Ebben az esetben eláruljuk, hogyan népszerűsítették az online vízvezeték-üzletet a kontextuális hirdetések segítségével, milyen csatornákat és szolgáltatásokat használtak, és milyen eredményeket tudtak elérni rövid idő alatt.
Bevezető rész
Vevő. A Line24 egy olyan cég, amely nyolc márka termékeit értékesíti, és üzleteikben vásárolt vízvezeték szerelési és karbantartási szolgáltatásokat nyújt. A társaság története a távoli 2002-ben kezdődik, amikor egyenként további 30 dollár volt …
A Line24 offline kiskereskedelmi üzletek Moszkvában és Szentpéterváron vannak képviselve, a szállítás az Orosz Föderációban és a FÁK-országokban történik.
Ügyfélfeladatok
Az ügyfél több feladatot tűzött ki a MediaGuru projektcsapat számára.
1. Támogassa nyolc márka online áruházait (mindegyik márkának külön weboldala van):
- roca-24.ru;
- ravak24.ru;
- l-24.ru;
- jd24.ru;
- hg-24.ru;
- geberit24.ru;
- damixa24.ru 4;
- ampm-world24.ru.
2. Csökkentse a hívások (hívások, kérések stb.) Költségeit és növelje a vállalat jövedelmét.
3. Állítson be végpontok közötti elemzést az összes kérés nyomon követésére (hívások, vásárlások, átlagos számla, szállítások és minden, ami a reklámcsatornákba történő befektetések helyes felméréséhez és optimalizálásához szükséges).
Stratégia
Kidolgoztunk egy promóciós stratégiát, amely a következőket tartalmazta:
- a vállalat összes online áruházának egységesítése egyetlen forráson;
- az alaptermékek és -szolgáltatások digitális promóciója a kontextus szerinti reklám használatával;
- dolgozzon a Yandex.Market és a Google Shopping szolgáltatással;
- összekapcsolja az elemzéseket és nyomon követi az összes statisztikát (hívások, megrendelések stb.).
Problematikus
A monomárkás oldalak nagy száma kényelmetlenséget okozott a munkavégzés során. Emlékezzünk arra, hogy a nyolc üzlet mindegyikének külön weboldala volt, és feltételezték, hogy külön kell őket népszerűsíteni. Ez megnehezítette az összes statisztika nyomon követését.
Néhány további nehézség, amellyel szembesültünk, az e-kereskedelem hiánya és a gyenge márkafejlesztés a Yandex.Market-ben.
Projekt időszaka
2020. október napjainkig.
Az eset megvalósításának leírása és az optimális megoldás megtalálása
Az elemzések telepítése és statisztikák gyűjtése
A hívásokra vonatkozó statisztikák helyes gyűjtése érdekében telepítettük a Mango Office híváskövetést : összekapcsoltuk a számok statikus és dinamikus helyettesítését.
Híváskövetési lead jelentés
Híváskövetési lead jelentés
Az e-kereskedelmet összekapcsoltuk, hogy részletes elemzéseket kapjunk a termékek értékesítéséről, az átlagos számláról és a népszerű pozíciókról. Szükség volt dinamikus remarketingkampányok és intelligens szalaghirdetések elindítására is, mivel ezek szintén a kereskedelemhez kötődnek.
Összevontuk az összes adatot és vizualizáltuk a Google Data Studio-ban az átlátható munka és elemzés érdekében.
Adatmegjelenítés a Google Data Studio szolgáltatásban
Stratégia kidolgozása
A fő kérdés, amelyet meg kellett oldani, és ezt meg is tettük, az volt, hogy 8 monomárkás oldalt egyesítsünk egy többmárkás webáruházba. Erre azért van szükség, hogy megkönnyítse az üzletek kezelését, az elemzések helyes nyomon követését és általában növelje a felhasználóbarátséget.
Most nyolc különálló hely helyett egyet hirdettünk – l-24.ru . Az ügyfelek vonzása érdekében választott csatornák:
- Yandex.Direct;
- Yandex Market;
- Google Ads;
- Google Shopping.
A forró kereslet kielégítése érdekében a márkakeresési kampányokat választottuk. A hirdetéseket a K50 generátor segítségével indították el, hogy ne pazarolják az oroszlánrész időt az alacsony frekvenciájú lekérdezésekkel való munkára, és hogy a készleten lévő termékekről és az árakról naprakész információt küldjenek közvetlenül a hirdetéseknek.
A K ☆ 50 Generator egy olyan szolgáltatás, amely YML / CSV hírcsatornákon alapuló naprakész hirdetési kampányokat hoz létre és automatikusan tart. A szolgáltatás a Yandex.Direct és a Google Ads rendszerekkel működik.
K-50 normál hirdetésformátum
K-50 kiterjesztett hirdetési formátum
A reklám grafikus eleme
Média kontextus banner
Néhány üzlet tesztjeként MCB-kampányokat indítottunk (szalaghirdetés a keresésben). A fülbemászó vörös szín vonzotta a figyelmet a kreativitásra, és ez az RK egyik fő célja.
A második ugyanolyan fontos cél az, hogy megmutassuk a felhasználóknak, hogy mindenkinek van értelme vásárolni a fürdőszobai termékeket.
Intelligens szalaghirdetések hírcsatornánként
Ahhoz, hogy utolérjük azokat az ügyfeleket, akik egy adott terméket megtekintettek egy online áruházban, elindítottuk az újbóli célzást. Kreatívokat is bemutattunk azoknak a felhasználóknak, akik hasonlóak az ügyfelek közönségéhez.
Az intelligens szalaghirdetés egy dinamikus tartalmú interaktív szalaghirdetés, amelyet a hálózatokon és a keresőmotorokban indítanak. Hozzáad egy hírcsatornát és testreszabja a látványtervet, és a Direct elemzi mindezt, és maga hoz létre intelligens szalaghirdetést és intelligens hirdetéseket. Az intelligens szalaghirdetések a megjelenítés helyétől függően különböző formátumokban készülnek. Ezeket rendszeresen frissítik automatikusan.
Piactér
Termékeket helyeztünk el a Yandex.Market és a Google Shopping szolgáltatásban . A költségvetést a keresletnek és a raktáron lévő terméknek megfelelően osztották fel.
Szeptember végén kezdtük el dolgozni a Yandex.Markettel a következő feladatokkal:
- véglegesítette az oldalt, elvégezte a szükséges szerkesztéseket;
- véglegesítette az árlistát;
- PriceLabs automatizálási rendszerek felállítása;
- promóciós kódokat és akciókat adott hozzá az árlistához.
Megkezdtük az átváltási és fedezeti pozíciók arányainak kiigazítását, figyelembe véve az önállóan tárolt áruházat. Meghatároztuk a minimális ajánlatokat a „nem vonzó” árú termékekre, a Yandex.Market versenyképes árú termékekre pedig a helyzeti stratégiákat választottuk.
Továbbá ragaszkodtunk ahhoz, hogy az ügyfél a piacon megjelenő véleményekkel dolgozzon, reagáljon a negativitásra és motiválja az ügyfeleket arra, hogy visszajelzést adjanak a megvásárolt árukról.
Közben a Google Shopping szolgáltatásban:
- Állítson be egy Shopping-kampányt
- termékeket csoportokra osztani;
- eltávolította a felesleges márkákat a kirakodáshoz.
Jelenleg adatokat gyűjtünk az intelligens vásárlás engedélyezéséhez.
RK kiigazítások
Másfél héttel az indulás után kampányszinten végeztünk módosításokat a következő feltételekkel:
Az RK számára a “Failure_Visits 3 + _30 days” értéket állítsa lefelé -100% -kal. Ezek azok a felhasználók, akik az elmúlt hónapban kevesebb, mint 15 másodpercig voltak a webhelyünkön, és semmilyen intézkedés nélkül bezárták. Így vágtuk el azokat a látogatókat, akiket nyilvánvalóan nem érdekelnek szolgáltatásaink.
Az RK “Idő a webhelyen 5+ perc, találatok = 0_30 nap” esetén növekvő + 25% -os korrekciót állított be. Ez magában foglalja azokat a felhasználókat, akik több mint 5 percig voltak a webhelyen, és nem hagytak el kérést. A legvalószínűbb, hogy érdekli őket a vízvezeték-szerelés, ismerik velünk, és van esély visszavinni őket az online áruházba, és eladni őket.
Az RC “Mélység 8+, inverziók = 0_30 nap” esetén + 25% -os felfelé történő korrekciót határoztak meg. Ezek a felhasználók tanulmányozták a webhelyet, és nem hagytak kérést. Készek vagyunk többet fizetni értük az aukción, mivel közelebb vannak az ajánlathoz, mint azok a felhasználók, akik még nem ismerik az oldalt.
Mire vezetett a reklámtevékenység?
- Összesen 8 monomárka-oldalt egyesítettünk egy többmárkássá, és optimalizáltuk a webhely munkáját.
- A statisztikák gyűjtése során kikapcsoltuk a „hatástalan” kulcsszavakat, amelyek statisztikákat gyűjtöttek, és nem hoztak megrendeléseket. A felszabadult pénzt új kulcsszavak statisztikáiba, valamint a már statisztikákat gyűjtő és konverziós kulcsok forgalmának növelésébe fektették. Itt megjegyezzük, hogy a szűrők nem működtek az oldalon, ezért a hirdetési kampányokban a kérelmek száma korlátozott volt.
- Az ajánlatkorrekcióknak köszönhetően kizártuk a legtöbb érdeklődő látogatót, és több potenciális ügyfelet vonzottunk az oldalra.
Ábrák és grafikonok
Eleinte a heti költségvetés reklámra fordított kiadásai növekedtek: a csúcsponton 7700 rubelről 190% -kal, 14 500 rubelre nőtt. De az optimalizálás után sikerült 10 300 rubelre csökkenteni. Ennek eredményeként a heti fogyasztás növekedése csak a kezdeti mennyiség 33% -a volt.
A kiadások dinamikája
Ugyanakkor az online áruház bevételeinek összege 2 hónap alatt 350% -ra nőtt: heti 40 000 rubelből heti 140 000 rubelbe.
Jövedelemdinamika
De itt nem állunk meg. A hirdetési kampányok méretezését tervezzük az átlagos ellenőrzés növelése érdekében. Ezért a jövedelem 3,5-szeres növekedése nem a határ!