More

    Egy évvel később eltávolítva: félelmek, felismerések és buktatók

    2020 március közepén az orosz vállalatoknak felfedezniük kellett a távoli funkciókat, és sokan még mindig betartják ezt a formátumot. Jekatyerina Ivanova, az eLama HR-igazgatója elmondta, hogy a vállalatnak sikerült távolról kialakítania a csapatmunkát, mitől kellett tartani és mitől, mint kiderült, nem, és hogy a távvezérlő munkája különbözik a megszokott formátumtól. Miután már megpróbáltunk elosztott csapatot alkotni, amikor ugyanazon vállalat alkalmazottai különböző földrajzi helyeken helyezkednek el és távolról dolgoznak. Ekkor a kísérlet kudarcot vallott: képtelenek voltunk fenntartani a termelékenységet és a szokásos módon dolgozni.

    Tehát még 2020 februárjában a távmunka meglehetősen ritka kivétel volt számunkra, mint a szabály. De a külső tényezők és a korlátozó intézkedések meghatározták a saját feltételeiket: egy hónap alatt a vállalat 90% -át távoli formátumba kellett átvinnünk.

    Az eLamának több mint 300 alkalmazottja van 14 orosz városból. Harmaduk teljesen távolról dolgozik, a többiek tetszés szerint látogatják az irodát (például személyes találkozókra kollégákkal).

    Elmondom, hogyan sikerült létrehoznunk a folyamatokat. De először hadd osszam meg félelmeinket.

    Mitől féltünk

    Ha azt mondjuk, hogy riasztó volt, amikor távirányítóra váltott, az nem mond semmit. A fő problémát pedig pontosan olyan folyamatok megszervezésének tekintettük, amelyek lehetővé teszik a csapatok számára, hogy ebben a formátumban is produktívak maradjanak.

    “Hogyan értjük, hogy az alkalmazottak hatékonyan és időben teljesítik feladataikat?” – ez a fő kérdés, amely szinte minden vezetőt aggasztott, beleértve a vezérigazgatót és engem is. Fontos volt számunkra annak tudata is, hogy az alkalmazottak betartják a munkarendet, és egész nap a munkahelyen maradnak.

    Természetesen az irodában, amikor minden és minden látható, sokkal könnyebb követni a csapat teljesítményét. Találkozhat valakivel a konyhában és egy csésze kávé mellett, hogy megvitasson egy sürgető kérdést, tisztázzon egy problémát vagy elmagyarázzon valamit.

    Egy elosztott csapatban ez nem fog működni, ezért először is több, mindenki számára kötelező szabályt vezettünk be. Elsősorban a kommunikációt és a feladatokkal való munkát érintették. Részletesen rájuk fogok térni.

    Távoli munkavégzés szabályai

    1. Megállapodtunk, hogy feladatainkat a Confluence szolgáltatásban rögzítjük, egyetlen szervezeti tudásbázissal. Létrehoztunk egy sablont az összes csapat számára, ahol minden alkalmazott felírta a nap és a hét terveit, beállította a feladatok állapotát, linkeket adott hozzá a szükséges anyagokhoz, és megjelölte az adott feladat időtartamát.

    2. Ezután napi csapattalálkozókat terveztünk, az úgynevezett napi. Ezek rövid online megbeszélések, amelyek segítik az alkalmazottak szinkronizálását: megismerhetik a nap terveit és eredményeit, megbeszélhetik a problémákat, ha vannak ilyenek. A fejlesztésben és néhány más csapatban korábban is tartottak ilyen találkozókat, de most mindenki számára kötelezővé váltak.

    OLVASS TOVÁBB:  Новости контекстной рекламы за январь–февраль 2021 года

    Egy évvel később eltávolítva: félelmek, felismerések és buktatók

    Napi csapatértekezletek a Google Naptárban

    3. Megkezdtük az értekezlet-jegyzetek vezetését a Confluence-ban. Ezekben a protokollokban a csapatok rögzítették, mit megbeszéltek az ülésen és miben állapodtak meg. Ezért minden alkalmazott tisztában van a fontos változásokkal és megállapodásokkal.

    Egy évvel később eltávolítva: félelmek, felismerések és buktatók

    A távoli munkára vonatkozó összes szabály hozzáadva a Confluence-hoz

    4. És átírtuk a távoli formátum interakciójának belső szabályait is: milyen gyorsan reagálunk, hány órakor kell online lennünk stb. Például feltételes etikettet írtunk elő a Slackben való munkavégzéshez:

    • egy órán belül válaszoljon;
    • tedd az emojit, hogy megmutasd, hogy láttad az üzenetet;
    • csak a szálba (az üzenet alatti szálba) írjon megjegyzéseket, hogy ne spamezzen és ne vonja el a figyelmét a kollégákról;
    • jelezze, honnan dolgozunk – otthonról vagy irodából stb.
    OLVASS TOVÁBB:  Növeljük a hirdetések hatékonyságát a Google Ads szolgáltatásban: az elemzéstől az automatizálásig

    Mindez segítette a vállalatot abban, hogy könnyebben alkalmazkodjon az új körülményekhez. Elmondom, milyen nehézségekkel találkoztunk és hogyan bántunk velük.

    Első nehézségek és hasznos bürokrácia

    Nem minden ment simán, főleg eleinte. A fő kihívás pedig a kulturális. A srácok fiatalok, és maga a társaság is nagyon könnyű és szabadságszerető. Ezért az új szabályok és előírások formájában hirtelen bekövetkezett “kötelezettség” nem okozott sok örömet. Ezen kívül arról is szó esett, hogy hamarosan minden teljesen bürokratikus lesz.

    De a legtöbb félelem eltűnt, amikor a srácok látták, hogy ezek a szabályok valóban megkönnyítik a dolgokat. Például most könnyen megtalálhatja a dokumentumra mutató hivatkozást, és emlékezhet arra, hogy miben állapodott meg az egy héttel ezelőtti értekezleten, mire volt elfoglalva és mire töltött időt.

    A távmunka a HR csapatunkat is érinti. Az irodában ugyanabban az irodában ültünk, és úgy tűnt, láttuk, hogy ki mivel van elfoglalva, mindig elő tudunk jönni, tisztázni valamit, vagy csak beszélgetni. Heti menetrendjeink is voltak, ahol megosztottuk a feladatokat és azok állapotát. Az online áttéréssel kezdtünk minden nap telefonálni az egész csapattal és kommunikálni nemcsak a munka kérdéseiben.

    Egy évvel később eltávolítva: félelmek, felismerések és buktatók

    Csapatértekezlet a Google Meetben

    A találkozókon valami humánusabb (és fontosabb) dolgot osztunk meg: néha panaszkodunk vagy neheztelünk, és néha csak köszönetet mondunk egymásnak. Mindössze napi fél óra – és most jobban ismerjük egymást, mint amikor az irodában dolgoztunk. Nagyra értékeltük a Confluence feladat-javítását is: könnyebbé vált az idő megtervezése, kezelése és a saját teljesítményének értékelése.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet sikeresen népszerűsíteni az ingatlanokat a kontextuális reklám és a közösségi média segítségével

    Betekintés és a józan ész

    Egyébként kis kísérletezéssel hamarosan elvetettük azt a szigorú követelményt, hogy mindent be kell jegyezni a Confluence-be. Nincs értelme arra kényszeríteni a csapatot, hogy váltson új kiadáskövetőre, ha már régóta sikeresen használnak egy másik eszközt – Jira, Trello stb.

    Ezenkívül nagyon gyorsan leállítottuk a videohívások felvételét és az értekezletek képernyőképeinek elkészítését. Igen, eleinte a vezetők úgy gondolták, hogy könnyebb ellenőrizni a feladatok hatékonyságát, de valójában feleslegesnek bizonyult.

    A józan ész hasznos képesség. És különösen fontos, hogy ne veszítse el távolról, amikor a szorongás megszokásból adódik.

    Mitől volt igazán félni

    Már majdnem egy éve távolról irányítom a csapatot. És bátran kijelenthetem, hogy a termelékenység nem romlott: az alkalmazottak nem hagyják ki az értekezleteket és teljesítik a KPI-ket. Egyáltalán nem érte meg a félelem, hogy nem fognak működni.

    Félni kellett azonban mástól – attól, hogy az alkalmazottak megállás nélkül dolgoznak. Ha folyamatosan otthon tartózkodik, a szünetek eltűnnek a menetrendjében, amikor elterelheti a figyelmét: ingázás munkába és vissza, ebéd, kávé kollégákkal. Ilyen körülmények között nagyobb a kiégés kockázata. És ez az, amellyel HR-szakemberként és vezetőként dolgozom most.

    További buktató a távmunkára való áttérés személyi és számviteli folyamata. A jogszabályok nem voltak készek az új körülményekre. Számos olyan árnyalat jelent meg, amelyeket azonnal meg kellett oldani: hogyan kell embereket felvenni vagy elbocsátani, hogyan kell aláírni a törvényjavaslatokat és a törvényeket stb. Szerencsére mára olyan törvények kezdtek megjelenni, amelyek mindezt szabályozzák.

    OLVASS TOVÁBB:  Mesterkurzus: hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network-ben (YAN)

    Végül

    A távkezelésnek megvan a maga sajátossága: új eszközökkel kell dolgoznia, szabályokat kell létrehoznia, magához kell szoknia valamit és másokat is meg kell tanítania.

    Önnek hozzá kell adnia a következetességet is: ne időnként, hanem rendszeresen kommunikáljon a csapattal – kötelező találkozókkal, tervezéssel és megbeszélésekkel.

    Általában úgy gondolom, hogy a jó távvezérlő nem különbözik a jó irodavezetőtől. Végül is a csapat irányításában a legértékesebb a gondos és figyelmes hozzáállás, a megfelelőség, a bizalom és a meleg emberi kapcsolat. És ha offline tulajdonban van, akkor online is kezelheti.

    Friss cikkek

    Аутстаффинг в IT: что это и как устроиться работать на аутстаффинг

    Аутстаффинг становится все более распространенной практикой в IT-сфере, «отжимая» популярность и клиентов у аутсорсинга. По мнению экспертов, в ближайшее время эта тенденция сохранится, и...

    NaZapad 16: как попасть в ТОП в бурже, не имея бюджета и опыта

    На практической конференции по продвижению на западных рынках NaZapad 16 Илья Гринько рассказал о том, как создал свой проект в бурже и попробовал его...

    BI-системы: что это и зачем они нужны бизнесу

    Вникаем в основы бизнес-аналитики04 марта 20216 минут66https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2564/og_image/0de7185dc6e58fe6f536564315226e43.png Статья подготовлена экспертами факультета BI-аналитики GeekBrains. На международных рынках компании-гиганты работают с миллионами, десятками, а кто-то — и с...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában