A Google csak 4% -kal rendelkezik.
Az Aori platform szakemberei összefoglalták a kontextuális reklámozás eredményeit az elmúlt évben Oroszországban. Kutatásuk során a szakértők a fő platformokon történő kattintások költségének dinamikájáról és a főbb újításokról beszéltek 2020-ban.
A Yandex.Direct 2020 fő újdonsága Video Constructor. Ezzel az eszközzel a hirdető önállóan készíthet videókat, amelyek illeszkednek a platform formátumához.
A szakértők másik fontos újításnak nevezték a tantermi tanulási szegmensek bétatesztjét. Segítségükkel az AI meghatározza a konverzió várható hatékonyságát.
Végül a szakértők megjegyezték a decemberben megjelent műfaji célpontot.
A Google Ads figyelemreméltó volt a keresési lekérdezések megújult jelentési rendszerével, a audio hirdetésekkel a YouTube-on és az ingyenes elhelyezéssel a Shopping szolgáltatásban.
A kattintásonkénti költség egész évben változott mindkét keresőmotor esetében. A Yandex átlagos kattintásonkénti költsége azonban továbbra is magasabb volt, mint a Googleé. Mindkettő áprilisban visszaesést szenvedett, és január-februárban a vállalatok csúcsa volt a kattintásonkénti költség. A Yandex maximális költsége 24,19, a minimum pedig 20,16 volt. A Google CPC-rése 14,63 és 19,92 között mozgott.
A maximális tarifák régiónként a központi régióban voltak a Yandex-ben (23,93) és a Távol-Keleten (25,13) a Google-ban. Ugyanakkor a Yandex volt a legolcsóbb kattintásokkal a Távol-Keleten (14,6), a Google pedig Szibériában (16,02).
A Yandex-re a legolcsóbb kattintások a ruházati cikkek és a szépségipar voltak (15.15 és 13.64), míg a Google – a dekorációs anyagok és ruházati cikkek (17.15 és 19.34). Sok területen az átlagos kattintások mindkét vállalatnál azonosak voltak a ruházaton kívül, például az oktatás, az ingatlanügyletek és a szállítás területén.
A szépségipar mindkét esetben a legolcsóbbnak bizonyult (13,64 és 19,43 a Yandex, illetve a Google esetében), míg a legdrágább a háztartási gépeké (40,74 és 50,61).
Az átkattintási adatok mellett Aori részletes infografikát készített a CTR-ről.
Az ingatlan- és szépségszférák a legmagasabb minősítéssel járnak a Google-hez, és a Yandex felhasználói nagyobb valószínűséggel kattintanak felszerelésekkel vagy ingatlanokkal kapcsolatos hirdetésekre. Ugyanakkor a pénzügyi szolgáltató ipar bízik a legkevésbé az oldalon.