More

    Csalás viselkedési tényezők 2021-ben

    A SEOnews továbbra is bemutatja Önt a következő címen készített jelentéseknek a Balti digitális napok 2021 konferencia. Ma kínálunk egy videót a bemutatott jelentésrőlAlexander Chepukaitis, az Ant-Team ügynökség vezetője. Alexander beszédét a viselkedési tényezők csalásának témájára fordította. A videó alatt megtalálja a jelentés szöveges átiratát. 

    Csalás viselkedési tényezők 2021-ben: hogyan, mennyit és miért 

    A PF-ről 

    A jelentés elején Alexander Chepukaitis beszélt egy kicsit arról, hogy a keresőmotorok miért kezdték figyelembe venni a viselkedési tényezőket a rangsorban. A keresőmotorok logikája itt egyszerű – ha a felhasználó gyakran kiválaszt egy bizonyos webhelyet a keresési eredmények között, rákattint rá, majd nem tér vissza a kereséshez, akkor valószínűleg ez a webhely teljes mértékben megválaszolja a felhasználó kérdését, megfelel a szándéknak. 

    Tehát egy egyszerű axióma született: ha egy webhelyet gyakrabban kattintanak, akkor a kimenetnek magasabbnak kell lennie. 

     

    Miután a keresőmotorok elkezdték figyelembe venni a viselkedési tényezőket (PF), probléma merült fel: azok a vállalatok, amelyek a keresési eredmények között magasabbra akartak lépni, olyan embereket kezdtek felvenni, akik a keresési eredmények forrásaira kattintanak. Ennek eredményeként a Yandex és a Google kénytelen volt büntetést kiszabni a csaló PF-re. 

    A viselkedési tényezők szűrője meglehetősen merev-az egész tartományra 8-12 hónapos időtartamra vonatkozik. A webhely teljesen összeomlik a keresési eredményekből, és nem jelenik meg a márkás lekérdezéseken kívül. 

    накрутка поведенческих факторов1

    A fehér SEO-tól a csalásig 

    Beszédében Alexander azt mondta, hogy már nagyon régen-még 2014 előtt-elkezdett SEO-t csinálni. Mint abban az időben szinte minden szakember, linkeket vásárolt,de egy ponton a keresőmotorok algoritmusokat vezettek be a vásárolt linkek elleni küzdelemre. Ennek eredményeként az ügyféloldalak összeomlottak a keresési eredmények között. 

    Aztán Alexander úgy döntött, hogy csak a fehér SEO-val foglalkozik. A cég szakemberei: 

    • forgalmi előrejelzést készítettünk; 
    • a webhely műszaki optimalizálásával foglalkoztunk; 
    • lefordítottuk a Google értékelő utasításait oroszra; 
    • kereskedelmi tényezőkön dolgoztunk stb. 

    Ennek a munkának köszönhetően minden ügyféloldal nőtt a keresési eredmények között. 

    De egy nap egy alkalmazott jött Alexander megmutatta neki a menetrend: 

    накрутка поведенческих факторов2

    A szakembernek sikerült ilyen eredményeket elérnie két hét múlva, a viselkedési tényezők csalása. 

    Egy idő után ez a munkavállaló egy másik példát mutatott arra, hogy a PF csalása miatt az 18 átlagos pozíciójú webhely belépett a TOP 3-Ba: 

    накрутка поведенческих факторов3

    Alexander érdeklődött, azt javasolta alkalmazottjának, hogy reklámozzon egy régi weboldalt-egy GS-t a 90-es évek tervezésével, egy rossz domainnel, egy előírt linkszűrővel, valamint az optimalizálás hiányával. A PF csalása ezen az oldalon lehetővé tette számunkra, hogy elérjük a következő mutatókat: 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan működnek a termék ajánlásai a webhely konverziójának növelése érdekében

    накрутка поведенческих факторов4

    Tehát Alexander úgy döntött, hogy jobban megérti a PF-t, és megpróbálja “megcsavarni” a webhelyeket (de nem az ügyfelek). A webhely az affiliate program keretében készült. Az erőforrásnak nem volt pozíciója, és nem hozott pénzt. Miután két hét alatt megcsalta a PF-t, 1000 kérés volt a TOP 10-ben. Egy héttel később, a tulajdonosok a partner hálózat, amelyre ezen az oldalon készült jött, és kérte őket, hogy ugyanezt. Tehát megértették, hogy létezik a “zsákmány” mágikus gomb – pénzt kereshet, ha gyorsan hozza a webhelyeket a tetejére. 

    A PF csalásának módjai 

    “Vad halványsárga” 

    Néhány SEO szakember meglehetősen primitív módon felszámolta a PF-t. 

    OLVASS TOVÁBB:  Befolyásolja-e a fiók minősége a Yandex és a Google CPC-jét

    Például van egy alapvető lekérdezés “SEO promóció”. Annak érdekében, hogy a webhely bekerüljön a keresési eredmények első tízébe, konfigurálhatja a robotot úgy, hogy belépjen a “SEO promóció” lekérdezésbe, megtalálja a kívánt webhelyet, majd rákattint. De ha a webhely a századik pozícióban van, ez a módszer azonnal megmutatja, hogy csalás van, mivel egy hétköznapi ember nem lép át a kimeneten a századik pozícióba. 

    Hogyan lehet előmozdítani a “SEO promóció” lekérdezést anélkül, hogy a tetején lenne? Először a micro-low-frequency lekérdezéseket reklámozhatja, majd az alacsony frekvenciájú lekérdezéseket magával húzza, majd továbbhaladhat a közepes és nagyfrekvenciás lekérdezésekre. 

    A szakértők azzal a gondolattal álltak elő, hogy a “SEO promóció” kifejezés melletti domain nevet használják, hogy a webhely pontosan megjelenjen a keresési eredmények között. 

    накрутка поведенческих факторов5

    A keresőmotorok könnyen észlelhetnek egy ilyen csalást a webhely forgalmának ingadozásával a márkás lekérdezések számára. 

    “Okosabb” 

    A szakértők okosabban elcseszték a PF-t, mint ez: 

    • a fő kérést – “SEO promóció”; 
    • hozzáadtunk egy darab szöveget a fő lekérdezéshez, amelyet a SEO promóciónak szentelt oldalra helyeztünk, a pontos előfordulással; 
    • elkezdtük “csavarni” ezt a kérést. 

    Ennek eredményeképpen a webhely először alacsony frekvenciával jelent meg a kimeneten, majd a “SEO promóció” lekérdezés felvetette, és a “SEO promóció”kifejezéssel már tovább lehetett fordítani a webhelyet. 

    Ennek a módszernek az a fő hátránya, hogy a szövegdarabok száma korlátozott, a botoknak pedig nagyon sok átmenetet kell végrehajtaniuk a fő kérés elindításához. 

    Ezenkívül nő a kérés gyakorisága egy darab szöveggel, természetellenes CTR fordul elő. Emiatt a keresőmotorok kiszámíthatják a csalást. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan állítsunk be célokat a Yandexben. Metrica

    “Mi” 

    Alexander cége kifejlesztette saját stratégiáját: létrehozták egy algoritmusennek köszönhetően hatalmas számú egyedi mikro-LF kérést lehetett generálni – 100-500 ezer. Ez az összeg elegendő volt ahhoz, hogy a fő lekérdezést a tetejére hozza. 

    Még kevésbé” égetni”, egy elemzőt írtakez ellenőrizte, hogy a webhely pontosan ezen a mikrochipen található-e a Yandex tetején. Azokat a kérelmeket, amelyekre a webhely nem foglalta el az első pozíciókat, nem használták csalásra. 

    Annak a ténynek köszönhetően, hogy a kérés egyedi, amelyet Keresési munkamenetenként egyszer használnak, rendkívül problematikus a domain csalásban történő elkapása. Így lehetséges volt szimulálni egy olyan helyzetet, amikor egy kérelmet soha többé nem ismételnek meg. 

    Továbbá, botokat hoztak létre (olyan program, amely a kimenetre kattint), a lehető legközelebb az emberekhez. 

    Annak érdekében, hogy a keresőmotor élő személyként érzékelje a botot, meg kell alkotni:

    • érdeklődési kör. A webhely látogatóinak többsége bizonyos korú, hobbi, stb .. ; 

    накрутка поведенческих факторов6

    • ujjlenyomat – hogyan jelenik meg a hardver a keresőmotor számára. Ha sok ember van ugyanazzal a hardverrel, akkor a keresőmotor könnyen felismeri a csalást; 
    • stabilitás. A botoknak stabilan kell működniük, ha a forgalom több napig növekedett, akkor könnyen észlelhetők. 

    Nagyon fontos, hogy megbízható berendezések legyenek a stabil működéshez: 

    • szerver, 
    • modem, mobil proxy. Annak érdekében, hogy egy bot úgy nézzen ki, mint egy keresőmotor külön személye, saját IP-címmel kell rendelkeznie. A mobil proxyk lehetővé teszik, hogy különböző IP-címeket kapjon a hálózaton. 

    A kezdeti szakaszban a Zenka-ban írt szoftvert használták, de erősen betöltötte a szervert, összeomlott, nehézségekbe ütközött az adminisztrációval. Ezért egy idő után a vállalat bas szoftverre váltott. Előnyei: 

    • alacsony terhelés (most már lehetséges, hogy “spin” 10-15 projektek a szerverek); 
    • könnyű tanulás. 

    A webhely “felszámolásához” nincs szüksége semmi különlegesre. Szüksége van: egy weboldal, top lekérdezések, botok, hogy néz ki, mint az emberek, megbízható berendezések. 

    OLVASS TOVÁBB:  Az oroszországi digitális marketingszakemberek fizetésének elemzése 2020-ra és a jelöltekre vonatkozó követelmények

    Gazdaság 

    A proxy bérlése 15 ezer rubel, szerverek – 10 ezer, szoftver – 5 ezer. A saját felszerelés egy kicsit drágább, de egy idő után kifizetődik. 

    A PF csaló hatékonysága most 

    Idővel a PF cheat hatékonysága csökken. Ha korábban 2 héten belül lehetett népszerűsíteni a webhelyet, most néhány hónapig tart. Ennek eredményeként a csúcsra jutás ugyanolyan időt vesz igénybe, mint a szokásos SEO. 

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában