More

    Egy SMM, amelyet még a nagymamád is meg fog érteni

    SMM menedzser (az angol szociális média Marketing) egy viszonylag új szakma, mindenki megérti a feladatait egy ilyen szakember a maga módján. Az első egyesület a közösségi hálózatokban való promóció, esetleg a reklámozás, de nehéz megválaszolni, hogy az SMM-schik milyen kontrollokat és hogyan épül fel a karrier. Ez nem olyan ügyvéd, akinek karrierje nehéz, de érthető. 

    Hogyan néz ki az SMM szakember munkanapja a gyakorlatban, ahol meg lehet tanulni egy szakmát, és milyen készségek nagyban leegyszerűsítik a munkát, kitaláltuk a következők segítségévelLena Paveleva a MONSTARS marketingkommunikációs ügynökség partnere az SMM irányításában, véleményvezetőkkel együttműködve. Lena beszélt egy SMM szakember munkájáról a podcaston: “anya, szeretnék lenni!”a Krugozor csapatból, amelyet itt teljes egészében meghallgathat. 

    Az SMM elemző felelőssége 

    Kezdjük talán azzal a ténnyel, hogy az SMM, mint minden marketing, nagyon széles történet. Ez lehet a bloggerekkel való együttműködés, tartalom létrehozása, fotózások szervezése, valamint sok más formátum. Az SMM ugyanaz a reklám, mint korábban, csak új platformokra, formátumra és kommunikációs módszerekre igazítva. 

    A fő feladat az, hogy új megoldásokat találjunk az ügyfél számára, a leghatékonyabb módon támogassuk, olyan stratégiát dolgozzunk ki, amely gyorsabban (vagy több, vagy jobb-mindez az ügyfél céljaitól függ). 

    Azt mondhatjuk, hogy az SMM-schik fő feladata a gondolkodás.

    Néha magam, néha együtt egy csapat tervezők, fotósok, copywriters, marketingesek, termék szakemberek, valamint más szakemberek részt vesznek a projektben. 

    Általánosságban elmondható, hogy nem számít, hogy melyik közösségi hálózatokat fejleszti-egy kis indítást vagy egy nagyvállalatot-a felelősség hasonló lesz, bár a mennyiség és a komplexitás természetesen nagyságrenddel különbözik: 

    • Stratégia– az SMM fejleszti az ügyfél “útját” a vállalat számláján. Amit az olvasó látni fog, hogyan fog megismerkedni a céggel, akinek képes lesz kérdéseket feltenni arról, hogy milyen terméket, milyen gyakran látja a tartalmat a takarmányában, és még sok más. 
    • A végrehajtási terv – milyen sorrendben indítson reklámot, tegyen közzé új kiadványokat, milyen gyakran szervezzen interaktivitást a közönséggel-mindezt az SMM szakember határozza meg. A nagy projektek, ez megoldható együtt marketingesek, projektmenedzserek. 
    • Tartalom– a közösségi hálózatok teljes egészében ebből állnak, és folyamatosan létre kell hoznia valami újat, hogy felhívja az új ügyfelek figyelmét, és megőrizze a meglévő közönség érdeklődését. Ugyanakkor képesek (és kellene!) új kiadványokat ír, fényképeket vagy videotartalmat készít egyes szakemberek számára, de a feladat elképzelése és beállítása, valamint végrehajtásának nyomon követése az SMM – schik feladata. 
    • Csapat menedzsment– profil Instagram, YouTube és távirat csatornák, blogok tematikus oldalak és több tucat más források igényel állandó figyelmet és ellenőrzés. Az összes érintett alkalmazott koordinációja általában az SMM vállán fekszik, mert ő (ő) nem látja az egyéni feladatokat, hanem az egész képet. De ez már egy vezető menedzser feladata,először egy szakember általában felelős. 
    OLVASS TOVÁBB:  Instagramming: hogyan tud egy étterem új ügyfeleket vonzani, és hogyan kezdheti el az UGC generálását
    OLVASS TOVÁBB:  Csapadéktérkép, virtuális térképek és alváskövető: Top 5 új eszköz az iOS 14 rendszerhez

    Munkanap egész nap 

    Az SMM szakember munkanapja nem olyan, mint 8 óra az irodában a számítógép előtt. A jelenlegi feladatok mellett találkozókat tartanak ügyfelekkel és partnerekkel, találkozókat tartanak a csapattal, ötletpályázatokat és mesterkurzusokat tartanak. A nap dinamikusnak és eseményesnek bizonyul, még akkor is, ha az SMM-schik a legtöbb időt az általa vezetett projektek e-mail, munkahelyi csevegése és közösségi hálózata között tölti. 

    De vannak tagadhatatlan előnyök is: az a lehetőség, hogy új emberekkel találkozzanak, folyamatosan tanuljanak, önállóan építsenek ütemtervet, és összekapcsolják a munkaügyeket a személyesekkel. 

    Mi a fontosabb: kemény készségek vagy lágy készségek 

    Mint minden modern szakmában, itt sem lehet személyes készségek nélkül – ha nehéz kommunikálni az emberekkel, nem tudja, hogyan kell határidőket betartani és üzleti kapcsolatokat építeni, szinte lehetetlen dolgozni. 

    Ezenkívül a szakmai készségeket folyamatosan javítani kell, nem lehet csak olvasni egy tankönyvet az SMM-ről. Egy személy még egy internetes tanfolyam után sem lesz SMM szakember-gyakorlati ismeretekre van szükségük, amelyeket valódi projekteken dolgoztak ki,a trendek, a belső áramlatok és más buktatók megértése. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet legyőzni az impostor szindrómát, valamint a nyilvánosságtól való félelmet

    Azok számára, akik olyan szakmába akarnak kerülni, amely ötvözi a marketinget, a kommunikációt, valamint a kreatív képességeik bemutatásának lehetőségét, aktív SMM szakember tanácsára van szükség: 

    • Gyakorlatez . Keressen gyakornokokat, menjen nagy ügynökségekhez, vagy kezdjen kis megrendelésekkel az Interneten, fontos, hogy belülről érezze a szakmát, megértse az egyes feladatokat, valamint azt, hogy az egész koncepció hogyan épül fel tőlük. 
    • Vegyünk egy esélyt. Környezetbarát, de őszinte! Vegyen részt új projektekben, tesztelje azokat az ötleteket, amelyeket még senki sem hajtott végre, próbálja meg megnézni, mi történik. 
    • Tiszteld valaki más idejét. Írj egy gyakornoki kérelmet világos és érthető levélben, nem pedig két kötetben a La Leo Tolstoy. Ha pedig egy projekthez interjút készít, írja meg, hogy mire lesz hasznos, nem pedig miért van rá szüksége.

    Friss cikkek

    Hogyan lehet felismerni egy kattintást a Yandexben.Közvetlen és védje meg magát tőle

    A "Video Cheat Sheet on Internet Marketing" egy speciális projekt, amelyet a SEOnews és az eLama service indított el. A projekt részeként megosztjuk a...

    Hogyan lehet pénzt kivonatok: áttekintést a partner program a projekt”mindent át!”

    Partner anyaga Természetesen annak érdekében, hogy pénzt keressenek az esszékre, nem szükséges saját maga írni őket. A cikk a partnerprogramokból származó...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában