A felhasználók figyelmének milyen jellemzőit kell figyelembe venni, hogy a felhasználó elhúzódjon a webhelyen és visszatérjen hozzá.
Az emberek bizonyos sajátosságokkal érzékelik az információt. Ha figyelembe veszi őket a webhelyen, például a tervezés kialakításakor vagy a promóciók elindításakor, oda irányíthatja a felhasználók figyelmét, ahová csak kell. És több konverziót érjen el az elégedett ügyfelektől.
Ez a Growth.design kognitív torzítások összeállításának második része, példákkal lefordítva és kiegészítve. Itt elemezzük, hogyan becsülik a felhasználók az idejüket, és hogyan emlékeznek az információkra.
A második részben:
-
A tartalom feldolgozásának ideje
-
Adatok tárolása
Az első rész a következő volt:
-
Információk szűrése
-
Az elemek jelentése és jelentősége
Hogyan befolyásolja az idő az információ értékét
A felhasználók meg akarják spórolni az idejüket, ezért világos parancsikonokat keresnek és gyorsan levonják a következtetéseket.
Elpazarolt energiaillúzió
Az emberek jobban értékelik a dolgokat vagy szolgáltatásokat, amikor látják, hogy munka áll mögöttük.
A felhasználó a webhelyen kitöltött egy kérést, például megadta az utazás dátumát és a várost, hogy szállodát lehessen választani számára. Jobb, ha azonnal megjeleníti az eredményeket a képernyőn, vagy várakoztatja? Kiderült, hogy az ügyfelek jobban értékelik az eredményeket, ha úgy érzik, hogy erőfeszítéseket igényelt a kérésük teljesítése.
Ugyanakkor az adatkimenet késése alatt nem lesz felesleges annak bemutatása, hogy a webhely nem fagyott le, hanem működik és információkat gyűjt a felhasználó számára. Kommentálhat a betöltés közbeni folyamatokról, például: “Kiválasztunk egy szállodát”, “Árak összehasonlítása”, “A legjobb megoldást keressük”.
A keresési folyamat megjelenítése az “Ostrovok” foglalási szolgáltatáson
Alapértelmezett kiválasztás
A felhasználók nem hajlandók megváltoztatni az alapértelmezett beállításokat.
Általában a felhasználók az alapértelmezett beállításokat helyesnek és megfelelőnek tartják, és csak akkor változtatják meg őket, ha meggyőző ösztönzést találnak a változtatásra.
Ez felhasználható az oldalon. Például az e-kereskedelmi webhelyek gyakran jövedelmező, de alapértelmezés szerint nem a legolcsóbb lehetőséget kínálják. Az Avito hirdetés webhelyén alapértelmezés szerint van egy fizetett elhelyezés opció promócióval:
Szálláslehetőség kiválasztása az Avito-n
Beruházási hurkok
Ha a felhasználók időt, pénzt vagy erőfeszítést fordítanak valamire, akkor valószínűbb, hogy visszatérnek.
Az emberek nagyobb értéket tulajdonítanak valaminek, amit magukba fektettek. Ez nem feltétlenül a pénzről szól: sok időt tölthetnek a szolgáltatás személyre szabásával, és akkor kár lesz feladni azt, amire annyi időt töltöttek.
Ez kiváltó okként használható a termék hosszú távú használatára. A Spotify és a Yandex.Music ajánlásokat állított fel a megjelölt csoportok és kedvelések alapján, így amikor másik szolgáltatásra vált, újra át kell lépnie ezen az úton, és meg kell tanulnia az új rendszert a megfelelő ajánlások kiadásához.
Kedvenc csoportok beállítása a Yandex.Music alkalmazásban
Veszteségelkerülés
A felhasználók inkább elkerülik a veszteségeket, mint a nyereséget.
Az emberek utálják elveszíteni vagy feladni azt, ami van. Még ha visszautasítják is, többet is kapnak. A kilátáselmélet szerint a veszteség több negatívumot hoz, mint ugyanannyi nyereség: ha valaki 1000 dollárt veszít, akkor jobban ideges lesz, mintha ugyanannyit találna.
Ez felhasználható arra, hogy a felhasználót a webhelyen tartsa, vagy áttérjen a haladó tervekre. Például a Duolingo nyelvtanuló alkalmazás rendelkezik ajánlattételi rendszerrel: ha a felhasználó elmulaszt egy osztályt az alkalmazásban, akkor pontokat veszít.
Duolingo pontozási rendszer
A veszteségelkerülés az elsüllyedt költséghiányhoz is vezethet.
Süllyesztett költséghatás
A felhasználók nem akarnak lemondani arról, amibe befektettek.
Az emberek gyakran nem hagyhatnak abba valamit, mert sajnálják, hogy elveszítik az ebbe a vállalkozásba fektetett forrásokat – pénzt, időt, erőfeszítést. A weboldalak és az alkalmazások ezt használják a kötődés motiválására és megerősítésére. A Duolingo nem engedi, hogy elhagyja a lecke közepét, különben az egész lecke folyamata elvész:
Kilépés az alkalmazásból a lecke alatt
A hatás negatív lehet, ha a tevékenység már nem okoz örömet vagy hasznot, de az illető úgy gondolja, hogy elveszíti befektetését, ha abbahagyja. Ennek eredményeként továbbra is olyan dolgokba fektet, amelyek nem hoznak számára boldogságot.
Elkötelezettség és következetesség
A felhasználók általában ragaszkodnak korábbi cselekedeteikhez.
Amikor a felhasználókat megkérik valamire, az agyuk fenyegetésként érzékeli. Minél alacsonyabb a kezdeti követelmény, annál kevésbé negatív, és annál valószínűbb, hogy a felhasználók az alábbi lépéseket hajtják végre, ha adagokban adják hozzá őket.
Ez az egyik oka annak, hogy a többlépcsős űrlapok jobban teljesítenek, mint az összes kérdést tartalmazó ablakok. A növekedés. A Design egy / két lépéses hírlevél-feliratkozási űrlapokon végzett A / B tesztet, és kiderült, hogy a kettő űrlap 11% -kal több feliratkozást adott.
Kétlépcsős előfizetési űrlap
Hogyan befolyásolják a memóriafunkciók a webhely teljesítményét
A felhasználók megpróbálják azonosítani a legfontosabb információkat és emlékeznek azokra, de egyes elemek jobban emlékeznek, mint mások.
Kilépési pontok
Bátorítsa a felhasználókat, hogy a megfelelő időben hagyják el az alkalmazást.
A kilépési pontok tiszteletben tartják az emberek idejét. Ez alkalom arra, hogy emlékeztesse a felhasználókat, hogy lépjenek ki az alkalmazásból, vagy zárják be a webhelyet, ha valamit elértek vagy elvégeztek egy feladatot. Így elkerülheti a termék fáradtságát. Ellenkező esetben az emberek társítják a terméket a végtelen feladatlistához, ami árthat a felhasználók hosszú távú megtartásának.
Zárja a napot Duolingóban
A csúcs és vég szabály
Az emberek annak alapján ítélik meg az alkalmazás teljesítményét, hogy mi volt a csúcson és a feladat végén.
A felhasználók egy webhely vagy alkalmazás élményét a mikrotapasztalatok nem összesítése alapján értékelik. Ehelyett mérlegelik a benyomásokat a csúcs alatt és a munka végén. A csúcs valami élvezetes lehet, egy fontos szakasz befejezése, amely pozitív élményt nyújt a felhasználónak az eredmény felé vezető útja során. Vagy éppen ellenkezőleg, kellemetlen, valamiféle kudarc.
Miután fizetett a fiókja frissítéséért, a Zapier animált konfettit mutat be, hogy megünnepelje és elterelje a figyelmét a pénz odaadásáról.
Ablak a tarifafizetés után
Szenzoros vonzerő
A felhasználók jobban interakcióba lépnek olyan dolgokkal, amelyek különböző érzékszerveket vonzanak.
A pékség frissen sült zsemléjének illata növeli az étvágyat, és arra ösztönzi az embereket, hogy keressenek fel pékárut. A kinézet, a hangok, az érzések, az ízek és az illatok az érzékszervekre hatnak, és ha több érzékszerv is érintett, az emberek nagyobb valószínűséggel alakítanak ki érzelmi kapcsolatot egy márkával.
Kár, hogy a szagokat, ízeket és textúrákat nem lehet átadni a képernyőn, de ez továbbra is befolyásolja a többi érzéket. Például képek és animációk segítségével mutassa meg a felhasználónak a termék megjelenését, ahelyett, hogy arra kényszerítené, hogy találkozzon a megjelenésével. Néha célszerű hozzáadni a filmzenét.
A szöveg és a szöveg összehasonlítása a látványokkal
Zeigarnik-effektus
Az emberek jobban emlékeznek a befejezetlen feladatokra, mint az elvégzettekre.
Az elvégzendő feladat sajátos feszültséget okoz, amely felszabadul, amikor a feladat befejeződik. De ha a feladat megszakad, akkor az megmarad. Ez a feszültség hozzáférhetőbbé és könnyebben megjegyezhetővé teszi a releváns információkat.
Ez további motivációként szolgál például a nyelvtanulási oldalakon, a sporttevékenység nyomon követésében. A felhasználó értékelni fogja a motivációs rendszert, ha nehéz összeszednie magát, és rendszeresen sportolni vagy nyelvezni.
A Duolingo egy hiányos előrehaladási sávot mutat, és arra kéri, hogy hajtsa végre a leckét a csengés bezárása érdekében:
A témakör tanulásának előrehaladása
Saját hozzájárulás hatása
Az emberek többet értékelnek valamivel, ha úgy gondolják, hogy az hozzájuk tartozik.
A felhasználók általában túlbecsülik a tulajdonukat, függetlenül az ingatlan tényleges értékétől. Ha valamijük van, meg akarják tartani, de kevésbé valószínű, hogy ugyanazt vásárolják meg, ha nem rendelkeznek vele.
Minél tovább dolgozik a felhasználó az alkalmazásban és a weboldalon, és minél több adatot ad be, annál nehezebb visszautasítani, mert minden előrelépést el kell veszíteni. Számos alkalmazás és bővítmény arra ösztönzi a felhasználókat, hogy személyre szabják és módosítsák a terméket, hogy „személyesebbnek” érezzék magukat. Ez az elv összefügg a fent tárgyalt elsüllyedt költség-hatással, mert időt és energiát fordítanak a hangolásra.
Személyre szabott tábla start.me kiterjesztésű könyvjelzőkkel
Csoportosítás
A felhasználók jobban emlékeznek a csoportosított információkra.
A logikailag csoportosított szavakra átlagosan 40% -kal jobban emlékeznek, mint a véletlenszerűen bemutatott szavakra. Az asszociációk révén az emberek több szó jelentését egyetlen szavakra redukálják – ez megkönnyíti az agy számára a részletek és a többiek emlékezetét.
Ez az elv alkalmazható az önképzésben és a munkában, a feladatok és a fontos megjegyzések témakör szerinti csoportosításában, valamint a felhasználók segítésében, például a kapcsolódó kérdések GYIK-ben történő kombinálásával.
A frissítések csoportosítása altémák szerint
Könyvek a kognitív torzításokról
A szerzők azt tanácsolják, hogy olvassák el a témát
- Buster Benson munkája a kognitív torzítások kategorizálásáról;
- Gabriel Weinberg és Lauren McKenn könyve „Szupergondolás. A mentális modellek nagy könyve ”;
- a szerző Nir Eyal könyve „A horogon. Hogyan hozzunk létre szokásformáló termékeket.
Ebben a két cikkben nem tudunk teljes listát adni azokról a kognitív elfogultságokról, amelyek befolyásolják webhelye felhasználói megítélését. De ezek a pontok jelentősen befolyásolják a döntéshozatalt, tehát a webhelyen végrehajtott konverziókat. Használja őket, és tegye a tartalmat meggyőzőbbé, vonzóbbá és kényelmesebbé az oldalon való munkát.
Mondja meg nekünk a megjegyzésekben, hogy szerinte milyen effektusokat kell használni az oldalon, és ossza meg, talán figyelted magad 🙂