogy mely oldaltípusok rendelkeznek növekedési potenciállal, mindegyikhez meghatározták az alapkövetelményeket és a láthatósági mutatókat.

    Az oldaltípusok közötti kérelmek száma szerint a megoszlás a következő volt:

    A kereslet megoszlása oldaltípusok szerint:

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Láthatóság a munka kezdetén oldaltípusok szerint a Yandex-ben:

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Láthatóság a munka kezdetén oldaltípusok szerint a Google-ban:

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Mivel a láthatóság a Yandex-ben rosszabb volt, mint a Google-ben, úgy döntöttek, hogy a Yandex kereső motorjának a munkájára összpontosítanak.

    Vezetők keresése szegmensek szerint

    Ezután meghatároztuk az egyes oldaltípusok vezetőit a Yandex% Ptraf arányában. Az ügyfél webhelye narancssárgával van kiemelve.

    1. oldal típus

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    2. oldal típus

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    3. oldal típus

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    4. oldal típus

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    5. oldal típus

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    A növekedési pontok meghatározása

    Továbbá az egyes szegmensek iránti igény, valamint a vezetők láthatósága és adatai alapján úgy döntöttek, hogy a következő típusú oldalak kidolgozására összpontosítanak:

    OLVASS TOVÁBB:  Technodigest: új szolgáltatások a Sberbank és a Microsoft részéről

    • 1. oldaltípus;
    • 2. oldaltípus;
    • 3. oldaltípus;
    • 5. oldaltípus.

    Versenytárs elemzés

    Ezen szegmenseknél tovább

    1. Az ügyfél webhelyéhez hasonló típusú vezető webhelyeket választottunk.
    2. Meghatároztuk a vezetők között a TOP-ban uralkodó oldaltípusokat.
    3. Elemeztük az ilyen típusú oldalak tartalmát, összehasonlítottuk a tartalmat a miénkkel.
    4. Összeállította a hiányzó elemek listáját.

    Kísérletek beállítása

    Miután meghatároztuk a hiányzó elemek listáját az egyes oldaltípusokhoz, következetesen bevezettük a hiányzó elemeket az egyes oldaltípusokhoz. Így teszteltük azt a hipotézist, miszerint a hiányzó elem növelheti egy bizonyos típusú oldal láthatóságát.

    Az ellenőrzést a következőképpen hajtották végre:

    1. Minden oldaltípushoz elmaradt dokumentumokat választottunk ki, amelyek kívül estek a TOP-10-en.
    2. A tesztelt hipotézisek számától függően a lemaradó dokumentumok ezen mintáját többre osztották.
    3. A dokumentumok minden ilyen alcsoportjára bevezették az egyik vagy másik elemet.
    4. 1,5-2 hónapot (néha 3-4) vártunk, nagyobb láthatóság esetén a teljes oldaltípusra méreteztük a megvalósítást. A szegmensdinamikát mindig összehasonlították a teljes projekt- és kategóriadinamikával. Ha a kísérletet folytató szegmens dinamikája magasabb volt, mint az ilyen típusú oldal webhelyének / kategóriájának / összes dokumentumának dinamikája, akkor csak ebben az esetben a méretezésről döntöttek.
    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan készíthetünk és helyezhetünk el történeteket a weboldalon a Flyvi segítségével

    Példák tesztelhető hipotézisekre

    1. Hogyan befolyásolja a helyőrző szöveg hozzáadása.
    2. Hogyan változik a rangsor, ha a Cím sablont módosítják.
    3. Mi történik, ha a termékneveket javítják egy bizonyos típusú oldalakon.
    4. Ha a Vásárlás és / vagy Ár szövegelemeket beágyazza a kártya előnézeteibe, akkor megváltozik a rangsor azoknak a lekérdezéseknek, amelyek tartalmazzák ezeket a szavakat.
    5. Az, hogy a listákban megjelenített termékek számának változása befolyásolja-e a rangsort?
    6. Ha törli az aktuális szövegeket a listák alatt, az bármilyen módon befolyásolja-e a rangsort.
    7. Stb.

    Példák a sikeres kísérleti eredményekre

    Címke nevének hozzáadása a termékekhez a termékinformációs oldalak egyikének egyikén

    Megvalósítás dátuma: 2020.10.09.

    Példa a felsorolásban szereplő áruk nevére a megvalósítás előtt: KG 2×2,5-0,66 kábel.

    Példa az áruk nevére a felsorolásban a bevezetés után: Tápkábel KG 2×2,5-0,66.

    Eredmények:

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    A megjelenített termékek számának csökkentése

    A megvalósítás dátuma: október 9.

    Megjelenített elemek legfeljebb: 50.

    Megjelenített tételek száma: 20.

    Eredmények:

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    A Leírás és az Elérhetőség fül kombinálása

    Végrehajtás dátuma 2020.07.06.

    Eredmények:

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Képek hozzáadása a terméknevek listájára mutató linkekhez

    Végrehajtás dátuma 2020. 07. 30.

    Eredmények:

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Hasonló nevű termékek blokkjának hozzáadása

    Megvalósítás dátuma: 2020.10.09.

    Eredmények:

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Itt láthatjuk, hogyan értékelheti az eredményeket, ha a kísérletet az általános lehívás idején hajtották végre. Ezért megvizsgáljuk a lehívás előtti és a lehívás utáni mutatókat, például a diagramon 09.21 és 19.10, a láthatósági mutatók további növekedésével.

    Új elem bemutatása

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Paraméter hozzáadása az előnézethez

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Így nagyszámú különféle kísérletet állítottunk fel és folytatunk egy fő céllal – a növekedési pontok keresésével.

    Összesen több mint 20 kísérletet hajtottak végre, amelyek közül 5–7 volt a legsikeresebb, és a láthatóság jelentős növekedéséhez vezetett.

    Hogyan volt a munka bonyolult

    Munkánk során rendszeresen találkoztunk a láthatóság súlyos ingadozásával a Yandex-ben, amelyek feltételezéseink szerint a viselkedési tényezők megcsalásáért folytatott küzdelemmel társulnak.

    E tekintetben gyakran megfigyeltünk egy ilyen képet.

    1. Szegmensenként rögzítjük a láthatóságot.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet linkek segítségével növelni a webhely forgalmát. Ügy

    2. Felállítottunk egy kísérletet.

    3. A következő dinamikát látjuk.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    4. Várjuk a visszahúzást, hogy megkapjuk a kísérlet eredményeit.

    A Yandex rendszeresen dobott nekünk ilyen “medencéket”, és nem csak nekünk. Itt van egy tipikus kép egy fülkében, 3 hónapos időtartamra. Írj a kommentekbe, kinek volt ugyanez? 🙂

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Hasonló képet figyeltünk meg a fülke legalább további 5 helyén.

    Ezért hasznos és fontos volt a képet hosszú ideig látni. Ha nem volt előzmény, akkor a kísérlet végrehajtása után a kísérletekben ekkora örömteli dinamikát lehetett látni a TOP-10 + 39% -ának és + 57% -ának.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    De mivel vannak történelmi adatok, látjuk, hogy ez csak a korábban elveszített normális pozíciók visszatérése.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Példa az oldalak egyikének dinamikájára

    Technikai elemzés

    A haladás során természetesen megfigyeltük a projekt technikai oldalát. Alapvetõen a kutatásból kizárt dokumentumokkal és a keresésbe esõ felesleges dokumentumokkal dolgoztak.

    Kereskedelmi tényezők ellenőrzése

    Ennek eredményeként auditáltuk a kereskedelmi tényezőket:

    1. Hozzáadott hiányzó fizetési módok és feltételek.
    2. Hozzáadott hiányzó kézbesítési módszerek és feltételek.
    3. Hozzáadott funkció a termékek rendezéséhez bizonyos típusú oldalakhoz.
    4. Stb.

    Munka részletekkel

    Éppen egy kísérletet hoztak létre emoji hozzáadásához a Meta Description címkéhez, az eredmények pozitívak voltak, ezért ezt a megvalósítást minden oldaltípusra telepítettük.

    Link profil audit

    A linkprofil ellenőrzése és a témában található vezető webhelyekkel való összehasonlítás eredményeként úgy döntöttek, hogy a Yandex számára nincs szükség linkekre. Ami a Google-ban található linkekkel való munkát illeti, még nem született döntés, de van egy ötlet, hogy teszteljék a linkek hatását a Google rangsorolására.

    eredmények

    Részvétel

    Fő domain

    A látogatottság növekedése az év során 82% volt.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    A regionális aldomainek látogatása

    Az év látogatottságának növekedése 155% volt.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Az aldomaineket a technológia megkezdése előtt valósították meg.

    Láthatóság

    Tábornok

    % TOP-10 növekedés 72% -ról 89% -ra.

    % Ptraf növekedés 23% -ról 35% -ra.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Jelenleg a versenyzők között az első helyet foglaljuk el a Ptraf szempontjából.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Példák növekvő láthatóságra oldaltípusonként

    1. oldal típus

    % TOP-10 6% -kal 96% -ra nőtt.

    OLVASS TOVÁBB:  Ahol a vállalatok hírcsatornákat kapnak: 6 rendelkezésre álló lehetőség

    % A TOP-3 növekedése + 16% – 85%.

    % Ptraf + 17% -os növekedés 56% -ra.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    A% Ptraf tekintetében a verseny 4. helyéről az 1. helyre léptek fel.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    2. oldal típus

    Egy évben

    % TOP-10 98% -ra nőtt.

    % Növekedés a TOP-3-ban 41% -ról 72% -ra (+ 31%).

    % Ptraf + 13% -os növekedés.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    3. oldal típus

    % TOP-10 90% -ról 98% -ra nőtt.

    % Növekedés a TOP-3-ban 71% -ról 91% -ra (+ 20%).

    % Ptraf növekedés + 12%.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    5. oldal típus

    % TOP-10 18% -kal, 95% -ra nőtt.

    % A TOP-3 növekedése + 39% és 78% között.

    % Ptraf + 30% -os növekedés 65% -ra.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    A versenyben% -ot tekintve a Ptraf a 4. helyről a 2. helyre lépett, az elsőért küzdünk.

    Eset a cable.ru (cable.ru) online áruház népszerűsítéséhez

    Összegzésképpen érdemes megemlíteni néhány pontot a projekt 2021-es munkájának stratégiájából:

    1. Keresse meg az elmaradt régiókat, és dolgozza ki a láthatóságot a régiókban.
    2. Új irányok indítása.
    3. A különböző típusú oldalak tartalmában jelen lévő elemek elemzése és azok hatása a rangsorolásra.
    4. Fokozott láthatóság a Google keresőmotorjaiban.

    Friss cikkek

    A Yandex folytatja harcát az Afisha védjegyért

    A Yandex öt új szellemi tulajdonjogi pert indított a Rambler Group ellen. Amint arról az Interfax beszámolt, január 15-én a Yandex öt új...

    Hogyan működik az Instagram ajánlási rendszer

    Az Instagram algoritmus fejlesztője, Amog Mahapatra cikket publikált, amelyben a különféle ajánlások értékéről és a közösségi hálózat ajánlási rendszerének működéséről beszélt. Az ilyen rendszerek...

    A YouTube továbbra is kísérletezik áruk értékesítésével

    A fejlesztők bejelentették egy új funkció tesztelésének megkezdését az áruk videó útján történő vásárlásához. Egy kísérleti projekt részeként a YouTube több tartalomkészítőjét is...

    A Mail.ru Group-ot és a Yandexet monopóliumellenes törvények megsértésével vádolják

    Az Internetes Szerzői Jogvédelem Egyesülete (AZAPI) ellenzi őket. Az AZAPI panaszt tett az Eurázsiai Gazdasági Bizottságnál (EGK) a Yandex és a Mail.ru Group...

    A Google megerősítette az altémák elindítását a rangsorban

    Ez segít diverzifikálni a SERP tartalmát. A Google még 2020 októberében jelentette be az altémákat a Search On rendezvényen. Danny Sullivan elmondta, hogy...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában