More

    Egy nap a termék marketingszakértő életében

    Azt fogja mondani, hogy mi a szakember, aki felvette a promóció egy termék tudnia kell, hogy képes legyen megtenni. Junior élelmiszer-marketinges vagyok az eLama-nál. Körülbelül nyolc hónapja dolgozom ebben a helyzetben. Ezt megelőzően több évig az elama gondozási szolgálatának szakembere voltam, ahol a hirdetők sokféle problémájával kellett foglalkoznom minden nagyobb hirdetési rendszerben: a Yandex-től.Közvetlen Facebook hirdetések.

    Aztán megtanultam, hogyan kell megfelelően felépíteni a kommunikációt az ügyfelekkel és megoldani a konfliktusokat. Megtanultam, hogy mely csatornák amely témák működnek tökéletesen, illetve melyiket kell használni, alaposan megtanultam, hogyan kell dolgozni jelentés a hirdetési csatornák, valamint összebarátkozott elemzés programok: a Google Analytics, hogy a Hatalom BI.

    Ugyanakkor folyamatosan kommunikáltam a fejlesztőcsapattal, termék visszajelzéseket adtam át nekik,illetve statisztikákat kértem. Ezen információk alapján a kollégák döntéseket hoztak a termék fejlesztéséről. Egy idő után ennek a csapatnak a részévé váltam, most magam határozom meg az eLama tools fejlesztését.

    Mit csinálok

    Feladataim nagymértékben függenek a termékfejlesztés színpadától. Most két eszközért vagyok felelős.

    • Az egyik az MVP szakaszában van, sok analitikai munkát igényel: interjúkat kell készíteni a potenciális felhasználókkal, tanulmányozni kell igényeiket, és mélyrehatóan meg kell vizsgálni a piac fő versenytársait.
       
    • A második termék már készen áll az aktív promóció szakaszára. Ebben az esetben többet kell dolgoznia a termék csomagolásával, az új ügyfelek vonzására szolgáló csatornákkal, valamint a megőrzés folyamatával. Részletesebben elmondom neked, hogy pontosan mit jelent ez.
    OLVASS TOVÁBB:  10 cikk, ami nélküled szomorú volt ebben az évben

    Először is leírom a termék fő közönségét, annak problémáit, valamint minden problémát Egy értékajánlatot alkotokezt fogják használni, hogy támogassák a termék a piacon. Az értékajánlatnak a lehető legkülönbözőbbnek kell lennie a versenytársak ajánlatától, és pontosan le kell írnia az ügyfél problémájának megoldását.

    Ezután az értékajánlat és a termékjellemzők alapján gondolja át a kommunikációs láncokat az ügyfelek vonzása. Ebben a szakaszban a marketing csapattal, az értékesítési csapattal és a gondozó csapattal dolgozom.

    OLVASS TOVÁBB:  Nem kéne válogatnom a szerelemről: 14 hirdetés és eset

    A marketingszakemberekkel együtt készítsen anyagokat a termékről: céloldalak, betűk, cikkek, hirdetések indítása stb. Az értékesítési szakemberekkel együtt meghatározzuk azokat a szakaszokat, amelyekben helyénvaló a terméket az ügyfélnek felajánlani, az értékesítési folyamaton keresztül dolgozni, valamint a kifogások feldolgozását. Az ápolási szolgáltatással visszacsatolási gyűjtési folyamatot alakítunk ki — ezen a részlegen keresztül érkezik a legtöbb visszajelzés, amelyre támaszkodunk a termék-érték ajánlat véglegesítésekor.

    Amikor különböző osztályok szakembereivel dolgozom, a szerepem kizárólag vezetői. A marketinganyagok “vásárlójaként” tevékenykedem, ellenőrzöm, hogy megfelelnek-e az értékajánlatnak, ellenőrzöm-e az értékesítési folyamatot, és visszajelzést gyűjtök.

    Ugyanakkor fontos számomra, hogy minden csapat együtt dolgozzon, és megkapja a szükséges információkat a termékről.

    Munkám eredménye ebben a szakaszban egy hatékony kommunikációs térkép, amely lefedi a felhasználó és a termék közötti legkülönbözőbb érintkezési pontokat. A jövőben optimalizálom a térképet, hogy csökkentsem az ügyfél vonzásának költségeit.

    OLVASS TOVÁBB:  Újracélzás beállítása a Yandex.Direct alkalmazásban - utasítások

    Milyen a munkanapom

    Minden reggel egy napi tervvel kezdem: áttekintem a legfontosabb feladatokat, és eldöntöm, hogy pontosan mit fogok tenni. A Confluence-ban vezetek egy teendőlistát, bár sok kollégám tervez feladatokat Jira-ban.

    Néhány évvel ezelőtt megpróbáltam használni a Feladatkezelőt, de nem működött: lehet, hogy nagyon kis feladataim vannak, vagy fordítva, túl sokáig. Például a termékhasználókkal folytatott interjúk egy hónapig minden nap megtörténhetnek, és túl sok időt vesz igénybe, hogy minden beszélgetéshez külön feladatot kezdjen.

    Gondoskodunk arról, hogy szinkronizáljuk a termékcsapattal, hogy megértsük, melyik irányba mit csinál, nem pedig ugyanazt a munkát, valamint szükség esetén módosítsuk terveinket. Például, ha valaki elindít egy kísérletet, akkor beszélhet róla a szinkronizáláskor, valamint meghívhatja az érdeklődő kollégákat a részvételre.

    Szinte minden reggel felhasználói visszajelzésekkel dolgozom a termékeimről, ellenőrizem a helyességét, valamint minden javaslatot elküldök a lemaradásnak értékelésre, prioritásra. Ha hibákat tapasztalok, átadom őket a tesztelőnek ellenőrzés céljából.

    A napomat nehéz elképzelni munkaülések nélkül, néha reggeltől estig követik egymást.

    OLVASS TOVÁBB:  A Google Analytics 4 telepítése a webhelyére

    Mit csinálok:

    • Felelős vagyok azért, hogy a termék hogyan érzi magát a piacon;
    • Nyomon követem, hogyan növekszik az aktív közönség; 
    • növekedési pontokat és új csatornákat keres a forgalom vonzására;

    Friss cikkek

    Kommunikációs csatornák a vendéggel az étteremben. Ami fontos, hogy ne felejtsük el

    A kommunikáció nem csak a szavaid és gondolataid szóbeli kifejezése. A kommunikáció marketing is lehet: amikor a promóciós anyagok, a menüben kiválasztott kifejezések...

    Mit tettünk egy olyan helyzetben, amikor egy versenytársat a mi költségünkre népszerűsítettek

    A versenytársak különbözőek. Ügyfelünk-a turistaosztály házának fejlesztője - nagyon leleményes volt. Kitalálta, hogyan reklámozhatja tárgyait hirdetési kampányainkon keresztül.  Elmondjuk a történetet arról,...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában