More

    Egy nap az elama marketing osztályának forgalmi vezetője életében

    Elmondjuk, mit csinál a forgalomirányító elamában minden nap. 2021 elején Alexandra Yemelyanova az eLama marketingmenedzserévé vált. 

    Hogyan jutottam be a digitális

    2016-ban az eLama Care szolgáltatásban kezdtem el a digitális reklámban. A szolgáltatás még nem működött célzott reklámokkal, csak a Yandex.Yandex. közvetlen és Google hirdetések. Aztán rájöttem, hogyan működik a kontextus, a szolgáltatásunk, és segítettem a hirdetőknek. Idővel az ápolási szolgálat csoportvezetőjévé vált, és tanulmányozta a menedzsment alapjait.

    1,5 év után úgy döntöttem, hogy elsajátítom az új készségeket — hogy kontextuális reklámszakemberként kezdjek karriert, és önállóan vezessek ügyfélkampányokat. Elmentem egy kis ügynökség, de hamarosan hiányzott eLama a nagyszabású projektek és folyamatok. Ebben az időben egy helyi szakember üresedése nyílt meg elamában, és visszaköltöztem. Körülbelül egy évig dolgoztam az ügynökség ügyfeleivel, elvégezve számukra a feladatok teljes körét a kontextuális reklámozásban.

    Amikor belefáradtam az ügyfelekkel való kommunikációba, különböző projektekbe, ugyanazokkal a feladatokkal, és világosabb növekedési kilátásokat akartam látni, egy forgalmi menedzser üresedése jelent meg a marketing osztályon. Én már interjút, és már dolgozik több mint 1,5 éve. Itt tanultam meg a célzott reklámozást, a mélyebb elemzéseket, valamint a kapcsolódó csapatok feladatainak meghatározását: tervezők, tartalom-és e-mail marketingesek.

    2021 eleje óta Alexandra marketing menedzserként dolgozik az eLama marketingcsapatában.

    Mit csinálok

    Fő feladatom, hogy minőségi forgalmat hozzak a helyszínre, amelyet regisztrációvá, fizető ügyfelekké alakítok át. Ehhez tervezem, konfigurálom, optimalizálom és elemezem a kampányokat a hirdetési rendszerekben: Yandex.Yandex. közvetlen, Google hirdetések, Facebook hirdetések, VKontakte és myTarget.

    Ezek mind a kampányok indításához és konfigurálásához kapcsolódó feladatok és folyamatok:

    • CA-elemzés és céloldalak készítése;

    • célzás és kulcsszó kiválasztása;

    • feladatok beállítása a tervezők számára a Bannereken;

    • statisztikák gyűjtése;

    • kampányok méretezése, ha sikeres, illetve a beállítások módosítása, Ha az eredmények nem felelnek meg;

    • hipotézisekkel dolgozva, mindent tesztelve, ami lehetséges: üzenetek hirdetésekben, célzás, beállítások, bannerek, céloldalak, új vonzási csatornák.

    Minden negyedévben a forgalomirányítók olyan konkrét projekteket kapnak, amelyeket támogatni kell,például a Facebook-on az eLama-n keresztül történő reklámozásért. A feladatokat marketing menedzserek és termék marketingszakemberek határozzák meg. Konkrét kérésekkel érkeznek, például kampányokat kell indítania egy új eszközhöz, vagy tesztelnie kell a régi hirdetéseket, valamint segítenie kell a célközönség elemzését.

    OLVASS TOVÁBB:  Mítoszok a kontextuális reklámban: mindig szükség van-e a hirdetések elkülönítésére a keresésben vagy a hirdetési hálózatokban

    Ugyanakkor van elég szabadság — mi döntjük el, amely eszközöket használni: teszt remarketing bizonyos céloldalak, vagy indítson hirdetések új animált bannerek — attól függően, hipotézisek, vagy a saját kívánságait.

    Hogy megy a napom

    A munkanapom mindig különböző módon kezdődik, de gyakrabban – a megtekintés elemzésével és a kampányok helyzetével. Először is fontos számomra, hogy megbizonyosodjak arról, hogy minden úgy működik, ahogy kellene, és semmi sem törött: a hirdetési rendszerek kiszámíthatatlanok, néhány hiba könnyen előfordulhat. Aztán ellenőrzöm az e-maileket, beszélgetéseket a kollégákkal, és megtervezem a napot.

    OLVASS TOVÁBB:  Mítoszok a kontextuális reklámban: mindig szükség van-e a hirdetések elkülönítésére a keresésben vagy a hirdetési hálózatokban

    Általában egy terv a fejemben, Google Calendar, azt használja Jira a feladat vezetők, ahol be egyértelműen meghatározott, konkrét feladatok, amelyek segítségével javítani az eredményt, például a kampányok indítása, vagy egy terv a remarketing kampányokat. A kis dolgokhoz (például az elemzőknek egy hibáról való íráshoz vagy a tervezők feladatainak beállításához) matricákat használnak, néha feladatokat írok egy notebookba — könnyebb számomra koncentrálni, amikor kézzel írok.

    Minden nap sokat dolgozom az elemzéssel. Ha több mint 15-20 hirdetési kampány van, fontos nyomon követni a fő mutatókat: vajon a forgalom vagy a konverziók csökkentek-e valahol, és ha csökkentek, derítse ki, miért és oldja meg a problémákat.

    Munkám során minden szakember számára ismerős szolgáltatásokat használok: a Yandex Wordstat és a szemantika gyűjtésére szolgáló Kulcsgyűjtő, a PowerBI for analytics, a Direct Commander és a Google Ads Editor a reklámkampányokkal végzett tömeges műveletekhez.

    Általában heti 3-5 rendszeres találkozóm és telefonhívásom van, ahol a csapatommal osztogatunk feladatokat a hétre, és elmondjuk, hogy ki mit csinál a szinkronizáláshoz. Amikor kollektív elmére van szükség, brainstorming üléseket szervezek a marketing csapattal, hogy például megtalálják a forgalom optimalizálásának módjait, hipotéziseket találjanak a céloldalakra stb. Részt veszek egy projekt kidolgozásával kapcsolatos találkozókon, valamint új kreatívok koncepcióinak megbeszélésein a tervezőkkel.

    Amit szeretek és ami inspirál a munkámban

    A Szakmám nagy előnye, hogy bárhonnan dolgozhatok, új dolgokat tanulhatok és különböző készségeket fejleszthetek. Influencer marketinget tanultam, bloggerekkel tárgyaltam arról, hogy integrációkat helyezek el velük, komplexebb elemzéseket végeztem az Adatstúdióban és a PowerBI-ben, és megtanultam az illetékes kommunikációt.

    OLVASS TOVÁBB:  Mítoszok a kontextuális reklámban: a fiók minősége befolyásolja-e a CPC-t?

    A hátránya pedig a felelősség homályos határai. Néha úgy tűnik, hogy én vagyok a felelős mindent egyszerre: a növekedés a cég, az egész új közönség, a növekedés a regisztrációk és az ügyfelek száma, és nem csak a fizetett forgalom, de általában.

    Néha meg akarja oldani az összes problémát, sőt a termék problémáit is a forgalommal, ez kiégéshez vezethet.

    Egy jó eredmény inspirál: amikor a reklámkampányok hatékonyan működnek, és magas színvonalú közönséget vonzanak. Szeretem az új projekteket és feladatokat, valamint új funkciók és hipotézisek tesztelését. Ha nincs motiváció, megpróbálom használni a nem nyilvánvaló dolgokat: véleményem szerint egy haszontalan találkozóra menni a kommunikáció javítása vagy a fontos dolgokra való összpontosítás érdekében. Azt hiszem, ez a tapasztalat mindenből kijön, és ezzel bátorítom magam.

    Puha készségek

    Számomra úgy tűnik, hogy egy szakembernek felelősnek, mérsékelten függetlennek és kíváncsinak kell lennie. Fontos, hogy széles körben gondolkodjunk, ne szorítsuk magunkat a már ismert és ismerős keretek közé. Sokat olvasok ezért, és a pszichológiáról, a menedzsmentről és az önfejlesztésről szóló könyvek segítenek a munkámban, bár ezek nem közvetlenül kapcsolódnak hozzá.

    OLVASS TOVÁBB:  Új év és új valóság: mit terveznek a digitális ügynökségek és szabadúszók

    A hatékony kommunikációs készségek hasznosak lesznek egy csapatban való munkavégzéshez — nem mindig könnyű használni őket, de szükséges. Annak érdekében, hogy a kollégáim kényelmesen dolgozhassanak velem, empátiát igényelek: megpróbálom egyértelműen megírni a TOR-t, ne állítson be égő határidőket, és kommunikáljon mindenkivel ugyanazon a nyelven.

    Tippek kezdőknek

    A fő tanácsom az, hogy megpróbáljam. Egy kis elmélet nem fog fájni, de biztosan nem érdemes 10 tanfolyamot venni, ahelyett, hogy belemennénk a reklámszekrénybe, és megértenénk, hogyan működnek a dolgok. A digitális reklámban a tapasztalat dönt.

    Ne félj a hibáktól és kudarcoktól: biztosan meg fognak történni, ez a tapasztalat szerves része.

    Minél többet hibázol, annál gyorsabban fogod kitalálni.

    Ne feledje: nincs egyetemes módja annak, hogy hirdetési kampányokat hozzanak létre “ahogy kellene”. Meg kell próbálni a különböző megközelítések tesztelni mindent, amit tesztelnek.

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában