A tény az, hogy nem kell hallgatnia, hogy meghallgassák. Azok a márkák, amelyek szisztematikusan alkotják a termékük körüli információs mezőt a médiában, a közösségi hálózatokban és más médiákban, gyorsan profitra tesznek szert. Az ilyen cégek jól ismertek, beszélnek róluk, megveszik az áruikat, és igénybe veszik szolgáltatásaikat.
Azoknak a vállalatoknak, amelyek nem engedhetik meg maguknak a szuperköltségvetéseket a reklámozásra, önállóan kell hírcsatornákat generálniuk, amelyek érdekesek az újságírók számára – a média nem tesz közzé egy érdekes eseményt ingyen. Csak releváns anyagokra van szükségük, amelyek érdekelhetik az olvasókat.
Elgondolkodtunk a „jó” hírek készítésének problémáján, és számos technikát osztottunk meg, amelyeket a márkák aktívan használnak.
Adatvezérelt PR
Minden vállalat szakértő a maga területén, meglehetősen nagy mennyiségű belső adattal és speciális információval rendelkezik. Csak arról van szó, hogy a társaságban zajló hírek ritkán érdeklik az újságírókat.
De a belső ipari statisztikák alapján végzett kutatások durranással jönnek.
A kutatásra szakosodott vállalatoknak egyáltalán nem kell újból feltalálniuk a kereket a hírek létrehozásához – ebben a munka sajátosságai segítenek. Nagy statisztikai adatokkal dolgozó nagy elemző projektek esetében, ha hírcsatornát akarunk létrehozni, elég feltenni a “Mi történik …-vel” kérdést. és válaszolj rá.
A téma bármilyen lehet:
- Levegőminőség-ellenőrzés orosz városokban.
- A sárga autók milyen gyakran kerülnek balesetbe a pirosakhoz képest. És a zöldekkel?
- Az ingatlanpiaci árak dinamikája az év harmadik negyedévében.
- És még sok más téma, amely érdekes lehet az olvasók számára.
Newsjacking
Használjon olyan témát, amely mindenki ajkán áll – hírlökés. Itt is vannak buktatók. Például nem könnyű az információs mezőbe belépni az új iPhone-val kapcsolatos érveivel – mindenki és mindenki írt már róla. Más kérdés azonban, hogy az iPhone körüli zümmögést más, kevésbé népszerű okostelefonokkal hasonlítjuk össze.
Esemény PR
Szinte mindenki számára előnyös lehetőség az, ha rendezvényekről és különféle tömeges vagy társadalmilag jelentős eseményekről beszél, amelyeket a vállalata tart. A média karokkal és lábakkal veszi fel az ilyen hírcsatornákat.
Számos publikáció köthető egy eseményhez: be kell jelenteni az eseményt, elmondani annak előrehaladását és a végleges kiadványban egy hírt vagy cikket eredményekkel vagy előrejelzésekkel.
Az ügyfelek mint hírcsatornák forrása
Az ügyfelek tapasztalata vagy a vállalat termékeinek használata mindig érdekes más potenciális ügyfelek számára. Különösen pozitív élmény. A közönségfelmérések és az eredmények közzététele garantáltan elősegíti a márka érdeklődését.
A partnerek megoszthatják együttműködésük eseteit a márkával. Ez kiváló módszer nemcsak arra, hogy a termékről vagy a szolgáltatás minőségéről beszéljünk, hanem arra is, hogy megmutassuk szakértelmüket, amikor komplex csúcstechnológiai megoldásokról és eszközökről van szó.
Együttműködés más vállalatokkal
Érdekes eredményt hoz a teljesen más tevékenységet folytató vállalatokkal való együttműködés. Azok a márkák, amelyeknek nincs semmi közös vonásuk egymással, közös rendezvényt tarthatnak és több hírcsatornát is létrehozhatnak.
Együtt szervezhetsz egy jótékonysági projektet, gyűjthetsz forrásokat a lakosság egy meghatározott csoportjának támogatására, közös reklámkampányt folytathatsz és beszélhetsz róla.
Munka a közönséggel
Az emberek természetüknél fogva vakmerők. Játsszon velük, rendezzen versenyeket nyereményekkel, mindenféle vetélkedővel (az információszerzés egyik legjobb módja) és vetélkedőkkel. A média szerkesztői egyaránt érdekeltek lesznek egy ilyen esemény meghirdetése és az eredményeiről való beszámolás terén.
Következtetés
Hírcsatornák vannak mindenhol. Szüksége van egy kis fantáziára és kreativitásra, akkor a tartalmaira mindenképpen szükség lesz. Minél gyakrabban jelenik meg egy márka a kiadványok oldalain (nemcsak a központi média, hanem az ipar és a regionális is), annál jobb. Ezenkívül a médiával való rendszeres munka elősegíti a kapcsolatok kiépítését a megfelelő újságírókkal, és idővel sokkal könnyebb elhelyezkedni az ipar vagy az általános információs média oldalain. Sok szerencsét!