More

    Az elemzés beállítása a Google Tag Manager segítségével-lépésről lépésre

    A Google Tag Manager egy olyan eszköz, amely egyszerűsíti a webes elemzésekkel való együttműködést. Elegendő egyszer telepíteni a GTM-et a webhelyre, hozzáadni a rendszercímkéket, majd kezelni ezeket a címkéket a webhely kódjának megváltoztatása nélkül. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan kell telepíteni a GTM-et egy weboldalra; meg fogjuk érteni, hogy mi a címke, a trigger és a változó; és létrehozzuk a legnépszerűbb címkéket és triggereket is.

    • Létrehozzuk és telepítjük a GTM-et az oldalra

    Analitikai címkék telepítése

    • Yandex. Metrica
    • Universal Analytics
    • Google Analytics 4

    A közösségi hálózati képpontok telepítése

    • Facebook Hirdetések
    • Vkontakte

    Triggerek beállítása

    • Kattintson a gombra
    • Elem láthatósági trigger

    Eseménycímkék Konfigurálása

    • Esemény küldő címke a Universal Analytics számára
    • Esemény küldése a Yandex számára. Metrica
    • Esemény küldése a Google Analytics számára 4

    A legtöbb szkript beállítása a Google Tag Manager alkalmazásban automatizált, néhány lépésből áll. Így szinte minden adatgyűjtési rendszert telepíthet a webhelyre, beleértve a közösségi hálózati pixeleket és a híváskövetést.

    A Google Tag Manager hasznos lesz, ha:

    • Egynél több hirdetési rendszert használ;
       
    • Nincsenek programozók és webelemzők, akik manuálisan telepítenék a rendszercímkéket az oldalra;
       
    • Eseménycélokat használ (egy gombra kattintva, űrlapok küldése, elemek megjelenése stb.). A GTM nem helyettesíti a webanalitikai rendszereket, de egyszerűsíti az analitika beállításának munkáját az oldalon.

    Létrehozzuk és telepítjük a GTM-et az oldalra

    Lépjen a Google Címkekezelő oldalára, majd kattintson a “fiók létrehozása”gombra. Adjon egyértelmű nevet a fióknak, például annak a webhelynek a címét, ahol telepítésre kerül, vagy a vállalat nevét.

    Válassza ki az országot, majd töltse ki a konténer nevét és a platform típusát, ahová a GTM-et telepíti. Az ” njv anyagban a Google Tag Manager webhelyekről fogunk beszélni, ezért válasszon egy weboldalt célplatformként.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Az űrlap kitöltése után megjelenik a GTM kód, amelyet telepítenie kell a webhelyére. Ha még soha nem adott hozzá kódot a webhelyhez, bízza ezt a munkát egy fejlesztőre vagy webmesterre. Ha a webhelykészítőben dolgozik, lépjen a beállításokra. Például a Tilda-ban megadhatja a GTM azonosítót a Webhely beállításainak “Analytics” szakaszában.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A GTM további konfigurálása előtt értsük meg a feltételeket.

    A Google Tag Manager alkalmazásban címkékkel, triggerekkel és változókkal fog dolgozni.

    • Egy címke egy kóddarab, amely adatokat gyűjt a látogatók az oldalon, majd elküldi a harmadik fél szolgáltatások. A Yandex.A Metrica counter, a Facebook pixel és a Google Ads conversion tag mind címkék.
       
    • Egy trigger olyan esemény, amely elindítja a webhelyét, és aktiválja a címkét. A trigger rákattinthat egy gombra, görgethet egy bizonyos elemre, egy elem megjelenésére a képernyőn, sokkal több. A legnépszerűbb triggerek az oldalnézet, a gomb kattintás, az űrlap benyújtása, a görgetési mélység, az elem elérhetősége.
       
    • A változó a trigger aktiválási feltétel: melyik konkrét gombra kattintott a felhasználó, melyik űrlapot töltötte ki.

    Most elmondjuk, hogyan kell telepíteni a Google Tag Manager segítségével a közösségi hálózatok elemzési címkéit és képpontjait, majd ellenőrizzük munkájuk helyességét.

    Analitikai címkék és pixelek telepítése

    Az eseménycímkék létrehozása előtt telepítenie kell a webanalitikai számlálók címkéit a webhelyre. A “munkaterületről” létrehozhat egy címkét az “új címke hozzáadása” gombra kattintva. Vagy lépjen a “címkék” fülre, majd hozzon létre egy új címkét.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A címke működéséhez létre kell hoznia egy ravaszt. A megjelenő ablakban a” triggerek ” szakaszban válassza ki az összes oldalt úgy, hogy az elemzési számláló aktiválva legyen a webhely minden oldalán.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Yandex. Metrica

    Kattintson a címke konfigurációs területére. A megnyíló ablakban válassza az “egyéni HTML”címketípust.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Megnyílik a címke konfigurációs ablaka. A megnyíló ablakban helyezze be a Yandex-et.Metrica számláló Kód, kattintson a “Mentés”gombra.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A metrikus számláló kódja megtalálható a metrikában a “Beállítások” szakaszban, az oldal alján.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Ön most létrehozott egy Yandex. Metrica címke, amely a webhely minden oldalán aktiválódik. A módosítások mentéséhez kattintson a kezdőképernyőn a “Küldés” gombra.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A megjelenő ablakban töltse ki a változások nevét és leírását, hogy a jövőben megértse, mi változott a Google Tag Manager alkalmazásban, majd tegye közzé a módosításokat.

    OLVASS TOVÁBB:  TikTok az eLama partner Programban: szerezd meg az ügyfélforgalom 8% - át

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A telepítés után ellenőrizze, hogy a mutató megfelelően működik-e. Lépjen a webhely bármely oldalára, majd adja hozzá a következő szöveget a címsorhoz:?_ym_debug=1. Frissítse az oldalt ezzel a paraméterrel.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Kattintson a jobb gombbal az oldalra, majd lépjen a” Kód megtekintése ” szakaszba, lépjen a konzol fülre. Ha a lapon megjelenik a PageView címke és a Számlálószám, akkor a metrika helyesen van telepítve és megfelelően működik.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan kell fizetni a hirdetések Facebook hirdetések

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A Beállítások helyességének ellenőrzésének másik módja az előnézet használata a Google Tag Manager alkalmazásban. A főoldalon kattintson az “Előnézet” gombra.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Adja hozzá webhelyének címét, majd kattintson a Csatlakozás gombra.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A jobb alsó sarokban megjelenik egy üzenet a hibakereső csatlakoztatásáról.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Ha a címkék helyesen vannak telepítve a webhelyre, a címkék megjelennek az összefoglaló szakaszban a többi kiváltott címke (kirúgott címkék) között.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Universal Analytics

    A Universal Analytics telepítéséhez válassza ki az összes oldalt a trigger beállításokban, de a címkét itt másképp kell konfigurálnia.

    A címketípus konfigurálásának szakaszában válassza a “Google Analytics: Universal Analytics”lehetőséget.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A megnyíló ablakban válassza a “követés típusa” oszlopban az “oldalnézet” lehetőséget, majd adjon hozzá egy új változót a “Google Analytics Beállítások” oszlopban: írja be a Google Analytics követési azonosítóját.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A nyomkövetési azonosító megtalálható a Universal Analytics erőforrás beállításaiban.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция18

    Ne felejtse el közzétenni a módosításokat, majd ellenőrizze a címke helyességét az előnézeti funkción keresztül.

    Google Analytics 4

    A GA4 címke beállításához szüksége lesz az adatfolyam-azonosítóra. Ahhoz, hogy megtalálja, meg kell mennie az “adatfolyamok” – ra az admin panelen a GA4 felületen. Kattintson a kívánt erőforrás melletti nyílra.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A megnyíló ablak információkat tartalmaz az adatfolyamokról, beleértve az azonosítót is, másolja azt.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Menjen vissza a Google Tag Manager-hez, hozzon létre egy új címkét, rendelje hozzá az “összes oldal” ravaszt, válassza a “Google Analytics GA4″lehetőséget a címkekonfigurációban.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Az” adatfolyam-azonosító ” cellába illessze be a másolt azonosítót, mentse el, majd tegye közzé a módosításokat. Ne felejtse el ellenőrizni a munka helyességét az Előnézet segítségével.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Telepítette a Universal Analytics és a Google Analytics 4 alkalmazást az oldalra.

    Közösségi Hálózati Képpontok

    A közösségi hálózati pixelek olyan címkék is, amelyek a Google Tag Manager segítségével telepíthetők a webhelyre. Nézzük meg, hogyan lehet létrehozni, majd ellenőrizze a helyességét a Facebook, VKontakte Pixel.

    Facebook Pixel

    Hozzon létre egy Facebook pixelt a hirdetési szekrényben: menjen az Eseménykezelőhöz, majd kattintson az “adatforrások csatlakoztatása”gombra.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A Facebook felajánlja, hogy válasszon: telepítse a pixelt kézzel vagy partneren keresztül, például a GTM-en keresztül.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Ha manuálisan választotta ki, megjelenik egy oldal a pixel kóddal, amelyet telepíteni kell a webhelyre, másolja azt. Hozzon létre egy CÍMKÉT a GTM-ben a szokásos módon. Adjon nevet, válassza ki az “egyéni HTML” címketípust, illessze be a másolt képpontkódot. Adja hozzá az összes oldal aktiválását úgy, hogy a pixel aktiválva legyen a webhely minden oldalán.

    A pixel helyességének ellenőrzéséhez javasoljuk a Facebook Pixel Helper kiterjesztés telepítését. Lépjen a webhelyre, nyissa meg a Pixel Helper kiterjesztést: azt fogja mondani, hogy a pixel megfelelően működik.

    VKontakte Pixel

    Lépjen a VKontakte hirdetési szekrény “Retargeting” menüjének speciális “Pixel” blokkjába, kattintson a “pixel létrehozása”gombra.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Töltse ki a felbukkanó ablak részleteit: név, domain, tárgy. Azonnal létrehozhat egy közönséget egy pixel számára a webhely minden látogatója számára, kattintson a” Létrehozás ” gombra. Másolja a beágyazási kódot a webhelyre.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Hozzon létre egy új címkét a GTM-ben. Adja hozzá az összes oldal ravaszt úgy, hogy a címke a webhely minden oldalán elinduljon. Válassza ki az “egyéni HTML” címketípust, majd adja hozzá a VK pixel kódot a HTML mezőbe. Mentse el és tegye közzé a módosításokat.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A pixel helyességének ellenőrzéséhez térjen vissza a VKontakte” Retargeting ” szakaszába, ott megjelenik az újonnan telepített pixel. Ha az állapot “munkát” jelez-a telepítés sikeres volt.

    OLVASS TOVÁBB:  Promóció: akár 12,5% a Yandexben történő reklámozáshoz. Közvetlen a Partnerprogram új tagjai számára

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Triggerek beállítása

    Lépjen a “változók” szakaszba, ellenőrizze a beépített változók konfigurációit-ezek lesznek a trigger trigger állapota. Javasoljuk, hogy a lehető legtöbb változót jelölje meg, hogy a jövőben ne pazarolja az időt erre.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A triggerek segítségével nyomon követheti a kattintásokat, az oldalnézeteket, a görgetési mélységet, az elemek láthatóságát stb.

    Állítsuk be a legnépszerűbb triggereket: egy kattintás egy gombra, valamint az elemek láthatósága.

    Kattintson a gombra

    Amikor egy felhasználó meglátogatja a webhelyet, Yandex. A Metrica vagy a Google Analytics információkat kap arról, hogy az egyik alapvető GTM címke, a page_view címke aktiválódott. De fontos, hogy más információkat küldjön az analitikai rendszereknek a látogatók által a webhelyen végzett fontos eseményekről,például egy kattintással. Ehhez be kell állítania a megfelelő ravaszt.

    Tegyük fel, hogy be kell állítania a ravaszt a “beiratkozás egy tanfolyamra”gombra. Hozzon létre egy ravaszt a gombra kattintva. Állítsa a trigger aktiválási állapotát “néhány kattintásra”.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A kattintási változó segítségével nyomon követheti a kattintást egy linkre, elemre, azonosítóra vagy szövegre. Állítsa be a click Text trigger elindításának feltételeit.

    OLVASS TOVÁBB:  Lépésről lépésre: események és konverziók beállítása a Google Analytics 4 alkalmazásban

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A második oszlopban válassza a “Contains” lehetőséget, az utolsó mezőbe írja be a feliratot a gombról, példánkban- “beiratkozás a tanfolyamra”.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    A CSS választó elindításával konfigurálhatja a gomb kattintási ravaszt is. A CSS választó egy adott elemre mutat az oldalon.

    A gombválasztó megtalálásához LÉPJEN az oldalra a webhely gombjával. Kattintson a jobb gombbal az elemre, majd nyissa meg az oldalkódot. Kattintson a jobb gombbal a kiválasztott területre, majd válassza a másolás-másolás választó lehetőséget.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Illessze be a másolt választót a Google Tag Manager megfelelő mezőjébe.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Most meg kell kötnie a ravaszt a címkéhez. Hozzon létre egy új címkét. Válassza ki a létrehozott ravaszt, keresse meg a kívánt címketípust a listában, például a Universal Analytics, valamint állítsa be a címke műveletet és kategóriát. Ez az az információ, amelyet az UA céljainak létrehozásakor ír elő. A Universal Analytics beállításával kapcsolatos részletes információk a webinárban találhatók.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Az előnézeti módban kattintson arra a gombra, amelyre létrehozta a címkét, ha mindent helyesen konfigurált — a címke a címkék kirúgott szakaszába lép.

    Kattintson az elem láthatóságára

    Az elem láthatósági trigger olyan eszköz, amely segít egyszerre több feladat megoldásában:

    • Kövesse nyomon az űrlap elküldésének statisztikáit a webhelyen;
    • hozzon létre részletesebb elemzéseket egy egyoldalas webhelyhez;
    • állítsa be a visszafordulási statisztikákat a Universal Analytics alkalmazásban.

    Az “elem láthatósága” trigger típus használatával megtudhatja, hogy a felhasználó látott-e egy bizonyos elemet az oldalán.

    A CSS azonosítóval vagy választóval van konfigurálva.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Válassza ki, hogyan kell elindítani a ravaszt:

    • Egyszer oldalanként. Ha az oldalon több elemnek ugyanaz a CSS választója vagy azonosítója van, akkor a trigger akkor aktiválódik, amikor az első elem megjelenik, oldalanként csak egyszer.
       
    • Egyszer elemenként: ha az oldalon több elemnek ugyanaz a CSS vagy azonosító van, akkor a trigger egyszer aktiválódik, amikor minden elem megjelenik.
       
    • Minden alkalommal, amikor egy elem megjelenik a képernyőn.

    Egyetlen oldal esetében általában “oldalanként egyszer” használják: a felhasználó görgetve látta a kívánt elemet-a trigger aktiválódott.

    Válassza ki a” láthatóság minimális százalékát ” az elem méretétől függően. Minél nagyobb és észrevehetőbb az elem, annál alacsonyabb lehet a láthatóság százalékos aránya.

    Ha beállította ezt a ravaszt egy kis gombhoz vagy linkhez, állítsa be a 100% – ot, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a felhasználó pontosan észrevette-e az elemet.

    Как настроить аналитику с помощью Google Tag Manager — пошаговая инструкция

    Már leírtuk, hogyan lehet megtalálni a fenti CSS-választót: az elemet tartalmazó oldalon jobb egérgombbal kell kattintania az elemre (ha az űrlap kitöltése után felbukkanó ablak, töltse ki az űrlapot, küldje el), majd másolja a választót.

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában