A keresési remarketing egy Google Ads eszköz, amely lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg a keresésben azoknak a felhasználóknak, akik már meglátogatták webhelyét és YouTube-csatornáját, vagy használták alkalmazását. A hirdetések konfigurálhatók minden látogató számára, vagy meghatározott kategóriákhoz. Például azok számára, akik megtekintették a webhely bizonyos szakaszait, megrendeltek egy adott terméket, felvettek egy terméket a kosárba, de nem vették meg stb.
A keresési remarketing lehetővé teszi, hogy „meleg” közönséggel – érdeklődő látogatókkal vagy ügyfeleivel – lépjen kapcsolatba. De ellentétben a Display Hálózat remarketingjével, hirdetéseit pontosan abban a pillanatban jeleníti meg a felhasználók számára, amikor a megfelelő termékeket keresik, és kérésük mindenképpen releváns.
Miért van szükség keresési remarketingre
- Pontosan kitalálhatja a felhasználó igényét, és megmutathatja neki a legrelevánsabb ajánlatot. Például, ha egy felhasználó felvett egy terméket a kosárba, de nem vásárolta meg, akkor a megfelelő hirdetés akkor jelenik meg, amikor a felhasználó legközelebb a termékre keres a keresésben.
- Hűséges közönséggel dolgozik, ami azt jelenti, hogy nagyobb az esélye a konverzióra, mint az új felhasználóknak. Ezért aktívan növelheti az ajánlatát annak érdekében, hogy versenyezzen a helyért a keresési eredmények között.
Remarketing opciók
A keresési remarketing kétféleképpen használható:
- Megfigyelés . A hirdetések minden felhasználó számára megjelennek, akik megadják a megadott lekérdezéseket, de az ajánlatokat a remarketingközönség számára optimalizálják. Így növelheti azok arányát, akik nemrég voltak a webhelyén.
- Célzás . Csak a remarketinglistán szereplő felhasználók fogják látni a hirdetést. Ehhez az opcióhoz azt javasoljuk, hogy bővítse ki a szemantikát, és adja meg azokat a kulcsszavakat, amelyeket általában nem használ. Ez növeli a hirdetések megjelenésének valószínűségét. Ebben az esetben a közönségre vonatkozó információk alapján hirdetési ajánlatot kell készíteni: például az “elhagyott kosárral” rendelkező felhasználókra emlékeztethetjük megrendelésüket, jobb ajánlatot tehetnek stb.
Válasszon stratégiát a remarketingközönség nagysága alapján (ha kicsi, csak ez a célzás nem hatékony), valamint az általános marketingcélok alapján.
Hogyan kell beállítani és futtatni
A Google Ads alapvető funkciókkal rendelkezik a közönséggel való együttműködéshez, ugyanakkor kényelmesebb és logikusabb velük dolgozni az Analytics szolgáltatásban. Ehhez kapcsolja össze fiókjait, és hozzon létre egy remarketingközönséget. Ilyen közönség esetén a hirdetés működéséhez legalább 1000 látogató adatait kell összegyűjteni.
Közönség alkalmazása és a keresési remarketing futtatása:
1. Hozzon létre egy kampányt (hirdetéscsoportot) a keresés során, vagy válasszon ki egy meglévőt. Lépjen a bal oldali menü Közönség fülre, és kattintson a ceruza ikonra.
2. Ezután döntse el, hová kívánja felvenni az új listát – a hirdetéscsoport vagy a kampány szintjén.
3. Adja meg a célzási beállítást, és jelölje meg a kívánt közönségeket. Megjelennek a Kiválasztott közönségek oszlopban.
Újabb ajánlás
Miután beállított egy kampányt vagy hirdetéscsoportot a közönség számára, zárja ki azt a többi kampányból. Ezzel elkerülhető a belső verseny a hirdetéseiben.
Szerezzen bónuszokat, amikor először futtatja a Google Ads szolgáltatást az eLama segítségével.