More

    17 gyakori hiba az Instagram-on történő reklámozáskor

    A promóció egy összetett feladat, amely nem korlátozódik kizárólag a befolyásolókkal való célzásra és elhelyezésre. Én, Anton Udodov, a KURAGA digitális kommunikációs ügynökség alapítója és vezetője elmondom, milyen hibákat követnek el a vállalatok az Instagram reklámozásakor. 

    Hibák a projekt indításakor 

    A projekt elindítása valószínűleg a leginkább régóta várt pillanat. A fejlesztés, tesztelés mögött több száz hiba és változás áll. És itt van, olyan fiatal és ígéretes, indított. Itt az ideje, hogy elindítson egy Instagram-fiókot. Itt sok márka ugyanazokat a hibákat követi el. 

    1. Nem tekintik az Instagram-ot igazán erős platformnak, ezért nem fektetnek be erőforrást. Vagy éppen ellenkezőleg, 147% – kal kezdik csomagolni a számlát, egy hónap múlva pedig nem tudják fenntartani ezt a szintet, és megváltoztatni az egész koncepciót. 

    2. Banális, de sokan helytelenül írják le a profil leírását. Itt kell lennie egy címnek és egy telefonszámnak! Helymeghatározásnak kell lennie. Meg kell határozni a márka nevét és annak legfontosabb jellemzőjét. 

    3. Ne adja ki a tényleges. Brainstorm a csapat, és megérteni, milyen kérdéseket az ügyfelek (vagy végezzen UX tesztelés velük,ha tetszik ez). 

    Tegyük fel, hogy egy étterem vagy. Bizonyára az ügyfelek szeretnék tudni, hogyan juthatnak el hozzád, milyen pozíciókkal rendelkezik a menüben, milyen eseményeket töltöttek el vagy terveznek, milyen a szobád belülről. Itt van egy vászon, amely kiemeli az Ön számára. És minden üzlettel működik. 

    4. Úgy vélik, hogy a promóció csak reklám. Nem, a promóció az összes művelet kombinációja olyan fiókkal, amelyek közvetlenül vagy közvetve átalakíthatják a hideg ólmot ügyfélvé.  

    OLVASS TOVÁBB:  11 a Facebook videohirdetések hatékonyabbá tételének módjai

    Hibák a fiók fenntartásakor 

    Sokan tévesen úgy vélik, hogy a fiók fenntartása csak tartalom közzététele és (esetleg) az előfizetőkkel való kommunikáció. A valóságban ez öt irányt tartalmaz: 

    1. Stratégia (célok, versenytárs és fogyasztói elemzés, kreatív koncepció, rubrikátor és tartalomterv, mudboard, media plan, KPI stb.). Fontos, hogy a stratégiát félévente vagy évente frissítsük. 
    2. Tartalom (marketing és kommunikációs célok támogatása, termék, megnyerő, UGC, aktivációk). 
    3. Promóció (médiatervezés a stratégia keretében). 
    4. Közösségi menedzsment (bejövő kérésekre adott válaszok, jelek, reakciók). 
    5. Analytics (Cél-eredmény, mennyit költött-mennyit kapott, mi kiderült-mi nem sikerült). Elemezted már? Van valami következtetése? Most térjen vissza az új stratégiához,amelynek alapját ezen mutatók alapján kapta.  

    A közösségi irányítás hibái 

    Fókuszáljunk részletesebben az előfizetőkkel való kommunikációra. A tanulmány szerint a zoomosok 76 százaléka szeretné, ha a márkák reagálnának a véleményükre és visszajelzést adnának. Az új generáció úgy véli, hogy a márka képes választ adni a hitelességre és a modernitásra. 

    OLVASS TOVÁBB:  Fontos dolgok a héten: az SMM cégek hírnév-minősítésének elindítása, valamint a történetek elindítása Tiktokban

    A kommunikáció nem csak a pozitív megjegyzések megválaszolásáról szól. Ez a negativitás feldolgozása is. A tapasztalatlanság miatt sok márka a következő hibákat követi el. 

    1. Egyáltalán nem válaszolnak megjegyzésekre vagy üzenetekre. 

    2. Távolítsa el a negatívot (nem, feldolgozni kell). 

    3. Úgy vélik, hogy egy SMM elemző tökéletesen megbirkózik ezzel a feladattal (igen, ez működhet, de ha nagy számlája van aktív közönséggel, akkor béreljen moderátort). 

    Hibák a célzott hirdetések elindításakor 

    1. Rosszul megfogalmazott kreatív. Döntse el, hogy kinek indít hirdetéseket, majd állítsa be a kreatívokat ehhez a közönséghez. Ez normális, hogy dolgozzon 10 különböző kreatívok és tesztelje őket.  

    OLVASS TOVÁBB:  Hogyan lehet megtalálni a közönséget a közösségi hálózatokban a Dilts piramis segítségével

    2. Egy kiigazítatlan pixel. Ez lehetővé teszi, hogy információt szerezzen a felhasználók viselkedéséről a webhelyen, valamint további konverziókról. A célzott reklám feladata nem csak a márka ismereteinek megteremtése, hanem az ügyfél bevonása is. És pontosan tudnia kell, hogy jött. 

    3. Válasszon érdeklődési köröket a termék szerint. Ha egy egészséges éttermet támogat, akkor potenciális ügyfele érdekei nem tartalmazzák az” ételt, molekuláris konyhát, zöldséget”, hanem a”vegetarianizmust, az egészséges táplálkozást, a sportot”. Nézd meg ezt a kérdést egy kicsit szélesebb körben, és mindig hozzon létre egy portré a felhasználó: milyen zenét hallgat, milyen ruhát visel leggyakrabban sétálni, hol szeret pihenni? 

    4. A közönség szűkítése. A bemutatóterem Moszkva központjában található, így csak a kerti Gyűrűn belül engedélyezi a geo célzását? De a város bármely pontjáról eljuthat hozzád. Ha a termék egyedülálló, akkor még a Szentpétervári emberek is örömmel látogatják meg a boltot a fővárosba való utazás során. Azonban az ellenkezője is működik. Ha pizzéria vagy Moszkva lakóövezetében, akkor érdemes megcélozni a területét.  

    5. Vezesse a felhasználót egy felkészületlen webhelyre. Döntse el, hová vezet a hirdetése: a webhelyre vagy az Instagram profilra. Ennek a platformnak készen kell állnia a “vendégek”számára. A moderátoroknak képesnek kell lenniük az alkalmazások gyors feldolgozására, magának a webhelynek (vagy profilnak) pedig minden kérdésre válaszolnia kell (hogyan kell vásárolni, hol kell írni, mennyibe kerül?). 

    Példák a targetológusok fakapjára 

    Most pedig néhány példa a “ez nem szükséges”kategóriából. Csak hogy soha ne felejtsd el. 

    További példák, esetek megtalálhatók a távirat csatorna “retrográd Marketing”. 

    Факапы таргетологов1

    Примеры провальной рекламы2

    Примеры провальной рекламы3

    Friss cikkek

    Kapcsolódó történetek

    HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

    Kérjük, írja be véleményét!
    írja be ide nevét

    Maradjon op - Ge a napi híreket a postaládájában