More

    A Yandex új YATI algoritmusa – mi ez és hogyan működik

    Azt mondják, hogy a Yandex YATI ajándék webmestereknek és SEO-knak, akik fehér színben népszerűsítik az erőforrásokat. Állítólag még a HF kérések esetén is lehetővé vált a TOP-ba kerülés. Próbáljuk meg kideríteni, hogy ez valóban így van-e, és ez az algoritmus mennyiben változtatta meg a rangsorolási szabályokat 2021-ben.

    A ProTraffic barátaink az új keresési algoritmusról beszélnek.

    Mi az új Yandex YATI algoritmus

    A YATI megjelenési dátuma valószínűleg 2020 szeptemberének vége, és nem az év 11 hónapja, mint általában gondolják. Novemberben éppen nem volt olyan vihar, hogy az új algoritmus bejelentése magában foglalja a pozíciók viharát – általában alapvető frissítésnek (Core Updates) kell lennie, amely a keresési lekérdezések nagy részét érinti. A Yandex utolsó szünete szeptember 25-én volt.

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    Frissítések és változás mértéke a Yandex kérdésben

    Az új transzformátor figyelembe veszi a szemantikai komponenst, teljesen más szintű rangsort biztosítva. Működése a transzformátor ideghálózatának vagy gépi tanulási modellek munkáján alapul. Magát az ötletet a Google Brain vette át 2017-ben, hasznos fejlesztésekkel vezették be az orosz keresésbe.

    Eddig nem a Yandex ideghálózata az egyetlen link, mivel ez hatással van a webhelyek rendezésére, más ugyanolyan fontos SEO tényezőkkel együtt: viselkedési, host, link. Így vegyes eredményeket kapunk.

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    Példa az első Yandex mintára a “Úgy játszik, mint Isten” lekérdezésre, ahol különféle tényezők szerint rangsorolt webhelyeket találtak. Egyes dokumentumokban a teljes kifejezés egyáltalán nem található meg, de szemantikai kapcsolat van.

    Nagyon fontos következtetést kapunk, amely az új algoritmust jellemzi. Első kiadásával a “jelentés” tényezők gyakran erősebbnek bizonyulnak, mint azok a SEO kritériumok, amelyek alapján a webhelyeket korábban értékelték.

    Itt egy másik példa, ahol csak a YATI dolgozott. Az összes benyújtott dokumentumot a következő jelentés határozza meg:

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    Kiadás a “film arról az emberről, aki burgonyát termesztett egy másik bolygón” hosszú kifejezéssel.

    De ez eddig az alacsony és közepes frekvenciájú kérések esetében történik. Bár vannak olyan webmesterek, akik azt állítják, hogy erőforrásaik megnövekedtek a SERP-ben és a HF-ben, miután módosították azt a YATI követelményeinek való megfelelés érdekében.

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    Megjegyzés a SEO fórumról

    Miért hajtották végre a YATI-t

    A cél az, hogy javítsák a robotok azon képességét, hogy releváns választ találjanak a felhasználó kérdésére. Az algoritmust úgy tervezték, hogy jobban felmérje a kérés és a dokumentum (weboldal) szemantikai közelségét, szinte egy emberhez hasonlóan.

    És mi történt előtte? 2016-ig a Yandex keresője az összes szövegnek csupán 5-10% -át vette figyelembe, a többi anyagot egyszerűen figyelmen kívül hagyták. Természetesen voltak bizonyos kísérletek: fejlett nyelvi modell, látens szemantikus indexelés (LSA) stb. De valójában az SE felszínesen olvasott, csak a címet, a kulcsszavak beírását, a fő lekérdezés néhány szinonimáját és a gyakori kifejezéseket értette .

    Ez a helyzet lendületet adott egy okosabb robot bevezetésének. A Yandex szakemberei szerint a YATI 96% -kal teljesítette feladatát – a rangsor jelentősen javult ahhoz képest, ami az elmúlt 10 évben volt.

    A Yandex nem azonnal fejlődött. Előtte két kísérlet történt az ideghálózati keresés megadására:

    • először ott volt Palekh (2016) – tudta, hogyan kell megérteni a kérést és a címet, ehhez ábécés trigrammákat és nagy szavakat használva, de mindez csak 150 legfelső oldalra vonatkozik (más szóval, csak a legjobb tízzel dolgozott) eredmények plusz 5 helyszín);

    • majd Korolev (2017) – folyamokat használt, és képes volt nemcsak a címet és a kulcsmondatot, hanem a tartalmat (bár csak néhány fontos részletet) figyelembe venni 200 ezer dokumentum esetében.

    És végül egy új architektúra vagy új szövegelemző technológia, amely jobban modernizálta a keresést, mint Palekh és Korolev együttvéve. A YATI segítségével lehetővé vált még több adatfolyam használata – horgonylista, lekérdezési index az URL-ekhez kattintások útján – és akár 10 mondatnyi cikkek megértése teljes terjedelemben, külön töredékekre nem bontva.

    OLVASS TOVÁBB:  A Google részleteket tesztel

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    A Yandex keresési algoritmusok fejlődése

    A transzformátorok bevezetése után a keresés nem csak a kérésekkel (fejlécekkel) működhet, hanem kiértékelheti a nagy dokumentumokat is, kiemelve azokban a jelentős, fontos töredékeket. És ismerje el a hibákat is, vegye figyelembe a szavak sorrendjét, egymásra gyakorolt hatását és még sok minden mást.

    A YATI számára a Yandex valóban bonyolította a feladatot. A transzformátor nem csak strukturálatlan szövegeket mutatott ki elemzés céljából, ahogyan azt klasszikusan végzik, hanem valódi kulcsokat és dokumentumokat kínált fel, amelyeket a felhasználók láttak. A robotnak meg kellett tippelnie, melyik anyag tetszik jobban / kevésbé a felhasználóknak és az értékelőknek. Így a gép megtanul rangsorolni, és sokkal jobban megérti, hogy a tartalom mennyire releváns a kérdés szempontjából.

    OLVASS TOVÁBB:  Hol kaphatnak képeket és fotókat az emberek számára a webhelyhez [Forrás kiválasztása]

    Mi a menőbb: YATI vagy BERT?

    A Yandex azt állítja, hogy a YATI a BERT módosított változata, és jobban megérti a felhasználói kéréseket. Ez valóban így van, vagy csak egy kísérlet arra, hogy kitűnjön a versenytárs közül? A hazai keresésben talán azért, mert a polgári algoritmusokat soha nem különböztette meg az orosz nyelvtan szeretete, és gyakran tévedtek.

    De globális értelemben a nyugati autó valószínűleg menőbb. Ez egy többrétegű neuron, amely képes többek között a kérések / válaszok szétválasztására, a kérdés lényegének és a szemantikai közelség keresésére, és még sok minden másra. Annak ellenére, hogy a kibocsátás minőségének (nDCG) értékelésének széles körben elfogadott mutatója a YATI-t támogatja.

    YATI követelmények – hogyan készítsünk weboldalt

    Néhány webmester számára az oldalak felkúsztak, amint kissé megváltoztatták a szabályokat, így az anyagok jobban megfelelnek a YATI-nak. Három szabály van társítva a fő kulcsigényléshez, amely elősegíti a dokumentumot.

    1. Pontos bejegyzés. Fontos az alacsony frekvenciájú kifejezéseknél, különösen a kereskedelmi oldalakon figyelhető meg (a Top 10-ben nincs nyilvánvaló befolyás az információs erőforrásokra, de van rajta kívül). Annak biztosítására, hogy az idegsejt erre a korábbinál nagyobb figyelmet fordítson, elegendő összehasonlítani a tényező jelentőségének mutatóit a YATI elindítása előtt és után. De közepes és nagy frekvenciájú billentyűkkel hasonló tendencia nem figyelhető meg, és pontatlan előfordulás esetén szavakat is hozzáadhat, sőt szinonimákat is. https://ibb.co/jzBRhMH

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    A keresési eredmények összehasonlítása a 2. YATI-val és anélkül is . A lekérdezés összes szava . Ugyanolyan jól működik, mint korábban. Ugyanakkor nem mindegy, hogy a kifejezés mely frekvenciára utal. A szabály egyformán hatékony LF, MF és HF esetén.

    3. Címbe lépés, H1, H2. Transzformátorral ez a követelmény jobban működik alacsony frekvenciák mellett. Ugyanilyen fontos a tárgyszavak hozzáadása.

    A cikkekre vonatkozó egyéb követelmények:

    • maximalizálja a szövegben szereplő szavak számát a kérdés kiemelésétől, és használjon még több olyan kifejezést, amely meghatározza a témát és megtalálható a versenytársak tetején, még akkor is, ha hiányoznak a keresési lekérdezésből;

      A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

      A Yandex szavai, amelyek kiemelik a “műanyag ablakok” kifejezést

    • alkalmazza a formázást, különösen nagy anyagokban más szóval, ossza fel a cikket alcímekre (12-14 mondatenként), használjon listákat, idézeteket stb.

    • elemzi azokat a lekérdezéseket, amelyeknél sok átmenet történt az URL-en – ha ezek nem relevánsak a tartalom szempontjából, akkor végezze el a megfelelő módosításokat a cikkben;

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    Azon kérelmek elemzése, amelyekre átálltak a webhelyre – PR-CY

    • a szemantika kibővítése az alacsony frekvenciák felé – több szinonimával, de általában a YATI esetében a kétértelmű, a szavak és a ritka kifejezések (hosszú farok) vannak prioritásban;

    • elemezze a versenytársakat – próbáljon anyagát részletesebbé tenni, mint ellenfelei, teljesebben közölje kérését;

    • tanulmányozza és ha szükséges, csoportosítsa (frissítse) a szemantikai magot, ha ezt az elmúlt 4-6 hónapban nem tették meg (különösen fontos a kereskedelmi oldalak, az online áruházak számára) – számos kérelem megváltoztathatja típusát, célzattá válhat, Vagy fordítva.

    Tehát vannak alapvetően új változások?

    Ne felejtsük el, hogy a YATI csak a TOP eredményeket rendezi 50% -kal. Ezek a tényezők továbbra is nagy szerepet játszanak a rangsorban:

    • X;

    • az erőforrás teljes oldalainak száma;

    • szerkezet;

    • a tartalom minősége és egyedisége;

    • link profil;

    • a látogatók száma (forgalom);

    • PF.

    Sok szakértő csak azt javasolja, hogy 2021-ben dolgozzon a viselkedési tényezők javítása érdekében. Természetesen őszinte megcsalás nélkül, tavaly óta, a YATI elindítása előtt az orosz keresőmotor számos webhelyet kaszált a PF természetellenes volta miatt.

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    A PF csalását bemutató grafikon

    Mi van a HF-vel?

    A fórumokon gyakran folyik a vita: könnyű-e most előrelépni a kiváló minőségű RF-tartalmakkal? Egyesek azt írják, hogy ez lehetetlen, mivel a Yandex külön engedéllyel helyet készített a TOP alatt hirdetések és források számára. Mások másképp gondolkodnak. Ellenőriztük a TOP-5-et különböző témájú nagyfrekvenciás lekérdezések után. És ez történt:

    • “Weboldal promóció” – 1-2 hely speciális elhelyezéshez és Zen, 3 és 5 hely az információs webes forrásokhoz;

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    A Yandex kiadása külön kérésre “weboldal-promóció”

    • „Hogyan lehet leszokni a dohányzásról” – az 1. és a 2. helyet is elfoglalták, ezúttal a Yandex Q-t aktiválták;

    A Yandex új YATI algoritmusa - mi ez és hogyan működik

    A “hogyan kell leszokni a dohányzásról” lekérdezésre vonatkozó Yandex eredmények

    • “Barkácsbútor”, “a leggyorsabb autó” – sok jó webhely.

    Mint látható, még nagyfrekvenciás kérés esetén is előre lehet lépni az első pozíciókba, csak helyesen kell elkészíteni a tartalmat.

    Következtetés

    Így az új algoritmus a gépi keresés minőségét új, magasabb szintre emelte. Jól látható a mesterséges intelligencia előrehaladása a természetesség felé – a transzformátor neurális hálózatai, szinte az emberekhez hasonlóan, képesek értékelni a szöveget. Mindezek mellett a SEO-knak nem szabad megfeledkezniük az optimalizálás klasszikusairól. Minden, ami korábban számított, még nem ment sehova. Csak annyit, hogy a YATI további fejlesztéseket hajtott végre, és valójában nem történt forradalom.

    Másrészt a SERP minden bizonnyal megváltozik – növekedni fognak a tartalom minőségével szemben támasztott követelmények. Ezért most hasznos változtatásokat kell végrehajtani a webhelyen, frissíteni és módosítani a régi cikkeket, új anyagokat hozzáadni. Mindehhez rendszeres elemzésre (monitorozásra) van szükség, és ebben olyan speciális szolgáltatások, mint a PR-CY segítik a webmestereket.

    GYIK

    1. Hány év óta használják a gépi tanulást az orosz keresésben ? A Yandex 2009 óta részlegesen alkalmazza ezt a technológiát, amikor bevezette a Snezhinsk algoritmust (a Matrix Next szabadalmaztatta). 2016 után Palekh, Korolev és Yati (jelenleg ez utóbbi) kerültek bemutatásra.

    2. Hány év óta használja a Google a neurális hálózatokat? 2013-ban word2vec, 2019 – BERT.

    3. Hogyan tanítják a YATI-t ? Több jellemző: tolokerek és értékelők értékelése, előzetes oktatás egy kattintással, külön gyűjtött adatok (pontos lekérdezés, szinonimák, minta töredékek / ideál, folyamok).

    4. A szövegek hagyományos SEO-optimalizálása a legújabb neurális hálózat bevezetésével lényegtelenné vált ? Nem , nem az. A rangsorolás alapelvei megmaradnak, de most nagyobb figyelmet fordítanak a kérelem és a dokumentum szemantikai közelségére.

    5. Mit jelent a “transzformátor” szó ? Ebben az esetben egy viszonylag intelligens neurális hálózatról van szó, amely hatalmas számítási potenciállal rendelkezik, és amely gyorsan képes megbirkózni a nyelvi struktúrák elemzésének különböző feladataival.

    6. Miben különbözik Yati alapvetően Palekhotól és a királynőtől? Több adatfolyam folyik, és az oldal tartalmának gépi megértése elérte a jelenlegi legmagasabb szintet. A robot most már megérti a rövid cikkeket (legfeljebb 10 mondatot), és csak a nagy anyagokat külön töredékekre bontja.

    7. Melyik oldal alkalmasabb a YATI számára? Valószínűleg a sokszínűségre koncentrált. Azt a véleményt, miszerint az új algoritmus lojálisabb lesz a nagy projektekhez, nem erősítik meg. A lényeg a téma minősége és teljes nyilvánossága.

    8. Érdemes-e bajlódni a Yandex követelményeivel, ha mindazonáltal a legjobb eredményeket elkészítjük saját projektjeihez (varázslók)? Természetesen nem az . Elég ellenőrizni a SERP-t különböző témájú nagyfrekvenciás lekérdezéseknél – a Yandex szolgáltatásokat ott csak 5% találja meg, a forgalom fennmaradó 95% -a tiszta.

    Mondja meg nekünk a megjegyzésekben, hogy mi változott a YATI bevezetése után? Jobb vagy rosszabb?

    Írta: Mark X, ProTraffic Team

    Friss cikkek

    Девушки из сферы digital о карьере и работе

    Партнерский материал Накануне 8 марта мы поговорили с участницами партнерской программы eLama и коллегами о личном: с чего начиналась их карьера, с какими сложностями они сталкивались,...

    Важное за неделю: Instagram запустил «Живые комнаты» на 4 спикера

    В эфире регулярный дайджест Лайкни с самыми Свежими и Умными материалами. В этом выпуске протестируем новую функцию Instagram – Live Rooms («Живые комнаты») и...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában