More

    A negatív kulcsszavak univerzális listája a Yandex.Direct webhelyhez

    A negatív kulcsszavak univerzális listája a Yandex.Direct webhelyhez

    Ilkhom
    Chakkanbaev, SeoPulses internetes marketingszakértő Ebben a cikkben Ilkhom Chakkanbaev internetes marketingszakember megosztja a negatív kifejezések tipikus listájának verzióját, és a szemantika kiválasztásakor e megközelítés előnyeiről és hátrányairól fog beszélni.

    A szemantika kiválasztása a kontextuális reklám felállításának fontos állomása. Sok időbe és erőfeszítésbe kerül a megfelelő kulcsszó-kifejezések megtalálása és a lényegtelenek kiszűrése. A szokásos kizáró kulcsszólisták segítenek a PPC hirdetőknek felgyorsítani ezt a folyamatot. Ebben a cikkben az előre elkészített listák előnyeivel és hátrányaival foglalkozunk, megosztunk egyet, és megmutatjuk, hogyan adhat hozzá kizáró kulcsszavakat a kampányokhoz. De először egy kis elmélet.

    Mi a kizáró és a kizáró kulcsszó

    A kontextus szerinti hirdetések azokra a lekérdezésekre jelennek meg, amelyek tartalmazzák a kulcsmondatait. A kizáró kulcsszavak segíthetnek kizárni a megjelenítéseket az Ön számára nem megfelelő lekérdezések esetén.

    A negatív kifejezések egy olyan kifejezés, amelyhez nem kíván hirdetéseket megjeleníteni. Ezeket kampány- és hirdetéscsoport-szinten adják hozzá, és figyelembe veszik a szóalakokat és a leállító szavakat (szolgáltatási részek, elöljárók, közbevetések stb.). Ha csak néhány szót kizárnak a kizáró kulcsszóból, a hirdetés akkor is megjelenik.

    A negatív kulcsszavak univerzális listája a Yandex.Direct webhelyhez

    Ha nem ad hozzá kizáró kulcsszavakat, akkor kampányaiban:

    • A CTR csökkenni fog, mert sok irreleváns megjelenés lesz azoknak a felhasználóknak, akiket nem érdekel a hirdetése.
    • A költségvetés kárba veszik. Ha a felhasználó rákattint a hirdetésre, akkor valószínűleg elhagyja a webhelyet, mivel nem találja meg azt, amit keresett.

    A negatív kulcsszavakat többféleképpen választhatja ki: saját tapasztalatai alapján jelentést készít a Metrica keresési lekérdezéseiről, a Wordstat használatával stb.

    OLVASS TOVÁBB:  Jelentés létrehozása a Google Data Studio szolgáltatásban az eLama segítségével: második rész

    De vannak kész listák is – olyan szavak, amelyeket a szakértők legtöbbször kizárnak. A tipikus listák összeállítására nincsenek szabályok: általában a fizetett forgalmi szakemberek elkészítik azokat maguknak, majd megosztják másokkal. Vessünk egy pillantást az ilyen listák előnyeire és hátrányaira, és beszéljünk olyan helyzetekről is, ahol jól jöhetnek.

    A szokásos kizáró kulcsszavak listájáról

    Kész listák használhatók:

    • Kulcsmondatok kiválasztásakor irreleváns kulcsszavak kiszűrésére. Ez időt takarít meg a reklámkampányok előkészítésekor.
    • További negatív kulcsszavakként a hirdetési kampányok létrehozásakor.

    Megosztjuk Önnel a negatív kulcsszavak kész listáját. Használatához másolja a listát, és válassza ki a kívánt szűrőt.

    Miért nem mindig működnek a szokásos kizáró kulcsszólisták?

    Érvek ellene

    • Azt, hogy a negatív kulcsszó megfelelő-e az Ön esetében, meg kell határoznia a felhalmozott statisztikák vagy munkatapasztalatok alapján. Ezért kész listákkal kizárhatja a releváns lekérdezéseket, vagy kihagyhatja azokat a szavakat, amelyeket feltétlenül el kell távolítani.
    • Nagyon kevés olyan egyetemes szó van, amelynek mindig mínusznak kell lennie. Ezért különböző listáknak kell lenniük a különböző témákhoz.
    • Az operátorokat nem mindig használják helyesen az elkészített listákban. Ezért használat előtt fontos ellenőrizni a listákat.
    OLVASS TOVÁBB:  Tévhit: Hogyan működik valójában a PPC-hirdetés

    Érvek a mellett

    • Még akkor is, ha a lista releváns kulcsszavakat tartalmaz, amelyeknél elveszíti a megjelenítéseket, a kizárt irreleváns lekérdezések százalékos aránya lényegesen magasabb lesz.
    • A kész listák jelentősen leegyszerűsítik a szakemberek munkáját, és csökkentik a keresési lekérdezések elemzésének idejét.

    Negatív kulcsszavak hozzáadása a kampányhoz

    Kétféle módon adhat hozzá kizáró kulcsszavakat egy kampányhoz:

    • a Direct-en keresztül,
    • közvetlen parancsnok útján.
    OLVASS TOVÁBB:  Online áruházi reklám - áttekintés az eszközökről és platformokról

    A Direct felületen

    Válasszon ki egy kampányt a hirdetési fiókban, és kattintson a “Szerkesztés” gombra a beállításaiban.

    A negatív kulcsszavak univerzális listája a Yandex.Direct webhelyhez

    Ezután nyissa meg a Negatív kifejezések fület, adja hozzá a másolt szavakat és mentse el a módosításokat.

    A negatív kulcsszavak univerzális listája a Yandex.Direct webhelyhez

    Egyébként a gyakran használt kizáró kulcsszavak csoportosíthatók, elmenthetők a Yandex.Direct könyvtárba, és hozzáadhatók a következő hirdetési kampányokhoz.

    A közvetlen parancsnoknál

    A Direct Commander egy olyan alkalmazás, amely webes felület használata nélkül kezeli a hirdetéseket.

    Kizáró kulcsszavak hozzáadásához válasszon ki egy kampányt. Ezután a képernyő jobb oldalán írja be a kívánt listát a megfelelő fülre, és küldje el a módosításokat a szerverre.

    A negatív kulcsszavak univerzális listája a Yandex.Direct webhelyhez

    Amire fontos emlékezni

    1. A negatív kulcsszavak szokásos listája segítséget jelent a szakember számára, és nem mindenre csodaszer. Gondosan ellenőrizze azokat a szavakat, amelyekkel kizárni kívánja a megjelenítéseket.

    2. Rendszeresen frissítse listáit: egy kampány elindítása után új, nem releváns szavakat tartalmazó felhasználói lekérdezések jelenhetnek meg.

    3. A negatív kulcsszavak listájának alapos tanulmányozása megmenti a hirdetőt az átmenetek nélküli költségkeret-kattintásoktól és megjelenítésektől.

    4. Használja az operátorokat – ezek segítenek a szóalakok kizárásában, egy bizonyos sorrend rögzítésében stb. Például, ha nem szeretné megjeleníteni a “babaruházat” lekérdezés hirdetését, de nem tervezi kizárni a “nagykereskedelmi gyermekruházat” vagy “gyermekruházat” lekérdezéseket vásárolni ”, akkor negatív kifejezést írhat idézőjelbe. Ez csak egy olyan kizáró kulcsszót fog kijavítani, amelynél a hirdetések nem jelennek meg.

    Friss cikkek

    A Yandex folytatja harcát az Afisha védjegyért

    A Yandex öt új szellemi tulajdonjogi pert indított a Rambler Group ellen. Amint arról az Interfax beszámolt, január 15-én a Yandex öt új...

    Hogyan működik az Instagram ajánlási rendszer

    Az Instagram algoritmus fejlesztője, Amog Mahapatra cikket publikált, amelyben a különféle ajánlások értékéről és a közösségi hálózat ajánlási rendszerének működéséről beszélt. Az ilyen rendszerek...

    A YouTube továbbra is kísérletezik áruk értékesítésével

    A fejlesztők bejelentették egy új funkció tesztelésének megkezdését az áruk videó útján történő vásárlásához. Egy kísérleti projekt részeként a YouTube több tartalomkészítőjét is...

    A Mail.ru Group-ot és a Yandexet monopóliumellenes törvények megsértésével vádolják

    Az Internetes Szerzői Jogvédelem Egyesülete (AZAPI) ellenzi őket. Az AZAPI panaszt tett az Eurázsiai Gazdasági Bizottságnál (EGK) a Yandex és a Mail.ru Group...

    A Google megerősítette az altémák elindítását a rangsorban

    Ez segít diverzifikálni a SERP tartalmát. A Google még 2020 októberében jelentette be az altémákat a Search On rendezvényen. Danny Sullivan elmondta, hogy...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában