More

    Elemezzük a Yandex közvetlen látogatásait. Metrica

    Hol tekintheti meg a mutatót, hogyan kell elemezni, milyen árnyalatokat kell figyelembe venni.

    Fontos, hogy nyomon kövesse és elemezze a” közvetlen látogatások ” mutatót — használhatja annak megértésére, hogy a rendszeres ügyfelek milyen gyakran látogatják meg webhelyét, valamint kiszámítja a spamforgalmat. A PromoPult munkatársai részletesen elmondták, hogyan kell elemezni a mutatót, hogyan kell vele dolgozni, és milyen árnyalatokat kell figyelembe venni a cikkben.

    Mit jelent a “közvetlen látogatások” mutató, és miért van rá szükség

    A “közvetlen látogatások” mutató segítségével megtudhatja, hányszor látogatja meg webhelyét egy közvetlen link.

    A mutató azt mutatja, hogy hány kattintás van olyan hivatkozásokra, amelyek nem tartalmaznak további adatokat (például UTM címkék vagy a hirdetési rendszerek automatikus jelölése GCLID, yclid stb.).

    Vegyünk egy kis példát. Tegyük fel, hogy van egy online áruház robogók és kerékpárok. Egy potenciális ügyfél látja hirdetését a Yandexben, rákattint rá, majd megy a webhelyre, a robogókkal ellátott szakaszra. Amikor rákattint egy hirdetésre, a webhely egy ilyen típusú URL-t tartalmazó oldala betöltődik:

    https://site.com/samokaty.html?yclid=4252992968170191525

    Egy ilyen URL az oldal címén kívül tartalmaz egy automatikus yclid címkét (Yandex markup.Yandex.közvetlen). Yandex.A Metrica egy kattintást osztályoz egy ilyen linkre, mint hirdetési kattintások.

    Most a második példa. A webhelyre való belépés után a Felhasználó több különböző terméket tekint meg, majd az utoljára megtekintett oldalt könyvjelzőkbe menti, ilyen típusú URL-címmel:

    https://site.com/samokaty/product10.html

    Néhány nap múlva a felhasználó újra meglátogatja webhelyét — ezúttal nem megy a kereséshez, hanem egyszerűen megnyit egy linket a böngésző könyvjelzőiből. Az ilyen átmenetet közvetlennek kell tekinteni.

    OLVASS TOVÁBB:  Az adatkezelés eszköze megjelent a Yandex személyes fiókjában

    A metrika a következő esetekben is meghatározza a közvetlen átmeneteket:

    • a webhely vagy egy adott oldal címét a böngésző címsorába kell beírni;

    • a felhasználó rákattintott a böngésző kezdőképernyőjén hozzáadott linkre (például a Yandexben.Böngésző Eredményjelző);

    • az átmenet a HTTPS webhelyről egy elavult HTTP protokollú webhelyre történt;

    • a hivatkozó (a kérés fejléc a http protokollban) nem adja át az átmenet forrását.

    OLVASS TOVÁBB:  A Roszkomnadzor idegi hálózatokat kezdett használni a tiltott információk azonosítására

    Hol tekintheti meg a közvetlen látogatások számát

    A közvetlen látogatásokra vonatkozó statisztikák megtekintése a Yandex “források, összefoglaló” jelentésében található. Metrica.

    Анализируем прямые заходы в Яндекс.Метрике1

    Válassza ki azt az időszakot, amelyre a statisztikákat meg szeretné tekinteni:

    Анализируем прямые заходы в Яндекс.Метрике2

    Időszak kiválasztásakor kiválaszthatja az előre beállított beállításokat (ma, tegnap stb.) vagy állítsa be a kívánt dátumtartományt.

    A grafikon felett vannak gombok az adatkijelző típusának váltásához (kördiagram, Vonaldiagram stb.). A jobb oldali blokkban-a diagramon megjelenő források listája. Letilthatja őket például, ha csak közvetlen hívásokat hagy a diagramon.

    Анализируем прямые заходы в Яндекс.Метрике3

    Az elemzés céljától függően válthat a különböző típusú grafikonok között. Például annak elemzéséhez, hogy a közvetlen hívások száma hogyan változott egy bizonyos időszak alatt, optimális a vonalgráf kiválasztása. Azonnal láthatja a trendek jelenlétét vagy hiányát, az átlagos értéket, a tüskéket és a recessziókat.

    Ha a feladat a közvetlen hívások arányának összehasonlítása a forgalom többi részével-erre alkalmas egy kördiagram:

    Анализируем прямые заходы в Яндекс.Метрике4

    A grafikon alatti táblázat részletesebb statisztikákat mutat minden olyan forgalmi forrásról, amelyet a Yandex. Metrica records.

    Анализируем прямые заходы в Яндекс.Метрике5

    Ezek az adatok lehetővé teszik a források részletesebb elemzését. Például itt megtudhatja, hogyan különbözik a hirdetési forgalom és a közvetlen látogatások megtekintési mélysége.

    OLVASS TOVÁBB:  Hackerek csalárd weboldalt emeltek a Google keresési eredményeinek tetejére Norvégiában

    Miért kell elemezni a közvetlen látogatásokat

    A “közvetlen látogatások” fontos mutató, amely lehetővé teszi, hogy megtudja, hány látogató tér vissza újra a webhelyére. Általános szabály, hogy ha sok közvetlen hívása van, ez a következőket jelezheti:

    • a potenciális ügyfelek a webhelyet könyvjelzőkbe mentik, hogy később visszatérjenek, majd megrendelést tegyenek (vagy továbbra is válasszák a kívánt terméket / szolgáltatást);

    • Ön jól ismert, a márka ismert, sok felhasználó egyszerűen írja be webhelyét a böngésző címsorába.

    A közvetlen látogatások más típusú forgalmat is bizonyíthatnak, kevésbé kellemesek-botok, paszterek és más spam látogatások. Ebben az esetben a közvetlen látogatások elemzése rendkívül hasznos lesz: lehetővé teszi, hogy időben észlelje a spamforgalmat, blokkolja a botokat, amelyek terhelést okoznak a webhelyen, és lelassítják.

    A közvetlen látogatások optimális százaléka: melyik mutatóra kell összpontosítani

    Attól függően, hogy a hiánypótló típusú erőforrás, az arány a mutató eltérhet. Az online áruházak esetében a közvetlen látogatások aránya a teljes forgalom 15-30% – ában jónak tekinthető. Ha ilyen mutatókkal rendelkezik, ez azt jelenti, hogy a márka kiváló elismerést és hűséges közönséget képvisel.

    OLVASS TOVÁBB:  A Yandex frissítette a Turbo oldal diagnosztikáját

    Ha a közvetlen látogatások aránya kevesebb, mint 10% — Meg kell dolgozni a látogatók elismerésén és visszatérésén.

    Az információs webhelyek számára nincs optimális mutató. Attól függően, hogy a niche, valamint a téma az erőforrás, az átlagos részesedése a közvetlen látogatások jelentősen eltérhet. Egy dolog biztos: minél közvetlenebb hívások, annál jobb.

    Sok közvetlen hívás nem mindig jó

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában