More

    7 kérdés egy online hirdetési vállalkozóhoz – Hogyan válasszunk szakembert

    A digitális szolgáltatások piacán multidiszciplináris szakembereket találhat az online hirdetések beállításában. Egyesek bizonyos promóciós csatornákkal működnek, mások készen állnak az egész folyamat felépítésére. Ebben a cikkben megértjük, hogyan lehet kiválasztani egy vállalkozót, amely a lehető legnagyobb hasznot hozza vállalkozásának. Az internetes reklámszakember kiválasztásakor a hirdetők különböző célokat követnek: valakinek először kell kampányokat indítania, és valaki például új csatornákat szeretne kipróbálni, hogy minél több látogatót vonzzon az oldalra. Ezért a vállalkozóval szemben támasztott követelmények a feladatoktól, a vállalkozás méretétől és a reklámköltségtől függően változnak. Az együttműködés más formátumát is választhatja: alkalmazhat szakembert a személyzethez, vegye fel a kapcsolatot a hirdetési rendszerek kereskedelmi osztályaival, szabadúszókkal vagy egy ügynökséggel.

    Megmondjuk, hogyan lehet megállapítani, hogy a kiválasztott szakember (vagy az egész csapat) pontosan az, akire megbízhatja a hirdetését.

    Mielőtt találkozna egy vállalkozóval

    • Nézze meg az értékeléseket. Rendszerint jól ismert ügynökségeket képviselnek, amelyek közepes és nagy vállalkozásokkal dolgoznak. A digitális piac legnépszerűbb minősítései a Ruward, a Tagline, az Adindex és a CMS Magazine “Rating of Runet”.
    • Értékelje a vállalkozó szakértelmét. Próbálja meg az interneten keresni az ügynökség nevében közzétett anyagokat, vagy egy adott szakember észrevételeit. Jó, ha ezek jó minőségű cikkek a médiában, publikációk a cég blogján, kommentek szakosított kiadványokhoz stb.
    • Tudjon meg többet az internetes marketingről. Így Ön és a vállalkozó ugyanazt a nyelvet fogja beszélni, és gyorsan megértik az Ön előtt álló feladatokat.

    Gondoljon arra is, hogy mit vár pontosan az együttműködéstől, és mit szeretne elérni. Ha az elején nincs egyértelműen megfogalmazott feladat és kritérium az eredmény értékelésére, akkor valószínűleg az Ön és a vállalkozó közötti együttműködés során félreértések merülnek fel.

    A TK megfogalmazása (technikai feladat):

    1. Először döntsön a reklámprojekt céljáról . Ezután gondolja át, hogyan szeretné elérni, és hogyan fogja mérni az eredményt:

    • a cél elérése érdekében megrendelhet egy adott szolgáltatást (például videohirdetések indítását vagy ingatlanobjektumok népszerűsítését);
    • Az eredmény kiértékeléséhez fontos meghatározni azokat a kvalitatív és kvantitatív mutatókat, amelyeken javítani kíván (például több pályázat befogadására).

    7 kérdés egy online hirdetési vállalkozóhoz - Hogyan válasszunk szakembert

    Ha egy reklámkampány fő célja a potenciális ügyfelek generálása, akkor először is el kell döntenie a konverziók költségét – annak megértéséhez, hogy mennyit hajlandó fizetni -, valamint azt az időkeretet, amelyben minden embert meg akar kapni. ez. Ebben az esetben magának a célnak valamilyen statisztikán kell alapulnia. És ha még nincs adat, akkor csak egy cél lehet – tesztelés.

    Tegyük fel, hogy növelni szeretné a konverziókat – ez a fő cél. Érdemes megvitatni az árnyalatokat a vállalkozóval:

    • milyen szempontok alapján fogja megtudni, hogy nőtt az értékesítés;
    • mit számít konverziónak – Önnek és a szakembernek eltérő véleménye lehet ebben az ügyben;
    • mennyi időbe telik az eredmény elérése;
    • Befolyásolja-e a szezonalitás a konverziók számát, és ha igen, milyen mutatókra számít az alacsony és a legmagasabb szezonban.
    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan találhat meg és tarthat meg ügyfeleket - a legjobb módszerek
    OLVASS TOVÁBB:  Első lépések: Hasznos webes szemináriumok és cikkek az online hirdetésekről

    2. Töltse ki az előadást . A kérdőívre adott válaszai segítenek a szakembernek meghatározni az Ön igényeit és lehetőségeit. Azt tanácsoljuk, hogy válaszoljon a lehető legőszintébben, hogy a további előrejelzések és költségkalkulációk helyesek legyenek. Íme egy példa az eLama ügyfeleinek ajánlott rövid ismertetésre.

    Fontos : a tájékoztatónak kérdései lehetnek az üzleti adatokkal, például az átlagos számlával kapcsolatban. Ez a szokásos gyakorlat, és általában nem jár semmilyen kockázattal. De ha aggodalomra ad okot a titoktartás, akkor aláírhat egy titoktartási megállapodást (NDA) a vállalkozóval.

    3. Készítse elő a reklámozáshoz szükséges összes információt : tények a cégről, márkakönyv, adatok a célközönségről és a versenytársakról, vállalati színek, példák a kommunikációra az ügyfelekkel stb.

    Megmondjuk, milyen kérdéseket tehet fel szakembernek az ismerkedés szakaszában.

    Mit kérdezzen egy leendő vállalkozótól

    Tapasztalat

    Az első tudnivaló az, hogy egy ügynökség vagy szakember mióta dolgozik a reklámozással vagy annak egyik irányával. Ügyeljen arra, hogy ellenőrizze, hogy a vállalkozó dolgozott-e az Ön résszel rendelkező projektekkel. Ha igen, derítse ki, hogy hajlandó-e megosztani veled működő promóciós stratégiákat.

    Esetek

    Érdeklődjön a vállalkozó esetei között – jó és rossz is. Például az eLamánál elmondtuk blogolvasóinknak, hogyan:

    • vonzotta a szőlőültetvényekbe történő beruházásokat a cél felhasználásával;
    • megfelezte a Dodo Pizza megrendelésének árát;
    • az etno dobokat népszerűsítette az egész világon.

    Ne feledje azonban, hogy a nyilvánosságra hozatali megállapodás alapján egy szakember kapcsolatba kerülhet az ügyféllel, így nem mindig lesz hajlandó nyilvánosságra hozni a portfólióban lévő ügyfelek valós számát, és még inkább – mutatóikat.

    Tanúsítványok

    Minél több szakember van a cégben, akiknek tanúsítványa van a hirdetési rendszerekről, annál jobb. A tanúsítás szinte minden hirdetési rendszerben elérhető: Yandex.Direct, Google Ads, VKontakte, Facebook Ads, myTarget. A legelismertebbek a proctoring tanúsítványok – amikor online tesztelést végeznek felügyelet mellett (mikrofonnal és webkamerával).

    OLVASS TOVÁBB:  Online áruházi reklám - áttekintés az eszközökről és platformokról

    Emberek és folyamatok

    Ha ügynökséghez fordul, kérdezze meg az alkalmazottak munkáját:

    • Mi a munkacsoport és az egyéni szakember motivációja.
    • Hány klienst kezelnek az alkalmazottak. Ez segít megérteni, hogy a szakemberek elegendő időt tudnak-e fordítani a projektre.
    • Milyen programokat és eszközöket használnak. A vállalat saját fejlesztései további plusz, ha hatékonyságukat konkrét példákkal igazolták. Például ügyfeleink néhány projektjében a nyelvi generátort és a Lead Import eszközt használjuk.

    KPI

    Beszélje meg a vállalkozóval azokat a kritériumokat, amelyek alapján mérni fogja a teljesítményt. De előtte elegendő statisztikailag szignifikáns adatot kell összegyűjtenie webhelye teljesítményéről és a hirdetési kampányok hatékonyságáról. Statisztikákra van szükség ahhoz, hogy egy szakember fel tudja mérni, hogy a dolgok jelenleg hogyan alakulnak, és milyen stratégiákat lehet kipróbálni a jövőben.

    A webanalitika segít összegyűjteni a szükséges adatokat – az eLama-ban külön szolgáltatásként kínáljuk.

    7 kérdés egy online hirdetési vállalkozóhoz - Hogyan válasszunk szakembert

    Mindig azt tanácsoljuk ügyfeleinknek, hogy állítsanak be webanalitikát. Erre azért van szükség, hogy információkat gyűjtsünk az ügyfél weboldalának munkájáról és helyesen értelmezzük. Csak így tudjuk egy reklámkampány eredményeit helyesen felmérni, másrészt olyan megoldásokat fogalmazhatunk meg, amelyek elősegítik az üzleti hatékonyság növelését.

    Megállapodik abban, hogy hogyan és mikor kapja meg a jelentéseket. És adja meg azt is, hogy milyen gyakran és milyen kommunikációs csatornákon fog kommunikálni egy szakemberrel.

    OLVASS TOVÁBB:  Online áruházi reklám - áttekintés az eszközökről és platformokról

    A kompetenciák szétválasztása

    Kérdezd meg, van-e megosztott felelősség a csapaton belül? Nehéz egyformán jártasnak lenni a célzott és a PPC reklámozásban. Eligazodhat a reklámirodákban, megértheti a munka elveit, de egy dologban profi lehet.

    A költség

    Tudja meg, hogyan alakul a vállalkozó szolgáltatásainak költsége, és hasonlítsa össze a piac többi ajánlatával. Ha az ár nagyon eltér az átlagtól felfelé vagy lefelé, ez okot ad a gondolkodásra.

    És ami a legfontosabb – összpontosítson a partnerségre

    A sikeres reklámkampányok és az egyre növekvő forgalom titka a megrendelő és a vállalkozó együttműködése. Fontos megérteni, hogy a szakember nemcsak partnere, hanem partnere, akit szintén érdekel a jó teljesítmény.

    Ha nem tudja, kire bízza a reklámot, vegye fel a kapcsolatot az eLama ügynökséggel.

    Friss cikkek

    Девушки из сферы digital о карьере и работе

    Партнерский материал Накануне 8 марта мы поговорили с участницами партнерской программы eLama и коллегами о личном: с чего начиналась их карьера, с какими сложностями они сталкивались,...

    Важное за неделю: Instagram запустил «Живые комнаты» на 4 спикера

    В эфире регулярный дайджест Лайкни с самыми Свежими и Умными материалами. В этом выпуске протестируем новую функцию Instagram – Live Rooms («Живые комнаты») и...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában