More

    Egy nap a fizetett forgalmi csoport vezetőjének életében

    Elmondjuk, mit csinál az eLama fizetett forgalmi csoportjának csapatvezetője minden nap.

    Kezdje a digitális

    A tartalommarketingnek köszönhetően beléptem a digitálisba: egy kis reklámügynökségnél az ügyfelek közösségi hálózatait vezettem, SEO cikkeket írtam, reklámok értékesítésével foglalkoztam a nyilvános hálózatban. 2017 – ben eljöttem az eLama-ba, ahol a feladataim köre jelentősen bővült: felelős voltam a közösségi menedzsmentért (kommunikáltam a közösségi hálózatokban lévő felhasználókkal, feldolgozott negatívokkal, moderált webináriumokkal), cikkeket írtam, tartalmat készítettem a céloldalakra, és egy kis e-mail levelezést végeztem.

    Hat hónappal később lehetőségem volt váltani a fizetett forgalmi csoportra. Erről álmodtam: fontos számomra, hogy konkrét eredményeket lássak a munkában, ehhez pedig a siker egyértelmű és mérhető mutatóira van szükségünk — éppen arra, ami a fizetett forgalomban van, és ami gyakorlatilag hiányzik a tartalommarketingben.

    Két év alatt a junior PPC szakember pozíciójából a fizetett forgalmi csoport vezetőjévé nőtte ki magát.

    Mit csinálok

    A csapatom felelős az eLama szolgáltatás fizetett promóciójáért: az online reklámozáshoz szükséges Eszközökért, termékekért, valamint az ingyenes képzési webinárok reklámozásáért.

    Most már két szerepem van: egy PPC-szakember és egy csapatvezető. Ezért feladataim két részre oszthatók.

    Szakemberként teljes mértékben előkészítem, elindítom és lebonyolítom a kontextuális és célzott hirdetéseket minden népszerű rendszerben: Yandex.Facebook Instagramme, myTarget, Yandex. Közvetlen, Google hirdetések, VKontakte, Facebook és Instagram. Figyelemmel kísérem az eredményeket, statisztikákat gyűjtök, kampányokat optimalizálok. A sikermutatók, ha nem a tesztkampányokról beszélünk, a célok elérése: nem csak a vezetők és a CPL száma, hanem a fizető ügyfelek vonzásának száma és költsége (CAC) is.

    Mint a csapat vezetője, úgy elosztani a terhelést, feladatok a csoporton belül, formája, kpi-ok, meghatározza a reklám költségvetés a projektek nyomon követi az összes mutatók fizetett közlekedési jelentéseket készít a hatékonyságát, reklám, marketing menedzser, meg a fejét a marketing osztály.

    Fontos számomra, hogy a csapat tagjai ne legyenek túlterheltek, és kényelmesen dolgozzanak.

    Ezen felül figyelemmel kísérem a csoportos KPI-k és a csapat céljainak megvalósítását.

    Hogy megy a szokásos napom

    A reggelem egy PPC szakember szokásos reggele: először is megnézem a leveleimet, a hírnököket, és tervet készítek a napra. A feladatokat három csoportra osztom:

    • sürgős-először meg kell tenni;

    • a szokásos-a nap második felében maradnak;

    • a rutinszerűek például a keresési lekérdezések tisztítása-olyan esetekben csinálom őket, amikor az agynak újra kell indítania.

    Ezután megnézem az analitikai rendszereket, hogy van-e valami törött a kampányokban, vagy vannak-e rendellenes cseppek vagy ugrások.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet hatékonyan kezelni az ajánlatokat Yandex.Yandex. közvetlen

    Ezután vagy kommunikálok a kollégákkal, megbeszélem a feladatokat és azok megfogalmazását,vagy reklámkampányokkal dolgozom.

    Hetente körülbelül 10-15 órát töltök munkahívásokon: találkozókat a csapattal és a marketing osztály munkatársaival, találkozókat és találkozókat tervezek egyedi projekteken vagy területeken. Néha én is szervez vagy részt vesz brainstorming ülés a kollégák: találunk hipotézisek a vizsgálatok, az új ötletek, vagy csatornákat, hogy támogassák eLama termékek, gondolkodni, hogyan tudjuk javítani, mi már ott van.

    OLVASS TOVÁBB:  Instagram Facebook és az alkalmazás hogyan kell fizetni a reklám az Instagram

    A reklámkampányokon végzett munka elemzésből, rendszeres optimalizálásból, új kampányok elindításából és tesztekből áll. Olyan programokat használok, amelyek minden forgalomkezelő számára nyilvánvalóak:

    • a hirdetési rendszerek interfészei, valamint a közvetlen parancsnok és a Google Ads szerkesztő;

    • eLama tools: ajánlattevő, automatikus UTM jelölés, automatikus szabályok;

    • parsers: “Cerebro Target” and TargetHunter for collecting audiences for target, Wordstat and Key Collector — for collecting semantics;

    • az elemzéshez: Power BI, Google Data Studio, Excel, Yandex. Metrica és Analytics.

    Igyekszem a napi rutinomba beépíteni az iparági híreket és eseteket, de eddig csak heti 2-3 alkalommal tudok erre időt fordítani.

    Hogyan tervezzük meg a feladatokat

    A marketing részlegen heti sprinteken dolgozunk: minden hétfőn értékeljük a feladatok számát, prioritásukat, a befejezéshez szükséges időt, és eldöntjük, hogy mi lesz a munkánk ezen a héten.

    Csoportunknak van egy külön táblája a Jira-ban, a feladatok elmaradásával. Ha a tervezettnél többet lehet tenni, és van szabad idő, akkor onnan átveheti a feladatot.

    Általános szabály, hogy bizonyos hipotéziseket vagy új hirdetési eszközöket tesztelünk, néha olyan rutinfeladatokat, amelyek soha nem érik el a kezünket. Például arról álmodom, hogy egy teljes értékű helyet indítok a Confluence-ben, ahol minden tesztünk és kísérletünk eredményeit megadjuk, hogy minden eLama alkalmazott könnyen megtalálja őket. De eddig nem lehet rendszeresen hozzáadni az eredményeket.

    A napi feladattervet kézzel jegyzetfüzetbe írom, így kényelmesebb számomra. Külön öröm az, ha egy kullancsot helyezünk a befejezett feladat mellé.

    Mit szeretsz és inspirálsz?

    A forgalommal való munka fő előnye az állandó fejlesztés: a hirdetési rendszerek rendszeresen új eszközökkel rendelkeznek, amelyek teret adnak a teszteknek és kísérleteknek. Emellett a munkám nem korlátozódik a hirdetések beállítására és az eredmények nyomon követésére.

    Gyakran magam is kitalálok céloldal-koncepciókat, kreatívokra vonatkozó ötleteket, Részt veszek a hipotézisek létrehozásában és tesztelésében. Mindez segít abban, hogy ne veszítse el érdeklődését a munka iránt, ne pedig stagnáljon.

    OLVASS TOVÁBB:  Nem kéne válogatnom a szerelemről: 14 hirdetés és eset

    Nem számít, milyen banálisnak hangzik, a munkám eredményei motiválnak. És nem csak a jókat. A vártnál rosszabb eredmények további energiát és izgalmat adnak: ki akarom deríteni, mi a baj, miért nem működött, mit lehet tenni az eredmények javítása érdekében, mi hiányzik.

    A hátránya pedig az, hogy a multitasking módban végzett munka gyorsan elfárad, és ez befolyásolhatja a feladatok elvégzésének figyelmességét és minőségét. Néha egyszerűen elfelejtesz valamit tenni, mert a teendők listája túl nagy. Ez az egyik oka annak, hogy mindent kézzel írok-megkönnyíti számomra a betöltés ellenőrzését. Minden találkozón magammal viszek egy jegyzetfüzetet, hogy leírjam a legfontosabb ötleteket, majd később felépítsem az információkat.

    A motiváció pontosan eltűnik azokban a pillanatokban, amikor túlterhelt vagyok, és több feladatot vállalok, mint amennyit el tudok végezni. Ilyen esetekben egy egyszerű figyelemváltás segít nekem-a fizetett forgalomban mindig van egy része a rutinnak: a keresési lekérdezések és webhelyek tisztítása hálózatokban, remarketing adatbázisok frissítése, bannerek, ajánlatok stb. Ezek a feladatok nem igényelnek nagy részvételt, valamint a fej kiürítését.

    OLVASS TOVÁBB:  Dinamikus remarketing a Facebook hirdetésekben: hogyan kell beállítani és használni

    Tippek kezdőknek

    Úgy gondolom, hogy egy közlekedési szakember számára semmi sem fontosabb, mint a gyakorlat. Több kurzust is igénybe vehet, elolvashatja a hirdetési rendszerek összes hivatkozását, de ha nem dolgozik a kezével, nem teszteli az eszközöket és hipotéziseket, akkor nincs értelme az elméleti tudásnak. Ezért, ha van vágy a fizetett forgalomban való fejlődésre, akkor vagy gyakorlatokkal kell foglalkoznia, vagy önállóan meg kell keresnie a lehetőséget, hogy tanulmányai során valódi projektekkel dolgozzon.

    A csapatvezető számára a puha készségek kemények lesznek meghajtók. Ahhoz, hogy hatékony menedzser legyen, fejlesztenie kell a hatékony kommunikáció kiépítésének képességét, visszajelzést kell adnia, csapatban kell dolgoznia, feladatokat kell átruháznia.

    Először is, a csapat HR szakembere segít nekem ebben: tréningeket tart a csapatvezetők számára, ahol megtanuljuk fejleszteni a szükséges készségeket. Például nemrég volt egy edzés arról, hogyan lehet egy-egy találkozót tartani a csapat tagjaival. Először az elméletet tanulmányozzuk, és a többi csapatvezetővel együtt edzünk egymásra, majd ezeket a készségeket a gyakorlatban alkalmazzuk. Ez a formátum kiválóan alkalmas a gyengeségek azonosítására és a rájuk való munkára.

    Ha nincs lehetősége vagy erőforrása a képzésekben való részvételre, akkor könyveket és webináriumokat kell találni a hatékony irányítási és vezetői készségekről, vegyenek részt a független tanulmány az elmélet, alkalmazkodni a valósághoz, majd dolgozzanak ki a napi interakció a csapat.

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában