More

    9 ingyenes eszköz a webhely használhatóságának tesztelésére oroszul

    Igazán ingyenes lehetőségek a webhely használhatóságának tesztelésére. Frissítette a választást.

    A cikkben:

    1. Használhatósági teszt: pontosan mit kell tesztelni

    2. Eszközök az önvizsgálati használhatósághoz

    Használhatóság-a webhely használhatóságának minőségi értékelése. Minél kényelmesebb és könnyebb megérteni a webhelyet, annál jobb.

    A kényelmetlen szerkezet, a rosszul megtervezett kialakítás, a használhatóság hiányosságai az ügyfelek elvesztéséhez vezetnek. Sok lehetőség van arra, hogy hol vásároljon egy terméket: ha a felhasználó nem érti a komplex megrendelési űrlapot, vagy dühös lesz a képek kényelmetlen görgetése miatt, fennáll annak a veszélye, hogy pénzt fog szerezni a versenytársaknak.

    A webhely tulajdonosa valószínűleg intuitívnak fogja találni, mert az ő agyszüleménye, amelyhez szokott. De honnan tudod, hogy a webhely szerkezete egyértelmű-e a látogatók számára, függetlenül attól, hogy kényelmes-e olvasni, választani vagy vásárolni? Nagyszerű módja a kutatás, a használhatóság tesztelése.

    Használhatósági teszt: pontosan mit kell tesztelni

    Javítani akarom a webhelyet, de nem világos, hol kezdjem? Néhány ötlet arra, hogy mit kell ellenőrizni a használhatósági teszttel az induláshoz:

    Szakaszok, ahol a konverziók elvesznek

    Ha látja, hogy a tölcsér egy bizonyos szakaszában szokatlanul nagy számú felhasználó esik le, valószínűleg probléma van ebben a szakaszban. Az egyik lehetséges ok az, hogy a webhely kényelmetlen vagy nem tisztázott.

    Tekintsük a képzeletbeli táj cég használhatósági tesztjének valódi esetét. A Google Analytics segítségével láthatja, hogy a felhasználók a visszajelzési űrlappal lépnek az oldalra, de nem küldenek hívást. Nyilvánvaló, hogy valami nincs rendben az alkalmazással.

    A vállalat hipotéziseket terjesztett elő az okokról, valamint számos változatot készített az űrlapról. A használhatóság tesztelése után világossá vált, hogy a sorok számáról van szó: az emberek nem akarnak annyi adatot megadni. Az űrlapot megváltoztatták, a vonalak számát 11-ről 4-re csökkentették, majd az átváltási arány 140% – kal nőtt.

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    Volt-lett

    A hotelek, üdülőhelyek foglalására szolgáló weboldalnak is problémája volt a kérésekkel Arenaturist.com. a regisztráció első lépése az űrlap kitöltése a főoldalon. Itt meg kell adnia az utazás dátumát, a rendeltetési helyet és az utasok számát. A cég elgondolkodott azon, hogyan szerezhetnek több jelentkezést, és kezdett kísérletezni a kitöltő űrlappal. Ez a régi forma:

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    Horizontális adatgyűjtési űrlap

    Ez az új, amely 52% – kal magasabb konverziós arányt mutatott, mint a régi. Nagyobbnak tűnik, több helyet foglal el, több figyelmet vonz, bár a kitöltendő mezők ugyanazok maradnak:

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    Függőleges jelentkezési lap

    Elemek, amelyek megtévesztik az elvárásokat

    Előfordulhat, hogy a felhasználó nem ismeri fel a tervezést a webdesigner által tervezett módon, így a nem megvalósított elvárásokat.

    Például a felhasználók úgy érezhetik, hogy egy szöveg, blokk vagy kép kattintható elemként van kiemelve. Ha egy csomó ember próbál kattintani egy elemre, de nem kattintható, és nem vezet sehova, meg kell javítania:

    • hangoljon egy linket valami hasznosra az elemen, ami logikus lenne a kattintásra;

    • az elrendezés újratervezése úgy, hogy az elem ne tűnjön aktívnak;

    • távolítsa el teljesen, ha nem praktikus érték.

    Egy másik lehetőség is lehetséges: megfogantad az elem kattintható, és elhelyezett egy linket valami fontosat, és van néhány kattintás. A felhasználók nem tudják, hogy az elem aktív. Ezt az elem típusától függően meg kell javítania:

    • adjon hozzá egy feliratot, amely világossá tenné, hogy itt van a link;

    • tegye egyértelművé a linket, mozgassa az elemen kívül;

    • adjon hozzá reakciót az elemhez-nagyítás vagy kiemelés lebegéskor.

    Ha nem rendelkezik kattintható képpel, és sok kattintás van, akkor a felhasználók kattintásokkal nagyíthatják a képet, hogy jobban megnézhessék. Ezután nagyobbra kell állítania, vagy kattintson a nagyításra.

    OLVASS TOVÁBB:  Fiókok tömeges blokkolása a Google Cégem szolgáltatásban

    Mi mást tesztelnek az oldalon

    Többek között elemzik:

    • a szerkezet a helyszínen, hogy egyszerű, világos, hogy a felhasználó;

    • gombok a kattinthatóság, különösen azután, hogy az úgynevezett lapos design jött divatba-nélkül árnyékok, színátmenetek;

    • egy menü annak meghatározására, hogy a felhasználók miért nem lépnek be bizonyos szakaszokba.

    OLVASS TOVÁBB:  A megbízható Google Ads felhasználók hozzáférhetnek az e-mail listákhoz

    Általában minden olyan elem, amellyel a felhasználó kölcsönhatásba lép a webhelyen. Vagy nem lép kölcsönhatásba, de a tervünk szerint meg kell.

    Először is meg kell tudnod találni a probléma létezését, ehhez pedig a használhatóság tesztelését. Általában komoly kutatást végeznek a szakemberek, hosszú és drága, de nem minden vállalat számára indokolt a beruházás. Általános képet kaphat arról is, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba a webhelyével.

    Helyesebb két vagy több lehetőség összehasonlítása az A / B tesztelés segítségével. Hogyan történik ez, a cikkben tárgyaltuk: a / B ujj tesztek

    Ebben a cikkben olyan eszközöket gyűjtöttünk össze, amelyek segítenek értékelni a webhely használhatóságát harmadik fél szakembereinek bevonása nélkül. Általában kiszervezik, vagy fizetős szolgáltatást vásárolnak tesztelésre, de megtaláltuk a módját, hogy ingyenesen teszteljük a webhelyet. Ennek legalább 9 módja van:

    Eszközök az önvizsgálati használhatósághoz

    1. Yandex. Metrica Eszközök

    A RuNet-ben ingyenes használhatósági tesztelési eszközök a Yandex-től. A Metrica népszerű.

    Például a Webvisor-segítségével megtekintheti a felhasználó kurzormozgásait, kattintásait, űrlap kitöltését és szövegválasztását. Ez, mint ha nézed a videó felvétel a felhasználó látogasson el a webhelyre: hol kattintott, amit beírt a keresőbe, vagy például, amely lépés a megrendelés megálltak.

    A “Webvisor” telepítéséhez jelentkezzen be a Yandexbe. Metrica lépjen a “Számláló hozzáadása” fülre. A” Beállítások ” részben másolja a számláló kódot, majd illessze be a webhely összes oldalára.

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    Adja hozzá a számláló HTML kódját a webhely oldalaihoz

    Így néz ki a Webvisor-jelentés. A felhasználó műveleteinek nézete akkor kezdődik, amikor rákattint a lejátszás ikonra.

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    Webvisor Felület

    A Webvisor nem az egyetlen hasznos Yandex eszköz, amely segít nyomon követni a felhasználók reakcióját a webhelyére.

    A kattintások hőtérképe egyértelműen megmutatja az oldal leginkább kattintható helyeit. Például a Yandex click map szerint látjuk, hogy a” Get Counter ” gombra kattintanak, de a hírek (A jobb oldali oszlop) nem különösebben népszerűek. Minél melegebb a szín egy ponton, annál gyakrabban kattintanak rá a felhasználók.

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    A kattintások hőtérképe

    A görgetési Térkép meg fogja érteni, hogy a látogatók hogyan görgetik az oldalt, ahol a leghosszabb ideig maradnak, ezért melyik rész érdekli őket. 

    Az űrlapelemzés segít megérteni, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a webhelyen található űrlapokkal, milyen mezőket tölt be az alkalmazásban, mi van a keresősávban stb. Minden eszköz ingyenes, tökéletesen működik, kompetens megközelítéssel segítenek hatékonyan elemezni webhelyének használhatóságát.

    Olvassa el a témát: Yandex. Metrica A-tól Z-ig

    Nem is olyan régen, Yandex. A Vzglyad összeolvadt a Yandex-szel.Toloka, kiderült, hogy egy UX teszt. Fizetik, a tanulmány 999 rubelt fizet, de úgy döntöttünk, hogy megemlítjük.

    Az UX teszt segít a tervezés tesztelésében, valamint annak azonosításában, hogy a felhasználóknak milyen problémái lehetnek.Az eszköz előnyei az, hogy a feladatokat a Yandex valódi emberei végzik.Sok a Toloka és a válaszadók.

    A webmesternek le kell írnia a felhasználói forgatókönyvet, például: “van egy tacskója, vegye fel a hordozót”, töltse be az interfész képernyőit, írja le a feladatot. az eredmények egy napon belül megjelennek.

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    UX teszt a Yandexben. Vzglyad

    2. Google Optimalizálás

    A Google szolgáltatása a felhasználók viselkedésével kapcsolatos információk gyűjtésére az oldalon, kísérletek elvégzésére: például annak megértéséhez, hogy melyik blokk elrendezés kényelmesebb a felhasználók számára, melyik űrlap opció több konverziót eredményez. 

    OLVASS TOVÁBB:  Alaich válaszol a SEO kérdéseire [PR-CY 19. sz. Kérdés]

    Hozzon létre egy példányt annak az oldalnak, amelyen tesztelni szeretné az elemeket, szükség szerint változtassa meg, majd válassza ki azokat a felhasználókat, akiknek az oldalt meg szeretné jeleníteni a módosításokkal. Lásd az eredményeket a szolgáltatásban. 

    Számos tesztelési modell áll rendelkezésre:

    • A / B-teszt– hozzon létre több oldal lehetőséget, majd válassza ki a legjobbat;

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    Példa egy A / B teszt beállítására

    • többváltozós kísérlet – hasonlítsa össze a több oldal lehetőséget, és értékelje a hatékonyságát bizonyos elemek, hanem a teljes oldalt;
    • az átirányítási kísérlet nem az ugyanazon oldal két verziójának összehasonlítása, hanem két különálló oldal összehasonlítása;
    • Személyre szabás– megváltoztatja a kiválasztott felhasználói szegmens oldalát.

    A Google Optimize szolgáltatás ingyenes verziója, valamint a Google Optimize 360 fizetett verziója található.

    A Szolgáltatásra vonatkozó részletes utasítások

    3. Helyszíni Elemzés

    Átfogó online webhely-ellenőrzés számos paraméterre: a keresőmotorok hozzáállása, szankciók, optimalizálás, műszaki paraméterek, linkek — összesen 70 + teszt van. összesen 70 + tesztje van .

    OLVASS TOVÁBB:  A Google elkezdi fizetni a franciaországi hírforrások tartalmát

    Ezek közé tartozik az alapvető használhatósági teszt, az egyes tesztek leírása, valamint a témával kapcsolatos cikkek:

    • favicon elismerés;
    • egy 404-es és egy link jelenléte egy elérhetetlen oldalon;
    • gyorsítás: gyorsítótárazási beállítások, szerver válaszidő-optimalizálás, tömörítés, erőforrás méret, CSS.

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    A használhatósági teszt töredéke

    A szolgáltatásban ellenőrizheti a mobil használhatóságát: értékelni fogja, hogy a webhely illeszkedik-e a képernyőbe, mutat-e egy miniatűröt, megtalálja-e a nézetablak címkét, értékeli-e a betűméretet és a bővítményeket.

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    A webhely mobil alkalmasságának ellenőrzése

    Mindez megtekinthető az ingyenes tarifán. További funkciók, beleértve a belső oldalakon található hibák keresését, a pozíciók ellenőrzését, valamint jelentések készítését, fizetett áron érhetők el. Van egy hét a szolgáltatás ingyenes tesztelésére.

    4. Hotjar

    Olyan szolgáltatás, amely eszközöket tartalmaz a használhatóság teszteléséhez: 

    • melegítse a térképeket az oldal népszerű kattintási területeinek megtekintésével;

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    Hőtérkép a szolgáltatásban

    • térképek görgetése az olvashatóság nyomon követéséhez;
    • a felhasználói munkamenetek személyre szabott felvételei, hogy valós időben megtekinthessék a webhely közönség általi használatát;
    • visszajelzés gyűjtése, ahol a felhasználók értékelhetik a webhely különböző elemeit, megjegyzéseket hagyhatnak;

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    • értékesítési csatorna elemzés;
    • a trigger felmérések végrehajtása.

    A visszajelzési eszközök lokalizálódnak, hogy több mint 40 nyelven gyűjtsenek visszajelzést, beleértve az orosz nyelvet is. A munkához hozzá kell adnia a szolgáltatási kódot a webhelyhez. Ezt manuálisan vagy a Google Tag Manager segítségével teheti meg.

    Az alacsony forgalmú személyes projektek és webhelyek esetében Ingyenes Ár áll rendelkezésre.

    5. UsabilityHub

    Használhatósági tesztek valódi résztvevőkkel. A szolgáltatás Angol, de a javasolt tesztelési nyelvek között az orosz. A fizetett változatban kiválasztja a résztvevők számát, majd hamarosan megkapja az eredményeket. 

    A teszteket ingyen is futtathatja,de legfeljebb két percig. Ön is részt vehet a tesztekben: válaszoljon a kérdésekre, értékelje a terveket. Gyűjtsd össze a részvételhez szükséges számú pontot — kapd meg a lehetőséget, hogy a tesztre költsd őket.

    A szolgáltatás öt egyszerű tesztet kínál:

    • Öt második teszt-öt második tesztAz elv a következő: feltölt egy képernyőképet a tesztoldalról a webhelyre, a teszt résztvevői 5 másodpercig megnézik, majd értékelik őket. Különböző kérdéseket tehet fel, például hogy melyik elem vonzotta a legnagyobb figyelmet, mit emlékszel, mi a webhely stb. A befejezés után teljes egészében megkapja a teszt résztvevők válaszait + egy automatikusan generált felhőt a gyakran ismétlődő szavakból.

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    1. Töltsön fel egy képernyőképet az oldalról

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    2. Tegyen fel kérdéseket a résztvevőknek

    9 бесплатных инструментов для тестирования юзабилити сайта на русском

    3. Kapunk egy jelentést válaszokkal

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában