Meg fogjuk mondani egy esetben, hogyan lehet népszerűsíteni egy nagy választékú és összetett felépítésű online áruházat. 2016 óta dolgozunk egy ügyféllel, de az ügyben tárgyalt sablonok beállítása és optimalizálása nem tart tovább egy hónapnál, és az eredmény is nagyon hamar észrevehető lesz.
Vevő
Az autópartner egy nagy, 18 értékesítési ponttal rendelkező gumiabroncsok és autógumik értékesítési központja, amely sikeresen versenyez a piacon a szövetségi láncokkal. Egy ügynök azért jött az ügynökséghez, hogy növelje az eladásokat.
Ez egy nagy komplex projekt számunkra. A SEO mellett fizetett forgalmat folytatunk, támogatjuk az oldalt és fejlesztjük új verzióit. De ebben a cikkben kifejezetten az online áruházuk optimalizálására fogunk összpontosítani.
A feladat a keresési eredmények pozíciójának javítása.
60 000 oldal optimalizálása
Probléma
Ha a katalógust megszorozza a szűrők paramétereinek számával, rengeteg oldalt kap az optimalizáláshoz. Az elemzőnek 10 évbe telik, hogy manuálisan átdolgozza egy ilyen kötetet.
Döntés
Beállítottuk a sablon optimalizálást a népszerűsített dokumentumok minden fontos területére: metacímkék, fejlécek, szövegek.
Mutassuk meg egy példával, hogyan működik:
A felhasználó 4 paraméter kombinációja alapján keres gumiabroncsokat: évszak, szélesség, magasság és átmérő.
Ezt a lekérdezést írja be: [nyári gumik 195 65 r15]. A kérés gyakorisága 26, a paraméterek által gyűjtött céloldal http://www.autopartner-perm.ru/tyres/list/all/summer/195/65/15.
Bármi, amit az alábbi példa nem húz alá, az a minta:
- Cím (13): Nyári gumiabroncsok 195/65 R15, vásárlás Permben, autógumi árak az Avtopartnerben
- Leírás (14): Az Avtopartner online áruház, a Vianor hivatalos képviselője 195/65 R15 méretű nyári gumik felajánlását kínálja Permben. A gumiabroncsok kiválasztása paraméterek szerint.
- H1: Nyári gumiabroncsok 195/65 R15
Az egyedi lekérdezések a keresési forgalom több mint 50% -át eljuttathatják az oldalra, ezért ne tévesszen meg téged a példában szereplő kifejezés alacsony gyakorisága – ilyen alacsony frekvenciájú felhasználók százai, ha nem ezrei vannak – Dmitrij Sokerin elemző.
Szűrőket valósítunk meg, és az üres oldalakat eltávolítjuk a keresési eredményekből
Probléma
Vannak olyan paraméter-kombinációk, amelyekhez nincs megfelelő gumiabroncs a helyszínen, és néha a természetben is. Ezek az üres oldalak az indexbe kerülhetnek. Az oldalak szűrése rosszabb rangot is jelenthet, mivel nem vesznek részt a linkelésben.
Döntés
Lezártuk az üres oldalakat a metarobotok általi indexeléstől, és beállítottunk egy automatikusan frissülő webhelytérképet.
Az oldal intelligens linkelést használ: amikor egy márka bizonyos paramétereivel rendelkező gumiabroncsokat választ, a felhasználónak egy másik márka hasonló paramétereivel kínálnak választékot.
Szinkronizáljuk a termékelszámolást és az online áruházat a kulcsszavak fenntartása mellett
Probléma
Az ügyfél új termékeket kap 1C-ban a kísérő dokumentumok szerint, ennek eredményeként rövidített nevekkel importálják őket az oldalra, például: Hakkapeliitta → HKPL.
Ez 2 okból rossz:
- A felhasználó számára kényelmetlen a modell rövidített neve alapján keresni.
- A Nokian HKPL 8 leszálló dokk nem gyűjt forgalmat a Hakkapeliitta 8 kérésre.
Döntés
Létrehozta a modellnevek helyettesítésének listáját: HKPL → Hakkapeliitta, több mint 300 modellt tartalmaz. E-mail értesítéseket állítottunk be annak érdekében, hogy megismerjük az új modellek megjelenését az 1C-ben, és gyorsan feltöltsük az adatbázist.
eredmények
A webhelyen végzett bonyolult munka eredményeként havonta körülbelül 310 tranzakció történik szezonon kívül, szezonon kívül – körülbelül 90, a SEO és a kontextus szerinti hirdetési eredmények összege szerint. A grafikonon láthatja a vásárlások arányát források szerint, körülbelül ugyanannyi ügyfél jön a keresésből, mint a reklámozásból:
Javított pozíciók a keresési eredmények között
2016 júliusa óta magas szinten tartottuk pozícióinkat – a gumiabroncsokat kereső felhasználók többsége meglátta az ügyfél weboldalát. Igyekeztünk azonban nemcsak a forgalmat, hanem a konverziót is növelni, ezért dolgoztunk a kérdés minőségén – üres oldalakat zártunk, szerkesztettük a nevek helyesírását, a termékeket csak raktáron mutattuk.
Az elmúlt szezonban csak a keresésből mintegy 250 vásárló érkezett, akik vásároltak az online áruházban:
Háromszorosára nőtt a webhelykonverzió
2016 és 2019 között a tranzakciónkénti konverzió 0,25% -ról 0,7% -ra nőtt a SEO és a fizetett forgalom szempontjából. Most az átváltás 1,1%.
Így ha webhelyének nagy a nómenklatúrája, elegendő egyszerű lépéseket tenni, és ez jelentősen befolyásolja a forgalmat. Annak érdekében azonban, hogy a webhelyet ne csak fel lehessen látogatni, hanem az értékesítéshez is, ne feledkezzünk meg a felhasználóbarátságról.
Átfogóan dolgoztunk a projekten, törekedve mind a célzott forgalom, mind a konverzió növelésére. Az alapvető optimalizálás mellett, amely lehetővé teszi a webhely felemelését a keresési eredmények között, kétszer cseréltük az oldalt – szűrőket adtunk hozzá, megváltoztattuk a dizájnt. Az integrált megközelítés eredményeként nőtt a forgalom, a helyszín átalakítása háromszorosára nőtt. Sőt, megnőtt a tranzakciók aránya az oldalon, és az oldal 250 értékesítést generált az elmúlt szezonban.