More

    A gyerekek programozással való foglalkozása: a LEGO Education módszertana

    Hétfői podcast – 1102. szám, 2020. november 6 perc2110https: //d2xzmw6cctk25h.cloudfront.net/post/2424/og_image/dfe6ec6499ab0e3fc0579c8013cb1287.png

     

    LEGO téglák gyűjtése. Érdekes. Gyűjtsön kódtéglákat a LEGO téglákhoz. Érdekes. A semmiből írsz kódot a Python-ban ugyanahhoz a LEGO-hoz. Még mindig érdekes. Aztán észhez tér valamilyen nemzetközi robotikai versenyen, bemutatva az agyi impulzusok által irányított mechanikus karot, neurális hálózatok részvételével. És a kéz egyébként szintén a LEGO-tól származik;)

    Kicsit középen lerövidítettük a történetet, de elvileg ez egy nagyon is valós út egy gyermek számára, akit a LEGO Education szettek segítségével programozás visz el. Hogy kiderüljön, ez hogyan lehetséges, meghívtuk Maxim Vasziljevet , a LEGO Oktatási Akadémia okleveles oktatóját, a MASOP (Nemzetközi Sport- és Oktatási Robotikai Szövetség) elnökét a GeekBrains podcastra. Maxim felkészíti a csapatokat és megszervezi az orosz csapat részvételét a robot világolimpián.

    A podcast 11. epizódja több platformon is streamelhető:

    • alma
    • Google
    • Yandex
    • Castbox
    • Simplecast

    Ebben a bejegyzésben érdekes idézeteket gyűjtöttünk össze a számból.

     

    A LEGO használatáról a tanításban

    – A LEGO oktatási és oktatási megoldások használatának tapasztalata óriási. Sokkal érdekesebb nem elvont jelenetet játszani, hanem olyat, ahol a LEGO férfiak angolul kommunikálnak egymással. Források állnak rendelkezésre az oktatók számára arról, hogyan lehet megszervezni a folyamatot a LEGO segítségével az angol vagy a matematika hatékony tanításához. Amikor a közvetlen nyelvi tevékenység mellett a gyerekek kezükkel gyűjtenek valamit, minden érzék részt vesz benne, a tanulás hatékonysága jelentősen megnő.

    – Egyrészt a Python szintaxisában meglehetősen egyszerű, másrészt lehetővé teszi, hogy nagyon összetett dolgokat írjon. Néhány nagyon nagy vállalatnak, például a Microsoftnak, Python-nal írt webhelyei vannak. Robotok vezérlésére is használják. A SPIKE Prime mikrovezérlő operációs rendszerét szintén Python írja. Ez egy fejlett, komoly nyelv, amely lehetővé teszi az ezt ismerők számára, hogy gyakorlati tudásukba helyezzék képességeiket és jó munkát találjanak.

    – A LEGO Education megoldások, mint a MINDSTORMS EV3, szinte bármibe beprogramozhatók. Hét éve vannak a piacon, és a nyílt megoldás platform lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy bármilyen kódot, értelmezőt hozzanak létre. Az EV3 programozható Java, Basic, C, Python, LabVIEW programokban.

    – Meg kell értened, hogy a LEGO Education megoldások nem szuperhatalmú szuperrobotok létrehozására szolgálnak. Természetesen, ha a vállalat akarja, képes lesz ilyen robotokat gyártani, és valószínűleg lesznek vásárolni hajlandók. De egy ilyen termék ára magas lesz. Egy bonyolultabb, drága technológiákkal készült megoldás költsége magasabb, ezért tömeges felhasználásra kevésbé elérhető. A SPIKE azért jó, mert egyrészt olcsóbb, másrészt a képességeit tekintve sem sokkal alacsonyabb az előző generációs EV3-nál. Bizonyos szempontból az EV3 erősebb, de általában az emberek 99% -a nem használja ezeket a kiegészítő szolgáltatásokat.

    – A LEGO Education feladata nem a gyermekek megtanítása a LEGO összeállítására. A feladat az, hogy fejlesszék kreativitásukat, találékony tehetségeiket, és megtanítsák a programozást ezen eszköz és a gyermekek érdeklődésének a játék iránt. Tegye úgy, hogy mélyebben megértsék a matematikát, a fizikai folyamatokat – például a súrlódást. A robot összeállítása pedig eszköz.

    OLVASS TOVÁBB:  A tárgyak internete - Új Geekegyetemi Kar

    Hogyan változik a gyermekek tanulása

    – A tanulási folyamat sokat változott az elmúlt években. A tanár szerepe megváltozott. Ha korábban ismereteket kellett volna adnia, akkor az információ mint olyan elveszítette értékét, mert minden kérdésre könnyen megtalálható a válasz, minden rendelkezésre áll. Ezért a tanár szerepe most koordinátor.

    – Az oktatás meglehetősen konzervatív terület. A tanárok 20 évvel ezelőtt szoktak tanítani, bár ez már nem olyan hatékony. Hatékonyabb a tanulást tevékenységek révén építeni.

    – Most valószínűleg minden iskolában vannak robotok. Valahol többet használják, hol kevesebbet, hol egyáltalán nem használják, hanem a polcon fekszenek.

    LEGO SPIKE Prime alapú gitár. Forrás: Daniele Benedettelli csatorna

    – A LEGO SPIKE Prime nem vásárolható meg a rendes üzletből. Online megrendelhető. Ez a vállalat politikája: a megoldást tanulásra szánják, és a szülőknek, az embereknek, akik építési készleteket vásárolnak, meg kell érteniük, hogy természetesen játszható is, de a gyermeknek nehéz lesz önmagában megbirkóznia. Elég gyorsan elveszíti motivációját és érdeklődését, mert a cél nem a játék, hanem a tanulás. Ezért tanárra van szükség.

    OLVASS TOVÁBB:  Unreal Engine 4 játékfejlesztési osztály

    – A kezdeti szakaszban adok egy diagramot, és a hallgató ennek segítségével írógépet állít össze. Néha előfordulhat, hogy a diagramból hiányzik valami, és meg kell tippelnie, hogy mi pontosan. Például előfordulhat, hogy egy autónak nincs fogókarja, és magának kell összeszerelnie. A robotot finomítani kell, és ez fejleszti a kreativitást.

    – A példa program a tanulási platformon található. Ez egy technika lehet a robot elindításához. A hallgató lát egy példát, ahol a robot mozog, és rájön, hogy valamit megváltoztathat: megnövelheti sebességét, megfordításra kényszerítheti, vagy különböző távolságokban haladhat. A robotnak el kell végeznie egy bizonyos feladatot, ami azt jelenti, hogy módosítani kell a gyermek által látottak és most tanultak alapján. Ez a következő lépés.

    – A lecke utolsó szakasza – képesnek kell lennie a létrehozott megoldás bemutatására. Ez nagy probléma Oroszországban. Sok feltalálónk van, tudjuk, hogyan kell kitalálni a jó dolgokat, de nem tudjuk, hogyan lehet őket piacra hozni, hogy mindenki számára hasznos legyen egy termék. Ezt a kompetenciát már egészen korán fejleszteni kell, hogy a gyerekek elmondhassák mit tettek.

    A programozás elvi hasznosságáról

    – Korábban mindegy volt, hogy érted-e a témát vagy sem. Ha nem, akkor valószínűleg nem lesz programozó – de ez rendben van, lesznek mások is. És most mindenkinek tudnia kell programozni, ez egy tendencia. Most már egyre több eszköz, kifinomult háztartási készülék, például mosógép és mikrohullámú sütő, ahol programokat kell választani, intelligens házzal, interaktív készülékekkel dolgozik.

    – A programozók kissé másképp gondolkodnak és oldják meg a problémákat, akár mindennapi szinten. Az ügyvéd az autójavítást egy, a programozót pedig más módon, általában hatékonyabban fogja megtervezni. Világos algoritmusa van, megérti, hogy mely szakaszokban lehetnek hibák, tudja, hogyan kell ezeket követni. Általában a fej kicsit másképp kezd dolgozni.

    – Amikor megemlíti a LEGO-t, a gyerekek azonnal motiválódnak. Továbbá nem szabad elveszíteni, támogatni kell. A gyerekek általában LEGO-t akarnak játszani. A lényeg itt az, hogy ne szorítson össze, hogy ne meneküljenek el, felismerve, hogy itt vagyunk, kiderül, nem játszunk, hanem tanulunk. Meg kell találni egy középutat, hogy a hallgatók egyszerre legyenek érdekesek és hasznosak.

    OLVASS TOVÁBB:  Új szakma - mobilalkalmazás-tesztelő

    – Gyűjthet virtuális modelleket a LEGO-tól. Ugyanakkor megismertetheti a gyerekeket a 3D modellezéssel. A 3D-s programok nehézkesek lesznek, és érdekli őket a LEGO 3D-s modelljének a képernyőn történő összeállítása.

    A LEGO rajongók fejlesztéséről

    – A felszereléssel való munkavégzés olyan változatos, hogy sok éven át elvégezhető. És így történik. Sok gyermekünk van, akik kinőttek ezen a területen, de tovább fejlődnek az irányba. Tehát a Scratch-ról Pythonra váltott, a SPIKE-t pedig EV3-ra cserélte. Továbbá vehet egy bonyolultabb robotikai megoldást az EV3-ból, például készíthet fém alapot egy robot számára, bár a vezérlőt és az érzékelőket ugyanúgy fogják használni, mint az EV3-ban. Tehát a végtelenségig fejlődhet.

    – Bár már régóta foglalkozom a témával, sokszor nem értem a gyerekek által kitalált megoldásokat, milyen algoritmust választottak és a technikai komponenst. Csak azon lehet csodálkozni, hogy milyen tehetségesek, és milyen klassz trükkel rukkoltak elő. És ezt a tehetséget tovább alkalmazzák más feladatokra. Sok példa van: azok a srácok, akik részt vettek versenyeinken, majd felvették a Moszkvai Állami Műszaki Egyetemet. N.E. Bauman, diplomát szerzett, és most saját vállalkozással rendelkeznek, vagy komoly cégekben dolgoznak.

    – Az egyik tipikus EV3 projekt, amelyet a SPIKE-re is alkalmaztak, egy robot segway. Azok a robotok, amelyek egy vagy két keréken járnak, mint egy kerékpár, és nem esnek le. A SPIKE intelligens hubba épített giroszkópnak köszönhetően megőrzik egyensúlyukat. Ez mind oktatási, mind technikai szempontból nagyszerű projekt, mert az algoritmus ott elég fejlett. Elég erős matematikát kell alkalmaznia, és jól meg kell ismernie a giroszkóp működését. Az ilyen projektek megmutatják az alkotók képességeit és magát a berendezést. Amikor az EV3-ról van szó, végtelen sok klassz projekt van. Például elhelyezhet speciális érzékelőket, és irányíthat egy robotot vagy egy mechanikus kezet, amely valamit megragad a gondolat erejével. Gondoltad, és a kezed megragadott valamit, ellazultan – elengedte a tárgyat.

    OLVASS TOVÁBB:  A tárgyak internete - Új Geekegyetemi Kar

    A gyerekek programozással való foglalkozása: a LEGO Education módszertana

    Segway robot programozás vizuális nyelv segítségével. Forrás: Creator Academy Australia csatorna

    – Javaslom az érdeklődőknek, hogy “superbots LEGO” -t vagy “LEGO projecteket” vezessenek a YouTube-on, és nézzék meg a videókat. Különösen, ha képes felmérni, hogy milyen technológiákat alkalmaznak. Láthat egy szállítószalagot, a végtelenül guruló golyókat vagy egy robotot, amely 10 másodperc alatt összegyűjti a Rubik-kockát. Szóval olyan remek projekteket talál, amelyeket a gyerekek még mindig nem is készítenek – ezen a területen nagyon sok lelkes felnőtt él. De kezdetben a felszerelés, amellyel elindultak, az oktatásra szólt.

    Érdekes? Kövesse a cikk elején található linkeket, hogy meghallgassa a teljes verziót és feliratkozhasson a podcast-frissítésekre;) Maradjon velünk, sok jó epizód vár még ránk!

    Friss cikkek

    A YouTube lehetővé tette a bloggereknek, hogy kiválasszák saját URL-jüket

    De évente legfeljebb háromszor változtathatja meg. A Search Engine Land külföldi kollégái az új lehetőségről beszéltek a YouTube-csatorna beállításaiban. Mostantól a videohoszting felajánlja...

    A Yandex egy új blokkot tesztel a keresési eredmények között

    A Google-on "Az emberek is keresnek" analógia alapján készül. Olvasónk, Vitya Smertny megosztotta a pr-cy csapattal egy megfigyelést a Yandex keresési eredményeinek új...

    Fontos a héten: TOP-20 orosz ajkú YouTube blogger

    A levegőben rendszeres Likeney-emésztés folyik a legfontosabb friss és okos tartalommal. Ebben az epizódban a TOP 20 orosz ajkú YouTube bloggert fogjuk megvitatni a...

    Mítoszok a társult programok bevételeiről

    „Próbáltam linkeket beilleszteni, egy hét alatt több tucat konverziót, egyetlen akciót sem! Inkább a YAN-tól teszek fel hirdetéseket, mint korábban. Legalább lesz pénz. "...

    Mesterkurzus: hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network-ben (YAN)

    Január 21-én tartották a "Master Class: Hatékony reklám elindítása a Yandex Advertising Network (YAN)" című webináriumot. A webes szemináriumot Nikita Kravchenko, a fizetett...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában