A HeadHunterrel együtt folytatjuk az orosz munkaerőpiac elemzését. Ezúttal áttekintést készítettünk a digitális marketingszakemberek állásajánlatairól és önéletrajzairól, a 2020-as adatok alapján.
A cikkből megtudhatja:
- a verseny szintje a munkaerőpiacon és a digitális marketing szakemberek folytatása;
- a munkáltató által felajánlott átlagbér és a szakemberek átlagos kívánt jövedelme;
- amit tudnia kell, és képesnek kell lennie arra, hogy felvehesse – a jelöltre vonatkozó alapvető követelmények.
Üres álláshelyek és önéletrajzok
Átlagosan havi 739 üres álláshelyet és 672 önéletrajzot tettek közzé a HeadHunteren 2020-ban.
A legtöbb megüresedett helyet 2020 márciusában ( 857 ) és októberében ( 858 ) egészítette ki, és 2020 szeptemberében folytatja ( 771 ).
Áprilistól májusig jelentősen visszaesett az álláshirdetések száma. Ennek oka a világjárvány és az Orosz Föderáció területén meghirdetett általános karantén.
Az üres álláshelyek száma csaknem a felére csökkent – 455 és 462 . áprilisban, illetve májusban. A kiküldött önéletrajzok száma csökkent, de nem jelentősen.
A koronavírus arra kényszerítette a vállalatokat, hogy csökkentsék a költségeket, beleértve a személyzeti költségeket is, ezért úgy döntöttek, hogy leállítják a felvételt, és még a személyzetet is csökkentik.
Az emberek számára éppen ellenkezőleg, a munka kérdése egyre élesebbé vált, ezért a kiküldött önéletrajzok száma nem változott jelentősen:
Nézzük meg, hogy az Orosz Föderáció mely régióiban volt a legnagyobb a kereslet a digitális marketingszakemberek iránt tavaly:
A legtöbb üres helyet a fővárosokban helyezték el: 3307 és 1290 Moszkvában, illetve Szentpéterváron, a legkevesebbet a TOP-10 régiókban Samara régióban kínálták ( 190 db).
Fizetések
Az oroszországi digitális marketingszakember számára javasolt átlagos fizetés (medián) 44 000 rubel, ami gyakorlatilag egybeesik a jelöltek elvárásaival, átlagosan 42 000 rubel.
A medián fizetés az átlagfizetés mínusz a szélső értékekkel: túl magas az átlaghoz képest és túl alacsony.
Az a fizetés, amelyet a jelöltek önéletrajzukban megjelölnek, egybeesik a munkaadók által kínált fizetéssel, és átlagosan 43 000 rubel.
Mennyit hajlandóak fizetni a munkaadók a régiókban
Oroszország több régióját vettük figyelembe, és nyomon követtük, milyen fizetéseket kínálnak a digitális marketing megüresedésekért:
A legmagasabb fizetési szint Moszkvában, a Moszkvai régióban, Szentpéterváron és a Primorsky Területen van, és a legkevésbé hajlandó fizetni a digitális marketingszakembereknek a Szaratov, a Csuvas és a Kirov régióban.
Álláskereső portré
Tipikus elemzői álláskereső egy 25-34 éves férfi vagy nő, aki 3-6 éves tapasztalattal rendelkezik, főiskolai végzettséggel rendelkezik, és az alapszinttől a középszintig haladó szinten ismeri az angolt.
Kor és nem
Általánosságban elmondható, hogy a hh.ru oldalon a digitális marketingszakemberek száma szinte egyenlő mind a férfiak, mind a nők körében (10% -kal több férfi jelölt van):
A jelöltek többsége ( 58%) a 25-34 éves korosztályba tartozik.
A diagramon azt is láthatjuk, hogy a jelentkezők meglehetősen nagy része ( 21% ) a 35 és 44 év közötti csoportba tartozik – egy “tapasztaltabb” korosztályba.
A jelöltek 17% -a tartozik a 18 és 24 év közötti csoportba – diákok és nemrég egyetemet végzett emberek, és csak 3% -a 45 éves és idősebb jelölt.
tapasztalat
A munkatapasztalat szerinti megoszlásban a legtöbb jelölt ( 28% ) jelezte, hogy 3-6 éve dolgozik a digitális marketingben.
A jelöltek 13% -a 1 és 3 év közötti. Szinte azonos számú jelölt dolgozott a digitális marketingben 6-9 és 9-12 évig – 17%, illetve 15% .
Azok a pályázók, akiknek hosszú tapasztalata van 12-15 év és több mint 15 év – egyenként 10% . Ez meglehetősen nagy szám, figyelembe véve a digitális marketing fülke korát.
Meg kell jegyezni, hogy kevés tapasztalattal nem rendelkező és egy évnél kevesebb tapasztalattal rendelkező jelentkező van – egyenként 4% . Valószínűleg ez annak köszönhető, hogy azok az emberek, akik járatosak az iparban, ismerik a szakma sajátosságait, és rendelkeznek a piac szükséges ismereteivel, már erre a megüresedésre mennek. Felkészülés és ezen a területen bizonyos felhalmozott tapasztalat nélkül nehéz helyet találni a piacon.
Oktatás
Az állást kereső digitális marketingszakemberek 80% -a főiskolai végzettséggel rendelkezik.
Vannak hiányos felsőfokú végzettségű jelöltek is ( 10% ), 5% -uk közép-szakirányú és középfokú végzettséggel rendelkező jelöltekre esik.
Menetrend
A jelentkezők 81% -a jelezte önéletrajzában, hogy készen áll teljes munkaidőben dolgozni, 44% -uk egyetért a rugalmas menetrenddel, azaz képes alkalmazkodni a munkáltató jelenlegi körülményeihez.
Látunk olyan jelölteket is, akik a távmunka-formátumot részesítették előnyben ( 59% ), ezt a világjárvány körülményei és az a tény magyarázza, hogy a digitális marketingszakma elég alkalmas az irodán kívüli munkavégzésre. A jelöltek 21% -a a műszakos munkarendet részesítette előnyben.
Foglalkoztatási típus
A kívánt foglalkoztatási típusra vonatkozó önéletrajzok elemzéséből nyert adatok átfedésben vannak a jelöltek munkarendre vonatkozó preferenciáival.
A jelöltek 92% -a készen áll a teljes munkaidős foglalkoztatásra, ez visszhangozza a jelöltek 81% -ának válaszait, akik teljes munkaidőben jelezték a kívánt menetrendet.
46% részesítette előnyben a részmunkaidős foglalkoztatást – a rugalmas munkaidőt igénylő jelöltek 44% -ával és a távmunkára hajlandó jelentkezők 59% -ával .
A jelentkezők meglehetősen nagy százaléka ( 35%) csak az egyedi projekteknél választotta a munka formátumát, amely a távmunkával, valamint a műszakos munkával is kereszteződik ( 21% ). Ez a formátum nagy valószínűséggel alkalmas egyetemisták vagy diplomások számára.
Angol nyelvtudás
A digitális marketingszakemberek 20% -a azt írta önéletrajzán, hogy középszintű vagy magasabb szintű szintje van, majdnem ugyanaz ( 19%) nevezi meg a kezdeti szintet, vagy egyáltalán nem tükrözi ezt a pontot az önéletrajzban.
13% -uk emelt szintű (például szakirodalmat tud olvasni), a jelentkezők 6% -a folyékonyan beszél angolul, sőt van egy kis százalék ( 0,1% ), akik számára az angol az anyanyelvük.
Speciális készségek birtoklása
Soroljuk fel azokat a készségeket, amelyek a digitális marketinges posztra pályázók rendelkeznek. A diagram az összes önéletrajz részarányát mutatja, az adatok a népszerűség csökkenő sorrendjében vannak elrendezve:
A leggyakoribb készségek, amelyeket a pályázók tavalyi önéletrajzukban jeleztek, az online reklám, az elemző és adatgyűjtő rendszerek, a kontextuális reklám és a grafikai programok ismerete. A személyi tulajdonságok között a jelöltek is jelezték, hogy képesek csapatban dolgozni, projekteket irányítani és kompetens tárgyalásokat folytatni.
A jelölttel szemben támasztott alapvető követelmények
Az alábbiakban azokat a készségeket és képességeket mutatjuk be, amelyek a munkaadók véleménye szerint rendelkezniük kell a digitális marketinges pozícióra való pályázással.
A diagram a szükséges képességekkel rendelkező, közzétett üres álláshelyek számát mutatja az oroszországi közzétett üres álláshelyek százalékos arányában, az adatokat a népszerűség csökkenő sorrendjében rendezik:
Alapvetően a legnépszerűbb követelmények megegyeznek azokkal a készségekkel, amelyeket a pályázók önéletrajzukban felsoroltak (lásd az előző pontot). Ez az internetes reklám, a kontextuális reklám ismerete és az elemző rendszerekben való munkavégzés képessége.
A digitális marketingszakember pozícióba történő jelentkezéskor a munkaadók szerint az is fontos, hogy képes legyen együttműködni a közösségi médiával és ismerje a keresőmotor promóciójának alapelveit, valamint dolgozzon grafikus programokban és készítsen szöveges tartalmat.
Kutatási eredmények
A koronavírus-válság és a karantén hatással volt a munkaerőpiacra, és különösen a digitális marketingszakértő kínálatára és keresletére. A kiküldött álláshelyek száma majdnem megfeleződött 2020 áprilisában és májusában.
A digitális marketingszakember által javasolt átlagos fizetés tavaly 44 000 rubel volt havonta, míg a posztra pályázók átlagosan 42 000 rubelért voltak hajlandók dolgozni.
Tipikus jelöltek számára a digitális marketing – ez egy férfi vagy egy nő a 25 és 34 év, a tapasztalat 3-6 év, végzett a főiskolán, és beszél angolul közepén haladó szinten.
A digitális marketing szakembernek a következő speciális ismeretekkel kell rendelkeznie: az online reklám, a kontextus szerinti reklám és az elemzési rendszerekben való munkavégzés ismerete, a közösségi média és a keresőmotorok promóciójának ismerete, valamint a grafikai programokban végzett munka és az íráskészség. dr.
Olvassa el még: Álláshelyek kutatása a SEO iparágban Üres álláshelyek kutatása az SMM iparágban Álláshelyek kutatása kontextuális szakemberek számára Álláshelyek kutatása elemzők számára