More

    3 pillére sikeres SEO promóció

    Weboldal tulajdonosok, kezdők számára Maria Zaitseva, a bquadro digitális ügynökség internetes marketing osztályának vezetője a használhatóság, a webhely felépítése és a műszaki optimalizálás szerepéről a SEO promócióban. 

    A SEO az egyik fő szolgáltatásunk. Különböző szintű projekteket támogatunk: a Mir Krup márka weboldalától, egy nagy online vízvezeték-áruháztól a Szentpétervár egyik kerületében található orvosi klinikáig. Ezt már több mint 17 éve csináljuk, és biztosan mondhatjuk: a keresőmotor promóciója sokat fejlődött. 

    Csak az elmúlt 10 évben a Yandex körülbelül 18-szor megváltoztatta a rangsorolási algoritmust. Például tavaly ősszel a keresőmotor bevezette a YATI algoritmust. A helyzet hasonló a Google – nál-a keresőmotor nem kevésbé aktívan változik. Tehát az utóbbiból a Core Web Vitals 2021 nyarán indult. 

    Most a webhelyre mutató linkek tömeges vásárlása megkérdőjelezhető erőforrásokból már nem működik, a “kulcsokkal” spamelt szövegek rossz formának, csaló viselkedési tényezőknek (kattintások, részvétel, idő a webhelyen, visszafordulási arány stb.) a keresőmotorok számítják ki és büntetik. A katalógushelyeken történő tömeges regisztráció 2021-ben sem jár előnyökkel. 

    De egy időben, nem számít, mennyire paradox lehet, a szabályok SEO promóció ugyanaz marad: a helyszínen kell kényelmes emberek, a tiszta szerkezet, jó műszaki állapotban (gyors oldal betöltése, tartalom kijelző, mobil verzió, stb.), az erőforrás általános témájához kapcsolódó szövegekkel rendelkeznek. A szakértői tartalom, a tömegmarketing és a versenytársak erőforrás-elemzése szintén hozzájárul a webhely szerves forgalmának növekedéséhez. 

    Ha most sokat beszélünk a tartalomról (a keresőmotor algoritmusai nagy hangsúlyt fektetnek rá), akkor a webhely felépítése és a műszaki optimalizálás kevesebb figyelmet kap. Bár a tartalom + megfelelő webhelystruktúra és a technikai optimalizálás többet tehet, mint a kiváló minőségű tartalom. Előfordul, hogy egyes SEO szakemberek általában “megtagadják” a használhatóságot, átadják a gyeplőt a tervezőknek. De ez nem teljesen helyes. 

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet további konverziókat elérni a Retargeting használatával a kontextuális hirdetésekben

    Tapasztalatom szerint a sikeres SEO promóció 3 pillére a struktúra, a technikai alkotóelem és a használhatóság. És itt van miért. 

    Mindez a struktúrával kezdődik: miért van szükség, hogyan segít a webhely fejlesztésében 

    A helyszín szerkezete a fő elemek egymáshoz viszonyított elrendezése. Lehet mind külső (felelős a látható blokkok helyéért a webhely oldalain, mind azok tartalmáért), mind belső. A mi esetünkben a belső struktúráról beszélünk, amely az oldalak és anyagok kategóriáiból és linkjeiből áll.

    Összehasonlítható az emberi test csontvázával. Támogatja a webhelyet, megvédi a káosztól és az oldalak ellenőrizetlen megjelenésétől, amelyekben a felhasználó elveszhet. 

    Az oldal felépítését az emberek logikája és keresési lekérdezései alapján kell létrehozni. Ha a webhely szerkezete helyesen van létrehozva, akkor segít: 

    OLVASS TOVÁBB:  Vállalati kártyák hozzáadása és megerősítése a GMB-ben

    • gyorsabban navigálhat a webhely oldalain; 
    • a felhasználói elkötelezettség növelése; 
    • javítsa az erőforrás láthatóságát a keresőmotorokban. 

    A jól felépített architektúra a felhasználókat és a botokat fontos oldalakra irányítja, segít nekik megtalálni, amit keresnek az oldalon. 

    A megfelelő struktúrával gyorsan kidolgozhat egy kompetens tervet a webhely fejlesztésére, ezáltal megjósolhatja a webhely költségeit. 

    A struktúrára még a webhely prototípusának rajzolása előtt is gondolni kell, vagy sablonmegoldást kell vásárolnia. Jó módon ennek az erőforrás fejlesztésének egyik első szakaszának kell lennie. 

    Ha a webhely már elkészült, de vannak kérdések a szerkezettel kapcsolatban, nem kell félni az újrahasznosítástól. Az új struktúra az oldalak viselkedési jellemzőinek javításával hozzájárulhat a forgalom és a megrendelések robbanásszerű növekedéséhez. A keresőmotorok értékelni fogják erőfeszítéseit! 

    Adok 2 példák: 

    1. A cég” FENCO ” LLC (szakosodott értékesítése kódolók) jött hozzánk egy kérelmet a hiánypótló elemzés, valamint a további fejlesztés a helyszínen. Az elemzés után készítettünk egy struktúrát (szó szerint kézzel rajzoltuk), és egy erre épülő weboldalt fejlesztettünk ki. 

    OLVASS TOVÁBB:  Online áruház létrehozása kész megoldás alapján 1C-Bitrix

    Ennek eredményeként: a forgalom folyamatos növekedése 0-ról 2000+ felhasználóra. A SEO szinte azonnal elkezdte az alkalmazásokat. 

    2. A “Heinemann Duty Free”vámmentes áruház honlapja. Vissza kellett állítani a szerves forgalmat és növelni kellett azt. Kezdetben további kategóriaoldalak voltak a webhelyen,de nem volt egyértelműen meghatározott rendszer. Nem volt katalógus kategóriákkal. Valójában a semmiből készítettünk egy katalógust. 

    A szerkezet végrehajtása után a forgalom 4-szer nőtt. 

    3 кита успешного SEO-продвижения

    Mi mást kell figyelni: 

    1. Ha az online áruháznak kategóriákat és termékeket kell feltöltenie a webhelyre egy harmadik féltől származó erőforrásból (például 1C), akkor helyezze el a szerkezetet ott. 
    2. Ha a feladat egy már működő webhely szerkezetének átdolgozása a kirakodással, azt javaslom, hogy kezdjen előre tárgyalni azokkal a munkavállalókkal, akik az árukra vonatkozó információkat beírják a rendszerbe. Ugyanez a helyzet az offline áruházakkal, amelyek e rendszer szerint működnek. Itt gyakran komoly problémák merülnek fel, és felmerül egy fal, amely nem hajlandó megváltoztatni valamit. 
    3. Néha a struktúrán végzett munka során a kérések típusának szintje nemcsak “katalógus”, hanem például “cél szerint”, “technológiai folyamatok” stb. A promócióhoz egy ilyen struktúrát is végre kell hajtani. 
    4. Ebben az esetben a címkézési modul segít. Lehetővé teszi, hogy céloldalakat hozzon létre, majd beágyazza ezeket az oldalakat a struktúrába anélkül, hogy befolyásolná az 1C-ből betöltött alapvető információkat. 

    3 кита успешного SEO-продвижения

    Példa arra, hogyan működik a címkézési modul a FENCO webhelyen 

    A használhatóság része a SEO – nak? Hogyan befolyásolja a webhely kényelme a keresőmotorok rangsorolását 

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában