More

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Az oktatási cégek Skillfactory csoportjába tartozó Marketing Egyetem 75 internetes állást elemzett négy internetes marketinggel kapcsolatos szakmában: digitális stratéga, blogger-menedzser, célzás és tartalom-marketing.

    A tanulmány nem tartalmazott vezetői és junior pozíciókat, így a követelmények szintje megközelítőleg ugyanazon a szinten volt. A végső elemzés tipikus üres álláshelyeket tartalmazott, a leggyakoribb követelményekkel és felelősségekkel, valamint különféle jellemzőkkel, amelyeket sikerült rendszereznünk. Megkaptuk a SkillFactory osztályvezetők észrevételeit is, hogy véleményt kapjunk a gyakorlóktól.

    Blogger kapcsolatok menedzser

    Tipikus üresedés

    • Bloggerek keresése és elemzése – ellenőrizze a csalásokat, a közönség elemzését és a bloggerek véleményét.
    • Műszaki előírások, munkatervek, időzítések írása, kreatívok jóváhagyása.
    • Irányítás a bloggerrel való interakció minden szakaszában, a kimenetek ellenőrzése.
    • Blogger adatbázis karbantartása statisztikákkal és elemzésekkel az együttműködés eredményei alapján.
    • Dokumentum folyamat.
    • Legalább 1 éves munkatapasztalat az ügynökség / média / SMM / e-kereskedelem / értékesítés területén.
    • Kiváló ismeretek a bloggerek piacáról, jellemzőiről és munkamechanikájáról.
    • Kommunikációs és tárgyalási képesség, társaságkedvelés.
    • Képesség előre látni a kockázatokat és megtalálni a kiutat a válsághelyzetekből.
    • Képesség az eredmények elemzésére.

    Yana Sergienko , az affiliate marketing részleg vezetője:

    „A funkcionalitás közvetlenül függ a projekt céljaitól, amelyek elérését az új alkalmazott segíti. Ha egy szakember küldetése a hirdetések elhelyezésének megszervezése a forgalom / leadek generálása érdekében, akkor az influencer szuperhatalma a kampányok hatékonyságának elemzése. Ez lehetővé teszi az egyes későbbi integrációk fejlesztését, összpontosítva a teljesítménymutatókra és az értékesítési csatornával való együttműködésre. Sajnos az elemző készség gyakran visszaszorul a munkaköri követelmények utolsó pozícióira. “

    A legtöbb felelősség : 12.

    A leggyakoribb követelmény : a kommunikáció és a tárgyalások képessége.

    Valami szokatlan : egy megüresedés követelménye: “10 ezer előfizetőtől személyes Instagram-fiókban”.

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Követelmények az egyik üres állásnál

    Mennyire világosan írják le a feladatmeghatározást : két megüresedett hely jelzi azokat a felelősségeket, amelyeket a PR-szakember általában ellát – a keresztpromóciókba és publikációkba be kell vonni a nagy partnereket és a médiát, a márka ismertségének növelése érdekében cikkeket kell írni és közzétenni. Az egyik munkában a bloggerekkel való munka mellett a hálózat márkanevével, értékeléseivel és véleményeivel is együtt kell dolgoznia. Egy másik megüresedett álláshely egyik feladata a „célhirdetések elrendezése és megtervezése”. Talán a munkáltató azt jelentette, hogy a blogger-menedzsernek célzott hirdetéseket kell felállítania.

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Yana Sergienko , az affiliate marketing részleg vezetője:

    „A blogger kapcsolatok menedzsere nem korlátozódik a platformok és eszközök világos listájára. A szakember arzenálja magában foglalhatja mind a közösségi hálózatokat, mind a véleményvezérek blogjait, médiáját, fórumait stb. Az elején fontos kiemelni egy vagy két vagy három kiemelt területet .

    Ezenkívül : egyre több vállalat szeretne együttműködni bloggerekkel: mintánkban megtalálhatók mind kozmetikai, mind ékszermárkák, valamint komplex pénzügyi termékekkel és informatikával foglalkozó vállalatok. Hat üres álláshelyen egyszerre több platformot jeleznek, amelyekkel együtt kell működniük, köztük a Yandex.Zen, a Twitch, a Likee, vagyis a vállalatok különböző területeket akarnak lefedni.

    OLVASS TOVÁBB:  A hét legfontosabb eseményei: új Instagram újraközlések és TikTok szuper prospektusok

    Tartalommarketing

    Tipikus üresedés

    • Tartalmi stratégia megírása: célok megfogalmazása, az egyes csatornák tartalmi terve, szerkesztési irányelvek stb.
    • Cikkek, esetek, oktatási anyagok írása a cég blogjához.
    • Cikkek és sajtóközlemények írása a média számára.
    • SMM.
    • E-mailes hírlevelek.
    • Műszaki előírások írása vállalkozóknak vagy bent lévő szakembereknek.
    • A publikációk népszerűsítése és hatékonyságuk értékelése.
    • Munkahelyi szövegírás vagy közreműködő szerkesztő, esettanulmányok.
    • Műveltség.
    • Az angol nyelv nem alacsonyabb, mint az Intermediate.
    • Keressen nem szabványos megoldásokat.
    • Trendek és eszközök ismerete (SEO, alapvető elrendezési készségek, tervezés, internetes marketing stb.).

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Natalia Bobrik , a tartalommarketing osztály vezetője:

    „Egy tipikus megüresedés a következő követelményeket nem támasztja:

    – merülés a termékben: a tartalom-marketingszakember számára fontos, hogy tisztában legyen azzal, mit adjon el, miben különbözik a versenytársaktól az előnyök nyereséges bemutatása érdekében;

    – termék-jövőkép: a tartalmat termékként kell megközelítenie, és képesnek kell lennie meghatározni a legfontosabb mutatókat. A webes szemináriumok esetében ezek a hozzáférhetőség metrikái lehetnek, e-mailes kampányok esetén ezek a nyílt arányú, a kattintási arány mutatói). A mutatók látásának képessége segít hipotézisek megfogalmazásában, robbanásszerű növekedési pontok azonosításában;

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet bevételt szerezni Instagram-fiókjáról

    – számokkal / mutatókkal / pénzzel való munka: a tartalommarketing értékesítési csatorna, csak hosszabb felhasználói utat használ. A hatékonyság minőségi értékeléséhez fontos, hogy képes legyen számolni, elemezni az egyes szakaszokat (olvasni, mérni) annak megértése érdekében, hogy egyáltalán működik-e vagy sem. “

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Egy megüresedett helység várja a jelentkezőket humorral

    A legtöbb felelősség : 15.

    A leggyakoribb követelmény az esetek jelenléte.

    Valami szokatlan : beszéd találkozókon és konferenciákon a feladatok között, egy megüresedés alatt.

    Mennyire világosan van leírva a felelősségek köre : három megüresedett helyen a felelősségek között – a termékkártyák létrehozása és optimalizálása (amit a tartalomkezelők általában csinálnak), egyben – a nemzetközi eseményeken való részvétel megszervezése. Két megüresedett helynél a felelősség magában foglalja a vállalati felülvizsgálatokkal való munkát. A húsz megüresedett állásból öt egyértelműen kijelenti, hogy anyagtervezést is el kell végezni.

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Natalia Bobrik , a tartalommarketing osztály vezetője:

    „Ha a szokásos értelemben vett tervezésről beszélünk – elrendezések létrehozásáról / megjelenítéséről, akkor a tartalom-marketingszakembernek ezt nem szabad megtennie. Ilyen feladatokat kell az előadóknak megadni, mivel a tartalom-marketingszakember feladata a megfelelő formátum kiválasztása, amely megoldja a felhasználó fájdalmait. “

    Továbbá : a felelősségi kör szerint elmondhatjuk, hogy minden vállalat másként látja a tartalommarketinget. 20-ból csak 3 vállalat kér átírást, a többinek csak egyedi tartalomra van szüksége. Nem szabványos megoldásokra van szükség: 20 cégből 11 jelezte, hogy kreatív megközelítést várnak el egy szakembertől, vagy vágyat az új eszközök folyamatos kipróbálására.

    Targetológus

    Tipikus üresedés

    • Webhelyek és eszközök kiválasztása, hirdetési kampányok indítása és ellenőrzés.
    • Kreatívok tervezése – függetlenül vagy vállalkozókkal.
    • A közönség gyűjtése szegmensek szerint.
    • Dolgozzon a konverziók növelésén.
    • Médiatervezés, elemzés és eredményjelentés.
    • Tapasztalat különböző reklámirodák indításában és munkájában.
    • Képesség kiszámítani a kampányok hatékonyságát.
    • Szolgáltatások és eszközök ismerete (elemzők, elemző szolgáltatások, Excel stb.).
    • Tervezési készségek.
    • A célközönség elemzésének képessége.
    OLVASS TOVÁBB:  Szexboltok Oroszországban: a Runet felhasználók véleménye és véleménye

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Kirill Babyshkin , a marketing csapat vezetője:

    „Ideális esetben a jelölt elvégezheti a JTBD-t, a közönség ügyfél-fejlesztését és kompetens előzetes kutatásokat elemzési rendszerek és eszközök (Popsters, TargetHunter és mások) felhasználásával. A sikeres felkészülés a sikeres reklámkampány kulcsa. A második gyenge pont, amelyet a célelemzők általában tapasztalnak, a kreatívokkal való munka, a versenytársak szalagcímeinek rendszeres elemzése, a személyre szabás használata a szalaghirdetésekben és a hirdetésszövegekben.

    A legtöbb felelősség : 13.

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Feladatok az egyik üres állásnál

    A leggyakoribb követelmény : esetek jelenléte az eredmények ismertetésével.

    Mennyire világosan van leírva a felelősségek köre : öt betöltetlen állásnál a közösségi hálózatokon történő reklámozás mellett a kontextus szerinti hirdetések (Yandex.Direct és Google Ads) felállítását kérik tőlük, az egyik megüresedésben e-mailes hírlevelekkel, egy másikban az SMM-mel foglalkoznak.

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Kirill Babyshkin , a marketing csapat vezetője:

    „Úgy vélem, hogy helytelen arra kérni egy célzási szakembert, hogy foglalkozzon mind a postázással, mind az SMM-mel. Általában, ha a szakembereket több csatornára permetezik, az eredmény mindenhol “átlagos”. Kivételt képez az az eset, ha a szakember maga is fejlődni akar ezekben a csatornákban. Akkor van értelme megpróbálni segíteni neki. De ez már nem egy megcélzott szakember lesz, hanem egy internetes marketingszakember vagy digitális stratéga. “

    Kommentár : furcsa módon a targetológusok megüresedett helyein, mint más szakembereknél, a „proaktív, független, szisztémás” bélyegekkel találkoztak. Több megüresedett helynél a követelmények feltüntetik azt a költségvetést, amellyel a célorvosnak dolgozni kellett (például 300 ezer rubeltől, 1 milliótól stb.).

    Digitális stratéga

    Tipikus üresedés

    • Komplex digitális stratégiák kidolgozása, ideértve a márkaüzeneteket, kommunikációs tervet, csatornákat, reklámkampány-koncepciókat stb.
    • Előadások és tárgyalások.
    • Ügyfél eligazítás.
    • Az ügyfél üzleti és célközönségének elemzése.
    • A projekt munkacsoportjának ellenőrzése.
    • 1-2 év tapasztalat az ügynökségnél.
    • Médiatervezési készségek.
    • A reklámeszközök és az internetes marketing trendek ismerete.
    • Tárgyalások és bemutatás.
    • Az angol nem alacsonyabb, mint az Intermediate.
    • Befejezett projektek portfóliója.
    OLVASS TOVÁBB:  Az SMM-vállalatok nyilvánosságának 2020-as minősítésének eredményei

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Kirill Babyshkin , a marketing csapat vezetője:

    „Mindenképpen hiányzik a munka azzal a webhellyel vagy a céloldallal, amelyre a forgalom eljut. A webhelykonverzió és az A / B teszt növelése nélkül az eredmények nem biztos, hogy olyan lenyűgözőek. A második a közönség, annak fájdalmainak, viselkedésének vizsgálata ”.

    A legtöbb felelősség : 21.

    A leggyakoribb követelmény : portfólió kidolgozott stratégiákkal.

    Mennyire világosan van leírva a felelősségek köre : két megüresedett helyen jelzik, hogy a stratégia mellett ügyfelek vonzásával is foglalkozni kell, például “célzott vizuális hirdetések vásárlásával”, ill. nézők CRM, WiFi spotok, mobilalkalmazás, weboldal, csevegőrobotok) “.

    Amit a munkaadók elvárnak az internetes marketingszakemberektől: álláselemzés

    Példa az egyik betöltetlen állásra vonatkozó felelősségre

    Kommentár : Az üres álláshelyek többsége hangsúlyozza, hogy nincs szükség projektek indítására és fenntartására, ezt a projektcsoport végzi.

    Friss cikkek

    A kattintás átlagos költsége a Yandexnél 2020-ban harmadával csökkent

    A Google csak 4% -kal rendelkezik. Az Aori platform szakemberei összefoglalták a kontextuális reklámozás eredményeit az elmúlt évben Oroszországban. Kutatásuk során a szakértők...

    B2B tartalommarketing: Hogyan csinálják a vállalatok a vállalati blogot [kutatás]

    A blogkutatás adaptált fordítása 502 B2B vállalat mintáján. Szeretjük a Backlinko SEO Research-t a nagy mintái miatt. A blog kutatásához lefordítottuk a Google...

    Hogyan tarthatjuk meg a copywritert a keresletben

    Az összes digitális irány között a copywriting nagyon alacsony belépési küszöbértékű terület volt és marad. Szinte minden olyan ember, aki képes többé-kevésbé folyékonyan írni,...

    Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a YouTube-forgalomból

    A SEOnews továbbra is érdekes konferencia-előadások után kutat, és teljesítményértékeléssel ismerteti Önt. Ma a NaZapad 15 konferencia felvétele került a középpontba, amelyet a SeoProfy...

    Python fejlesztő: mi a teendő, ha megtanultad az alapokat

    Választás a Keras és a PyTorch között, és a megoldás magyarázata 2023. január 18., 12 perc A legtöbb kezdő fejlesztő ismeri a Python...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában