More

    5 könyv a PR-ről: mit kell olvasni a szakmai készségek fejlesztéséhez

    A PR menedzser egy csodálatos kreatív szakma, amely állandó képzést igényel. A PR-személy rossz vagy elavult ismerete nagyon drága lehet A munkáltatóinak, mert még egy hiba is helyrehozhatatlan csapást okozhat az ügyfél hírnevére. 

    Összegyűjtöttünk egy válogatást az Alpina PRO Könyvkiadó által kiadott PR menedzsmentről, amely segít elkerülni az ilyen hibákat, valamint gyorsan elsajátítja a szükséges és releváns eszközöket, és megvalósítja azokat a munkába. Olvasd és próbáld!

    1. Lilia Glazova. Miért van szüksége egy PR-embernek uralkodóra?

    Ez a könyv a PR számára fontos különböző mutatók mérésének módszereiről szól, például a közönség lefedettségéről vagy a márkajelzések számáról a médiában. 

    A szerző a könyv Lilia Glazova, VEZÉRIGAZGATÓJA PR Hír elnöke, valamint a Szövetség Tanácsadó cég a közönségkapcsolatok (AKOS), arról beszél, hogy milyen típusú ellenőrzés a leghatékonyabb a különböző média, amit a költségvetés megfelelő számukra, hogyan válasszuk ki a megfelelő kpi-ok konkrét feladatokat, mely helyzetekben, a cégnek szüksége van egy híre audit, sokkal több.

    A szerző pontos eszközökkel egészíti ki a munkát olyan tippekkel, amelyek nem nyilvánvalóak a kezdők számára, például hogyan kell tanítani a vezérigazgatót, hogy beszéljen a nyilvánosság előtt, mely helyzetekre egyáltalán nem lehet reagálni, vagy hogyan kell helyesen dolgozni a mémekkel.

    A legtöbb ilyen módszer elsajátítása annyira kibővíti a PR szakember kompetenciáját, hogy túlmutat a “tiszta” PR határain. És ez jó. Lilia Glazova biztos abban, hogy ilyen változásokra van szükség, mivel a marketing szakmák közötti különbségek fokozatosan eltűnnek, számos szűk specialitást hamarosan egy univerzális – kommunikátor vált fel.

    2. Dmitrij Szolopov, Karolina Gladkova. A kommunikációs hadviselés 10 parancsolata

    10 заповедей коммуникационной войны1A modern Internet közönsége rendkívül érzelmes és könyörtelen: a közösségi hálózatok és bloggerek felhasználói megtalálják és megvitatják a médiaszemélyiség vagy egy jól ismert cég minden hibáját. A könyv szerzői Dmitrij Solopov és Karolina Gladkova ezt a helyzetet kommunikációs háborúnak nevezik, amely órák Alatt apokalipszissé válhat.

    A szerzők szempontjából a fő veszély abban rejlik, hogy a közösségi hálózatokon folytatott vita gyorsan növekszik, és megváltoztathatja az eredeti témát, a PR-személy helytelen cselekedetei pedig csak rosszabbá tehetik a helyzetet. 

    OLVASS TOVÁBB:  Üzleti tájékoztatás: hogyan működik

    Például a hazugságot, a figyelmen kívül hagyást, a torzító tényeket vagy a pozíció éles változását azonnal meg kell jegyezni, és határozottan negatív szerepet játszanak. Ezenkívül “az Internet mindenre emlékszik”, így a jó hírnév helyreállítása sok időt és erőforrást igényelhet – ha egyáltalán lehetséges, mivel néhány reputációs veszteség helyrehozhatatlanná válhat.

    Ennek elkerülése érdekében a szerzők 10 univerzális szabályt javasolnak, amelyek segítenek kompetens módon reagálni a népszerű elégedetlenségre, megőrizni a jó nevet és státuszt, nem veszítik el az ügyfelek helyét és a pénzt. 

    A szabályok egyszerűek és világosak: ne hazudjon, ne hagyja figyelmen kívül a közönség hangulatának tanulmányozását, tartsa a pozícióit a végéig, ne késleltesse a bocsánatkérést, ha szükséges. Minden szabályt az orosz Internet történetének jól ismert eseteinek példáival magyaráznak, könnyen megjegyezhető. Vegye üzembe!

    OLVASS TOVÁBB:  YAN A-tól Z-ig: hogyan különbözik a YAN reklám a keresésben

    3. Oleg Chulygin. Csitt, mondja az ügyfél!

    Тише, говорит клиент!2Az ügyfél meghallgatásának képessége az üzleti szféra egyik legfontosabb készsége, amelyet kevés ember rendelkezik. Az ügyfél meghallgatása azt jelenti, hogy megértsük azt a világot, amelyben él, nem csak az alapvető szükségleteinek megismerése. A könyv szerzője, elemző, marketingszakértő, üzleti edző Oleg Chulygin úgy véli, hogy az ügyfél beszél a problémák, igények folyamatosan, a lényeg az, hogy hallja őt.

    A szerző azt javasolja, hogy minőségi szempontból új lépést tegyen az ügyfél megértése felé mélyreható interjúkon keresztül. Ez egy modern kutatási módszer, amely megköveteli, hogy a kérdező valóban érdeklődjön, érzékeny és figyelmes legyen az interjúalanyra, de cserébe megadja a legfontosabb információkat életéről, problémáiról és szükségleteiről.

    A könyv tankönyvként van felépítve – a szerző részletesen elmondja, hogyan kell meghatározni a tanulmány célját, hogyan kell elkészíteni a kérdéseket, Mit kell figyelni az interjú során, valamint hogyan kell elemezni a kapott információkat. 

    Ezek a készségek nemcsak egy PR-személy munkájában, hanem bármely más kommunikációs tevékenységben is hasznosak lesznek.

    4. Meruert Zhunusbek. A beszéd művészete

    Искусство разговаривать3A szó a PR-menedzser egyik fő eszköze, mesterien kell elsajátítania. A dadogás, a Zavaró szavak vagy a témáról a témára való ugrás nem ösztönzi a közönség bizalmát, ami szükségszerűen befolyásolja az értékesítést vagy a hírnevet. 

    OLVASS TOVÁBB:  Miért van szüksége egy online áruháznak egy blogra, és hol kaphat témákat a cikkekhez

    A PR-személy beszédének minden körülmények között pontosnak, meggyőzőnek és tömörnek kell lennie, legyen az egy ügyfél, egy találkozó, egy nyilvános beszéd, egy online közvetítés vagy egy jelentés a főnöknek.

    Szerencsére ez a képesség képzett. A tapasztalt hangszóró, Meruert Zhunusbek a sikeres beszéd 10 szakaszát írja le könyvében, amelyek mindegyikéhez számos gyakorlati feladatot ad. 

    Például egy informatív vagy szórakoztató műfajban a beszédek témájának kiválasztása segít az oratorikus készségek fejlesztésében. Minden gyakorlat része a teljesítmény előkészítésének, sikere nagyban függ tőlük.

    A Meruert Zhunusbek rendszer előnye, hogy minden egyes szakasz, függetlenül attól, hogy beszédtechnikák fejlesztése vagy a beszéd indításának nem szabványos lehetőségeinek keresése, külön-külön elemezhető és gyakorolható, valamint minden nap alkalmazható a mindennapi kommunikációban.

    5. Stephen Covey. A rendkívül hatékony emberek hét készsége

    Семь навыков высокоэффективных людей4Ez a könyv egy kortalan klasszikus, amelyet emberek milliói használnak szerte a világon. 

    A legendás üzleti edző, tanár, író, üzletember, Stephen Covey felhívja az olvasó figyelmét, hogy nem a trendek az idő, de a törvények a fejlődés, hogy mindig működik, ezért javasolja, hogy őket az életébe. Nem tanítja, hogyan lehet “sikeres”, de elmondja, hogyan kell építeni a karaktert, megszervezni az életed.

    A hét készség, amelyről a szerző ír, már régóta klasszikussá vált,az önfejlesztésről és a gazdálkodási tankönyvekről szóló értekezésekben. Itt vannak:

    1. Maradjon proaktív.
    2. Kezdje azzal, hogy elképzeli a végső célt.
    3. Először tegye meg, amit először meg kell tenni.
    4. Gondolj a “won/won” szellemében.
    5. Először arra törekszünk, hogy megértsük, majd meg kell érteni.
    6. Szinergia elérése.
    7. Folyamatosan javul,”élesítse meg a fűrészt”.

    OLVASS TOVÁBB:  Üzleti tájékoztatás: hogyan működik

    Stephen Covey azonban egyesíti őket egy olyan rendszerbe, amelynek fejlődése önmagunk megértésével kezdődik, és fokozatosan növeli a hatékonyságot az élet bármely területén. Az üzleti készségek termesztése fokozatos, de az eredmények a gyakorlat első napjaitól jelennek meg. A szerző különös figyelmet fordít az összes PR-menedzser számára hasznos készségekre: prioritások, időgazdálkodás, kommunikáció másokkal. 

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában