Társult anyag Streamwood Multi-Platform Online Marketing tárgyalási akció. A bennfentes adatok szerint egy nagy informatikai cég érdeklődött a szolgáltatás iránt, és átadási javaslattal állt elő. Az ügyletről egyelőre nincs hivatalos információ. Lássuk, miért válnak relevánssá az ilyen egyesítési opciók?
A vállalatok kiválasztása
Nagyon sok ajánlat van az online tanácsadók piacán. Közöttük 10-15 vezető van, és független kutatások szerint a Streamwood folyamatosan az iparág TOP-7 vállalatai közé tartozik.
Az ilyen szolgáltatások funkcionalitása megközelítőleg azonos. Például a Streamwood által kínált fő widgetek egy ügyfélgenerátor (előugró szalagcím a névjegyek gyűjtésére), visszahívás (visszahívás), online tanácsadó (csevegés a menedzserrel) és egy több gombos gomb (mini-menü).
Miért van szükség az egyesítésre?
Nem lehet egyértelműen megmondani, hogy mi vonzotta pontosan a potenciális vásárlót, de sok oka lehet egy ilyen ajánlatnak.
A vevő már rendelkezik bizonyos piaci részesedéssel a szegmensében. A Streamwood megszerzése után a vállalat bővítheti jelenlétét a piacon, ha az online tanácsadók területén már folyamatban van a munka, vagy megnöveli a szolgáltatási portfóliót.
További bónusz az ügyfélkör bővülése: a vállalat képes lesz értékesíteni szolgáltatásait a Streamwood meglévő ügyfeleinek.
Az online tanácsadói piacnak már volt felvásárlási precedense. 2017-ben a LiveTex online tanácsadó fejlesztője versengő céget, a RedHelpert vásárolta. A Kommersant újság szerint a tranzakciót szakértők körülbelül 100-200 millió rubelre becsülték. A fizetés készpénzzel és az egyesített társaság részvényeivel történt. Dmitrij Cisztov, a WhatsHelp hírvivőiben való marketing platform vezérigazgatója szerint a RedHelper bevétele 2016-ban körülbelül 50-60 millió rubel lehet. Ugyanakkor a RedHelper csak az online tanácsadó funkcióival rendelkezik, míg a Streamwood 9 szolgáltatást kínál: ez teszi az internetes marketing multiplatformos megoldásává.
Az a tény, hogy ilyen ajánlat már érkezett, azt jelenti, hogy a Streamwood megszerzésére irányuló vágyat kifejező vállalat elemzői megbecsülték a potenciális nyereséget, és arra a következtetésre jutottak, hogy ez fedezi a vásárlási költségeket. A szakértő szerint a tranzakció összege elérheti az 1,2 millió dollárt. Az ilyen ügyletek szokásos szorzója az éves forgalom háromszorosa.
Stratégiai szempontokat is figyelembe vesznek: a részesedés, az ügyfélkör, a bevált döntéshozókkal bizonyított bázis növelése, a fejlesztési kilátások. Az ilyen egyesülések mind a CRM rendszerek, mind pedig a nagyszámú tevékenységi körrel rendelkező informatikai részesedések nagyobb szereplői és fejlesztői számára érdekesek lehetnek.