Az Optimization 2020 online konferencián Vladislav Sinchugov, az Ashmanov & Partners SMM & ORM osztályának vezetője beszámolót ismertetett a “Misztika a keresési eredményekben – varázslók és szelídítés módszerei” témában.
Az összes konferencia-áttekintés megtekinthető az Optimization 2020 címke alatt.
A keresőmotorok jellemzői
Kezdjük azzal, hogy a keresők milyen varázslókat használnak, és hol kezdődtek?
A keresőmotorok le akarták egyszerűsíteni a keresést, úgy alakítani, hogy a felhasználó gyors választ kapjon, azaz spórolja meg az idejét. Így a Google 2005-ben bemutatta az Onebox eredményeit.
Úgy tűnik, hogy minden megtörtént a felhasználó érdekében, az eredmény egyszerűsödik és felgyorsul, sokkal könnyebbé válik a keresés, de a Yandex jön, és azt szeretné, ha a felhasználó több időt töltene ebben a rendszerben.
Tehát hogyan kapcsolódnak a keresőmotorok a hírnev kezeléséhez?
Vegyünk egy rendszeres reputációs lekérdezést, és nézzük meg az eredményeket.
A négy első pozícióból kettő varázsló, Zen és Q.
Ehhez a kéréshez továbbra is megtalálhatja a Yandex.Regions és a Yandex.Maps térképeket a keresési eredmények között. Felhívjuk figyelmét, hogy a Yandex.Maps-ban negatív értékeléseket készítenek, ezért nagyon veszélyes, ha nem ott dolgozunk. És természetesen előkerül a Video Wizard.
Kiadásfigyelés
Ha nem használ speciális eszközöket, amelyeket tovább tárgyalunk, és ellenőrizni szeretné a márkakérdések eredményeit, engedélyezze legalább az inkognitómódot .
Példaként Vladislav Stas Bykov „Hogyan lehet pénzt keresni a Zen-en” című videóját idézte. Ebben a videóban Stas elmondta, hogy a Yandex.Zen befolyásolja a keresési eredményeket. Főcímet készített a Wordstat-on, belépett a böngészőjébe, és megmutatta, hogy a „hogyan lehet pénzt keresni a Zen-en” keresési eredmények között a cikk harmadik helyen áll. Az ilyen magas pozíció annak köszönhető, hogy Stas egyedül a nap folyamán sokszor meglátogatta ezt a cikket. Logikus, hogy a kérdés egyedi, azaz. minden megszemélyesített számára. Ezért, amikor Vladislav belépett a böngészőbe, és megadta ezt a kérést, természetesen Stas Bykov nem írt cikket erről a kérésről. Figyeljen erre.
Ha speciális eszközökről beszélünk, akkor ezek egyike a PromoPult. Bizonyára sokan aktívan használják.
A dedikált eszközök segítenek a keresés egyszerűsítésében. Ki dönti el, mi kerül a keresésbe és mi nem?
A Yandexnek például van Blenderje . Ő dönti el, melyik varázsló fog belemenni a kérdésbe.
Példa. Kérjen “kék” -t.
A Yandex rendelkezik virágvarázslóval, képek varázslójával, videók varázslójával, amelyek mindegyikének van becsült kérési mutatója, azaz. melyik a népszerűbb, az magasabb lesz.
A Yandex egyszerre három varázslót mutathat, vagy akár többet is, egyesek 5-6-7 pozícióban stb.
És fontos, hogy a Yandex ne lopjon pozíciókat. Például tíz pozícióból ötöt vesz magának. Nem. Új pozíciókat ad hozzá. De ennek ellenére az élet nehezebbé válik számunkra, mert a felhasználó eljuthat a Yandex szolgáltatásaihoz.
Yandex Varázslók
Valamilyen oknál fogva a Zen nem szerepel a varázslók listájában a Yandex webhelyének egy speciális részében, és a Q sem szerepel ott. De természetesen varázslóknak minősítjük őket.
Milyen mágusokkal rendelkezik a Yandex?
Lényegében a kérdések megválaszolásával kezdődött, azaz a felhasználó ír egy kérdést, és gyorsan választ kap. Egy ilyen varázsló így néz ki.
Vannak szokatlanabbak, például a meleg víz kikapcsolásának ütemezése. A varázslót azoknak, akik abbahagyják az ivást, pszichológiai segítség varázslójának hívják.
A varázslók nem veszik el álláspontunkat, de talán kevésbé vonzóvá teszik oldalunkat.
Yandex.Cu
Például Ön egy szervezet, és ezen a varázslón szeretné létrehozni a vállalati kártyáját. Csak kattintson a “Szervezet” gombra, és töltse ki profilját.
Készítsen gyönyörű borítót, írjon információkat a cégről, és természetesen ne feledkezzen meg a hivatalos képviselő profiljáról sem.
A képernyőképen az egyik eset látható, Igen – angol nyelvtanuló központ. Megterveztük az oldalt, és minden aktív részvétel nélkül, óriási költségvetések beáramlása nélkül az oldal már sok célzott lekérdezés Kew-besorolásában szerepel.
Ne feledkezzünk meg a hivatalos képviselő profiljáról, lehet, hogy valódi személyről van szó, lehet, hogy nem is valódi személyről, ez nem annyira fontos, de mégis célszerű feltüntetni az utó- és vezetéknevet. Több lesz a bizalom.
Ha nem akar Q-t csinálni, de szabadúszót vagy bármely más vállalkozót akar felvenni, akkor az ügynökség a következő feladatokkal szembesülhet.
- Tervezzen és töltsön ki egy profilt.
- Figyelje a releváns kérdéseket egy távirat bot segítségével. Az ikon segítségével megjelenítheti a témát, és minden alkalommal üzeneteket kap a Telegramban, amikor kérdéseket tesznek fel a témájával kapcsolatban.
- Ezeket a kérdéseket elküldik az ügyfélnek, vagy már az összetettségtől függően válaszokkal az ügynökség feladja.
- Az ügynökség figyelemmel kíséri a reakciókat, figyelemmel kíséri a hatékonyságot, mert a válasz végén közzétehet egy linket a Kew-on, a Yandex ezzel még mindig rendben van. Bizonyos témákban ezt korlátozni fogja, ugyanakkor a Kew-ból érkező forgalom a helyszínre irányítható.
Yandex Zen
Sokan hasonlítják a Yandex.Zent egy szemétdombhoz, mert ilyen nem szeretett teaser hálózatokból jött létre. Elmegy egy webhelyre, ott elolvas egy hasznos cikket, és alján egy tipikus előzetes hirdetést lát. Például: “Nadezhda Babkina meghalt …”, a folytatás megismeréséhez kattintson a linkre. Zen valóban emlékeztet erre egy kicsit a sárga címsorokkal, de most megpróbál fokozatosan eltávolodni tőlük.
Zen hivatalos statisztikák
A közönség összehasonlítható más nagyobb platformokkal – 18 millió felhasználó naponta és 50 millió havonta. Az érintett közönség sok időt tölt a zónában – több mint 40 percet.
A közönség nagy része 35 év felett van. Ezek elsősorban nagyvárosok, beleértve Moszkvát is.
És mi az érdeke a Zen olvasóknak, milyen blogokat érdemes ott kezdeni?
Az építkezés és a javítások az első helyen állnak.
Egy másik eset a speciális berendezések nagy gyártója. A zen közönség között van egy speciális, teljesen szűk közönség is, ezek targoncavezetők, nagyméretű berendezések vezetői stb. Úgy döntöttek, hogy cikkeket készítenek kifejezetten ennek a közönségnek, például mi a különbség a nyitott és zárt központú hidraulikus rendszerek között, hogyan kell karbantartani a légszűrő elemeket.
A Zen segít megtalálni a megfelelő közönséget. A cikkeket természetesen elolvassák, a lefedettség nem 20-30 ezer ember, mint a szokásos közepes cikkekben, de ez célzott lefedettség. Láthatja, hogy az ilyen targoncákat vezető emberek valóban kérdéseket tesznek fel, valóban válaszolnak ezekre a cikkekre és azt mondják, hogy hasznosak. Azok. a címsorokban rámutatunk a problémákra, a cikkben pedig segítünk azok megoldásában.
Zen funkciók
- Ez elsősorban az organikus forgalom.
- Egyedi szövegek. Ne másoljon szövegeket a VKontakte csoportjából vagy a webhelyről, a Yandex nem szereti ezt.
- A cím kiválasztása a Wordstat segítségével a kérés népszerűvé tételéhez.
- Vonzó cím, de nem feltétlenül clickbaitnek kell lennie. Fontos, hogy ne lépjük át ezt a határt.
- Rövid cikkek, legfeljebb 2500-3000 karakter.
- A cikkeket élő nyelven kell megírni.
- Adjon hozzá további címkéket, hogy a Zen meghatározhassa, kinek jelenítse meg ezt a cikket.
- Ha átfedik egymást, feltétlenül adjon meg linket az anyagaira.
- A cikkek kiegészítése elbeszélésekkel. Ez egy különleges formátum a Zen-en (például az Instagram-on található történetek), amely képsorokból áll, amelyek a végén csak a cikkedhez vezethetnek. Ez lehetővé teszi, hogy további forgalmat gyűjtsön.
- A forgalmat a YouTube-on is gyűjtheti, ha közzéteszi a videót, vagy akár a webhelyen, ha vállalati blogot vezet.
- Kereseti lehetőség, ha magánszerző vagy.
- Gyors indítás (reklámozás). A Zen kényelmes fiókkal rendelkezik, amellyel elindíthatja ezt a hirdetést.
- A rendszeresség az egyik legfontosabb dolog. Gyakran kell írni, és meg kell értenie, hogy talán az első pár hónapban cikkeket fog írni, és nem lesznek olvasmányok, vagy nem lesz közönsége. A Zen megfagy. Szereti a makacsokat. És a legfontosabb a gyakoriság, legalább napi egy cikk, valóban sokat kell írnod, jól kell tudnod írni.
- További pozíciók a keresésben. A Zen kiadja csatornádat mind a márka kérésed miatt, mind pedig a jó hírnév iránti kérelmek esetében a cikkedet.
Yandex térképek
Kinek szól a Yandex.Maps?
- A fizikai címmel rendelkező szervezetek számára.
- Azok számára, akik kereskedelmi megkereséssel megtalálhatók, például “24 órás gumiszerviz”.
- Azok számára, akik geo-lekérdezéseket keresnek.
- Gyors, olcsó árukhoz, impulzusos vásárlásokhoz.
- Hangsúly a B2C-n.
A képernyőkép megmutatja, hogy milyen kérések lehetnek. Az emberek már nem csak címeket keresnek, hanem egy konkrét kérdést tesznek fel, hogy „hol lehet nagykereskedelmi acélcsöveket vásárolni”, és azonnal megjelennek a cégkártyák. Használhat fizetett hirdetést is.
Hatalmas közönség használ térképeket, több mint 50 millió ember, főként Moszkvából és a régióból.
A Yandex.Maps szereti a játékot. Hősöket akarnak létrehozni belőlünk, hogy szintet kereshessünk.
Több mint 800 paraméter befolyásolja a Yandex.Maps értékelését.
Alapvető:
- a felülvizsgálat csillagainak száma;
- a vélemények tetszéseinek száma;
- a felülvizsgálatba vetett bizalom mértéke;
- szakértői szint;
- szakértői specializáció.
Ne felejtsen el reagálni a negatívra, és a pozitívra is reagálni kell. Még a vállalati kártya kitöltése is befolyásolja az értékelést. Kövesse nyomon az összes paramétert.
Az elhelyezés szabályai a következő linken találhatók: https://yandex.ru/sprav/support/manage/reviews.html.
A szakemberek által elkövethető hibák:
- A pontos címet nem adták meg.
- Helytelen / irreleváns üzemmód.
- Nincs weboldal.
- A regisztráció nem minden geoszolgáltatásban érhető el. Például regisztrált a Yandex.Maps oldalon, de nem regisztrált a Google Maps-en, vagy megfeledkezett a 2GIS-ről. Regisztráljon minden szolgáltatásra, mindenhol forgalom van.
- Nem vonzó fotók.
- Alacsony besorolás alacsony aktivitással.
- A felülvizsgálatokkal kapcsolatos munka hiánya.
- Ha nem a kártya tulajdonosa, a versenyzők birtokba vehetik azt. Ezért frissíteni kell a kártya tulajdonjogát.
Általános ajánlások
- Regisztráljon mindenhol, frissítse az összes fiók adatait.
- A negatív anyagok eltávolítása érdekében figyelemmel kell kísérni a beadással való interakciót, beleértve a kézi kezelést is.
- Gyorsan válaszoljon egy tisztviselőtől.
- Ne feledkezz meg a pozitívumról sem.
- Válaszoljon a régi véleményekre.
Google varázslók
A Google Cégem lényegében vállalati kártya, így néz ki:
Nagyon sok információ található itt, beleértve az áttekintéseket, az üzemidőt stb. Ügyeljen arra, hogy kitöltse és elérje az összes pontját.
A Google Cégemmel párhuzamosan létezik Google Maps szolgáltatás és Helyi csomag .
A Local Pack egy térkép (képernyőkép az alábbiakban).
A Google nem szereti annyira a szokásos varázslóit, mint a Yandexet. A Yandex vagy a 2GIS térképek számában gyakran megmutatja, de a sajátját nem.
Egy másik varázsló a Video . A videóból azonnal eljuthat a YouTube-ra, mert a YouTube szorosan kapcsolódik a Google-hez, ellentétben a Yandex-szel.
Varázslók vannak képekhez, vásárlásokhoz, receptekhez, utazáshoz és kiemelt részletekhez.
Van még egy varázsló az egészséges életmódért, van fordító is, valójában sokan vannak, de nem mindegyikkel lehet dolgozni.
Jellemzők:
- A Google varázslók kevésbé tolakodóak.
- Szeretik a versenyt.
- Sokkal kevesebb van belőlük, mint a Yandex. Egyrészt ez plusz – a kimenete tisztább. A mínusz pedig az, hogy nem teheti meg például a Q-t vagy a Zen-et, kevesebb az ellenőrzött pozíciója, kevésbé lehet befolyása a kimenetre.
Ha keresési eredményekkel dolgozik, ha jó hírnevet szerez, ne feledkezzen meg olyan szolgáltatásokról, mint a varázslók. Dolgozhat varázslókkal, ezek segítségével befolyásolhatja a kibocsátást. A lehető legaktívabban dolgozzon velük, regisztráljon ott, kommunikáljon a felhasználókkal, frissítse a tartalmat.
Érdekes az Optimization 2020-tól:
Optimalizálás 2020: rangsorolási tényezők 2020
Optimalizálás 2020: 7 SEO esemény 2020, amelyekről mindenkinek tudnia kell
Optimalizálás 2020: SEO vagy szakértői tartalom? Küzdelem a Yandex.Q
Optimalizálás 2020: az EAT és az YMYL összetettsége a Google.ru webhelyen és azok megoldása
Optimalizálás 2020: Az AMP bevezetése az online áruházhoz anélkül, hogy elveszítené a Google felé történő konverziót
Optimalizálás 2020: a helyi vállalkozások népszerűsítése a Google-on
Optimalizálás 2020: A Google az alapvető webes vitálokon és az egészséges webhelymérőkön
Optimalizálás 2020: A Yandex a weboldal minőségével kapcsolatos tanfolyamról
Optimalizálás 2020: kerekasztal a keresőmotorokkal a PF csalásról és a keresési eredmények összesítőiről
Optimalizálás 2020: SERM-ek – Hogyan lehet sikeresen kezelni a márka hírnevét a keresési eredmények között