More

    A Yis ügynökség elmondta a Yandex promóciójának tendenciáit

    Partner anyaga

    A Yandex keresőmotor minden évben egyre több újítást vezet be: a neurális hálózati algoritmusok javulnak, új szolgáltatások jelennek meg, a promóció megközelítései megváltoznak.

    Ezek a változások nemcsak a webmesterek, hanem a vállalkozók számára is fontosak. A Yandexben történő promóció, valamint a webhelynek a keresési eredmények tetejére helyezése növeli a márka tudatosságát, növeli a hírnevét, és nagyobb mennyiségű megrendelést ad.

    A marketing ügynökség szakértői elmondták, hogy milyen tendenciák vannak a keresőmotor fejlesztésében, valamint hogyan lehet népszerűsíteni webhelyeiket 2021-ben.

    Mi történt korábban

    Az első algoritmusok nem értették a weboldalak keresési lekérdezéseinek, dokumentumainak lényegét, hanem csak a kulcsszavak gyakoriságát (minél több, annál nagyobb a prioritás), az anyag mennyiségét, valamint a felhasználók keresési előzményeit vették figyelembe.

    Jelentős előrelépés történt 2016-ban, amikor a Yandex kifejlesztette a Palekh és Korolev algoritmusokat.

    Ezek az algoritmusok nem csak szavakkal, hanem a lekérdezés jelentésével és az oldal címével is végeztek keresést. A Palekh az első Yandex algoritmus, amely kulcsszavak nélkül is információt találhat, csak a kívánt objektum leírásával.

    Korolev, a Palekh-tól eltérően, nemcsak a címeket hasonlította össze, hanem figyelembe vette a teljes oldal tartalmát, a keresési statisztikákat, a felhasználói értékeléseket, az értékelők és a tolokerek véleményét is. Mindez lehetővé tette az algoritmus számára, hogy megértse a bonyolultabb lekérdezéseket.

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a hét: egy nagy frissítés a VKontakte video platform, valamint a dob a matrica tervező Odnoklassniki

    Aztán 2018-2019-ben megjelent Andromeda és Vega. Andromeda összefoglalta a királynő bejelentése óta bekövetkezett változásokat. A legjelentősebb változás a “gyors válaszok”javítása. De leginkább Vega hozta magával az újításokat.

    A Vega segítségével a Yandex megtanulta gyorsabban reagálni a lekérdezésekre, figyelembe véve az értékelők-a keresési algoritmusokat segítő szakemberek-jelzéseit.

    Ez azt jelenti, hogy az algoritmus elkezdte megjósolni a kérés szövegét, és kiadta a legnépszerűbb lehetőségeket, ezáltal időt takarítva meg. Szakértői keresés is megjelent – amikor a Felhasználó olyan témában keres információt, ahol a szakértelem különösen fontos (például az orvostudomány), a szakértők a legjobb megoldást választják.

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos a hét: egy nagy frissítés a VKontakte video platform, valamint a dob a matrica tervező Odnoklassniki

    A Vega egy másik frissítése a hiperlokalitás. Az eredmények kiadásakor nemcsak a felhasználó városát vették figyelembe, hanem a kerületet is. Ez az innováció különösen fontos a kisvállalkozások számára.

    Átmenet a transzformátorokra

    Palekh és Korolev, Andromeda és Vega áttörése ellenére ezek az algoritmusok még mindig nem működtek tökéletesen. Ezért 2020-ban a Yandex átváltott a yati vagy egy másik transzformátor neurális hálózati transzformátorára (fejlesztésekkel).

    Elődeivel ellentétben a YATI nem a felhasználó kattintását, hanem szakértői értékelést jósol. Most a szemantikai terhelés játszik fő szerepet a rangsorban, így a szakértői anyagok nagyobb súlyt kapnak.

    OLVASS TOVÁBB:  Digitális Trendek, eszközök és a vállalat népszerűsítésének módjai az Instagram-on

    De ez nem jelenti azt, hogy figyelmen kívül hagyhatja a “pontos előfordulás”, “cím”, “kulcsok hozzáadása”. A YATI nem törli a régi rangsorolási tényezőket, hanem kiegészíti azokat a szöveg mélyebb és jobb elemzésével.

    2021 júniusában megjelent egy frissített verzió-Y1 a YATI és YALM algoritmusok alapján. A fő újítások közé tartozik a videó belsejében végzett keresés,valamint a webhelyek értékelésének képessége.

    Hogyan lehet népszerűsíteni a webhelyeket 2021-ben

    Annak érdekében, hogy a webhely magas rangú legyen, a YATI-hoz kell igazítani:

    • használja a címsorokat és alszámokat a szövegekben – ez segít az ékezetek elhelyezésében;
    • senki sem törölte a klasszikus optimalizálást-a címben szereplő szavakat, a pontos eseményeket stb.;
    • ne felejtsd el az alacsony frekvenciájú lekérdezéseket-érdemes kiterjeszteni a szemantikai magot a megfontolásukkal. 

    Friss cikkek

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a "bank weboldalát", a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank...

    5 ok arra, hogy inspirálja a gyermeket a programozással

    A programozás olyan hobbivá válhat, amely a jövőben hasznos lesz, és a felnőtt élet készségeinek fejlesztése20213. szeptember 22. perc38A cikk szerzője Lisa TurlychkinaA cikk...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában