More

    Dooptimized! Hogyan indíthatunk hirdetéseket 40 új irányban, kis költségvetéssel, szigorú CPL-vel

    Ez a történet szokatlannak tűnhet — nem az összetett problémák megoldásáról van szó, nem pedig arról, hogy hogyan nyertük meg a piacot hét és fél rubel elköltésével. A lényeg azonban az, hogy a strukturált megközelítés és az ügyféllel való párbeszéd kialakításának képessége hogyan segít a hosszú távú eredmények elérésében, még nagyon kis költségvetéssel is. Beszélünk a Szentpétervári Orvosi klinikák hálózatával való együttműködés tapasztalatairól. Csak vegye figyelembe: nem említjük a cég nevét, mert aláírtunk egy NDA-t az ügyféllel.

    Az ügyfélről, a termékről, a feladatokról

    2017 októberében egy új ügyfél érkezett ügynökségünkhöz, az eLama-hoz-a bizonyítékokon alapuló orvoslás elvei szerint működő orvosi központok hálózatához. A hálózat minden klinikája meglehetősen népszerűtlen területekre specializálódott: ortopédia, neurológia, phlebológia és rehabilitáció.

    Az ügyfél már elindította a keresési hirdetési kampányokat Yandex.Yandex. közvetlen és Google hirdetések, valamint kampányok YAN. Szükséges volt a jelenlegi kampányok ellenőrzése, finomítása, majd kampányok indítása új irányokba.

    Milyen nehézségeket láttunk az elején? Először is, egy kis hirdetési költségvetés-először 90 ezer rubel volt, a következő három évben 160 ezer rubelre nőtt. Ez nem sok egy ilyen rendkívül versenyképes rést.

    Másodszor, az ügyfél a kezdetektől fogva több mint 32 egyedi új kampány elindítását tűzte ki célul, miközben a CPL-t 500 rubel szinten tartotta. Előretekintve tegyük fel, hogy több mint 40 célállomást indítottunk el, míg az átlagos CPL a Yandexben. A közvetlen 465 rubel volt.

    Konfigurációs Jellemzők

    Az orvosi szolgáltatások reklámozása saját sajátosságokkal és korlátozásokkal rendelkezik a jogszabályok részéről. Ezt felismerve a keresési kampányokra összpontosítottunk. Milyen finomságokat kell figyelembe venni itt:

    • Az orvosi területen nem lehet csak a kampányokat másolni Yandex.Yandex. közvetlen a Google hirdetésekben. Minden kampányt a rendszer követelményeihez kell igazítani. Például a Google nem engedélyezi az orvosi kifejezések használatát (“fogadás”,” konzultáció”,” kezelés”,” gondozás ” stb.). Csak általános készítmények megengedettek — “sebészeti osztály”, “tapasztalt orvosok”, “modern berendezések”.
       
    • Figyelembe kellett venni, hogy egyes területeken a verseny nagyon magas, ezért a legmegfelelőbb stratégiát kellett választani megfizethető költségvetéssel. Ha a költségvetés nagyon korlátozott, akkor értelmetlen megpróbálni megtenni a kérdés első pozícióit.
       
    • Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizzük a hirdetések moderálásának állapotát a Google Ads-ben, mivel az automatikus ellenőrzés számos okból elutasítja a hirdetéseket, nem mindig megfelelő.
       
    • Az orvosi szolgáltatások reklámkampánya nem egészen tipikus szemantikai magot feltételez. Például a keresési kampányokban a klinika jól ismert orvosainak nevével kapcsolatos lekérdezéseket tartalmaztunk-az emberek gyakran nem keresnek szolgáltatást, hanem egy adott orvos számára.
    OLVASS TOVÁBB:  Tüskék és cseppek benyomások Yandex. Közvetlen: miért fordulnak elő, hogyan kell ellenőrizni őket
    OLVASS TOVÁBB:  A Facebook hirdetések megkövetelik a webhely domain ellenőrzését: mit kell tenni ezzel kapcsolatban

    Példa az egyik irány optimalizálására

    Ügyfelünk szűk tematikus területekre specializálódott, ezek közül az egyik a flebológia. Az ilyen területek népszerűsítésének sajátosságai az, hogy egyértelműen el kell osztani a szemantikát a hirdetési beállításokban, különben a kampány kényelmetlen kezelni.

    A phlebology reklámkampányt az ügyfél indította el, mielőtt hozzánk jött. Az itt megfigyelt kép nagyon szomorú: a mag teljesen változatos lekérdezésekből állt, a statisztikák “elkenődnek”, a költségvetés pedig kicsi.

    Úgy döntöttünk, hogy szegmentáljuk a szemantikát annak érdekében, hogy a költségvetést a helyszínen lévő prioritásoknak és javaslatoknak megfelelően terjesszük. Egy kampányt 5 irányra osztottunk:

    • “Diagnosztika”.
       
    • “Sebészeti kezelés”.
       
    • “Scleroterápia”.
       
    • “High Stakes” (ez egy kísérleti kampány volt, amelyet az ügyfél kezdeményezésére indítottunk. Nagyfrekvenciás és széles körű lekérdezéseket osztottak ki a csoport számára-az ügyfél azt akarta, hogy a legmagasabb pozíciókba kerüljenek számukra, ezért kész volt növelni az ajánlatokat, és külön költségvetést különített el. Azonban 8000 rubel áron. 2 hónap alatt csak 2 kérelmet kaptunk. Ez csak azt jelenti, hogy az első pozíciók üldözése nem mindig releváns. Ezért ezt a kampányt leállították,a mondatokat pedig alacsonyabb ajánlatokkal terjesztették a többiek között).
       
    • “Egyéb” (minden más kulcs, amely nem tartozik az előző kategóriákba).
    OLVASS TOVÁBB:  Webináriumi anyagok Reklámozás elindítása a Google Display Hálózaton 2020. december 11-én - eLama

    Az egyes kategóriákra vonatkozó USP-t írtunk elő a vonatkozó promóciókkal. Például a diagnózisra vonatkozó USP így hangzott: “amikor egy phlebológussal konzultál, ultrahang ajándékként”. A műtéti kezelés, jelezték, All-Inclusive kampány, amely tartalmaz mindent, konzultáció, diagnózis, hogy egy kezelési tervet, valamint a műtét.

    Mi van a végén

    • CPL a flebológia felosztása előtt = 1700-1900 rubel.
       
    • CPL közvetlenül a szegmentálás után = 2007 rubel.
       
    • 2 hónappal a kampány felosztása után, a megjelenítési feltételek módosítása, az ajánlatok frissítése,valamint a költségvetések átcsoportosítása-CPL 972-1100 rubel alatt.

    Következtetések: mit kell szem előtt tartani, ha orvosi szolgáltatásokat támogat

    Az első pont: az orvostudomány esetében a szemantikai mag határtalan lehet-absztrakt tünetektől kezdve, egy adott orvos keresésével.

    OLVASS TOVÁBB:  Promóció: maximális jutalom az eLama társult program új tagjainak

    Másodszor: korlátozott költségvetéssel a leginkább célzott szemantikára kell összpontosítania, vonzó és releváns hirdetéseket kell előírnia, lehetőleg promóciókkal. Senki sem törölte az A / B tesztet, természetesen tesztelheti a különböző USPS hatását.

    A harmadik: ne tartsa be a kimenetet, ne üldözze a benyomásokat a nyilvánvaló és széles kulcsokhoz, ha a feladat egy CPL megfizethető áron.

    Az együttműködés 3,5 éve-2017 októberétől napjainkig -, mint már említettük, több mint 40 egyedi kampányt indítottunk az ügyféllel. Ugyanakkor a CPL-t a kiindulási szinten tudtuk tartani. Ez egy nagyon jó eredmény egy kis hirdetési költségvetéssel.

    Дооптимизировались! Как запустить рекламу по 40 новым направлениям при малом бюджете и строгом CPL

    A hirdetést Ani Osadcha projekt csapata, az eLama ügynökség hozta létre.

    Támogatja az orvosi szolgáltatásokat?

    Ingyenes, független elemzést végzünk a kampányairól, és szükség esetén fejlesztéseket javasolunk.

    Kampányok ellenőrzése

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában