More

    404 hibakövetés beállítása a Google Tag Manager és a Google Data Studio alkalmazásban

    Hogyan használhatjuk a Google Tag Manager alkalmazást a forgalom nyomon követésére a nem létező webhelyoldalakra, valamint hogyan hozhatunk létre vizuális jelentést a Google Data Studio alkalmazásban.

    A cikkben:

    1. Hogyan lehet nyomon követni a forgalmat 404 oldalra a GTM használatával:

      1. Határozza meg az oldal nevét 404

      2. Változó létrehozása 

      3. Hozzon létre egy ravaszt 

      4. Címke létrehozása 

      5. Ellenőrizze, hogy a beállítások helyesek-e 

      6. Hol kereshet adatokat a Google Analytics szolgáltatásban

    2. Hogyan készítsünk jelentést 404 oldalról a Google Data Studio alkalmazásban

    Válasz kód 404 Nem található-a jel, hogy a szerver nem találja az oldalt ezen a címen. Például azért, mert az oldalt törölték vagy áthelyezték egy másik szakaszba anélkül, hogy átirányították volna egy új címre.

    Ebben az esetben a régi érvénytelen oldalcímre mutató hivatkozások a tartalom vagy akár a webhely menüjében is maradhatnak. Ezt meg kell találni, rögzíteni — nincs szükség arra, hogy a felhasználót a semmibe küldje. Ha követi az őt érdeklő linket, és látja a 404-et, akkor valószínűleg bezárja az oldalt, majd egy másik oldalra megy.

    Mi más árt a helyszínen törött linkeket, hogyan kell kijavítani őket, az anyagban leírt. Ha el kell távolítania az elavult tartalmat a Yandexből vagy a Google-ból, nézzen meg egy másik cikket.

    A Google Analyticsben általában 404 oldalra követik a forgalmat, de van egy egyszerűbb módszer, anélkül, hogy beavatkoznának a kódba.

    A Google Tag Manager segítségével különböző szolgáltatásokat kezelhet-Google Analytics, Yandex. Metrica, AdWords, stb – anélkül, hogy zavarja a webhely kódját, valamint a komplex beállításokat.

    A Google Data Studio (Google Data Center) lehetővé teszi, hogy az adatokat különböző szolgáltatásokból húzza ki, majd vizuális jelentésekben megjelenítse őket.

    Ebben az útmutatóban elemezzük, hogyan lehet nyomon követni a forgalmat a “404 Nem található” oldalakra a Google Tag Manager segítségével, majd jelentéseket készítünk a Google Data Studio alkalmazásban.

    Hogyan lehet nyomon követni a forgalmat 404 oldalra a GTM használatával

    Először regisztrálnia kell a Google Tag Manager alkalmazásban, helyesen telepítenie kell a GTM tárolót a webhelyre, majd csatlakoztassa a Google Analytics szolgáltatást. Hogyan kell megfelelően telepíteni a Google Tag Manager, majd csatlakoztassa mindent, amire szüksége van, elemeztük a screenshotok ebben a cikkben.

    Ezt követően elindíthatja a 404 hibakövetés beállítását.

    1. lépés. Határozza meg a 404 oldal nevét

    Nézze meg, mi a webhely 404 oldalának neve, statikus fejléc kimenettel kell rendelkeznie. A projekt nem létező oldalának megnyitásához szüntesse meg a linket a keresősávban — például adjon hozzá bármilyen karakterkészletet. Megnyitottunk egy oldalt a “hiba 404-Az oldal nem található”címmel.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    Oldal 404 az oldalon pr-cy.ru

    2. lépés. Változó létrehozása

    Ismeri a 404 oldal nevét, most létre kell hoznia egy változót, amely ellenőrzi az oldal címét, és ott keresi ezt a nevet.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan próbálták a csalók felhígítani a domain tulajdonosát

    Változó létrehozása A Google Tag Manager alkalmazásban:

    1. A panel bal oldalán nyissa meg a “változók”lehetőséget.

    2. Az alábbiakban található egy “egyéni változók” szakasz, kattintson a “Létrehozás”gombra.

    3. Állítsa be az Önnek megfelelő nevet, majd konfigurálja azt:
      1. típus – ” JavaScript változó»;

      2. a globális változó neve ” dokumentum. cím”. A ” dokumentum.cím ” a tulajdonság jelentést tesz annak az oldalnak a címéről, amelyet a felhasználó meglátogatott.

    OLVASS TOVÁBB:  25% kedvezmény a helyszíni elemzésre a májusi ünnepekre!

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    Változó létrehozása

    Ugyanakkor hozzon létre egy másik változót – az Analytics nyomkövetési azonosítójával, hogy ne kelljen minden alkalommal megadnia a kódot. Ha már dolgozott a Google Tag Manager alkalmazásban, akkor valószínűleg már rendelkezik ezzel a változóval.

    Változó létrehozása az Analytics számlálókóddal:

    1. Válassza az ” egyéni változók “szakaszban a” Létrehozás ” lehetőséget.

    2. Adjon nevet, válassza ki a változó típusát – “állandó”.

    3. Az értékbe írja be a számláló UA-ját.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    Változó létrehozása a számláló kóddal

    3. lépés. Hozzon létre egy ravaszt

    Érdekli az oldalak egy adott fejléc — “hiba 404-oldal nem található”, ezért létre kell hoznunk egy ravaszt, amely válaszol erre a fejlécre.

    Hogyan hozzunk létre egy ravaszt a Google Tag Manager:

    1. A navigáció bal oldalán nyissa meg a “triggerek” lehetőséget, kattintson a “Létrehozás”gombra.

    2. Adjon nevet, válassza ki a trigger típusát — “oldalnézet”, aktiválási feltételek — “néhány oldalnézet”.

    3. Állítsa be az aktiválási feltételt: válassza ki az éppen létrehozott változót, valamint a 404 oldal nevét. A név nem lehet teljesen, de részben, mivel a feltétel “tartalmaz”, nem pedig”egyenlő”.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    Trigger létrehozása

    4. lépés. Címke létrehozása

    Az utolsó lépés az információk továbbításának konfigurálása a Google Analytics szolgáltatásba. Ehhez létre kell hoznia egy címkét, amelyet egy adott trigger aktivál, és adatokat továbbít a statisztikai rendszerbe egy kategóriával, művelettel és címkével rendelkező eseményekként.

    Hogyan hozzunk létre egy CÍMKÉT a Google Tag Manager alkalmazásban:

    1. Nyissa meg a navigáció bal oldalán található “címkéket”, kattintson a”Létrehozás” gombra.

    2. Adjon meg egy nevet, amely megfelel Önnek, és konfigurálja azt:
      1. konfiguráció ” Google Analytics-Universal Analytics»;

      2. követési típus — ” Esemény»;

      3. kategória-állítson be egy tetszőleges értéket, azt írtuk: “404 hiba»;

      4. művelet-válassza ki a javasolt “oldal URL”, hogy az oldal Ezzel az esemény;

      5. parancsikon – “hivatkozó” az oldal megtekintéséhez, ahonnan a felhasználó a 404. oldalra ment;

      6. nem interakció — “igaz”, akkor a művelet nem befolyásolja a ugráláskövetést;

      7. Google Analytics beállítások-Ellenőrizze a “Beállítások felülbírálása” elemet, majd adjon meg egy változót az elemzési címke UA-jával

    3. Adja hozzá a korábban létrehozott 404 ravaszt.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    Címke létrehozása

    Mentse el a címkét, tegye közzé, de mielőtt közzétenné, csak abban az esetben ellenőrizze, hogy minden helyesen van-e beállítva.

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan javította a vállalat a webhely navigációját és enyhítette a vezetők munkaterhelését

    5. lépés. Ellenőrizze, hogy a beállítások helyesek-e

    Az előnézeti mód segítségével ellenőrizheti, erre a gombra kattintva nyílik meg.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    Gomb az üzemmód engedélyezéséhez

    Korábban egy kattintás csak hibakeresési módot indított el, a címkékkel kapcsolatos információk pedig a képernyő alján jelentek meg. 2020-tól az előnézeti mód be van építve a Google Tag Assistant-be.

    A Google Tag Assistant egy Google Chrome-bővítmény, amely különböző Google-címkék keresésére és ellenőrzésére szolgál egy webhelyen. Működik a Google Tag Manager és a Google Analytics címkék, Google Ads konverziós címkék, és mások. A bővítmény megmutatja, hogy mely Google címkék vannak telepítve a webhelyen, hibákat talál, majd megmondja, hogyan kell kijavítani őket.

    A gombra kattintva megnyílik az asszisztens felület, az ablakban meg kell adnia a 404 oldal URL-jét, amelyre a hibakeresési mód megnyílik.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    URL-ek címkéinek megtekintése

    Sokkal jobb, hogy hagyja a jelet tartalmazza hibakeresési jel az URL-t. Ez azt jelenti, hogy a gtm_debug=x paraméter hozzáadódik az oldal URL-jéhez, jelezve, hogy az előnézeti mód fut.

    OLVASS TOVÁBB:  A Yandex megosztotta a videohosting fejlesztésének terveit 2021-ben

    A Google Tag Assistant böngészőbővítménnyel rendelkezik:

    • A kiterjesztés telepítve egyszerre több előnézeti lapot is megnyithat a különböző webhelyekhez, amelyeket kényelmesen felcímkéznek, hogy ne zavarjanak össze. Itt futtathatja a hibakeresési módot a mobil eszköz emulátorban.

    • Kiterjesztés nélkül, az egyes ablakok megnyílnak, nem lapok. Ebben az ablakban nem módosíthatja az URL-t.

    A képernyő alján megjelenik egy előnézeti ikon. Ha az üzemmód sikeresen aktiválódik, megjelenik a “debugger connected”üzenet.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    A hibakeresési mód fut

    Ha azt mondja:” Nem található hibakereső”, akkor a csatorna nem található, akkor kattintson a” hibakereső megnyitása ” gombra, majd nyisson meg egy új előnézetet.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    Új hibakeresési mód megnyitása

    Ha a hibakeresési mód nem működik, előfordulhat, hogy egyes programok blokkolják a Google Tag Assistant alkalmazást, például harmadik féltől származó böngészőbővítményeket vagy hirdetés-blokkolókat.

    Nyissa meg az asszisztens előnézeti felületét. A felületen, az összefoglaló oldalon külön menük vannak címkékkel, változókkal és hibákkal. Az összefoglalóban az asszisztens nyomon követi az összes telepített címkét, majd megmutatja, hogy vannak-e hibák. Címkék lőttek-ezek aktivált címkék erre az eseményre, illetve címkék nem lőttek-nem aktivált.

    Как настроить отслеживание 404 ошибок в Google Tag Manager и Google Data Studio

    Összefoglaló az Asszisztensben

    A hibák a hibák lapon jelennek meg.

    Egy másik tipp: a Google Analytics alkalmazásban add hozzá tagassistant.google.com az átmeneti források kivételeinek listájában az előnézeti mód elindítása nem jelenik meg új munkamenetként.

    Az ellenőrzés után ne felejtse el közzétenni a Google Tag Manager tárolót az összes beállítással és javítással, különben csak előnézeti módban működik a közzététel előtt.

    Friss cikkek

    Kommunikációs csatornák a vendéggel az étteremben. Ami fontos, hogy ne felejtsük el

    A kommunikáció nem csak a szavaid és gondolataid szóbeli kifejezése. A kommunikáció marketing is lehet: amikor a promóciós anyagok, a menüben kiválasztott kifejezések...

    Mit tettünk egy olyan helyzetben, amikor egy versenytársat a mi költségünkre népszerűsítettek

    A versenytársak különbözőek. Ügyfelünk-a turistaosztály házának fejlesztője - nagyon leleményes volt. Kitalálta, hogyan reklámozhatja tárgyait hirdetési kampányainkon keresztül.  Elmondjuk a történetet arról,...

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában