More

    A legjobb keresési eredmény a Google szerint? Meglepetés, maga a Google! [Tanulmány]

    A Google az eredmények első oldalának csaknem a felét adja termékeinek. Mindig így volt, és mit mondanak a PS képviselői?

    A Google első napjaiban a felhasználók megadtak egy lekérdezést, és 10 oldalas oldalt kaptak különböző webhelyekre.

    “Szeretnénk a lehető leggyorsabban eljutni a Google-től a megfelelő helyre” – mondta Larry Page, a Google társalapítója 2004-ben.

    Manapság a Google leggyakrabban azt gondolja, hogy ő maga a „megfelelő hely”.

    A Runet általában szidja a Yandexet, hogy a szolgáltatásaival megragadja a SERP-ket – reklámok, widgetek és blokkok gyors válaszokkal, Market és egyéb termékek. De a Google ugyanezt teszi. A Markup kutatását lefordítottuk arra, hogy a Google mit javasol a keresési eredmények első oldalán keresni, és miért nem akarja elvenni a felhasználókat a területéről.

    A cikkben:

    1. Az első oldal 41% -a Google-szolgáltatás
    2. Kibocsátás alakulása
    3. A vállalatok panaszkodnak a Google által tönkretett üzleti tevékenységre
    4. Bíróságok és ellenőrzések

    Az első oldal 41% -a Google-szolgáltatás

    A Markup több mint 15 ezer népszerű lekérdezést tanulmányozott, és azt látta, hogy a Google a mobil keresési eredmények első oldalának 41% -át fordította szolgáltatásaira, és gyors válaszokkal blokkolja az információkat, amelyekről más webhelyekről származnak információk az ő tudtauk és beleegyezésük nélkül.

    A mobil keresési eredmények első képernyőjén minden ötödik keresési kérelemben egyáltalán nem voltak linkek külső webhelyekre.

    Például, amikor a “miokardiális infarktus” kifejezésre keresték, az eredmények a következők voltak:

    1. Definíció a Google szótárból.
    2. “Az emberek kérdeznek is” mező, legördülő válaszokkal, amelyekre szintén nem kell elhagynia a keresési eredményeket.
    3. “Tudáspanel” – linkekkel ellátott enciklopédikus kivonat.
    4. Kapcsolódó keresések körhinta, amely új Google-keresésekhez vezet más betegségekkel kapcsolatban.

    És csak ezután a Harvard Egyetem és a Medscape cikke. Valójában a felhasználónak az oldal körülbelül 42% -át, majdnem a felét meg kell fordítania, hogy az első „normális” eredményhez jusson.

    A Google szóvivője, Lara Levine bírálta a Markup kutatását:

    „Linkek biztosítása, az emberek megkönnyítése a lekérdezés vagy javaslat újrafogalmazásában egy téma felfedezéséhez, valamint a tények összefoglalása nem jelenti a Google preferenciáját. Ezek a funkciók elsősorban a felhasználók érdekeit szolgálják, amelyeket a tesztelés során ellenőrizünk. Néha a leghasznosabb információ lehet egy link egy másik webhelyre, és néha térkép, étteremlista, videó vagy kép. “

    Kibocsátás alakulása

    A Google 2007 körül vezette be az “univerzális keresést”. A Google Maps, a Google Könyvek és a Google Videókat felvette az általános eredmények közé, gyakran a keresési eredmények tetején.

    2007-ben egy seattle-i konferencián a nézők a Google Finance legfelső szintű információs dobozairól kérdeztek. Marissa Mayer, a Google keresési termékekért és felhasználói élményért felelős alelnöke így válaszolt:

    – Igazságosnak tűnik, nem? Minden munkát elvégezünk a keresési oldalért és minden mást, ezért első helyre tesszük. “

    2000-ben a Google “Linux” keresése csak “normál” találatokat, hirdetéseket és kategóriák fejléceket adott. 2020-ban sok Google-termék és gyors válasz található az oldal tetején:

    A legjobb keresési eredmény a Google szerint? Meglepetés, maga a Google! [Tanulmány]

    Pillanatkép 2000 Archive.org

    „A Google keresőmotorként küldetése az, hogy gyorsan eligazítsa a felhasználókat a fontos információkhoz, bárhol is legyenek ezek az információk. Korábban ez általában azt jelentette, hogy az embereket a keresési eredményekből harmadik fél webhelyeire irányították. A keresési technológia fejlődésével egyértelművé vált, hogy ez nem mindig a legjobb módszer az emberek megsegítésére. ”- Lara Levine, a Google szóvivője.

    A vállalatok panaszkodnak a Google által tönkretett üzleti tevékenységre

    Amint a Google termékeit a verseny fölé helyezte, perek és szabályozási bírságok kezdődtek. A vállalatok azt állították, hogy ez a Google-magatartás megölte webhelyeik és a vállalatok bevételeit. Ha egy keresőmotor a termékeivel rangsorolta a csúcsot, akkor esélye sincs eljutni oda.

    OLVASS TOVÁBB:  A Rumble videóplatform 6 milliárd dollár ellen bepereli a Google-t

    Utazási és Google-szolgáltatások

    A Skift kutatócég azt írta, hogy az egész online utazási ágazat szenved:

    „A Google erőfölényét keresőként használja, hogy elvegye a piaci részesedést az utazási versenytársaktól. Ez a tény még nem is tárgyalt. “

    A bevezetés óta eltelt kilenc év alatt a Google Flights és a Google Hotels piacvezetővé vált. 2019-ben kétszer annyi amerikai látogatót fogadtak, mint legnagyobb versenytársaik, az Expedia.com és a Booking.com.

    A Google járatok nem mindig mutatják meg a felhasználóknak az összes elérhető és olcsó lehetőséget, így ez nem a legjobb élmény a felhasználók számára. Azonban mindig a csúcson van. A Google Travel Help szerint a Google járatok több mint 300 partnert használnak az eredmények megjelenítésére – légitársaságok és utazási irodák. Ha nincs járat, akkor a fuvarozó nem szerepel partnerként.

    OLVASS TOVÁBB:  A Rumble videóplatform 6 milliárd dollár ellen bepereli a Google-t

    A legjobb keresési eredmény a Google szerint? Meglepetés, maga a Google! [Tanulmány]

    Repülőjegy-blokk kiadása

    Volt ilyen utazási oldal – a Hipmunk, amely az elsők között hasonlította össze az Airbnb és a szállodák árait, és kitalált egy speciális “agóniás” minősítést is, amelynek segítenie kell az ügyfeleket abban, hogy eldöntsék, milyen szörnyűek az adott olcsó járat körülményei, és hogy megéri a fuvarozó által kínált megtakarításokat …

    Külön webhelyeket hoztak létre a webhely forgalmához, és tippeket adtak az utazóknak, például: “Mennyi időbe telik eljutni a repülőtérre San Francisco belvárosából?” A stratégia a Google szerves forgalmának erőteljes növekedéséhez vezetett, de akkor a keresőmotor az első sorba a Google járatokat, a Google Szállodákat és útikalauzait helyezte.

    A Google Airfares fejlődésével a légitársaságok rájöttek, hogy már nincs szükségük partnerségre olyan kisebb oldalakkal, mint a Hipmunk. Az ilyen oldalak esetében a légitársaságok szinte nullára csökkentették a viteldíjakat, és még az online utazási irodáktól is megkövetelték, hogy bizonyos útvonalakat elrejtsenek cserébe a viteldíjaikhoz való hozzáférésért. Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma vizsgálatot indított, de nem tett semmit. A Hipmunk alapítójának el kellett adnia az oldalt egy nagyvállalatnak, a Concurnak. A Hipmunk projektet 2020 januárjában zárták le.

    Az utazási oldalak nemcsak a Google versenytársai, hanem az ügyfelei is. A Skift kutatócég szerint 2019 szeptemberétől az Expedia és a Booking együtt 5,8 milliárd dollárt költött a Google hirdetésekre 12 hónap alatt.

    “Úgy gondolom, hogy rossz gyakorlat versenyezni a hirdetőivel” – Barry Diller, az Expedia Group elnöke.

    A Google ötször több bevételt termel a saját oldalain történő reklámozásból, mint ha harmadik fél webhelyein értékesítene hirdetési helyet. Természetesen a Google nem akarja, hogy elhagyja a területét.

    Fordításokat és google fordítást tartalmazó webhelyek

    „A Google segített az ingyenes internet kiépítésében. És most segítenek szétszerelni, amit építettek. ”- Chris Cummings, a Curiosity Media vezérigazgatója és a SpanishDict.com tulajdonosa.

    A SpanishDict.com ingyenes fordításokat és szókincs-cikkeket kínál, amelyeket sok nyelvész és fordító írt. Pénzt keres hirdetésekből, és a túléléshez forgalomra van szüksége.

    A webhely az évek során nőtt, de a Google a legjobb eredményeket kezdte el adni az automatizált Google Fordító szolgáltatásnak. Ugyanakkor mindenki megérti, hogy a Google Fordító nem a legpontosabb fordító, a felhasználók maguk is javítják a javítások révén. Kiderült, hogy alacsonyabb rendű, mint egy professzionális fordításokkal rendelkező weboldal, de még mindig a csúcson van.

    OLVASS TOVÁBB:  A Google bejelentette a HTTP / 2-n keresztül történő szkennelés kezdetét

    A legjobb keresési eredmény a Google szerint? Meglepetés, maga a Google! [Tanulmány]

    Kérje a la remolacha fordítását spanyolról angolra

    A kutatók megjegyzik, hogy a SpanishDict.com háromszor jelent meg a keresési eredmények között a minta vizsgálatban, de minden egyes alkalommal a Google Translate vagy a Google Dictionary alatt volt.

    A SpanishDict tulajdonosa szerint a Google Search Console szerint egy webhely 80% vagy annál több kattintást kap, amikor a keresési eredmények tetejére kerül, és csak 2% -ot, ha a Google Translate felette van.

    „Ha csak a kattintások 2% -át kapjuk, akkor itt nincs mit tennünk. Csak azért létezünk, mert még mindig vannak olyan kérések, amelyekre a Google nem helyezi a Google Fordítót az élen. “

    Kommunikációs webhelyek és a Google gyors válaszai

    A Google gyors válaszai külső webhelyekről származó információkat használnak, de ezek a webhelyek nem mindig hajlandók megosztani a tartalmat, és nem kapnak forgalmat cserébe.

    A CelebrityNetWorth alapítója, Brian Warner elmondta, hogy kérelmet nyújtott be webhelyével kapcsolatos információk felvételére a Knowledge Graph-be. A Google elutasította a kérést. Két évvel később azonban a CelebrityNetWorth oldalairól származó információkat kezdte megjeleníteni az eredményekben. A CelebrityNetWorth forgalma csökkent, és az alapító beismerte, hogy 12 fős munkatársainak felét el kellett bocsátania.

    A dalszövegek oldala, a Genius látta, hogy a keresési találatokra leadott kattintások 60-80% -ról 5-20% -ra csökkentek, miután a Google elkezdte megjeleníteni a dalszövegeket a keresési eredmények között.

    A Genius 2019 decemberében pert indított a Google ellen, de a bíróság “a követelések elégtelen megalapozottsága” miatt elutasította a keresetet.

    Bíróságok és ellenőrzések

    2012-ben a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság kiadott egy döntést, amely szerint a Google-termékek kiemelése a keresésben “igazolható a Google-terméket javító újításként”. De azt követelte, hogy a vállalat változtasson meg néhány módszeren. Ennek eredményeként a Google megengedte a webhelyeknek, hogy megtagadják tartalmuk közzétételét a Google járatok, a Google szállodák és a helyi keresési eredmények céglistáinak blokkjában.

    OLVASS TOVÁBB:  A Google továbbra is teszteli a linkek megjelenítését a kiemelt részletekben

    2016-ban az Egyesült Királyság Legfelsőbb Bírósága úgy döntött, hogy a Google Maps helymeghatározási kérelmek kiadása nem jelenti a vállalkozás visszaélését és erőfölényét.

    2017-ben az Európai Bizottság akkor 2,42 milliárd euró bírságot szabott ki a Google-re. Ennek oka az volt, hogy a Google támogatja a Google Shopping szolgáltatást, és leminősíti a többi termék-összehasonlító webhelyet. A Google szerint nem értettek egyet, fellebbeztek a döntés ellen, de eleget tettek és megengedték, hogy az összehasonlító webhelyek hirdetési helyet vásároljanak a Google Shopping szolgáltatásban.

    Igaz, nem lett jobb: 41 ilyen vállalat szerint ezek után nem történt jelentős forgalomnövekedés, és a Google továbbra is visszaél a pozícióval.

    Érdekesség, hogy az Európai Bizottság monopóliumellenes vizsgálata során belső e-maileket talált, ahol a Google alkalmazottai a Google Shopping elhelyezését vitatták meg a keresési eredmények között. Beszéltek arról, hogy terméküket a csúcsra kell helyezni a forgalom növelése érdekében. Kiderült, hogy a Google kifejezetten kiemeli saját termékeit a SERP-ben.

    Más keresőmotorok, köztük a DuckDuckGo és a Bing, szintén részletes válaszokat adnak a keresési eredmények oldalon. De kevésbé bírálják őket, mert kicsi a részesedésük az amerikai piacon. Statcounter szerint a DuckDuckGo 1,5% -kal, a Bing pedig 7% -kal rendelkezik.

    A runet felhasználói ugyanezeket állítják a Yandex felé a kérdés monopolizálásakor. Oszd meg véleményed a kialakult helyzetről kommentben!

    Friss cikkek

    Аутстаффинг в IT: что это и как устроиться работать на аутстаффинг

    Аутстаффинг становится все более распространенной практикой в IT-сфере, «отжимая» популярность и клиентов у аутсорсинга. По мнению экспертов, в ближайшее время эта тенденция сохранится, и...

    NaZapad 16: как попасть в ТОП в бурже, не имея бюджета и опыта

    На практической конференции по продвижению на западных рынках NaZapad 16 Илья Гринько рассказал о том, как создал свой проект в бурже и попробовал его...

    BI-системы: что это и зачем они нужны бизнесу

    Вникаем в основы бизнес-аналитики04 марта 20216 минут66https://d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2564/og_image/0de7185dc6e58fe6f536564315226e43.png Статья подготовлена экспертами факультета BI-аналитики GeekBrains. На международных рынках компании-гиганты работают с миллионами, десятками, а кто-то — и с...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában