2020-ban a krími projektekkel dolgozó ügynökségek és szakemberek szembesülhetnek azzal a ténnyel, hogy a projektek nem az előrejelzésüknek megfelelően nőttek. Ennek magyarázata nyilvánvaló lehet – a koronavírus-válság, a turisztikai szezon késedelmes kezdete és általános bizonytalanság. De nem ez lehet az egyetlen probléma. Ezután elmondjuk, hogy a Krímből érkező mobilforgalom elszámolásának milyen jellemzőit találtuk.
Probléma
2021-es forgalmi előrejelzés készítése során egy ügyfél számára – egy online elektronikai üzlet a Krímben – szakembereink pontatlanságot fedeztek fel a Yandex.Metrica munkájában a Krím-félsziget lakói számára.
A városokat tekintve 2020 júliusában a Krasznodarnak jelölt forgalom hirtelen csökkent, majd nullára csökkent. A forgalom egy részét később Anapáról indított forgalom váltotta fel. Ez a tény érdekesnek tűnt.
Néhány krími város forgalmához képest a Krasznodarra eső zuhanás így néz ki.
1. projekt a városok összefüggésében:
Hasonló dinamikát figyelhetünk meg egy másik krími projektben.
2. projekt városok szerint:
Ne feledje, hogy a Yandex.Metricában a Krasnodar és Anapa szerves forgalma is visszaállt a Yandexen és a Google-on.
A hiányos forgalmi elszámolás hipotézise
Feltételezték, hogy a felhasználók nem tudták abbahagyni az oldal ilyen hirtelen és tömeges használatát. Feltételezett, hogy a Yandex.Metrica valamilyen oknál fogva abbahagyta néhány látogató figyelembevételét. De melyik, honnan jött és mi volt az oka, továbbra sem tisztázott.
Mélyebben belenéztünk és a következőket találtuk.
1. A Krasznodar és Anapa néven megjelölt városokból érkező forgalom mobil eszközökről érkezik.
Projekt 1. Eszközök
2. projekt. Eszközök
2. A Krasznodar és Anapa városok webtanácsadójában rengeteg kérés található a krími helynevekkel.
Az áruház márkája szűrve van, a kérések csak a Yandex esetében jelennek meg.
3. A Krasznodarból és Anapából érkező látogatások az IP-hálózatról érkeznek – Kuban-GSM Local Registry . Ez az MTS Krímben található fióktelepe, amely legálisan Krasznodarban működik, de a krími előfizetőket szolgálja.
A krími MTS előfizetőkről itt olvashat bővebben. Feltételezik, hogy ez a szankciók elkerülésének tudható be.
A hipotézis megerősítése
A Yandex válaszlevelében megerősítette a krími forgalmi elszámolás sajátosságainak feltevését. Idézzük a Yandex.Metrica technikai támogatásának szavait.
Jó napot, Alexey!
A Yandex.Metrica régióját az IP-cím határozza meg.
Viszont műszaki szakembereink információi szerint az Ön által megjelölt időszakban valamiféle IP-címek újraelosztása történt a krasznodari MTS-üzemeltetőtől. Ez az újraelosztás nem tükröződött azonnal a régiók meghatározására vonatkozó logikánk keretében – ami oda vezetett, hogy a Krasznodarról érkező forgalmat Anapából érkező forgalomnak tekintették.
Válaszolunk a kérdésére. Igen, volt ilyen jellemző, vagyis helyesen azonosította a Metrica meghatározott viselkedésének okát és annak következményeit.
A projekt forgalmának kiigazítása
A Yandex.Metrika projektben a Krasznodar vagy Anapa címkével ellátott forgalom a teljes szerves mennyiség 11-15% -át teszi ki. A héttől függ. A forgalom hiányzott, és körülbelül 10 hétig nem ment Krím más városaiba.
Egy másik időszak, ahol hasonló rendellenességet figyeltek meg, de kissé kevésbé hangsúlyos, április 1-jétől számítva 9 hét. Erről az időszakról nem írtunk a Yandexnek írt levelünkben.
Következtetés
A Krím-félszigeten a mobilforgalom elszámolásának ezt a tulajdonságát figyelembe véve módosíthatja a 2020-as projektjeire vonatkozó adatokat annak érdekében, hogy a jelentésekben a helyes adatokat megjelenítse az ügyfél számára.
Az egyes projektek kiigazításának összege (százalékban) egyedi lesz. Könnyen kiszámítható a nem elszámolt forgalom mennyisége. Számolja ki az átlagos napi forgalmat Krasznodarból az eltűnése előtt, és szorozza azt a napok számával, amelyek alatt hiányzott. Ekkora lesz a Krímből érkező forgalom.
Kollégák, megfigyeltek egy ilyen jellemzőt a Metricben a megadott időpontban? Írj a megjegyzésekbe.