More

    A történet arról, hogy milyen nehéz volt weboldalt készíteni a Prostobank számára

    Miután meghallotta a “bank weboldalát”, a legtöbb fehér hátteret fog elképzelni, amelynek különböző oldalain nyereséges hitelek kamatikonokkal másznak az arcodba. De nem minden bank nagy, nem mindegyik rendelkezik hitelkamattal, sőt maguk a hitelek is. Néha a bank csak azt akarja, hogy a “Lesorub” egyéni vállalkozó számlát nyisson benne. Ezután a kijelölt loggernek úgy kell néznie a webhelyet, mint egy tükörben. És hogy lássam, hogy a Bank annyira fel van pumpálva és szakállas, mint maga a faölő. Ez egy nagyon bölcs ötlet, írja le. Most elmondom, hogyan jöttünk hozzá. 

    A ProstoBank a Gazprombank csoport részét képező Kredituralbank infrastruktúráján működik. Ennek a pénzügyi matryoshka-nak az eredménye egy kis, ügyfélbarát bank, amelynek fő szakterülete a kisvállalkozások számláinak és kereskedelmének megszerzése. A névnek megfelelően a bank az egyszerűségre összpontosít. Minimális kattintások az alkalmazáshoz, Egyszerű ajánlat, nincs szükség dokumentumok gyűjtésére. Kiváló piaci rendszer, amelyet a weboldalon keresztül kell továbbítani az ügyfélnek. 

    Amikor a Mediasphere ügynökséget meghívták a projektbe, a Prostobanknak már volt egy alapvető weboldala, de pusztán a teszthez készült. Önsegítő volt, nem terjeszkedésre tervezték. Lehetetlen volt új oldalakat létrehozni az elrendezés tervezőjének részvétele nélkül. Megkaptuk a feladatot, hogy megőrizzük az aktuális funkciókat, a jövőben oldalsablonokat hozzunk létre a bővítéshez. 

    Abban az időben már volt tapasztalatunk a bankszektorban – készítettük az NS Bank weboldalát.  

     

    Ez a projekt sokat tanított nekünk. Különösen a bankok ügyvédei kemények, csak a biztonsági őrök súlyosabbak, mint ők, így sok döntés arra van ítélve, hogy szuboptimális, de biztonságos. A webhelyet a Yandexnek, mint a bank hivatalos weboldalának ellenőriznie kell a szállítási folyamat során. Az új weboldalnak meg kell felelnie a Központi Bank jóváhagyásának is, amely számos követelményt tartalmaz a banki forrásokra vonatkozóan, például a látássérültek számára kötelező verziót. 

    Ezen tapasztalatok alapján arra számítottunk, hogy a Prostobank weboldal fejlesztése egyszerű lesz, minimális problémákkal. Így alakult? Részben. 

    Vizualizáció 

    Szokás szerint egy prototípussal kezdtük. Meg kellett határozni az elemek halmazát, a pozíciót és a funkcionalitást. Ez a szakasz túlzás nélkül telt el – a funkcionalitás vagy a régi webhelyen volt jelen, vagy a szerződésben jól leírták. 

    Пример сайта1

    Ami ott van, hogy dolgozzon ki – egy nagy csúszka mindig a témában 

    A tervezési szakaszban érdekesebbé vált – az első benyújtott változat klasszikus volt. A VTB-t, a Tinkoff-ot és az Alfát standard referenciaként nevezték el számunkra. Egyszóval-a Runet arany helyszínei a “bankok”kategóriában. 

    Mi a jó bennük?  

    • Világos hátterek képek vagy minták nélkül. 
    • Nagy, sima, sans-serif betűtípusok. 
    • Urgant.  

    Сайт банка2

    Az első két pontot átadták a költségvetésnek. Miért fontosak?  

    Először is, ez a modern nyugati stílus trendje-kevesebb elem van a képernyőn, kevesebb esély van arra, hogy a webhely látogatója összezavarodik benne. Minél szögletesebbek a szövegek, annál könnyebben olvashatók, annál kevésbé fáradtak a szemek és az agy. 

    A négyzet alakú fészek kialakítása lehetővé teszi a webhely ügyfeleinek, hogy kevésbé aggódjanak a tartalommal, sok 400×400 képet bélyegezhetnek, a megfelelő helyekre helyezhetik őket, nem pedig átlátszó háttérrel png-t hozhatnak létre.  

    Ezen ötletek alapján készítettük el a tervezés első változatát:   

    Пример сайта3

    Nagyon tiszta,nagyon világos, a gombok színes színűek. De nincs benne mazsola, nem emlékeznek rá. 

    Ellentétben a már jól ismert Alfa Tinkov, honlapunkon kell emlékezni külsőleg. Egy kisvállalkozás tulajdonosának képesnek kell lennie arra, hogy csak egyszer látogasson el, hogy később azonosítsa a színsémával és a képekkel. Magyarázza el egy barátjának egy tömör megfogalmazásban a “nos, annyira világos zöld, dinoszauruszokkal” stílusban. Ezért egy másik “fehér csend betűkkel” nem a mi lehetőségünk. 

    A moszkvai város 56. emeletén kialakított terv megvitatására 8 ember gyűlt össze a tárgyalóteremben: kettő a Média szférájából (a projektmenedzser és a weboldal fejlesztési osztályának vezetője), hat pedig a bankból-a projekt koordinátora, általános igazgató, igazgatóhelyettes, marketing menedzser… Röviden: minden olyan személy, akit érdekel egy normál weboldal. 

    By the way, a csoport megmutatta hatékonyságát, a következő kérdésekkel kapcsolatban a helyszínen, összegyűjtöttük plusz vagy mínusz ugyanazt a kompozíciót.  

    Nem indult szuperbarátnak. Tudod, ez a kínos pillanat, amikor azt mondják neked: “Nos, igen, elvégezted a munkát, ahogy kértük, az általunk megadott referenciák szerint, és megnéztük, és rájöttünk, hogy ez nem így van, szóval újra meg kell csinálni.”Azonban gyorsan világossá vált, hogy az ügyfél, hogy nem vagyunk készen arra, hogy csak megfordul, és megy keresi a szél a területen anélkül, hogy további bevezető megjegyzések. Tehát közösen kell kifejeznünk hipotéziseket, további referenciákat keresnünk, és megrohamoznunk az agyat. Ezt tettük. 

    OLVASS TOVÁBB:  Piacok az ingatlan, az orvostudomány, a pénzügyek, az autóipar és az e-kereskedelem területén

    Az ötletbörze során világossá vált, hogy inkább a következőkre kell összpontosítani https://tochka.com / és https://genplace.ru/, mert van egy stílusuk. És azt akarom, hogy a stílusnak legyen hozzá jelentése. 

    A közös megbeszélések lehetővé tették a következő fogalmi ötletek azonosítását: 

    • A webhelynek meg kell mutatnia az ügyfelet. Ha a CA kis fodrászok, szolgáltatások, cipőjavítás stb., akkor a képeknek meg kell mutatniuk az ilyen munkát végző embereket. 
    • A kisvállalkozások startupok, a startupok pedig a nyüzsgés különleges, megfoghatatlan atmoszférája, az érzelmi felemelkedés és a szőrös sarkvidéki róka állandó érzése a közeljövőben. Az ilyen légkör egyik fontos archetípusa egy parafa kanban tábla, amely megjegyzi magát a “iroda keresése” és a “google mik ezek az SRO engedélyek, amelyekkel foglalkozunk”stílusban.  
    • Talán a színre kell összpontosítania-világos zöld vagy kék. Végül a fényes is emlékezik.  
    OLVASS TOVÁBB:  Kommunikációs csatornák a hűség növelése és az ügyfelekkel való kommunikáció érdekében

    A tervezést mindhárom ötlet szerint hajtották végre.  

    Пример сайта4

    A hangsúly a szín. Sok kék és bannerek fotókkal 

    Пример сайта5

    Koncentrálj az emberekre. A jobb oldali srác megértette, hogyan kell megnyitni egy fiókot

    ПростоБанк6

    A hangsúly a kanban tábla témáján van. Megjegyzések, matricák és gombok (fém) 

    Сайт ПростоБанка7 

    A stílus Whatman és jegyzetek. Nem lehet látni, de ezek mind értelmes, nincs lorem ipsum sehol 

    Az ügyfél mindhárom lehetőséget bemutatta, és megnyerte a kung fu cork táblát. Kiderült, hogy a leginkább ideológiai, emlékezetes, kényelmes.  

    A banner működő része a “Watman” – on található, promóciók és hírek lesznek. Maga a táblán pedig az akció nyerteseinek fotói is felkerülnek, közben pedig fotókészletű autószerelők és vízvezeték-szerelők is vannak. Aztán ott lesz a bank kedvenc ügyfelei.   

    A tábla stílusa minden oldalon feltűnés nélkül jelen van – valahol a képek a watmanon vannak, valahol a gomb közvetlenül a webhely felületére van ragasztva.  

    Egyszóval a feladat befejeződött. Most a webhely látogatója magabiztosan mondhatja: “mindenhol parafa táblák voltak”. De megjegyezzük, hogy most nem olyan könnyű dolgozni a webhely tartalmával, mint az első beadványban. Azonban annyira tetszett a design, hogy nem tulajdonítottak jelentőséget neki. 

    A megállapodások rögzítése 

    A következő lépés mindig egy olyan technikai feladat elkészítése, amely leírja az egyes elemek munkáját, majd összekapcsolja azt az admin panellel, amely összesen 60 oldal, kicsi, kompakt betűtípussal.  

    Пример тз8

    Kényelmes tk-t írni, ha a design már készen áll, sokkal világosabb a képernyőképekkel 

    Egyes vállalatok kihagyják ezt a szakaszt, érvelve a kulcsban: “a tervező elmondta, hogy az egyes elemek hogyan működnek a bemutatón, minden világos az ügyfél számára.”Először is, az ügyfél nem ért mindent, hallgatott néhányat, valamint megértette néhányat a maga módján. 

    Pontosan a tervező a prezentáció azt mondta: “Itt lesz egy csúszka”, nem pedig “A munkaterület bal oldalon, a két vonal a tartalom változtatni kell majd keresztül az admin felületen, a többi egy képet kell készíteni, hogy megváltoztasd magad, a dia megváltozott minden 3 másodperc, vagy kattintson a nyilakkal módosíthatja az idő, a diák között, illetve a módszer váltás a modul beállításai lehetőséget….”és így tovább. Sok árnyalat van egyetlen (nagyon banális) csúszkában. 

    Felejtsd el az árnyalatok leírását, majd a csúszkát teljesen saját belátása szerint készítsd el? Nos, a webhely elemeinek 90% – ára jut, és nem lesz panasz. De egy vagy két kérdés kezdődik a stílus “hogy van az, hogy nem tudjuk megváltoztatni a sebességet változó diák, azt akarjuk, hogy. A kutyaeledelnek kétszer olyan hosszú ideig kell maradnia a képernyőn, mint a macskaeledel, ez nyilvánvaló!”. Ezen a ponton meg kell vásárolnia egy másik modult, konfigurálnia kell újra, külön kell koordinálnia. Már az ilyen pillanatok megszabadulása érdekében jobb TK-t írni.  

    ТЗ9

    És még részletesebben is leírhatod. 

    Lényegében az ügynökség érintéssel fejleszti a webhelyet. A rövidítés gyakran homályos, nem tartalmaz pontos megfogalmazást, így az Ügynökség és az ügyfél kicsit másképp értelmezheti a feladatot.  

    Tehát ezúttal kiderült! A feladatot körülbelül “a régi webhely funkcionalitását meg kell őrizni az új webhelyen”fogalmazták meg. Tapasztalataink szerint az ügyfél rendszeresen elfelejti leírni a rejtett funkciókat, amelyeket nehéz kitalálni, még az adminisztrációs panelhez való hozzáféréssel is.  

    Esetünkben az ügyfél világossá tette, hogy a Személyes fiók funkcionalitása nem a mi aggodalmunk, már létezik, külön fejlesztették ki, csak egy linket tartalmazó gombot kell elhelyeznünk. A TOR jóváhagyásának folyamata során kiderült, hogy a személyes fiók eléréséhez a webhelynek be kell gyűjtenie az alkalmazás e-mailjeit, bizalmas Ügyféladatokat kell gyűjtenie, amelyeket el kell küldeni az automatizált bankrendszernek. 

    OLVASS TOVÁBB:  Mit jelentenek a webes életjelek mutatói és hogyan javíthatók?

    Ez nem egy szabványos Bitrix funkcionalitás, és bár az ügyfélnek már volt kész kódja (az előző webhelyről), az egyébként sem illeszkedik az eredeti formájába, ezért hozzá kell adni és be kell ágyazni a projektünkbe.  

    Szerencsére a TOR létrehozásának köszönhetően korai szakaszban ellentmondást tapasztaltunk a várakozásokban, mielőtt megvalósítottuk a Bitrix űrlapok szabványos funkcionalitását levelek küldésével. Néhány tárgyalás után arra a következtetésre jutottunk, hogy a kódot további kifizetések nélkül hajtjuk végre, de a bank programozói segítségével. A TOR elfogadott, folytathatja a fejlesztést. 

    Fejlesztés  

    A fejlesztés során minden rendben ment, pontosan az említett adatátviteli funkciók megvalósításáig. Megkaptuk a kódot, módosítottuk és megcsináltuk. Most ellenőriznie kell, hogy működik-e, és az adatok továbbításra kerülnek. A teszthely működését valódi rendszerrel kell ellenőriznie.  

    Itt a szöveg első részéből származó hatalmas biztonsági őrök teljes növekedésben állnak. Az anyabankban dolgoznak, nem törődnek a fejlesztés kényelmével és időzítésével, aggódnak a biztonság miatt.  

    Безопасность10 

    Biztonsági tisztviselők úgy vélik, hogy pénzt takarítottak meg a kamerák itt 

    A teszt leggyorsabb módja, hogy teljes hozzáférést biztosítsunk a tárhelyhez és a rendszerhez. Mi magunk töltenénk fel honlapunkat, és ellenőriznénk az adatok küldését és fogadását. De nem, ha ezt tesszük, tudatában leszünk az összes szabadkőműves titknak, ami azt jelenti, hogy korlátozott hozzáférést kapunk, külön kell elkészíteni, különösen az IP-hez. Az adatokat közvetlenül a “videó kommunikáció a bank fejlesztőivel” módban továbbítjuk, annak ellenére, hogy munkaidejük földrajzilag nem egyezik meg a miénkkel. 

    OLVASS TOVÁBB:  Ólommágnes az értékesítési tölcsérben: mi az, hogyan kell használni

    De, bár némi késéssel, túléltük. A rendszer működött.  

    A projekt végső ellenőrzése és átadása 

    A végső elfogadás pontosan az a szakasz, amikor a fő főnök rossz projektekhez jön, mindent újra kell alakítani, mert a csúszkán lévő ember nem elég boldog. 

    Прием сайта11

    Jó projektekben, ahol a fejlesztők tk-t írnak (ez az utolsó alkalom, hogy tk-t írok, őszintén szólva, ez tisztességes) – ez a kis hibák és bosszantó hibák elkapásának szakasza.  

    Поиск багов12 

    QR-kód képpontonként a keret közelében. És nem is kellene! 

    Ha egy ügyfél, és gondolkodik megrendelő egy új helyszínen, csak tudd, hogy nem lesz minden bizonnyal kisebb hibák, bosszantó hibák, valamint a jelenlétük nem függ az ár semmilyen módon. Tízszer túlfizethet egy webhelyért, a tartalomszakértők pedig a programozókkal együtt továbbra is olyan erőforrást kapnak, amely megköveteli a szerkesztéseket. 

    Ez a helyzet nem változik, amíg az emberiség nem találja meg a telepátiát. Ezután az ügynökség alkalmazottai, akik nem biztosak a cselekedeteikben, képesek lesznek közvetlenül az agyadhoz hívni.  

    Íme néhány oka az ilyen hibáknak

    Az emberi tényező:  

    • Számomra úgy tűnt, hogy a szöveg ezen él mentén történő igazítása logikus. 
    • A tartalommal rendelkező mappa nem határozza meg, hogy melyik kép hol van, úgy döntöttem, hogy ide megyek.
    • Úgy tűnt számomra, hogy normális (ez mindig programozó, mindig normális). 
    • A szemem homályos volt, hiányzott egy vessző, mindenkivel megtörténik. 

    A nem emberi tényező:  

    • A szkript nem működik a böngésző verzióján, ez minden askew. Ki is használja a felfedezőt eddig?
    • Vannak olyan beállítások a tárhelyen, amelyek nem ugyanazok, mint a teszten. Meg fogjuk keresni… 
    • Nem tudtuk tesztelni az oldalt a telefonok és táblagépek összes verzióján. Valamilyen oknál fogva a hatodik iPhone-on minden rosszul ment. 

    Itt van egy másik banális oka a hibáknak – a látássérültek verziója, nem a semmiből származik, hanem egyszerűen egy kész Bitrix modulhoz csatlakozik. Azt kell mondanom, hogy nem mindig működik tökéletesen azonnal, minden egyes projektben mikro-változtatásokat kell végrehajtania, és nem mindig elegendő, ha egy személy megtalálja az összes hibát. 

    Általános szabály, hogy az ilyen hibák kisebb gondatlanság, félreértés gyógyítható nagyon gyorsan.  

    Kidolgoztunk egy rendszert az elfogadás hatékony átadására. Adunk az ügyfélnek egy Google-dokumentumot, amelyben egy sor egy hibának felel meg. Kommunikálunk és megjegyzéseket is hagyunk a dokumentumban.  

    Гугл-документ13

    Miért nem lövik le egymást Word-fájlokkal és hangfelvételekkel?  

    Először is, néha a felek két vagy három megjegyzést cserélnek mindkét oldalon egy megjegyzésről. A Word formátumban nem meglepő, hogy elveszíti az információkat, az ötletek szálát, és elfelejti, hol kezdődött az egész. 

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában